Hallo! Ik ben 15 weken zwanger en lig de laatste dagen niet helemaal lekker in bed omdat ik bang ben dat ik de baby beknel. Ik lig gewoon op mijn zij met mijn benen op elkaar. Ik vind het zo'n stom gevoel! Ik kan me bijna niet voorstellen dat de baby bekneld kan raken, maar ik raak die gedachtes maar niet kwijt. Ik durf zelfs niet meer met mijn benen over elkaar heen te zitten, omdat er een knagend stemmetje in mijn hoofd blijft zitten. Zijn er meer mensen die last hebben van die rare hersenspinsels? Gr. Marjan
Hiya, Ik lig hier soms nog op mijn zij en dan een beetje naar voren op mijn buik. Volgens mij kan het geen kwaad hoor, baby is wel goed beschermt daar binnen. hij beweegt de volgende dag nog net zo veel.
Misschien helpt het je om een kussen tussen je benen te stoppen? Ik slaap zelf altijd met een borstvoedingskussen.
Het is vast al tig keer tegen je gezegd, maar het kan echt geen kwaad. Al lig je op je buik. (Ik slaap nog steeds op mijn buik) Je baby kan hierdoor niet stikken oid. vond het eigenlijk stiekem wel schattig/grappig, toen ik je post las. Maar dat je zo kunt piekeren, dat heb ik ook hoor! Uit het gewoon tegen de juiste mensen.. Dat helpt een beetje relativeren.
Door het vruchtwater kun je je baby niet beknellen, beetje alsof je iets in een strandbal stopt, bal opblaast en dat dan probeert te pletten door erop te gaan liggen. Lukt je niet... Zo tegen het eind kan het zijn dat de baby bepaalde houdingen van jou minder prettig vind, maar dat laat hij je dan wel weten! Ik mocht bij zl de laatste dagen niet meer plat op mijn rug, baby schopte dan net zo lang tot ik op m'n zij of meer overeind ging Zolang een houding voor jou prettig aanvoelt kun je hem gewoon aannemen. Je merkt het vanzelf als het niet lekker meer voelt aan je buik.
Kan geen kwaad!! Ik slaap op mijn buik. Bij mijn oudste tot 30 weken gedaan maar toen ging ze heftig protesteren!!
Wat ben ik blij met deze reacties! Heb vannacht heel de nacht liggen draaien en me druk liggen maken. Zal vast ook wel met de hormonen te maken hebben! Ga vanavond sowieso eens een kussentje proberen misschien dat dat wat fijner ligt! Ben in elk geval gerust gesteld! Thanx lady's!
haha herkenbaar, ik ben in verwachting van een tweeling en als ik op mijn zij lig spookt de gedachte weleens door mijn hoofd kunnen ze mekaar niet pletten door de zwaarte kracht? maar mijn lichaam geeft heel goed aan wanneer het tijd is om te draaien, op mijn rug liggen is enorm onprettig, dus ja ik draai veel en slaap licht, en slaap met een langwerpig kussen tussen mijn benen waar ook mijn buik op leunt want anders krijg ik bandenpijn, maar op het onderwerp terug te komen je hoeft echt niet bang te zijn dat je de baby plet hoor er zit genoeg vruchtwater om hem/haar te beschermen
Wat leuk, een tweeling! Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met deze hersenspinsels.. Je voelt je nu al zo verantwoordelijk en bezorgd! Vraag me af hoe dat dadelijk gaat!