November Mama's (15-30 Nov.)

Discussie in 'De mama's' gestart door Zonnestraal77, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Biancah -> gefeliciteerd met je vriendin!!

2. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    biancah, oh wat leuk!! hopelijk gaat alles goed straks en krijgt ze een kleintje!!!

biancah en mini bedankt meiden voor de adviezen. Ik ga toch nutriton halen.. dan ga ik het zelf maar proberen.
    K.ick trekt ook continue een vies gezicht inderdaad, en inderdaad dan maar wat dunnere ontlasting.
    op zich niet erg want k.ick moest nu soms een halve dag werken om te kunnen poepen en had daar ook veel last van.

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @Rensje wat naar joh... Goed dat je het hier schrijft!
    ik heb geen verstand van reflux dus ik kan je geen ti
    ps geven... Wel komen een paar dingen in me op:

mogelijk is zijn slokdarm al zo geirriteerd door wekenlang voeding die omhoog kom, dat hij daar met de nieuwe voeding toch nog last v heeft. (als er maar een beetje voeding op komt) Vergelijk het met als je je huid verbrandt, dan is gewoon warm water opeens ook pijnlijk.

misschien is hij overprikkeld door de pijn en weinig slaap v de afgelopen tijd, en reageert hij daarom extra heftig. Dus dat hij wel last heeft van iets maar dat hij door de oververmoeidheid nog heftiger reageert.

De johannesbroodpit... Als ik t zo lees geeft de ene kinderarts het advies juist wel en de ander niet... en de ervaringen zijn waarschijnlijk wisselend..
    moeilijk!

Is het een idee om met je man af te spreken dat jullie vandaag nog aankijken hoe het gaat, is het morgenochtend nog hetzelfde of erger dat je dan de hap belt? En dat je vandaag zou kunnen proberen hoe hij op inbakeren reageert (missch. mag hij ivm reflux niet te strak worden ingebakerd?)

je zou op internet kunnen zoeken naar 'reflux nutriton' dan lees je ervaringen v anderen... Misschien lees je dat veel kindjes er toch baat bij hadden, dan zoy je het kunnen proberen...

hee veel sterkte meid, het zal echt niet makkelijk zijn!!! En het allerbelangrijkst vind ik dat als jij merkt dat je er echt doorheen zit, dat je dan de hap belt!! En schroom dan niet je tranen te laten gan.

Is er misschien iemand die jullie vandaag kan helpen?

Sterkte!!

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    En zou het kunnen dat hij misschien ook spruw erbij heeft? naast de reflux..

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    sas wat lief dat je zo meedenkt!!!

spruw heeft hij niet want heeft gister kinderarst gecontroleerd.

heb kinderarts net gebeld en die zegt dat het wel 10 dagen kan duren voordat ik verschil merkte!!!
    omdat wij natuurlijk al pepti gebruikte zei hij dat het verschil dan niet zo opvalt als dat je van gewone voeding naar dieet voeding gaat.
    wij gaan van dieet voeding naar dieet voeding.
    het lichaam is verzadigd en de oude voeding moet er eerst uit!!!

en denk ook dat hij overprikkeld is door het niet slapen, je komt een beetje in een cirkeltje terecht.

hij ligt nu op mijn arm te slapen en hij snurkt gewoon, dus laat hem lekker liggen ons schatje!!!

meiden bedankt voor het meedenken..

ps wie gebruikt er infacol?? zie dat sommige kindjes daar ook ziek van worden en flink spugen

6. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ik gebruikte eerst infacol. Alleen Joris lietvdaardoor geen boertjes meer en spuugde ook niet. Resultaat dat hij meer krampjes kreeg. Ben er nu 2 of 3 weken mee gestopt en t lijkt veel beter te gaan met zn buikje. Hij spuugt nu af en toe en hij boert goed.
    Zn krampjes heb ik nu onder controle en zn reflux ook door die nutriton en lactulose.

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Rensje, jeetje meis!! Wat afschuwelijk!! Ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit, die machteloosheis is vreselijk!!

Ik verdenk B.eau ook van verborgen reflux. Ik begon met de Pepti en na het eten begon hij me toch te krijsen!!! Echt vreselijk zielig!!
    Heb gegoogled en kwam ook op Nutriton (= JBPM).
    Nu is de Nutriton m'n beste vriend en vooral de beste vriend voor B.eau. Wat een uitkomst!!
    Die dunnere ontlasting hebben we ook gehad, maar is ook tijdelijk.
    Ontlasting is nu breiige mosterd.

Dus ik zeg: rennen naar de supermarkt voor de nutriton meis!!
    Bij een flesje van 150/5 doen we rustig 1,5-2 schepjes erin.
    Nu bij de fles van 180/6 doen we 2 scheppen nutriton erbij.

8. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Naast de Nutriton is de Infacol ook onze beste vriend, hahaha!!!

