November Mama's (15-30 Nov.)

Discussie in 'De mama's' gestart door Zonnestraal77, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @zonnestraal geef jij B.eau naast bv ook nog pokon;):D
    Fijn dat hij zo goed groeit!

@minimuis, fijn dat het inbakeren lijkt te werken!

@biancah, heerlijk een date met je man! Lekker genieten van elkaar.

2. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Ik heb niet overlegd met het cb. Wel had ik in de kraamtijd het al met de vk erover gehad. Ik weet dat de ochtend- en avondvoeding belangrijk zijn om als laatste af te bouwen..dus dat je die het langste als bv blijft geven.
    Verder is de vuistregel voor flesvoeding 150 cc per kg lichaamsgewicht per 24uur. B.oris is nu ongeveer 4,5 kg. Dus dan kom ik op 675 ml per 24 uur, is 112,5ml per voeding (uitgaande van 6 voedingen -->minimale aantal voedingen voor kindje van 4 weken). Dit is alleen lastig te maken, dus maak ik 135ml en laat B.oris zelf bepalen hoeveel hij drinkt. Het komt ook wel redelijk uit, tot nu toe laat ie er steeds 20ml inzitten.
    De voeding hadden wij nog in huis, aangezien B.oris de eerste dagen bijvoeding kreeg. Vanuit het ziekenhuis is ons geadviseerd om hem dan nutrilon hypo-allergene voeding te geven. Dat hadden we dus nog in huis en gebruiken we nu. Dit lijkt het meeste op moedermelk qua makkelijk verteerbare eiwitten is ons in het zh verteld. Hierdoor is de kans op krampjes het kleinste.
    Verder is het belangrijk dat je 1 voeding per paar dagen afbouwt en dat er steeds een bv tussenzit. Dus bijv. 00.00uur is bv, dan 3.00uur fles en dan 6.00uur weer bv. Dit ivm evt stuwing.
    Hier de eerste dag bijv. stuwing gehad, nu de 2e dag ging het al beter. Ben benieuwd hoe het morgen de 3e dag gaat. Pas als de stuwing weg is, is het verstandig om een volgende voeding af te bouwen. Ik zou het eerlijk gezegd ook niet zien zitten om meer tegelijk af te bouwen..auw..

maandag moeten we trouwens wel naar het cb toe en wil ik verder overleggen of we aan de h.a.voeding moeten blijven of dat we over kunnen op de standaard.
    als je verder nog vragen hebt, laat maar weten!:)

trouwens..super dat B.eau zo goed groeit! heerlijk gevoel is dat he..

3. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    gezonde kindjes, het is inderdaad een wonder dat alle kindjes het zo goed doen..wat een heerlijk gevoel! Ben trots op al onze kleintjes!

Biancah, wat fijn dat het gesprek met je man geholpen heeft en wat lief dat ie je mee op date neemt.. lekker van genieten!

minimuis, fijn dat het inbakeren helpt! hoe kwam je erachter dat je hem beter kon inbakeren?

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    zie opeens dat t topic is vr novembermama's vanaf 15 nov... ohooohh...
    haha dan wordt het hier wel stilletjes ;)

Meiden ben wel benieuwd nr hoe jullie kleintjes slapen s nachts? Hier doen we om half 11 laatste fles, dan meldt ze zich rond 2 uur hald 3 en rond half 6. Een keer pas om half 5 en half 9....

Ik ga vast tukken! Truste

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Isis, bedankt voor je antwoord!! Heb hier echt wat aan!!
    Morgen gaat m'n man werken (24uur :().
    Dus zaterdagnacht zal z'n 1e flesje zijn :).
    Stuwing zal ik de 1e dag zeker hebben aangezien mn boobs nu al altijd propvol zitten voor een voeding....

6. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hier al een paar dagen niet gekolfd en nergens last van... zo slecht deden die van mij het ;)
    Kan de pomp dus onderhand terugbrengen naar de apotheek.

slapen sas, niet altijd een vast ritme, wisselt nog wel eens een uur of wat, soms heel onrustige nacht... geef nu laatste fles maar kleine ligt er wel heel wakker bij, vrees dus het ergste ;)
    als't wel goed gaat, slaapt ie hopelijk minstens tot na 4en...maar we zullen zien...gelukkig nog geen ouder kindje en man die van 's middags tot in de avond werkt dus 's morgens kunnen we eventueel nog een ronde blijven liggen... ;) om toch wat slaap te krijgen.

stitch bedankt voor de lijst :)
    zijn jullie nachten nog zo goed?Ben benieuwd hoe het zaterdag verloopt!

wiedeltje, lekker aan't genieten? :D

7. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Nou Sas, kwart voor 4 begon het gepruttel!! 3u helaas, maar doordat ie naast me lag zijn we samen weer in slaap gevallen tot 5u,kwart over 5...das meer een ritme wat ik uit kan houden!!happy mommy, happy baby! miss kun jij het ook rekken 's nachts?

Zonnestraal, is b.eau ook overstuur na 3u of pruttelt ie alleen?
    en drinkt ie ook een borst echt leeg? (laatste melk is toch de dik en vooral zatmaker?).

8. Biancah

Biancah Niet meer actief

Pfff hier bek af. Meneer besloot om de 2 uur te komen. Kan t zijn omdat ik gisteren ff ingestort was van moeheid en flink heb zitten huilen.
    Hoop dat ie zo nog ff wil slapen.

Joris begint altijd met jengelen en als ik hem laat liggen te lang raakt hij wel over stuur.

9. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    oh meis let je op jezelf?

Om de 2u ..erg kort!! Heeft ie dan echt honger steeds of is bij mama zijn ook genoeg? Hier is edat het soms namelijk...ben geen voorstander van kind in bed...maar hier helpt het ons alle twee af en toe ;)

Hoop dat je nog kan slapen!
    Meneer hier is ook nog wakker...ik wil nog wel een ronde hihi :)

10. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ja ik let op mezelf. Nog 1 nachtje en ik kan ongestoord slapen.
    Het zijn gewoon die krampjes waar ik over vermoeid van raak.
    Vanacht had ie echt honger. Hij liep te smakken en zn speen op te sabbelen. Dus toch maar fles gegeven. Op 1 na gingen ze schoon op.
    Hij is nu eindelijk stil dus ik ga ff poging tot slapen doen weer.

11. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    biancah klinkt als een sprongetje! vervelend he? Hij is nu toch 5 week? met 5week hebben ze zon sprong: terug naar mama en vaker willen eten etc.

Hier ook doodmoe, peuter ziek en beeb met gebroken nachten, staan gelijk aan bijna geen slaap..Overdag dus ook niet, dus ik kan wel wat boomstammen onder mn ogen gebruiken.
    Vandaag zou ik met mijn vriendinnetje uit eten en naar de film maar beiden lijkt me nu al te veel (ivm de moeheid) dus denk dat we alleen ff uit eten gaan. Gaaaap.

Hier trouwens blij, gisteren "intiem" geweest en h et voelde gewoon als van ouds, niks geen pijn oid!
    dat had ik totaal niet verwacht na alle hechtingen en toestanden! zo zie je maar, je lijf hersteld vet snel! ( zoon is nu 5,5 week) ik vond het dus maar aardig vlot!

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Goedemorgen dames!

@ Isis -> dat merk je aan als je je kindje in bed legt (als je zeker weet dat hij/zij moe is) en dan steeds in slaap valt en zichzelf steeds wakker maakt en dan maait met de armpjes. Dus ogen vallen dicht en ineens weer open, huilen, en die armpjes. Zo merk ik dat hier.

Maar hij slaapt al stukken beter, lees; rustiger! Dus het heeft al effect. Ook melde hij zich vaker om te drinken om de 2, 2,5 uur en nu niet meer.

@ Sas -> hier geen vaste tijd voor de laatste fles. Maar hij laat al een paar dagen steeds 5 uur tussen de laatste fles en de nachtvoeding.

