Hoeveel verschillende settings/posities zijn er dan foto's gemaakt? Even kijken of k het nog weet bij ons - 1 familie aan tafel, waarbij soms ook papa alleen met R en mama alleen met R. - R met papa nog toen we naar de andere achtergrond/tafel liepen (telt dus niet echt mee) - op papa's arm verschillende foto's - op onze handen samen (dus alleen met handen maar ook uitgezoomd met ons erbij) - R in een soort ei, alleen en ook met ons - khad 2 knuffels mee die mn vader vroeger voor mij had gemaakt, daar zijn ook foto's mee gemaakt, maar met maar 1 knuffel is leuk geworden. Nog niet zo heel uitgebreid, dus niet op buikje ofzo etc, maar die man wilde ook niet teveel doen, hij zei ik schiet veel maar wil dat je de mooiste neemt, niet alles hoor (toen liet ie de dvd dus nog buiten te gesprek) en dan had ie liever dat we over een x-aantal weken weer komen en een paar foto;s schieten dat je m dus goed ziet groeien... daar heeft ie wel een punt natuurlijk. Maar voor mij is het onmogelijk om een foto niet te kopen als het een geweldig plaatje is kan me niet bijv. vantevoren voornemen oke we kiezen er max 4 zodat de prijs leuk blijft en dan neemt die man 8 prachtige plaatjes, das toch onmogeljk maar das natuurlijk voor hen ook de winst haha. Ga dus niet te snel weer terug denk ik, miss met een half jaar ofzo. Denk dat je dan al wel n leuk verloop ziet. Ben jij alweer opgeknapt Stitch?
De shoot die ik heb laten doen is geen vergelijk materiaal. Ze is een kennis van me. Ze was al tijdje bezig met fotograveren, maar nog nooit baby's gedaan. Dit was haar eerste baby. T koste 30 euro voor de shoot en krijg dan 8 foto's door haar uitgezocht op een USBstick. En kan dan voor 2,50 per foto extra uitzoeken. Normaal 5 per foto. Dus ik kom er mooi goedkoop vanaf hihi.
@ Fleur wat een leuk ventje en wat een haar al! @ Amona, ik zou vragen of je een foto met en zonder retoucheren kunt zien. Ooievaarsbeet hoort idd gewoon bij een baby, maar misschien is het in een bepaald licht/ kleurstelling iets mooier zonder. Dat kun je pas beoordelen als je het ziet. Het lijkt wel of de meeste kleintjes hier doorslapen al! Maar ik las dat 5 uur achter elkaar slapen al doorslapen wordt genoemd... Hier is het vaak om half 11/11 uur de laatste fles, en dan vanaf 11/half 12 slapen. De afgelopen 2 nachten meldde ze zich rond half 5/5 uur en gaven we een speentje, en om half 6/6 uur een fles. Dan slaapt ze daarna nog tot ongeveer 8/half 9. Kijken jullie ook wie is de mol? Beterschap voor de zieken!!
Sas, was hier van korte duur dat doorslapen hoor . Gister net als jij 23u laatste fles en om 5u de volgende fles. Maar werd wakker om 4.15u. Had ff 1x speentje gegeven. Op zich sliep hij dus 5uur achter elkaar. Na deze fles sliep meneertje tot 8.30u. Prima dus. Dit was de nacht ervoor ook zo. Met 5x 180/6 wat hij niet leegdronk. En dus snachts honger heeft. Vandaag weer 6x150/5. Ben benieuwd hoe de nacht eruit ziet . Laatste fles is nu rond 23.30u. Ik vind B.eau nu al relaxter doen (overdag) met 6 flessen. Maar het maakt me niet uit 5 of 6 flessen. Ik volg hem. Ben er eindelijk wat relaxter onder en minder onzeker .
@ zonnestraal, hier ook nog 6 flessen hoor! Van 120/4 en die gaan niet altijd leeg. 1 keer per dag probeer ik een wat grotere fles (150/5) wanneer ze 4 uur ervoor de laatste fles heeft gehad. Maar die gaat ook niet leeg. Hoewel ze vorige week juist wel meer leeg dronk. Ik las en hoorde laatst ook: een goed gevoed kind slaapt 's nachts beter! Dus ik hoop dat de 6 flessen helpen bij jou! Ik denk soms wel, moet ze niet wat meer tijd er tussen laten... maar ze wil gewoon nog graag om de 3 uur een flesje.. Groetjes!
