November Mama's (15-30 Nov.)

Discussie in 'De mama's' gestart door Zonnestraal77, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    oja woensdag hebben wij onze fotoshoot met beide kids.. Moet nog ff bedenken hoe of wat ik wil. Het is op locatie dus bij ons thuis, wil graag foto van mijn twee kanjers.
    zit er aan te denken om broertje dus gewoon naakt te doen (lekker puur baby achtig) maar grote zus dan? wat moet zij aan? wel gewoon kleren? of in haar ondergoed? (hemdje onderbroek?!)
    lastig..wat vinden jullie?

2. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Jeetje Rensje, heftig hoor! Gelukkig zijn jullie gegaan!
    Arme K.ick!! :( hopelijk snel pijnvrij!! Dapper ventje (hoge pijngrens!)

Sum, ik vind basic/naturel wel mooi vooral bij het naakte vd baby... en is voor de fotograaf een fijne kleur om mee te werken qua belichting etc. dus ik zou sowieso voor wit gaan en miss is ondergoed wel een idee inderdaad! Maar gok dat de fotograaf ook wel ideeën te over zal hebben (hoort iig ;) ). Wel leuk woensdag, wij donderdag! Heb er zo'n zin in. Voor mezelf ook al iets wit/cremes gekocht en manlief ook, want er worden ook wel een paar foto's met z'n 3en gemaakt.

Verlof hier ook tot 25 jan. Duitsland krijg je maar 8 weken na de bevalling! Maar kwas 2 weken te vroeg en datum bleef gelijk dus is mooi ;)
    En erna dan dus een soort ouderschapsverlof.

Zwangerschap... hormonen zorgen ervoor dat ik het haast weer zou willen al terwijl ik weet dat dat lichamelijk te zwaar is weer een zwangerschap nu en straks dan ook te zwaar is! Dan begint R. te lopen en een bengel te zijn en krijg ik een baby...
    Hoewel het qua overstap/baan etc. miss niet eens zo slecht zou zijn om ze wat korter op elkaar te hebben. Ik probeer mn hormonen dus te negeren want die zijn nu nog abnormaal natuurlijk :D
    Manlief roept ook nee, maar praat ondertussen wel tegen mn flubberbuik met de meisjesnaam ;)
    Ja Sum hier ook wel uitgewoond ondanks dat ik onder mn te hoge startgewicht zit... tijd om te gaan sporten!

Stitch, hoe was de kerst ivm moeder?

Liefde, wiedeltje, coortje al even niet gezien, alles ok? Sorry als k nog iemand vergeet die al ff niet geweest is :p

En wat zijn jullie oud&nieuw plannen?
    Hier lekker met zn 3en thuis!

3. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Knuffel voor Rensje!

Ben jij trouwens gewoon thuis of slaap je bij m in het ziekenhuis?

4. Coortje

Coortje Niet meer actief

Hey meiden

Hier alles goed!! Lees wel fanatiek mee maar schrijf wat minder sorry!! Hier ontzettend heerlijk van de vakantie aan het genieten! Elke dag lekker uitslapen of in bed met zijn alle tv kijken heerlijk!!

V.igo doet het super en is heerlijk tevreden! Krijgt 5 of 6 flessen van 150 met 5 scheppen en 2 schepjes jbpm. Regelt het meestal zelf wanneer hij wil hebben, overdag meeste 4 uur ertussen maar soms ook meer of minder. Snachts gaat ook lekker soms al nachten van 7,5 uur. 8 Jan voor het eerst naar het cb dus ben benieuwd!

Hier druk met de vakantie voor de zomer aan het uitzoeken!
    x

5. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Renske, bah wat een narigheid meid. Lijkt me hel omme kleintje zo te zien kreperen :( fijn dat de kinderarts het ook zag. Ik hoop dat K.ick gauw pijnvrij is meis.. Sterkte!

Bianca, feli met je vriendin!

Verlof, hier 29 Jan beginnen. 11 jan komt de leidster op kraambezoek en spreken we wendagen af.. Vind het nog maar een gek idee.

Zwangerschap, zou het nu nog niet willen. Heb vooraf gezegd dat als het ons gegund is, dan het liefste na een jaar. Maar merk dat ik het nu misschien toch eerder zou willen. Maar voorlopig gaan we gewoon eerst nog genieten van B.oris.

Coortje, goed om je weer te zien en dat alles goed gaat met V.igo :) al een idee waar je deze zomer heen gaat?

En andere meiden wat doen jullie komende zomer?

6. Coortje

Coortje Niet meer actief

Ik moet geloof ik halverwege febr weer beginnen! Kan er nu al wel tegen opzien hahaha!!