@ Biancah -> Stomme krampjes! Daar word je ook echt moe van. Je wilt je kindje helpen, maar je kan gewoon niks dan alleen maar aankijken, knuffelen en proberen te verlichten. Hopelijk heb je nu wel nog iets kunnen slapen.

@ Sumshine -> toch goed om idd toch even eruit te gaan vanavond. Even wat afleiding. En dan hoop ik dat de peuter snel beter is en de beeb wat meer gaat slapen ;)

@ Amona -> hier ook hoor. Als hij echt behoefte heeft aan om bij mij te slapen (overdag of 's nachts) dan laat ik dat toe. Ze zijn nog zo klein! Het is onverantwoord, i know... Maar zo heeft hij rust en is hij tevreden!

Hier vanochtend al contact gehad met de kinderarts. Was een telefonisch consult. Alles besproken en nu wilt hij hem maandag toch even zien. Dus maandag weer terug met hem naar de kinderarts. Het gaat wel iets beter (verborgen reflux), alleen blijft hij onrustig, kreunen, huilen tijdens en ook na de fles. Plus drinkt hij sinds de ingedikte voeding ineens minder. Eerst dronk hij de flessen leeg van 135ml en nu nog maar gemiddeld 80/90. Is nog net voldoende, maar de arts vond het wel vreemd zo ineens die omslag.

13. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Amona, het begint met gepruttel en daarna wordt meneer hysterisch!!
    Wakker = eten, hahahaha! Tis echt een vreetzak!
    Meestal drinkt ie m'n borst leeg. Niet altijd. Vooral snachts drinkt hij minder. (Niet erg).
    Hier gisteravond ook weer veel krampjes.
    Nu rustig, ik pak er nog ff een uurtje slaap bij (hoop ik).

Biancah, om de 2u :$. Das vermoeiend!!

14. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Sumshine, pfff wat zwaar kindje ziek en bijna geen slaap!
    Maarruh, fijn dat de sex pijnloos was!!

Minimuisje, jeetje ook pittig hoor een mannetje met verborgen reflux :(.
    Sta je ook machteloos als hij huilt voor en na de fles.
    Heeft hij al van die maagpillen?

Hier is het vloeien gestopt geloof ik. Maar nu is m'n man werken 24 uur ;).

15. Biancah

Biancah Niet meer actief

Pfff was echt rampennacht en ochtend. Heb hem maar ff lekker in bad gedaan. T lijkt ook wel of hij meer honger heeft. Dus ben hem nu meer aan t geven. Ben benieuwdhoeveel hij nu op gaat drinken ervan.
    En idd ik ben zoo moe. Vanavond vroeg naar bed.

16. Biancah

Biancah Niet meer actief

Oh en Joris is vandaag 4 weken.
    Maar ben benieuwd hoe de rest van de dag gaat hier

17. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hee meiden, was jullie kwijt!!! Haha

Sum hier hetzelfde ook peuter ziek en onze kleine k.ick doet het ook wat minder!! Daarom ook niet zo actief hier op dit moment!!
    Zit nu te wachten op telefoontje van de kinderarts!!
    K.ick, huilt continu als hij plat ligt, alleen in de draagdoek is hij rustig.
    Hij maakt ook van de verslik en stik geluiden waardoor ik heel alert ben want vind het doodeng.
    Ben er van overtuigd dat hij reflex heeft!!!!
    Het enigste wat ik raar vind is dat de eerste 3 weken niets aan de hand is geweest en nu in 1 keer!!
    Hebben geslopen nachten achter de rug want hij kreunt niet ouzo maar gilt het uit!!
    Dus slapen met hem op de borst waardoor wij eigenlijk niet slapen.
    Nu ligt hij even in de maxicosi en is hij de hele tijd aan het kreunen en slikken. Zo zielig....

Biancah had jou manneke ook geen reflux???

Helpen d'r Brown flessen ook bij reflux?? Want hij valt werkelijk de fles aan als die bij hem in de buurt komt!!!

