November Mama's (15-30 Nov.)

Discussie in 'De mama's' gestart door Zonnestraal77, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    vandaag 13 jaar samen met mijn grote liefde..
    Wouw, 2 kids, een twee onder 1 kap, hond, stationwagen rijker
    *(en 20 kilo...)
    Wat een heerlijk burgerlijk leven! ik houd er van! hahaha...

2. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Sum, heerlijk dat burgelijk leven hè!! Proficiat en lekker genieten van elkaar!!!!

Nou k.ick is nog soms wat onrustig maar verder huilt hij niet meer en is heel alert en slaapt snacht gewoon super soms al 8 uur achter elkaar!!!

3. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    #463 Zonnestraal77, 24 dec 2012
    Laatst bewerkt: 24 dec 2012
    Sum, gefeliciteerd meid!!! Wauw 13 jaar zeg!!! Nou lekker genieten van je gezinnetje!!! Heerlijk toch dat burgelijke leven?? :D

Rensje, och meis 2 dg zo vreselijk huilen...wat zul je je machteloos en radeloos hebben gevoeld!!! Wat goed dat K.ick zo goed reageert op de medicijnen. Zo fijn dat hij weer lekker kan slapen!!! (en papa en mama ook ;)).

Ik gebruik Nutrilon Pepti met Nutriton (johannes-nog-wat) erbij. Dat gaat goed, ook qua spugen.
    Gister heeft meneer 6x165 op, 1 fles teveel.
    Maar omdat hij nu wat meer door gaat slapen snachts (gisternacht kwam hij om 3u en vannacht om 05.30), gaan we het vandaag redden met 5 flessen (hoop ik).
    En ik ga er wat meer Nutriton doorheen doen, zodat B.eau wat meer verzadigd is na de fles. Hij wil namelijk nog meer, en als het een beetje zakt en hij voelt eindelijk een bodem, dan word ie rustig ;).
    Maar hij is dus weer in 1 dag overgegaan van 6x120/4 naar 5x150/5 ;).

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Zonnestraal -> zo zie je maar dat het echt vanzelf gaat!

@ Sumshine -> gefeliciteerd!!

Onrustig? Hier ook al sinds week 3 ofzo. Het huiluurtje het 's avonds. Altijd voor de laatste fles (23:00 uur). Niks is goed. Hier steeds afwisselen van arm, dan probeert papa wat, dan mama... Ach, hoort erbij. Het beroemde huiluurtje!

@ Rensje -> sneu! Maar zo blij om te lezen dat het nu zo goed gaat met de maagzuurremmers!

Hier begint het ritme ook te veranderen. Steeds vaker heeft hij echt niet genoeg aan 120, dus maak steeds vaker 150cc. Ook heb ik het idee dat hij in zijn sprongetje zit. Wat meer onrustig, dan slecht drinken, dan supergoed drinken. Hij zit niet helemaal in zijn hum.

Iedereen hele fijne feestdagen!!

413733_398072810274308_1966369231_o.jpg

5. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Minimuisje, wat een leuke kerstkaart!!! Wat een mooie lieve kerstkindjes zeg!!!

Ja het gaat echt vanzelf :D. Hihi....(ik ben best nuchter, maar sinds ik een kindje heb bij vlagen erg onzeker :)).
    Hier ook inderdaad de voorlaatste fles zoooooo onrustig!! Niks is goed inderdaad :(.

6. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Fijne feestdagen meiden!
    Proost op onze eerste kerst met een babietje! Genieten!

7. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Fijne feestdagen meiden!

8. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Mini, geweldige foto!! Wat lijkt R.uben klein naast z'n grote broer! (en wat kijkt J.oris trots!).

Zonnestraal, wat een verschil weer ineens he, het komt allemaal automatisch.

Fijne dagen allemaal.

9. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Fijne feestdagen iedereen!
    De eerste kerst voor onze wondertjes..... Genieten!

10. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Iedereen fijne kerstdagen!!! Lekker met ons gezonde beebjes!
    Iets waar wij 3 jaar op gewacht hebben!
    Zo blij! :D

11. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Fijne feestdagen meiden!!! Geniet van jullie gezinnetjes!!!!

12. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Fijne dagen allemaal!

Rensje jee wat naar dat hij zo gehuild heeft!! Gaat het nu beter?

Sum, goed voor elkaar toch? :)

Ff weer een vraag, hoe doen jullie dat s avonds, bieden jullie langzaamaan een avondritueeltje aan? Gister om 7 uur massage en in bad, om half 8 fles en voor 8 lag ze er in.. sliep prima. om 11 uur wakker gemaakt voor fles, die dtonk ze vrij rommelig. en s nachts tussen 3 en 5 onrustig, huilen, flesje....
    Terwijl ze de laatste 3 nachten juist pas om half 6/6 uur kwam...

hoe doen jullie dat s avonds?
    en, ivm dag en nachtritme; overdag is haar kamertje licht, maar vanaf half 5/5 uur is het donker... hoe doen jullie dat dan?

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Sas -> avondritueel? Wat wij hier doen is de laatste fles bij ons op bed geven. Zodat hij daarmee in de gaten heeft dat het tijd is voor de nacht na de fles. Dus niet standaard elke avond douchen/bad (kan ook niet met een gevoelig huidje). En als het al donker is overdag, licht aan op de gang. 's Nachts is die uit. Hij heeft wel zelf ook een avondritueel. Het huiluurtje voor de laatste fles.