We willen ws naar frankrijk! Maar niet tever rijden en ook geen mega camping! Gewoon gemoedelijk waar de kids lekker kunnen spelen. Hoef geen vermaak enz! Wel lastig hahaha! En jij?

7. Coortje

Coortje Niet meer actief

zwangerschap... hier was het toch echt de laatste! Best lastig maar ja het huis is vol, de auto is vol, en ik wil niet meer het ziekenhuis in en ellende van eventuel miskramen enz! Het blijft bij 3!! Al kan ik me nu nog niet voorstellen dat ik nooit meer zwanger zal zijn. Ik moet volgende week naar de gyn en dan wil ik het over een spiraal hebben en over een paar maand gaat mijn man zich laten steriliseren!

8. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Goedemorgen!

Iedereen aan het genieten van een rustige zondag?

Vakantie, hier hetzelfde idee als Coortje. We vinden Frankrijk heerlijk, het liefst Zuid-Frankrijk. Maar dat vinden we te ver voor komend jaar. Net zoals we de wintersport dit jaar overslaan. Denk dat wij deze zomer naar Noord-Frankrijk gaan als het weer een beetje goed is. En volgend jaar weer op wintersport als B.oris kan lopen en op een sleetje kan zitten. Dan is het voor hem tenminste ook nog leuk.

Zo maar eens m'n studie afronden. Zoonlief zit in de newbornset van Stokke naast me en manlief is een nieuwe kledingkast aan het ophalen (eindelijk sinds de verhuizing). Dus prima zondag.
    Morgen oliemolen bakken! Ben benieuwd..heb het nog nooit zelf gemaakt. Weten jullie of je voor appelflappen apart beslag nodig hebt?

Fijne dag allemaal!

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @Isis, succes met bakken! Wat vooral belangrijk.is is dat het deeg op een warme plek kan rijzen. en voor appelflappen moet je dacht ik dezelfde mix hebben maar dan met wat melk erdoor. En dat deeg hoeft niet te rijzen.
    maar als je ff googelt dan vind je het zo!

@verlof, ik neem nog ouderschapsverlof op tot ergens in maart.

@vakantie, wij denken ook aan Frankrijk, midden Frankrijk. Afgelopen jaar in Bourgondie geweest in een huisje op camping. ideaal!
    en een tip als je niet te ver wil: Zuid-Limburg is ook supr met kleintjes! Wat daar zo gaaf is is dat je t gevoel hebt echt ver weg te zijn :)

10. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Iemand een tip voor een leuk huisjespark/huisje op camping in midden F rankrijk?

11. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik ben zoooooooo trots!!!
    Mijn lieve kleine man heeft gisteravond om 22.45u zijn laatste flesje gekregen en kwam toen om 06.15u pas weer :D:D:D.
    We geven inmiddels 180/6 x 5 flessen maar hij drinkt niet alles op.
    De laatste fles is dus vanaaf om 22.30u.

Na zijn fles is hij gaan slapen van 07u tot 10u.

En toen om 10.30u zijn fles. Toen in de box. En nu slaapt íe weer. Viel in slaap in de box.

Hoeveel slaap heeft een kleintje van 7wk nodig???
    Nouja, vanavond zijn vaak zijn wakkere uurtjes.

Vakantie :D....wij willen naar Italie. Zijn hier 3jr terug geweest en houden van dit land.
    Hierna door alle behandelingen en een verbouwing/verhuizing 3jr niet meer op vakantie geweest. Dus we hebben er zoooooo'n zin in.
    Wel spannend, B.eau is dan 7 mnd.

Isis, weet ik niet van het beslag.

Zwanger worden, tsja.....weet ik ook nog niet. Ik ben gezegend met 1 gezond kindje. Wij staan er ook anders in doordat we een tijdje gedacht hebben helemaal geen kindje te kunnen krijgen.
    Daarna een moeilijke zwangerschap en een afschuwelijke bevalling.
    Maargoed, paar weken terug zei ik 'absoluut niet'.
    Daar kom ik een beetje van terug.
    Aan de andere kant, ik ben al wel 35jr. Niet de jongste meer ;).
    Alhoewel ik nog cryo's heb die gemaakt zijn op m'n 35e en door de vriezer niet ouder worden, gekke gedachte hahaha!!

12. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hoi meiden!

Rensje, hoe is het nu meid??? Knuf!

Coortje, dat klinkt heerlijk! Vind je dat je eerder een ritme/rust in het nieuwe leven met een kindje erbij hebt gevonden dan bijv. toen de eerste geboren werd? Je klinkt zo harmonieus :D
    Moet zeggen dat k me de laatste tijd ook wel stabiel voel, gesetteld, genieten!