Sas, dat heb ik ook gehoord van overdag goed gevuld snachts goed slapen. Vorige week heeft hij 2x 180/6 bijna helemaal leeggedronken. Maar sindsdien drinkt hij deze fles nooit meer helemaal leeg. Nu krijgt hij met 150/5x6 meer binnen dan met 180/6x5. Ook B.eau redt soms de 4u niks mogen hebben niet. Daarom vind ik (en hij dus ook ) die 6 flessen wel fijn. Groetjes terug!!
goeiemorgen meiden, hier gaat t wat beter gelukkig, grote zus is aardig opeknapt, heeft praatjes voor 10! hoest nog wel als een shag rookster maar ze weigert natuurlijk hoest drank oid. haha..Eigenwijze peuter! Ze word eind van de maand 3, dus moet aan de gang met bedenken wat voor taart, cupcakes, kadootjes, versiering etc! whoehoe!... Jip heeft vanacht doorgeslapen! en dat terwijl hij ziek is, die zetpil deed wonderen denk ik. Om half 11 zetpil gegeven, neusje schoon, luuf op t borstje en flesje melk, om 23.15 lag hij in bed en om 5.25 schrokken we wakker, hij sliep nog. Om half 7 hoorde ik em stilletjes aan wakker worden, dus gelijk fles gemaakt anders word grote zus ook wakker. Ik kon hier wel aan wennen zon rukje slapen heerlijk! Toen we Jip weer in bed legden om 7u kwam grote zus natuurlijk uit haar bedje..(goeiemorgen) ach maar we hebben iig beetje kunnen bijtanken, mann dat had ik ook echt nodig hoor! voelde me helemaal sip en down en das niks voor mij! Biancah, ben benieuwd naar je tattoe! lijkt me zo pijnlijk! Stitch ging jij ook niet een tatoege zetten? Fotoshoot, hier volgende week kost 60 euro incl paar fotos en ze digitaal. Is een buurman van me die het voor de hobby doet.
Goedemorgen! Hier geslapen van 23:30 tot 06:30 uur! Maar ja, hij heeft wel gisteren zijn spuitjes gehad, hij had ook zijn huiluurtje overgeslagen en sliep dus waarschijnlijk goed door de spuitjes Wel werd hij om half 4 wakker, speentje erin en hij sliep dus lekker verder!
@sum, fijn dat je dochter weer opgeknapt is! En een heerlijke nacht geslapen! Geen tatoe voor mij. Ben bang voor naalden, dus lijkt me geen goeie combi.... Mijn zelf ontworpen ketting is nu wel in de maak @amona, ik heb foto's in 12 verschillende poses, met zoonlief, van ons viertjes en I.ndra apart met papa en mama. Alle foto's heb ik in kleur, zwart wit en sepia. Ook zijn er nog enkele foto's bewerkt. Ik ben weer opgeknapt, beetje last van mijn keel nog, maar verder weer de oude! Wij hebben gisteren een paspoort aangevraagd voor I.ndra. Een stukje van mijn hand en jas waren te zien op de foto, maar ze hebben hem gewoon geaccepteerd zonder ernaar te kijken @minimuis, ook voor jou een heerlijke nacht! Heeft R.uben nog last van de entingen? Hier is net weer een lading Pampers bezorgd. Ze zijn weer in de aanbieding bij de makro, dus we hebben weer besteld voor een poos, ideaal die kinderbijslag
Hi dames Sum, lekker he zo slapen! Wat slaap niet met een mens doet he, qua somberheid! Kmerkte dat ook heel erg! Voel me nu zoveel beter dan in het begin! Kan er haast sentimenteel door worden want in et begin heb k niet echt genoten hoor, heel eerlijk gezegd. En nu issie alweer "zo groot" dat k dus wat gemist heb stomme hormonen haha. En kwil nog steeds meteen een tweede, gek lijf! Gelukkig wil k niet echt klussen dus dat zou dat moeten verhinderen ha. Stitch weer opgeknapt fijn hoor Ben zo beneiuwd naar je ketting straks! Ja idd de ambassade/gemeente in jouw geval kijkt niet zo nauw wat betreft wat er te zien is he, als het formaat maar goed is, zo was het hier tenminste ook. Mini, fijn he zulke nachten,hoewel het wakker worden voor n speentje best overgeslagen mag worden he hier ook tussen 4 en 5 een keer of 5 de speen, toen kd acht de volgende pruttelactie wrodt een flesje, sliep ie tot na 6en. Eergister pruttelde ie voor 3en al, was bang dat we weer terug gingen naar een echte nachtfles (die na 6en tel k niet als nachtfles), maar kwam nog met speentje weg, gelukkig mn slaap is me erg dierbaar, ja kindje meer hoor, maar k geniet meer hem dankzij het slapen! Hier trouwens nooit meer 6 flessen, altijd 5... en maak dan gemiddeld 150/5, maar die gaan niet altijd op hoor... Hij groeit goed dus het is wel goed. Stitch, welke maat heb je besteld? Wij gebruiken nu ook maat 2, en hebben vanmorgen nieuwe gekocht 2 verpakkingen met iets van 50 erin... vond 2 verpakkingen al eng, want wanneer gaan ze naar maat 3? haha maar met 2 verpakkingen hadden we korting, dus toch maar 2 gedaan, zo snel zal ie niet naar maat 3 gaan toch ? is tot 6 kilo dus zal wel meevallen. Meiden, fijne avond alvast.
