November gaan voor 2de of 3de kindje :)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mdlm, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

sjofelte: dat klinkt heel vervelend! Heb je er wel eens naar laten kijken? Voordat ik zwanger was van de oudste had ik ook vaak erg pijnlijke menstruatie.s. Dan moest ik echt gaan liggen en ook spuugneigingen! Na de bevalling gelukkig nooit meer gehad! Hopelijk was dit gewoon je laatste menstruatie voor de komende 10 maanden;)

2. Bloeem

Bloeem Actief lid

28 nov 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mag ik hier nog meekletsen? Ik heb twee kindjes en deze maand ook besloten voor een derde te gaan!

3. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Welkom bloeem!

We zitten hier om de hoek op peutergym, is van de gymvereniging hier. Erg leuk om te doen.

Sinterklaas feest was erg leuk, hij huppelde er mooi tussendoor en helemaal niet bang.
    Vanmiddag gezellig eten bij vrienden, het is hier aardig koud geen zonnetje te bekennen.

Qua ongesteld, eg vervelend zeg dat je er zo'n last van hebt, ik vloei wel erg veel, maar gelukkig verder niet echt veel last ervan.

Fijne dag meiden

4. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hoi Meiden,

Melle ik zag dat we in dezelfde provincie wonen! grappig!

Hier wachtweekje. Ben benieuwd!
    Verder druk met van alles en niet echt met evt. zwangerschap, naderende sinterklaas met stuiterende kinderen en tussendoor nog mijn masterstudie behalen. haha.. Het scheelt dus druk zijn!

hoe gaat het straks bij jullie als er een derde is? Wij hebben geen derde slaapkamer over op dit moment (evt een zolderkamer maar die moet nog afgewerkt worden en trap is niet kids proof)
    We willen geen extra geld uitgeven, zoveel reserves hebben we niet en ons huis staat toch wel onder water. Al met al....
    Aan de andere kant kunnen we nog steeds flink bezuinigen hoor, *(geld uitgeven gaat mij veel te makkelijk af! haha)

5. Bloeem

Bloeem Actief lid

28 nov 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk!

Melle, leuk peutergym!

Sumshine, wat voor studie doe je?
    Wij hebben een rommelkamer die evt als slaapkamer kan, alleen weet ik nog niet waar ik dan met al die spullen naartoe moet! Denk heel veel weggooien!

6. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Welkom Bloeem! Mag ik vragen waar je wegkomt en hoe oud je bent? Dan zet ik je op ons lijstje ;)

@Bloem85 pietengym was gewoon bij gym. Hier kunnen ze al vanaf vrij jong op gym. Ik was altijd op zoek naar onze zoon om iets te doen, maar kwam er pas achter toen hij naar school ging. Heb hem er meteen op gedaan en hij vind het geweldig! Dus als ik jou was zou ik even bij een gymvereniging in de buurt vragen.

@sumshine geen idee hoe we het gaan doen. Hier wel een zolderkamer tot beschikking dus waarschijnlijk gaat de oudste dan daar naartoe. Alleen moeten we die dan ook flink aanpakken :( Maar ik zei ook al mocht het een meisje worden kan ze denk ik gewoon bij de jongste op de kamer. Alleen zien hoe je zoiets in de jongste maanden doet?

7. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Zie het sumshine☺

Wij hebben een slaapkamer over☺. Hadden 5 slaapkamers☺, boven hier is erg groot. Van de zolder 1 grote gemaakt voor mijn dochter, dus nog 1 over en een washok.

Wat kopen jullie voor jullie kids voor sinterklaas? Vind het nog best lastig om wat leuks te vinden, vind de toet toet auto wel erg leuk, voor dochter nog geen idee eigenlijk, ze is 8 geloofd ook niet meer, maar vind het nog erg leuk☺

8. mdlm

mdlm Actief lid

19 mei 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bloeem: welkom leuk dat je mee kletst :)!