Isis, daar heb ik ook zo'n zin in: de kleine op de slee!! Met de sneeuw begin december kreeg ik al de kriebels haha.
    Succes met je appelflappen en oliebollen!
    Dacht altijd dat appelflappen gewoon met bladderdeeg waren haha, maar kben zoals je leest niet zo'n keukenprinses :D

Sas, leuk Frankrijk :) geen campingtips!

Miss kunnen we een woningruil doen met iemand hier voor een paar dagen haha, het is waar wij wonen al redelijk vakantie ;) en ik mis NL natuurlijk. Woon hier aan de Duitse kant, maar op drielanden punt met Luxemburg en Frankrijk.
    Wel maar plaats voor papa mama en 1 baby ;)

Ik ga miss begin feb met R. naar de schoonfamilie... we hebben de knoop nog niet doorgehakt, het is natuurlijk veel geregel (visum etc.) en man zal dan gewoon blijven werken dus hij weet nog niet of ie ons kan missen :p Maar hij wil natuurlijk ook heel graag dat zijn ouders de kleine al zien voor de zomer. Ergens in de zomer zullen we met zn allen afreizen want dan gaat zn zusje trouwen.

Zonnestraal, apart he hoe dat gevoel verandert??
    Tijdens de bevalling dacht ik ook dat die kriebels echt niet snel weer zouden komen, manlief kon zijn voetbalelftal vergeten (heb k hem gezegd) en nu... kriebelt het al weer. Volgens mij zijn het echt de hormonen die dit doen, is toch niet echt een gezond gevoel? :( hij is net 6 weken.
    Goede nacht hoor, heerlijk!!
    Onze boef was een beetje lang wakker na de laatste fles (23.30 begonnen met die fles) en om 2.30 ofzo was het pas weer rustig, kwas echt kapot. Dus vanmorgen na de fles om een uur of 8 hem lekker bij ons in bed genomen want hij was klaarwakker, en uiteindelijk toch nog 2 hazenslaapjes en om 13 weer een fles. Erg laat om op te staan, maar wat maakt het uit zo hebben we iig rust gehad haha ;)

13. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hier even een update!
    K.ick ligt hier nog wel een paar dagen. Hij is rustiger maar heeft flinke pijnstilling dus slaapt veel!
    Nu afwachten hoe het verder gaat, hou jullie op de hoogte

14. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hai meiden,

Rensje, sterkte met Kick!!
    Wat een zware reflux heeft hij gehad zeg, sneu!

Vakantie: nog geen plannen, maar ikd acht gewoon simpel aan NL met 2 kleine kinderen.,, Wil t iig zo goedkoop en simpel mogelijk, maakt voor de kids toch niet uit ;) Ivm werk man zitten we altijd wel int dure seizoen helaas.

Zonnestraal wat heeft Bea.u lekker geslapen zeg! heerlijk! Kun je de voedingen nu wat meer los laten? Gaat t goed met de voeding?

@hier: vandaag voor t eerst naar de sportschool, was heerlijk! beetje jammer van t loge lijf, op de loopband voelde ik mn vet gewoon heen en weer gaan hahaha..Maarja ik ben wel goed bezig. Vanvond hebben we patat gegeten, misschien zet t niet aan omdat ik heb gespiort hahaha...

15. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Renske, sterkte nog even met K.ick, hopelijk gaat het gauw beter met hem en mag ie weer naar huis!

Sumshine, wat heerlijk weer sporten! Daar heb ik ook zo'n zin in! In januari ga ik ook weer beginnen :)

Zonnestraal, wow wat slaapt B.eau goed! Voed je nog op verzoek of geen je de fles via een schema? Wel nieuwsgierig naar.

Hier zit B.oris vandaag niet lekker in z'n vel. Steeds paar minuten slapen en dan weer huilend wakker worden om vervolgens weer in slaap te vallen. Ook drinkt ie ineens meer. Bij hem zijn de sprongetjes toch wel duidelijk te merken. Gisteren viel ons al op dat ie bewust geluidjes gaat maken, erg leuk! Onze knapperd :)

16. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @Amona, waar woont de fam. van je man ook al weer?

@Coortje wat slaapt jouw zoontje al goed zeg! En
    van Zonnestraal ook!

Hoeveelheid slaap... t wisselt wel hoor merk ik. de ene dag slaapt ze veel en andere dag minder. net als met fles. Ze dronk vandaag 5 flessen van 120/4 en 1 van 150/5.. maar soms laat ze wat staan hoor. En de laatste. krijgt ze straks (nr 6)

Avondritme pakt ze best goed, om ongeveer half 7/kwart vr 7 bad aan, meiden uitkleden, samen in bad, beiden doen we dan 1 kindje: de jongste pyjama fles bed en de oudste pyjama tanden poetsen verhaaltje en bed. Voor8en liggen ze er in. Zal als de oudste over 2 wkn naar school gaat wel wat vroeger moeten.

vannacht rond kwart voor 5 speentje en om 6 uur fles.