@amona, ik heb hier nog 3 pakken maat 2 liggen. Dus ik heb nu 9 pakken maat 3, 3 pakken maat 4 en voor zoonlief 6 pakken maat 5 besteld. Toen we met kerst naar mijn ouders gingen waren we luiers vergeten. Nog ff vlug naar de winkel gerend net voor sluitingstijd. Maat 2 hadden ze niet, dus moesten toen wel 3 kopen voor haar. Ik vind ze nog te ruim, ben bang dat ze sneller doorlekken omdat ze net niet lekker aansluiten. Is er al meer bekend over je werk?
Hoe groot/zwaar is I.ndra nu ongeveer? Of de laatste keer? R. zal nu waars. iets meer dan 4 kg zijn. Hij heeft vandaag voor het eerst een blousje aan, oh wat een heerlijk heertje is het!! trots! Werk... nope geen duidelijkheid... zal ik pas krijgen na een jaar verplicht ouderschapsverlof met ong. 65% van mn salaris, dus tot 15 nov. of er moet tussentijds een functie vrij zijn en dat ik terug wil, maar denk het niet... waarom bijvoorbeeld 3 dagen werken voor 65% als ik het ook zo kan krijgen denk namelijk niet dat k voltijd terug ga wil niet zoveel missen van m! Gok dat er in nov. ook niet veel veranderd zal zijn daar, dus vrees dat ik dan alsnog ontslagen word. Nouja hopen op een leuke oprotpremie dan En in de komende maanden beslissen wat we willen, of we richting NL of grens willen verhuizen bijv. Miss wachten we eerst het voorjaar af, wellicht vindt man een 'echte' baan als stucadoor, grotere kans in het voorjaar dan nu. Nog maar ff doen of het niet bestaat dus en lekker genieten Jouw man al duidelijkheid? Met al die korte contracten etc? En jij moet ook opzoek naar wat neiuws toch, of heb k dat verkeerd onthouden? Wil je gelijk weer opzoek of redden jullie het ook als je rustig aan zoekt en nog lekker met de kids bent?
@amona, de laatste keer woog I. 4500 gram, volgende week mogen we weer gaan wegen en weten. Hihi leuk hè, jongens met bloesjes! Laat je R. dopen? Ik had voor J.ari met zijn doop een driedelig pak met strik. Jammer dat ze er zo snel uitgroeien Hmmm, das nog een poosje spannend dus voor jullie. Kan me 100% voorstellen dat je niet meer voltijd aan het werk wil gaan. Als je 65% nu betaald krijgt en dat is hetzelfde als wanneer je 3 dagen werkt, zou ik ook lekker thuis blijven! En over het wonen : Ik zou zeggen, kom lekker naar NL! hopelijk kan je man snel een andere baan vinden zodat jij ook iets langer de tijd hebt om een baan te vinden. Manlief mag maandag nog op gesprek voor de vervanging van een zwangerschapsverlof bij een gemeente. Dat is dan ook gedetacheerd, dus dat verdiend goed, zodat hij na die 4 maanden nog eens voor 4 maanden salaris aan overhoud. Deze maand zit hij nog bij de veiligheidsregio voor 4 dagen per week. Daarna loopt dat waarschijnlijk nog voor 2 dagen per week door tot augustus. Ik ga er niet meer vanuit dat het 'contract' bij de politie nog doorgaat. Elke 3 maanden die onzekerheid is gewoon niet fijn. Het salaris is daarbij ook nog niet zo dat je elke maand flink over houdt om te sparen. Hij ziet het zelf steeds minder zitten om voor zo'n salaris én die onzekerheid iedere week minstens 12 onbetaalde reisuren te hebben, die tijd is hij liever thuis. Als hij bij die gemeente aan de slag kan, kan ik in ieder geval nog thuis blijven bij de kids. Omdat ik dadelijk weer een ww krijg, ben ik wel verplicht te solliciteren. Dus dat doe ik wel, en wie weet kom ik nog iets tegen. Manlief wil zo ontzettend graag de 'kost' verdienen zodat ik thuis kan blijven met de kids en mijn hobby weer kan oppakken. Zodat ik toch een keer een webwinkel kan beginnen.