SINTERKLAAS: Hier geven we aan ons zoontje uitbreiding van de toet toet auto s waaronder wegdelen/bouwplaats en nieuwe auto tjes. Verder nog knutselspulletjes en bob de bouwer voertuigjes. Onze dochter verkleedjurkjes, knutsel spulletjes, dvd en microfoon van k3, pop up cupcake kraam. En dan nog gewoon van die kleinigheidjes. Was wel erg moeilijk want heb zelf gescheiden ouders en de ouders nog van mn man. Dus dat is drie keer sinterklaas haha.

SPORT EN SPEL HAHA: Ons dochtertje heeft 1x in de 2 weken drie kwartier een soort van voetbal training op het veld. Ze vind dit helemaal geweldig al vanaf dat ze met een bal kon spelen. Ze is ook nog eens links dus uniek in de voetbal hihi.

RUIMTE IN HUIS: Wij gaan een dakkapel op zolder plaatsen en de zolder in 2 delen zodat ik nog gedeelte heb waar wasmachine en droger staat. Dan gaan wij naar zolder en hebbem de kids de verdieping eronder. Dochter krijgt onze kamer, zoontje schuift door en zijn kamer blijft baby kamer die hij nu nog heeft zegmaar.

ZORGEN MAKEN: Ik merk zelf wel dat ik een derde kindje spannerder vind dan een eerste of tweede. Het benauwde ook beetje dat het natuurlijk deze maand al raak zou kunnen zijn. Maar ergens wil ik dat toch ook heel graag. Kan ik het zelf wel aan, doe ik mn andere kindjes niet te kort, lukt het financieel zeker in de dure toekoemst enz enz enz. Moet er ma niet teveel aan denken want stel ik zou zegge ik wil het nie meer dan zal het altijd blijve leve wat missen. Ben benieuwd na jullie gevoelens hierin.

Verder vandaag gewerkt en morgen ook. Dan lekker drie dagen thuis.

Doeiiiiiii!

9. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Sinterklaas: wij vieren Sinterklaas bij m'n ouders samen met m'n broertje met zijn gezin. Wij doen zelf 2 kado's voor eigen kind, €10 aan speelgoed voor nichtje en dan krijgen de kids nog 3 cadeautjes van opa en oma. Wij hebben voor zoonlief Toothless van draken gekocht. Die wou hij zo graag! En verder nog wat kleine dingetjes, geen idee welke we erbij gaan geven. Wat overblijft gaat onder de kerstboom. Onze dochter krijgt een activety tafel en een knuffel.

Zorgen maken: niet meer. Eerder toen we zeiden dat we veel kinderen wouden hebben we alles een beetje bekeken met voor en nadelen, maar je moet gewoon zien hoe het een beetje loopt. En zo denk ik er nog over. Zoveel mensen die het kunnen, dus kunnen wij het ook. En hoe moesten ze het vroeger dan? Toen hadden mensen wel 6+ Kinderen.
    Ik maak me meer zorgen om de zwangerschap zelf. Heb alle 3 de keren last van HG gehad. Gelukkig niet de hele zwangerschap, vandaar dat ik het er ook allemaal voor over heb.

December! Ja het is weer de 12e maand van het jaar. Drukdrukdruk, maar wel gezellig! Eerst. Sinterklaas, dan manlief jarig, daarna ikzelf en dan nog zoon die 5 wordt en dan kerst en oud en nieuw! (En 27e ook nog nachtje naar het zkh voor apneu test)

Fijne dag allemaal :D

10. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Dames, goedemorgen! Op dit moment lijk ik echt leeg te lopen, lijkt wel alsof mn lichaam nu alles eruit gooit wat die maandenlang niet heeft kunnen doen hihi. (Sorry!) @bloem85 Nee heb er nog nooit naar laten kijken, volgens mij heeft de een er wat meer last van dan een ander toch?

@Bloeem Welkom! Hoe meer erbij komen, hoe gezelliger! Hoever ben je nu in je cyclus? Ben een beetje nieuwsgierig :D

@Sinterklaas: We hebben hier wat poppenspul gekocht, want hier heb ik echt twee poppenmoedertjes, daarnaast heb ik nog een garage en een treinset goedkoop kunnen ruilen via fb, van het weekend hebben we alles ingepakt dus we zijn er helemaal klaar voor.