Wiedeltje, meis wat fijn dat je dochter is geboren en wat een mooie aparte naam!! Geniet ervan meis...!!

Sum dus de sex pijnloos?? Kijk dat geeft deze burger moed haha.. Aangezien we hetzelfde down under hebben Hahaha!!

Mini, dus verborgen reflux??? Ook al zo machteloos... Spuugt hij wel of mondjesmaat??? K.ick spuugt alleen tijdens het verschonen en met een boer dus ook geen vloedgolven ofzo.

Hij huilt ook tussen de fles door als hij zich verslikt of moet boeren!!!
    Ben benieuwd wat de kinderarts zegt... Ik weet dat je de voeding in kunt dikken met nutriton, maar daar krijgen ze weer zoveel krampen van.

Sorry mini, ik lees nu pas je berichtje... Bij ons is het exact hetzelfde met k.ick?? Wat doe jij eraan?? Ik zit ook te wachten op telefoontje!!!
    Ti's wat met onze mannen....komt goed...

18. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Zo, ik ben ook weer boven tafel.... Gisteravond rond 23:00 uur begon I.ndra te hysterisch te krijsen.:$ Wat een krampjes. Ben tot 02:00 met haar in de weer geweest, ze sliep eindelijk! Begint zoonlief om 02:30 te huilen, keelpijn, hoesten, snotteren:cool: om 03:30 sliep ook hij weer rustig. Dus eindelijk, dacht ik, kon ik ook gaan slapen. Dat kon ik ook, tot 05:00 uur toen I.ndra weer wakker werd, haar nog ff aangelegd voor 3,5 slok en madam was weer vertrokken. Toen kon ik écht gaan slapen tot 07:00, voor een échte voeding van I.ndra. Word nu net om 10 uur wakker gemaakt door zoonlief dat hij nu toch wel een boterham lust:)
    Dus ook ik kan wel een paar boomstammen gebruiken;)

@sum, toppie dat het 'gewoon' weer fijn was en dat je er geen last van had! Beterschap voor je meisje! Wel lekker ok er vanavond weer eens op uit samen met een vriendin! Geniet ervan!

@biancah, hopelijk kan je nog ff slapen nu... Wat zal jij morgen genieten dat je een nacht ongestoord kan doorslapen! Dat heb je verdiend!

@minimuis, fijn dat hij nu langer doorslaapt tussen de voedingen door. Spannend hoor, maandag weer naar de kinderarts. Hopelijk niets ernstigs dat hij nu minder drinkt met de ingedikte voeding.

@amona, fijn voor je dat je geen last hebt van je borsten nu je gestopt bent met kolven. Lekker hè, als ze bij je in slaap vallen.... Hier vallen we standaard bij de laatste voeding in slaap. Meestal schrik ik dan rond 4 uur wakker en parkeer ik haar weer in haar eigen bedje.
    De nachten zijn hier ook niet meer zo als afgelopen weekend. Ze komt nu af en toe nog eens om 5 uur voor 3,5 slok, maar vooral het slapen gaan in haar eigen bedje is het lastigste voor haar. Heb ook al zitten denken aan inbakeren omdat ze wakker 'schrikt' maar manlief vind dat 'zielig'.... Bij zoonlief deden we dat ook, dus waar hij dat nu weer vandaan heeft?!:(

19. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Stitch... Heavy nachtje gehad dus... Kan je handje geven!!! Soms best pittig vind ik 2 kindjes vooral als de oudste ziek is en de jongste ook veel s nachts wakker word.
    Ooit komt het goed haha.. Als ik naar mezelf kijk in de spiegel zie ik gewoon dat de vouwen niet snel uit mijn gezicht gaan nu haha.. Had zon mooie vouw op mijn wang van het kussensloop haha en die zit er nog!!!!

Wilde dat die arts eens belde!!!!

20. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Sorry even kort want zit met meneer..moet je iets speciaals hebben om in te bakeren?

Deel Deze Pagina