Maar misschien bij jou is het 'mis' gegaan omdat ze om 11 uur eigenlijk nog niet klaar was met slapen voor de fles? Omdat je haar wakker had moeten maken?

@ Amona -> Joris is ook hartstikke trots op Ruben! Elke dag zeker 4/5 keer dat hij vraagt of hij Ruben mag vasthouden. En zoals gisteren met veel visite, zegt hij tegen mensen als ze Ruben even vast hebben, dat ze hem wel terug moeten geven haha.

@ Zonnestraal -> dat onzekere gaat nog heel vaak terug komen hoor. Hoort er ook bij. En dan zal je achteraf zien dat het onzekere eigenlijk niet nodig is omdat het toch op zijn pootjes terecht komt allemaal ;) En dan ben ik een 'ervaren mama' met al 1 kindje van 5,5 jaar. Maar zelfs ik heb dat onzekere gevoel regelmatig hoor. Al denk ik wel steeds vaker; komt wel goed/komt vanzelf door de ervaring.

Iedereen genoten van kerstavond en 1e kerstdag? Hier volop van genoten. Kerst is ook echt mijn ding. Heerlijk vind ik dat. Al die gezelligheid! Vandaag komen nog vrienden van ons eten (4 man) en nog kerst vieren en dan is het weer klaar met de kerst. Ruben had zich voorbeeldig gedragen de afgelopen dagen. Hield echt zijn eigen ritme aan. Behalve dan wat meer wakker dan normaal. Maar hij lag dan ook niet in zijn eigen bedje omdat we de 2 dagen weg waren. Maar verder had hij het heel goed gedaan. Gisteravond was hij wel wat uit zijn hum. Hij had om half 10 echt al honger. Dus fles gegeven en hij heeft toen geslapen tot half 3 vannacht. Had dus zijn huiluurtje overgeslagen. Daarna geslapen tot half 8 en nu slaapt hij nog.

14. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hi dames!

Sas, ook niet specifiek, vanaf 's avonds heeft ie't volgens mij al door doordat't donker is. Ik probeer dan wel minder prikkels te geven voor zover ik't kan beïnvloeden, dus minder licht, minder praten, etc.

Mini, het straalt er echt af! Lief dat ie dan zegt dat ze m niet mogen houden haha! Hij heeft ook een leuke leeftijd in die zin dat ie 't goed meekrijgt, z'n nieuwe broertje, en dan zo trots, geweldig :)

Hier ook een geslaagde dag gehad, gewoon met z'n drieen.
    Als cadeau kregen we de eerste bewuste lachjes! Mooier kan niet :)
    En goed getimed want papa moet straks gewoon werken helaas.

Fijne dag allemaal!

15. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Sas, wij proberen wel een avondritueel te doen ja.
    Eigenlijk komt dit ritueel elke flesronde terug.
    Wakker worden, verschonen, flesje, even in wipper/box/schoot. Bij gaapjes naar bed.
    Om de dag in bad 's avonds.

Moet wel lachen, B.eau heeft het 1 en ander heeeeeeeel goed door!
    Vind het heerlijk om opgepakt te worden en lekker vertroeteld te worden.
    Maar nu hebben we hem 'gesnapt'. Was aan het huilen en voordat we hem oppakte was hij al stil ;).
    Hahaha, en net ook. Oppakken en hij sliep al in m'n armen ;).
    Dus hup gelijk terug in ledikant, hier trappen we niet in!!
    En dat zei ik ook tegen hem.
    En ja hoor, meneertje slaapt. Hahahahaha!!!

Gisteravond even laten huilen (was een jengel-huil). Ik zeg tegen m'n man dat werkt niet! En ineens stil na 5 min. :$.
    En meneertje slaapt!! Haha :D.

Hier ons kerstkindje :D:

16. Biancah

Biancah Niet meer actief

Leuke foto! Mooi kereltje.
    Ik heb de 7 minuten regel kwa jengelen. En bijna altijd binnen die 7 minuten is het stil. Zo niet pak ik hem wel.

17. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ahh Zonnestraal, wat een mooi kerstkindje :D Lief!! :D :D

Hier ook wel ritueel bij elke fles idd, maar niet specifiek iets 'anders' 's avonds, behalve dat ie dan niet meer in box of wipstoel gaat, maar meestal is ie toch niet zo wakker meer voor box of wipstoel om rond te kijken. Dus dan gaat ie na wat knuffelen/rondlopen/schommelstoel samen lekker naar zn bedje.

Hijs een beetje aan het rommelen met zn drinktijden, want het is al kw. voor 7 en normaal gesproken om 6 de fles,dus zal wel weer 5u tussen zitten zo. Heb liever dat ie overdag zn normale ritme doet en ;s nachts extra lang, maar we hebben het niet voor het zeggen helaas :p
    Hijs vanmiddag in bad geweest dus zal daardoor wel wat langer slapen gok k.

Iedereen een fijne dag? :)

18. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    aaah zonnestraal wat een cutie!
    Prachtig kerstkindje hoor meis!

Allen, fijne dagen gehad? genoten van jullie gezinnetje?! Heerlijk he?!

19. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0

20. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    onze kerstkindjes bij opa en oma, foto is vaag, want de flits hield ermee op ;) haha

Deel Deze Pagina