November Mama's (15-30 Nov.)

Discussie in 'De mama's' gestart door Zonnestraal77, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Goedemorgen!

Wat kunnen jullie kletsen zeg! 1 dag niet geweest en meteen al moeilijk om alles te onthouden :D

Hier de nacht van vrijdag op zaterdag super gegaan. Eerste helft van de nacht 4 uur, 2e helft 6 uur geslapen! Vannacht? van 22:30 tot 03:30 en daarna 'maar' 3 uur ertussen gelaten. Gisteren was het echt een off dagje voor hem. Steeds maar halve flessen drinken om vervolgens zich na 1,5/2 uur weer te melden. Steeds proberen te rekken, maar verder dan 2,5 uur kwam ik niet. Ik zag de nacht dus ook al zo voor me, maar gelukkig viel het mee! Net heeft hij wel weer de fles leeggedronken, dus hopelijk was het alleen maar gisteren en blijft hij niet klooien met de flessen en het slapen.

Slaapzakje? Gebruiken wij nog niet...

Vit. D in pil vorm? Je hebt ze in NL in druppelvorm, dat is stukken gemakkelijker.

Ik ga gauw even verder. Loop wat achter met zo'n dag als gisteren ertussen...

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Goedemorgen!

Fijn he Amona en Mini wat langere nachten...
    Hier vannacht van 23:30-6:00 geslapen.

Voor wie een onrustig kindje heeft (overdag of 's nachts)
    misschien helpt inbakeren. Hier doen we dat nu bijna een week en we merken dat onze kleine dame daar rustiger en langer op slaapt.
    Ik merk dat ze overdag soms al eerder dan na 3 uur honger heeft.. ?Misschien hoort dat bij de sprong rond de 5/6 weken?

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Sas -> daar dacht ik hier ook al aan, aan het sprongetje. Hier was het gisteren ook zo, steeds eerder komen om te drinken, slecht drinken... Steeds gesust met de speen, maar daar zoog hij heel gretig aan om vervolgens flink te huilen omdat er niks uit kwam natuurlijk...

Inbakeren? Hier een week gedaan. Dat lukte perfect, maar wel pas een dik uur na de voeding. Dit omdat zodra hij ingebakerd was, hij meteen probeerde los te komen, wat resulteerde in de voeding eruit gooien. Nu laten we hem elk slaapje op de buik slapen, en dat werkt ook perfect!

4. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hier ook op de buik, overdag soms niet voor de afwisseling ;) en eerder komen is dan niet zo'n ramp.

Ik zit op 5 flessen, das toch niet erg?

Fijne dag!

Ohja, iemand nog nieuwe manieren als de boertjes maar niet komen? of hoort het bij groeien dat ze genoeg hebben aan minder boeren?

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Gister en eergisternacht savonds en snachts wakker willen zijn! Niet kunnen slapen terwijl daarvoor B.eau prima sliep!
    Hoort dat ook bij een sprong?

Vannacht ook z'n armpjes ingebakerd. Die armpjes zijn zo vreselijk onrustig. Misschien wordt B.eau daar zelf ook gek van. Eerste helft 5uur en 2e helft 4uur :$.
    Trotssss!!
    Hier nog steeds op 6 flessen, gaat veel beter! Heeft soms nog wel honger na een fles en krijgt nog 30cc.
    En soms drinkt ie maar 100cc. Dus gaat prima!

6. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Boeren, wij laten B.eau al heeeeeel vroeg boeren! Vind ie niet leuk maar werkt het beste. Wat later op de fles issie te slaperig. B.eau moet goed wakker zijn en dan boert ie.
    En houding veranderen. Op de schouder en dan weer voor me uit rechtop zittend. Of ik ga ff staan met hem.
    B.eau heeft moeite met boeren en al deze trucs werken bij hem heel goed! :cool:

7. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hier laten we hem 3 x per fles boeren, dus vroeg in de fles, tussen door en dan soms nog voor t eind en dan ook na de fles. Dit allemaal tegen de krampjes.
    En als ie niet wil boeren, onder de oksels en voor je tillen, of over andere schouder, of idd zoals Zonnestraal even staan. Op die manier wil het hier meestal wel.

Hier was J.ip om 4u wakker, manlief deed de fles en die heeft het gerekt tot half 6, toen flesje. Kwam om 6u onze dochter. Die heb ik naar bed kunnens turen terwijl manlief J.ippe weer in bed legde.
    Toen kwam dochte rpas weer om 8.20! wouw, wij hebben voor onze doen dus uitgeslapen ;) haha.

8. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ok niet echt andere maniertjes dus :D

De vorige fles ging het juist weer erg goed met boeren, dus misschien had ie daarvoor gewoon niet veel lucht binnen gekregen...

De eerste boerronde vindt ie idd niet leuk want dan heeft ie nog zo'n honger ;)

9. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Oh en we geven infacol van te voren.

Hier gister en eergister mooi op schema 120/4 en 6 flessen.

Nu hebben we niet genoeg aan 135cc, geven er 30cc bij.
    En gaan denk ik langzaam naar toch 5 flessen ;).
    Alleen, 5u ertussen vind B.eau te lang.
    Iemand tips???

10. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    #450 Amona, 23 dec 2012
    Laatst bewerkt: 23 dec 2012
    Hier is dat ook te lang hoor Zonnestraal... denk dat je dus echt geduldig moet wachten tot ie wat meer doorslaapt, daar haal je die uren/fles vandaan.