Jullie ook top 2000 op staan?

17. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Rensje -> heel veel sterkte daar met K.ick!! Wat sneu voor de kleine man, maar o zo fijn dat hij nu geholpen word. Niet leuk dat hij in het ziekenhuis ligt, maar hopelijk wel met snel resultaat!

@ Amona -> woon je echt dicht bij het drielandenpunt in de buurt? Dan wonen wij niet zo heel gek ver van elkaar. Ik gok zo'n 30/40 minuten.

@ Zonnestraal -> wauw!! Lichtelijk jaloers hoor :D Maar ik mag niet klagen. Hij slaapt gemiddeld 5 uur in de nacht tussen de voedingen door. En als hij zich meld voor een fles is hij heel rustig, drinkt de fles en wilt gelijk terug naar bed. Dus dat scheelt wel.

En slaap? Hier slaapt Ruben eigenlijk de hele dag/nacht. Alleen in de avond (hij begint nu wakker te worden) is hij zo'n 2 uur wakker. De rest is het wakker - voeden - verschonen - even op schoot/box - bed. En dat is in totaal ongeveer 3 kwartier tot een uur dat hij dan wakker is.

Ik ga Ruben uit bed halen ;)

18. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee meiden kan even beter reageren want heb mijn handen vrij.
    Nu net eindelijk weer een relaxte k.ick gehad die zelf voor de eerste x een big smile gaf. Dit had hij nog nooit gedaan.
    Heb hem een paar uur vast mogen houden en zijn fles mogen geven en hij was heel relaxt.
    Tot vanochten 11.00 heeft hij steeds een pijnscore gehad van 9 (1 op 10) dus dan weten jullie hoe heftig het is en was.
    Hij krijgt nu nexium, dit is iets zwaarder als ranitidine. Hij slaapt ontzettend veel en dit komt door de pijnstillers.
    Kind sliep al 3 weken niet overdag in zijn bedje.. alleen bij ons tegen de borst aan of in de maxicosi of draagzak.
    Als de medicijnen aanslaan moet hij dit een jaar gaan gebruiken en dan langzaam afbouwen.
    Ben blij dat hij nu effe pijnvrij is, kan mams ook weer ademhalen.
    Zelf voel ik me nu beroerd, maar dat zal wel van de stress komen denk ik.

sorry als ik even niet op jullie reageer, dat komt wel weer!!!
    knuffel voor iedereen en vast een gelukkig nieuwjaar...
    dikke kus rensje...

ps bij ons wordt het wel een rare jaarwisseling met ons mupke in het ziekenhuis, maar op naar een nieuw gezond 2013.

19. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    eindelijk een lekker knuffelmomentje met mijn schatje!!!

Bijgevoegde bestanden:

20. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @rensje, wat fijn dat K.ick nu al een stuk relaxter is! J.ari heeft ook nexium en wij zijn er ook super blij mee, ook op een langer termijn werkt te nog goed. Dikke knuf voor jou!

@zonnestraal, lekker hè, zo'n nacht! Hopelijk volgen er nog meer!

@sum, doe je aan fitness of ook nog bijzondere lessen?

@amona, wat leuk dat jullie in de zomer de bruiloft hebben van je schoonzus! Dan kunnen jullie lekker zijn 3en op familiebezoek!

@sas, sorry geen Frankrijk liefhebber... Wij hebben ooit in de buurt van Annecy op een fantastische camping gestaan waar je tenten en huisjes kn huren. Was een mooie omgeving. Camping 'le coin tranquile'.

@zwanger, ik besef me nu dat ik toch wel heel graag een derde kindje zou willen. Maar dan wel nog ff wachten. Wil eerst flink afvallen, 20-30 kg. Maar begin pas als ik klaar ben met de bv.

@hier, manlief werd vorige week zondag ziek. J.ari was de hele week al niet fit, maar is afgelopen nacht begonnen met spugen en koorts. I.ndra snottert ook flink en sinds vandaag ben ik aan de snotter en keelpijn. Daarentegen slapen zowel J.ari als I.ndra de laatste drie dagen uit tot 8:45. I.ndra geef ik om 23:00 uur de laatste voeding. Om 23:45 masseer ik haar rug zachtjes met babyolie en daarna slaapt ze lekker door:D.

Deel Deze Pagina