Jullie plan van aanpak en overdenkingen klinken goed! Bij de gemeente dus ook niet verkeerd qua salaris!! Ik baal wel van event.ontslag want had ook een best leuk salaris...maar ja het leven wil ons een andere richting opsturen ben benieuwd welke Fijn dat jij miss je hobby dan kan doen..een webwinkel in welke richting? Zou fijn zijn!! Zou fijn zijn als man hier ook de kostwinner kon zijn..maar dat lijkt momenteel als 'buitenlander' onmogelijk..maar in de toekomst wordt dat vast beter. Wat leuk een driedelig pak voor J.ari! Heb je daar van geen foto? Was vast heel schattig! Hier geen doop, maar wel traditionele besnijdenis, miss komende zomer al! Weet niet of zulke kleding gepast is, maar anders wil ik ook'n pakje voor m smelt al bij het idee. Wanneer wordt I.ndra gedoopt?
@amona, balen hè, dat je als 'buitenlander' niet aan een fatsoenlijk betaalde baan kan komen in Duitsland. Hopelijk snel betere tijden.... Wij laten ons veel adviseren door onze accountant, die kan ons alles voorrekenen wat voor ons het gunstigste is. Dankzij deze voorbeelden begrijpen wij ook nog eens wat hij uitlegt.... Die taal is af en toe niet te volgen Als ik op mijn laptop zit zal ik die foto eens opzoeken van J.ari in zijn pak. Toevallig gisteren afgesproken met de dominee dat I.ndra op 3 februari gedoopt gaat worden. Aangezien ik absoluut niet wil dat mijn kinderen in een doopjurk worden gedoopt gaan we morgen 'verplicht' shoppen in Lille. ( heb zelf een fobie voor kant aan mijn doopjurk overgehouden ) Vind je het niet 'eng' om R. te laten besnijden? Wordt dat in Duitsland gedaan of laat je het doen in Algerije? Ben jezelf ook bekeerd tot de Islam?
Shoppen is geen straf wat voor iets wil je voor haar vinden? Moet mijn man eens vragen wat een jongen op zo'n dag draagt, vaak zijn ze wel iets ouder dus miss gebeurt het pas later. Willen dat in algerije doen, voor m'n man en zijn familie is't veelbetekenend en hier zou je echt moeten zoeken hoe wat waar etc.. Vind het best spannend, eerder leek't me pijnlijk maar nu ik de kleine man heb en m dagelijks meermaals daar beneden schoonmaak..is't verandert in m'n hoofd, het lijkt me voor zo'n kleintje nu minder pijnlijk dan een volwassene.. maar miss denk ik tzt wel anders door't plassen schijnt't vrij snel te genezen. En op latere leeftijd vooral hygiënisch. Hoop dat't in de praktijk dus ook meevalt Ik ben ook bekeerd, toegegeven dat dat in eerste instantie was omdat we een verklaring nodig hadden om bij de notaris te kunnen trouwen, maar leer nu steeds meer en groei erin zeg maar Truste allemaal!