@Zorgen maken herken ik mezelf ook wel in, dat je zo ineens kunt twijfelen over een derde kindje, terwijl dat bij de eerste en tweede amper aan de orde komt. Probeer het wel los te laten, anders kan ik mezelf helemaal suf piekeren. Ik denk maar zo, ik zie wel hoe het komt en volgens mij pas je je eigen heel snel aan, dus ik denk dat je zo weer gewend bent geraakt aan de nieuwe situatie.

Op dit moment heb ik hier thuis een echte peuterpuber rond lopen, alles is nee en wil ik zelf doen, daarbij komen dan ook nog de echte driftbuien, gister was ze zo kwaad op mij dat ze mij begon te knijpen. Gelukkig is het een fase, dus ik hoop dat het snel weer voorbij gaat.

11. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hi Meiden,

@zorgen: ik doe dat meer financieel, zorgen om kan ik t wel redden. En we hebben geen grote buffer op de spaarrekening waardoor we niet echt kunnen verbouwen. Dat is het meer En ook: je hebt twee gezonde kinderen, ...wil t lot niet tarten ...
    anderzijds: de wens is er wel. Groot gezin. Gezellig en rete druk ;)

@sinterklaas: dochter en zoon beiden playmobil welke in tweede hands heb overgekocht van een collega! Scheelt mooi en ik vind het ook een prettig idee (consuminderen...zegt de shopoholic). Die van twee vind het ook geweldig (ark van noach voor dochter en een vuilniswagen voor zoon) en een berenpak / onezie van ons. Van opa en oma beiden nog een groter kado (duplo brandweer voor zoon en lego voor dochter) en nog een tas oid van tante.
    Op zich worden ze genoeg verwend.

Zijn jullie niet bang voor de financiën t.a.v.d e derde?

12. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Financieel heb ik het idee dat het vast wel mee valt qua kosten. We hebben het hier sowieso niet slecht, maar denk er natuurlijk wel eens aan. En voordat de derde er zou zijn zit de oudste op school, dat scheelt ook veel kosten!

13. mdlm

mdlm Actief lid

19 mei 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sumshine: Financieel maak ik me wel eens zorgen ja. Maar ja dan maar inleveren op andere dingetjes. Het moet wel kunnen iig.

@All: Nou meiden zet mij maar op ROOD :( Op naar de volgende ronde hopelijk een posi test rond kerst lijkt me ook mooi idee. En buikpijn woooo niet normaal. Ga zo eerst maar eens wat lekkers pakken dat heb ik wel verdiend haha.

Fijne avond nog allemaal!

14. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Balen mdlm. Op naar de volgende ronde.

Financieel maak ik me ook niet druk, ik neem aan dat als je het echt nu ook niet red financieel, dat je even wacht of bedenkt wat beter en slimmer is, maar dat is mijn mening.

Leuke buren hebben wij, nu op dit tijdstip nog aan het boren en timmeren, gelukkig worden de kids er nog niet wakker van.

Vandaag bij de longarts geweest, verteld dat we nog een kinderwens hebben, nu blijf ik gelukkig onder controle bij de arts, dat is wel fijn.

Nu nog even lekker lezen, en dan mijn warme bedje in ☺

15. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Mdlm: jakkie!! Helaas!! Hopelijk dan met kerst een mooie test!

Hier net voorbij de eisprong dus we wachten af tot 14 dec.

Fijn mellle dat je onder controle blijft. Dat geen vast een gerust gevoel!

Wel vervelend van die buren. Is het vaak dan nog laat herrie? Daar zou ik me ook aan irriteren! Hier gelukkig nooit last vsn de buren!

16. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Mdlm balen! Hopen dat het snel raak mag zijn :)

Financieel maak ik me geen zorgen, waar er vier eten kunnen er ook vijf eten, of zes :p We hebben het niet super breed omdat man het alleen verdient natuurlijk, maar we kunnen altijd makkelijk rondkomen. We kunnen sparen voor ons zelf en voor de kleintjes, dingetjes kopen en noem het maar op. Ik ben een echte koopjesjager, probeer elke week weer zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen, dat is echt mijn hobby geworden. Daarnaast hou ik het ook goed in de gaten of we niet kunnen besparen op de vaste lasten, en dit gaat prima :D

@buren tsja gelukkig is de buurman elke dag aan het werk, anders zal die denk ik gestoord raken van die kleintjes van ons. Zijn gehorige huizen, dus je kunt elke voetstap horen zeg maar.