Bij mij heeft meneer nu zelf ongeveer deze tijden 'ingesteld:
    05.00
    09.45
    14.00
    18.00
    22.00

En die eerste en laatste fles wisselen dus nog wel...
    En een enkele keer is ergens ngo een 6e fles, maar das dan vaak niet echt nodig en niet veel (30 ml ofzo).

11. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    En, soms is de tijd m te lang van 18.00 tot 22.00 dus het is nog niet zo vast als het er staat hoor, maar ongeveer rond die tijden komt ie.... (nacht wisselt dus ook).

12. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @Zonnestraal, misschien kun je wat meer water in de fles doen, dus zelfde aantal schepjes maar dan met 10 cc water erbij?
    Of gewoon nog 6 flessen doen en afwisselend 120/150

13. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Hey zonnestraal, J.ip zat ook eerst op 6 hoor, zowizo is allergie of hypoallergeen lichter verteerbaar, dus dan zijn ze idd hongeriger. Gewoon 6 flessen hoor, hongerige babys mogen ietsje meer zei het cb en die 5e komt er echt wel af....
    Succes meis!

14. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    En ik merk ook vaak dat het wisselt per dag, sommige dagen gaan alle flessen leeg en hebben ze nog honger, andere dagen laten ze weer staan.
    Een baby die honger heeft moet eten :)

15. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Vind ik ook, honger is eten, en eet ie wat minder, tsja doen wij ook weleens....

Kben er niet zo mee bezig als bij het CB, ben erg blij dat k niet naar CB hoef :)

16. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Hier ook 6 flessen en dan van 110 cc.

Om 12 uur, 4 uur en 8 uur.

17. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Mijn lieve zoontje is 's avonds zo onrustig?!
    Dan slaapt ie een half uur en dan is het genoeg voor hem geweest.
    Hij hoeft van mij niet perse in z'n bedje te blijven, maar de box of iets anders vind ie ook niet leuk....
    Gewoon niet in z'n hum.
    Iemand tips waarmee ik hem blijer kan maken 's avonds?

Maarrrrrrr, vanaf 00.00 tot 5.30 geslapen!! (Das lang voor hem ;)).

18. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hè goedemorgen meiden,

Ben alweer even niet geweest!! Ti's even heftig geweest hier.
    K.ick heeft 2 dagen non stop gehuild (lees gekrijst). Pffff
    Vrijdag avond heeft hij van de kinderarts maagzuurremmers gekregen (ranitidine). Hij is daarna nog even onrustig geweest en toen als een blok in slaap gevallen.
    Vrijdagavond om 19.00 de fles gegeven en heb hem om 4 uur s nachts maar wakker gemaakt.
    Zaterdagnacht om 21.00 de fles en toen uitzich zelf om 4.30 wakker geworden!!
    Dus hij slaapt dik 7 uur door!!! Gewoon geweldig..
    Vannacht ook weer om 4.15 s nachts wakker.
    Hij slaapt sinds zijn medicijnen supergoed, dus hij heeft al die tijd veel last gehad!!
    K.ick heeft dus echt reflux!!!

Maar man man wat heb ik me effe hopeloos gevoeld, van een rustig manneke naar een krijsende baby.
    Zelfs mijn zwager en schoonzus die vrijdag bij ons waren zeiden.. Tjee dat is niet normaal hoor zo hard krijste k.ick.
    Vond het zo zielig, maar lang leve de medicijnen.

Zo ga nu even terug lezen om even op jullie te reageren!!

19. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Zonnestraal, ik zie trouwens dat k.ick nu net zo groot is als jou manneke met de geboorte haha!! Onze kleine friemel!!

Tja k.ick is s'avonds ook onrustiger, hij kijkt dan rond maar is ook heel beweeglijk met zijn lijfje.
    Heb helaas geen tips voor je maar mij viel het ook op. Dus waarschijnlijk hoort het erbij??!??

Betreft flessen geven, zou zeggen kijk naar je kindje.
    Cb adviseerde ons flessen van 150cc met een max van 1500cc op een dag!! Nou de kinderarts was hier zo boos over, dan worden de kindjes wel ziek. Dat was overvoeden, en aangezien k.ick nu 3600 gram is zijn dat hoeveelheden voor kindjes van dik 10 pond!
    Nu krijgt hij dus flessen op aanvraag en kom ik op 6 à 7 flessen van 100 cc in totaal. Dus betreft voeding zit hij totaal Rond 600 en 700 cc voeding.
    Ze moeten 150 COC per kilo hebben dus k.ick moet op een dag rond de 550 cc hebben dus hij krijgt genoeg.
    Hij is hier minder onrustig door en slaapt beter en poept niet 8 x per dag (wat hij eerst wel deed).

Zonnestraal, welke voeding gebruik je nu precies?? Hier Friso pep!!

20. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    zonnestraal, hier is dat ook zo na half 7 tot de laatste fles is ie onrustig en wil hij alleen bij ons liggen, niet op bed of ergens anders. Ik heb het maar geaccepteerd met de wetenschap: het gaat wel weer over..
    It gets better haha!

Rensje wat naar dat gehuil! En wat fijn dat de meds gelijk aanslaan! Heb je nu een ander knd?

Deel Deze Pagina