Goedemorgen! Ruben vannacht 7 uur achtereen geslapen, zo blij @ Amona -> spannend hoor, zo'n besnijdenis bij zo'n kleintje. Hier ook een besnijdenis in het vooruitzicht (18 januari), alleen dan bij de oudste hier, medisch, dus onder narcose. @ Stitch -> wat leuk dat I.ndra al zo snel gedoopt word. Hier bij Joris hadden we dat gedaan toen hij 9 maanden oud was (beetje verplicht, ik werd ziek na de bevalling (ziekte van crohn), na een half jaar toch eens begonnen met plannen en op de doop stond ik nog met een infuus en op verlof uit het ziekenhuis). Maar dat beviel ons heel goed dat Joris wat ouder was, dus nu besloten om het ergens in de zomer te gaan plannen. En doopjurk? Ik hou er ook totaal niet van. Joris hier is ook gedoopt in een kostuum! En hoop dat tegen die tijd dat Ruben aan de beurt is, zijn pakje ook bij hem past! Hier eergisteren begonnen met de nieuwe voeding en hij lacht weer volop! Ook de diarree is sinds gisteren weg, het huilen/krijsen na de voeding en tijdens de voeding weg. Nu trekt hij alleen hele vieze gezichten tijdens en na de voeding door de smaak. Die melk is ook echt heel vies! Hij drinkt dus ook minder (zo rond de 90 momenteel). Maar daarvoor was ik al gewaarschuwd door de verpleegkundige ivm de smaak kunnen ze gaan weigeren. Wel dronk hij gisteravond voor het slapen gaan 165 cc op. Dus voor de nacht had hij voldoende om dus zo lang te slapen! Maar ben al zo blij dat hij weer zoveel lacht! Er vroeg ook iemand of Ruben nog last had gehad van de inenting? Hij sliep wat meer, jengelde wat vreemder, maar geen koorts of ergens verder last van gehad. En dag erna was alles weer over
hee lieve meiden, ben er ook weer eens!! pffffffffff heftige tijden, en er komen nog pittige tijden aan ben ik bang. K.ick is uit het ziekenhuis maar we hebben een heel handboek hoe we met hem om moeten gaan. K.ick heeft bijna de ergste reflux die er is en als hij weer opnieuw opgenomen gaat worden krijgt hij ook de afschuwelijke onderzoeken. Ik hoop zo dat dit niet nodig is. Het gaat wel wat beter en hij slaapt ook weer in zijn bedje gelukkig. Vannacht een super goede nacht gehad. Hij had om 20.00 uur zijn laatste fles op en kwam toen pas weer om 5.00 in de ochtend dus dat is super. In het ziekenhuis lieten ze hem ook gewoon slapen want hij heeft zijn rust nog harder nodig als zijn voeding. K.ick is waarschijnlijk de lichtste van onze baby's en dit kwam dus ook echt omdat hij zo tegen de pijn moest vechten. Hij weegt nu 3850 gram en was 3 cm in 4 dagen gegroeid. Hij is nu ruim 54 cm!! Dus ik ben zo trots op mijn mannetje. Door de rust onder controle en de pijn is hij in 1x zo gegroeid!!! Verder gaat de manueel therapeut die ook enzo heeft behandeld hem controleren om kiss syndroom. reflux blijkt een heftige symptoom van kiss syndroom te zijn, en aangezien onze enzo het ook had. Dit zou kunnen komen omdat ik maar klein en tenger ben is de ruimte natuurlijk beperkt in mijn buik plus dat k.ick al ingedaald lag vanaf 28 weken. Hij ligt ook als een banaantje met zijn heupjes gedraaid, en 1 oogjes is kleiner als de andere. nu ligt hij heerlijk te slapen in een babyswing die ik van een vriendin heb gekregen. Zij heeft deze ook aangeschaft omdat haar zoontje ook zon erge reflux had.. tja en met een peuter erbij moet ik ook af en toe mijn handen vrij hebben. Zo schommelt hij heel zachtjes op en neer. mini, welke voeding gebruiken jullie nu?? ook allergy care?? k.ick vond hem in het begin echt vies, nu drinkt hij deze erg goed.
stitch, tuurlijk heb ik even op je knappe meid gestemd!! volgens mij staat ze bovenaan!!!! sorry dat ik niet op jullie reageer maar weet gewoon niet waar ik moet beginnen.. dus ik val zo weer in hahah
Lieve meiden, voor jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar! Dat het maar een mooi jaar voor ons allemaal met onze kleintjes mag worden! Zo eerst maar eens beetje bijlezen, heb weer heel wat gemist volgens mij..