@Mellle fijn dat je onder controle blijft, geeft vast een gerustgesteld gevoel :)

@Sumshine jij ondertussen stiekem nog niet getest?

Hier is de ongi gelukkig bijna weer voorbij, was even een heftige een. Nu weer wachten op de volgende, of niet natuurlijk. Hoop dat mn cyclus snel weer op de rit is...

17. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    ❤ Mama overzicht November gaan voor 2e of 3e kindje ❤

Mdlm, 27 jaar, Zeeland, ronde 1 voor 3e kindje

Bloem85, 29 jaar, Zuid-Holland, ronde 1 voor 3e kindje

Sumshine, ? Jaar, ?, ronde ? voor 3e kindje

Thea23, 29 jaar, ?, ronde ? voor 4e kindje

Sjotefle, 25 jaar, Friesland, ronde 1 voor 3e kindje

Mellle, 32 jaar, Drenthe, ronde 1 voor 3e kindje

MamaSamm, 25 jaar, Drenthe, ronde 1 voor 3e kindje

Blijevrouw21, 24 jaar, ?, ronde 1 voor 2e kindje

Zwanger (0), ongesteld (2), MMM(0), Negatieve test (0), Twijfel/tuurtest (0)

18. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Hè bah MDLM :( hopen op meer succes in de volgende ronde!

Hier zou ik eisprong al gehad moeten hebben, maar volgens mij is hij nog niet geweest? Nog steeds afscheiding, en baarmoeder laag naar mijn idee. Maar m'n temperatuur is wel al twee dagen wat hoger? Kan dus twee kanten op. In elk geval al twee dagen niet geklust. Voelde me gister niet zo fit, en vandaag ook niet :(

Financieel redden we het wel. Hebben het niet breed, maar kunnen prima alles doen. Mondje meer of minder kan geen kwaad.

Beter dat je nu onder controle blijft Mellle ;) wel zo'n fijn idee lijkt me.

19. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Zeker fijn dat ik onder controle blijf☺ moest wel andere medicijnen, die ik nu gebruik mag dus niet tijdens de zwangerschap.

Als het goed is zit mijn ei eraan te komen, anders ben ik hem ook kwijt. Misschien dat dan die 2 daagse bloeding 2 weken geleden een innestelings bloeding?
    Durf nog niet te testen, ook nog geen testdrang eigenlijk, heb ook nog geen symptomen. We zullen braaf afwachten☺.

Zoontje vertikt het om met dit weer handschoenen en muts op de doen, wat uit draait op huilen omdat meneer zere handjes heeft. Hopelijk krijgt hij het snel door dat dat lekker warm is

20. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    @mellle heerlijk altijd die drama. Hier valt het dit jaar gelukkig mee, alleen komt hij vaak zonder muts en sjaal weer uit school. Kan hij niet zelf zegt hij dan :( dus nu doe ik zijn sjaal nog telkens om. Muts moet hij zichzelf gewoon maar aanleren om op te doen.

@all even wat anders, hebben jullie ook altijd last van die flauwe symptomen voor de NOD? Ik werd er altijd gek van, allemaal mogelijke symptomen, maar kwam eigenlijk nooit wat uit. Was meestal pas zwanger wanneer ik nergens last van had. Of is het gewoon dat we dan beter opletten wat er met ons lichaam gebeurd?
    Nu namelijk alweer, vanaf 1 dag voor (mogelijke) eisprong al last van gevoelige borsten. Nog niet echt weg gegaan, en gister op bed ook last van jeukende tepel. Ook kreeg ik vanmorgen even een heftige steek/kramp onderin de buik. Ik vind het altijd zo frustrerend. Ik blijf mezelf altijd vertellen, je lichaam houd je gewoon voor de gek, maar toch heb je gelijk alweer hoop :( Hebben jullie daar ook altijd last van?

Deel Deze Pagina