De Nutriton kan echt geen kwaad, ik zou er niet mee wachten. Het is echt zo'n verschil!! Tis koemelkvrij en glutenvrij.

Ik laat B.eau al vrij in het begin boeren, vind ie niet leuk maar boert dan wel.

9. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ik zou t ook gewoon doen meis. Kan echt geen kwaad. Je heb wel kans dat ie wat sneller vol zit omdat het dikker en dus machtiger is.

Pff Joris is snotverkouden en loopt hele tijd te jengelen. Ik heb mega keelpijn en barstende koppijn. Gaat goed zo pff

10. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    nou denk dat we eerst naar de huisartsenpost gaan, want k.ick krijst weer alles bij elkaar... hij gilt gewoon.
    Manlief heeft hem op de arm en het zweet loopt over zijn voorhoofd. (bij manlief dan)

houdt jullie op de hoogte.., ben bang dat zijn maagklepje ontstoken is ofzo iets...

11. Biancah

Biancah Niet meer actief

Rensje heel veel s6ben sterkte. Laat je ons weten wat de dokter heeft gezegd!?

12. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Bah wat een situatie toch zeg Rensje... hopelijk kunnen ze wat voor 'm doen!! Sterkte meis!!!

13. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Jeetje Rensje, hoe gaat het nu met je mannetje? Schrik er van...

@biancah, gefeliciteerd met je vriendin!

@verlof, eindigt ook hier op 25 Jan.

@hier, alles eigenlijk rustig. Reageer morgen ff uitgebreider, ben erg moe.

14. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Nou, k.ick is opgenomen in het zh! Hij heeft ernstige verborgen reflux en heeft zijn slokdarm verbrand.
    Het is zo ontzettend zielig, hij heeft veel pijn!
    Hij krijgt nu nexium en zware pijnstillers. Hij zal een weekje moeten blijven. Ze hadden hem de fles gegeven en daar ging ook 3 min na de fles de alarmbellen af.
    Zelfs verpleegkundige en kinderarts konden zien dat hij veel pijn heeft. Volgens de arts heeft hij een hoge pijngrens want meestal melden kindjes dit veel eerder.
    Hoop dat hij snel pijnvrij is!!

15. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    ach rensje wat erg meis! ikd acht gelijk toen ik net terug las, Kick moet aan de medicijnen, maar zo te lezen hebben ze dat ook gedaan. Ach lieverd wat heftig voor Kick en voor jullie! Knuffel!

Hier idd ook johannesbroodpitmeel ivm geconstateerde verborgen reflux )nutriton. Jongens hebben daar vaker last van he? blijkt wel, bij ons is het redleijk vaak...

Vandaag dagje sauna met man geweest, ff uitgezweet, heerlijk! even me time! Wel gek dat je naar je buik kijkt en em zo zo slap nog ziet..pffff..Ondanks dat ik op gewicht ben is mijn lijf wel uitgewoond..herkenbaar??

Biancah, feli met de vriendin!

over zwanger worden,r aken'zijn er al van jullie die er gauw weer mee willen beginnen? ik bedoel het kan al..
    een vriendin van mij is al weer 4 maand zwanger en haar zoontje is 5,5 maand....hahaha

16. Biancah

Biancah Niet meer actief

Zie je meis je gevoel zat goed en je hebt dus super goed gehandeld.
    Beterschap voor je kleine man. Hoop dat hij zich gauw beter voelt.
    Hoop dat jij je nu beter voelt nu je serieus word genomen en dat er nu actie word ondernomen.

17. Biancah

Biancah Niet meer actief

Sum ik zou t niet doen. Het lijkt me beter voor je lichaam als die eerst kan herstellen. En moet er niet aan denken met 2 baby's te zitten en hoogzwanger te zijn met een kindje van maand of 9

18. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ach Rensje wat erg voor hem! En voor jullie... Je hebt het dus supergoed aangevoeld dat het niet oke was!! Ik hoop dat hij nu al minder pijn heeft hoor! Krijgt hij nu voeding via een sonde?
    Heel veel sterkte! Slapen jullie thuis of een v jullie in het ziekenhuis?

19. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Nou de arts gaf ook aan dat we goed handelt hadden! Hoop ook dat de medicijnen snel aan slaan want het is heftig om je manneke te zien kriperen van de pijn!! Maar ben blij dat de kinderarts het ook zag!

Kinderarts zei bij verdenking op reflux altijd medicijnen geven want anders is het hek van de dam! We moeten dus maar afwachten wanneer zijn slokdarm geheeld is, en dat kan best lang duren!!!
    Als hij maar pijnvrij is!!!

20. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Weer zwanger worden... Nou nee, met 2 kids zijn wij compleet :)
    Mijn gevoel zegt soms wel dat ik het raar vind nooit meer zwanger te zijn. Maar lichamelijk was de 2 de zwschap echt zwaar dus nee...

Deel Deze Pagina