November Mama's (15-30 Nov.)

Discussie in 'De mama's' gestart door Zonnestraal77, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Zo, even kijken wat ik nog weet..

Zonnestraal wat goed dat je met Sonja begonnen bent! Ik twijfel ook een beetje of ik moet beginnen of niet...

Slapen, jeetje wat slapen al jullie kindjes al lang! Jaloers... Hier in de middag 4 uur slapen. En dan begin van de nacht een uur of 6 vaak.. Dat betekent wel vaak tegen half 5/5uur wakker worden.

Voeding, als ik het zo lees krijgt B.oris wel grote flessen, 180+6. Hij is denk ik ook wel 6,5 kg nu zo'n beetje en zit grotendeels als in maat 62 :eek: volgens het CB lijkt ie op z'n vader, hihi. Die is ook 1,96m.

Foto's mooi hoor meiden!

Rensje, wat fijn dat K.ick weer meer lacht en zich beter lijkt te voelen! Een hele opluchting lijkt me, ook al zal het einde voorlopig nog niet in zicht zijn. Hou jij het nog een beetje vol meis?

Stitch, hoe gaat het nu met de ziekenboeg. Jullie krijgen het ook aardig voor je kiezen.. Mag nu ook wel eens klaar zijn! Hopenlijk gaat het gauw weer beter.

Uhm... Verder weet ik het niet meer..

Hier vandaag B.oris voor het eerst wennen aan het slapen in z'n eigen kamer. Na wat jengelen en huilen, slaapt ie nu heerlijk :) verder gaat alles eigenlijk wel goed. Gisteren ben ik een dagje met een vriendin naar de sauna geweest, terwijl oma oppaste. Heerlijk een dagje ontspannen!

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ja idd, de allergy care! En hier vind Ruben het nu dus erg vies. Ik maak nu flesjes van 120, bij ongeveer 90 stopt hij ermee, even boeren en vraagt dan opnieuw voor de fles. Proeft aan de speen, trekt een vies gezicht en stopt er dus ook mee. Vanmiddag was het me gelukt om 120 cc helemaal erin te krijgen, maar dit duurde wel een uur. Steeds toch opnieuw aanbieden en steeds dronk hij een slokje. Maar de fles erop lukte dat dus niet meer. Echt even wennen dus!

Hoe lang duurde het bij K.ick voordat hij gewend was aan de voeding? En wat is hij gigantisch gegroeid zeg!! Wat goed!! Zie je idd dat hij ineens een groeispurt maakt!!

Ik zei toevallig zelf tegen de arts donderdag dat die groeispurt hier ook nog komt zodra alles op de rit is! Joris had geen koemelkallergie of problemen als baby en die at ook hetzelfde, ook steeds op de max. Dus op die manier lijken ze wel op elkaar. Alleen Joris groeide zo ontzettend hard! Die was eerst te klein bij de geboorte en daarna moesten we flessen gaan afpakken omdat hij te hard groeide. Dit had ik dus ook bij Ruben verwacht. Maar hij groeit maar heel langzaam, maar vind ik ook niet gek na al dat spugen en diarree. Dus hopelijk dat de nieuwe voeding zijn werk doet en hij ook ongerust kan groeien ;) (en aan de andere kant mag hij ook wel zo blijven groeien, laatste baby, dat hij maar lekker lang baby blijft en vooral niet te snel dingen leert :D)

3. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hey meiden,

wat weer veel gekletst, ik val hier gewoon in op wat ik onthouden heb:

Rensje, die onderzoeken lijken me idd vreselijk, had onze huisarts t ook al over (maag onderzoek enzo) dat wil je idd niet. H eftig meis!

Amona, nog geen nieuws over t werk? kun je t beetje handelen die onzekerheid?

Stitch, is ook zo, jij had t sierraad..sorry! Spam je een foto als je em hebt? Ik vind die babyufoto van In.dra zo gaaf he! WOUW!

Voeding 180-6 5 x per dag.

luierst: net in maat 3, waren in de aanbieding. passen prima...

J.ippe is naast Jayc.e ook t oudst dus wellicht aan de groetere zwaardere kant. Maandag moet ie naar t cb, maar is nog niet beter, zou dan prikjes moeten hebben, ik denk dat ik t nog een week uitstel,
    J.ip slaapt door sinds 2 dagen! komt ws door de zetpil in de nacht en combi niet lekker zijn! maar heerlijk! 23.15 bed en half 7 smorgens weer een fles. Kan dr wel aan wennen!!

Zie de rest ben ikw eer kwijt..vergeef me! haha.

groetjes!

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Sumshine -> de kinderarts en verpleegkundige vertelde mij van de week (toen Ruben de spuitjes kreeg) dat een zetpil nu nog niet mag... Tenzij in overleg met de arts. Nu heb ik verder niet gevraagd hoe en wat of vanaf wanneer dan wel. Maar ze zeiden dat toen ik erom vroeg ivm de kans met koorts na de spuitjes... Niet om je op de vingers te tikken, maar wilde het wel doorgeven.

Wel fijn dat J.ip al 2 nachten heeft doorgeslapen! Dat doet een mens zo goed hé, die nachtrust terug!

5. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Zetpil, vandaag navraag over gedaan. Op het pakje staat vanaf 3 maanden. Hier wordt geadviseerd om het vanaf 2,5 maand wel al te geven. Aangezien kindjes anders vaak veel last hebben van de 1e prikjes.

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Kijk, dan weet ik dat nu ook, dus vanaf 2,5 maand mag het. Ik stond er toen ook niet bij stil om te vragen vanaf wanneer het wel mocht. Hier had hij dus afgelopen donderdag de eerste spuitjes, maar hij is nog geen 2 maanden, dus vandaar dat het nog niet mocht.

7. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Nee, dat kan ik me ook wel voorstellen. Dat is ook wel een groot verschil. B.oris krijgt de eerste prikjes als ie 2,5 maand is. Ben dus blij dat we het dan wel mogen gebruiken

8. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    isis hier slaapt ie denk ook max 6u hoor, kruiper zelf ook pas na middernacht in waardoor 't miss langer klinkt als je leest dat ie tot 6 sliep ;) rek't soms tot bijna 7, maar soms komt ie al om 5u, maar dan werkt speen ook.

Zetpil kreeg ik de vorige keer op recept mee van kinderarts, hij zei niks over leeftijd en op de verpakking staat vanaf 3 kilo dus als jullie niks geschreven hadden, had ik't indien nodig gewoon gegeven :)

9. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    miss is't andere dosering dan in nederland? achterop staat namelijk jonger dan 3 maanden, maar 3-4 kg, max 2 zetpillen per 24u...het zijn 75mg pillen.

10. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    In Nederland (tenminste bij de kruidvat) is het 120mg.

11. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Dat zal't dan wel zijn :) gelukkig hier nog niet ziek geweest.

maandag krijgt ie een cocktail, geen enting nog, binnenkort wel.

12. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @amona, lijkt me wel spannend als ze je mannetje gaan besnijden. Doen ze het in Algerije traditioneel zonder verdoving en zo'n groot 'feest' er om heen? (Vraag van manlief, is erg geïnteresseerd in de Islam) Wat goed dat je je bekeerd hebt, erg dapper! Kan me erg voorstellen dat je erin moet groeien. ( ik vond op zondagochtend om 10.00 uur kerk al een hele opgave;))

@doop, J.ari werd met de 15 weken gedoopt. Wij vonden het hele kleine wel fijn bij een doop. Het was zelfs nog mogelijk om haar volgende week te dopen maar dat vonden we toch wel erg snel;) Vandaag kleertjes gekocht voor I.ndra. Een wit jurkje met roze en grijze rondjes en vogeltjes en daarover een grijs vestje.

@rensje, bedankt voor je stem! Wat fijn dat het nu wel beter gaat met K.ick. Erg wennen zal het wel zijn met zo'n handboek hoe je het beste met hem om kan gaan. J.ari heeft ook die onderzoeken gehad, ook voor jezelf is het geen pretje. Erkent de KA het kiss syndroom? Hier vonden ze het onzin. Maar de huisarts en osteopaat erkennen het wel. J.ari heeft er nu, op de reflux na, weinig last meer van.

@mini wat fijn dat R.uben het beter doet met zijn nieuwe voeding.

@paracetamol,hier adviseren ze om zo'n 120 mg zetpil te halveren bij het CB.

Hihi zit hier dochterlief nu te voeden, zie ik dat ze een plukje borsthaar van manlief vast houdt in haar handjes :cool: dat moet zeer hebben gedaan, heb hem er nog niet over gehoord;)
    Ik ga nog eens een tukkie doen! Welterusten dames!

13. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hai meiden,

Zetpil, bij de apotheek heb je ze van 60 mg die mogen gelijk.
    Hier op aanraden van de ha 120 mg gegeven, hij is ruim 9 week maar ha zei dat 60 nu w.s. te licht was, hij is ook boven de 6 kg en hij heeft de zetpil gekregen omdat ie ziek was.
    Als ik em laat inenten geef ik em ook uit voorzorg eenzetpil, deed ik bij onze dochter ook, waarom zouden ze onnodig pijnleiden.
    het cb weet ik is daar meestal niet zon fan van, maar kinderarts in t ziekenhuis doen het wel gewoon. Er zit dus verschil in qua benadering etc.
    Je moet gewoon zofrgen dat je niet over de dosis van max 2 tot 3 per dag komt, dan valt het allemaal best mee denk ik.

"dopen, onze dochter is gedoopt, katholiek. Maar ik twijfel erg of ik onze zoon wel ga dopen, ik vind hoe het geloof nu in het nieuws is, nu niet iets wat ik met trots aan mijn kinderen doorgeef..Dillema! manlief zegt dat je t niet kan maken de ene wel de ander niet...naja daar gaan we nog lekker ff over discussieren!

Jullie nog leuike plannen vandaag?
    ik ga zo even zumba doen, lekker.
    Gisteren weer hard gelopen, ik ben echt actief bezig al zeg ik t zelf, maar ht gaat niet rap met die kilo"s..echt ontzwangeren zeg maar.

14. Biancah

Biancah Niet meer actief

Hier ook Joris met zn prikjes die ban 60 mg gegeven hoor. Anders ging n temp teveel omhoog.

Wat drinken jullie kindjes al veel. Joris zit op 150/5 en drinkt er daar 5 van

Daarin tegen slaapt hij dus wel associaal lang als ik t zo Lees. Gisteren half 12 opbed en half 9 wakker :O

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Biancah -> wat fijn zeg dat hij zo goed slaapt!!

Hier drinkt Ruben momenteel 5 x gemiddeld 100. Veel te weinig dus. Maar voor nu is het even in orde ivm de wissel van de voeding waar hij echt aan moet wennen. Hopelijk gaat hij snel meer drinken! Is nu dag 3 van de nieuwe voeding. Eerste dag nog goed gedronken, sinds gisteren minder, maar hij is sinds vanochtend wel een stuk vrolijker! We mogen zelfs weer genieten van het vele lachen incl. geluid!

Verder heeft hij geslapen van 23:00 - 06:00!!! Fles gehad om 6, om 7 lag hij er weer in tot 10. Heerlijk! Zelf toen ook pas opgestaan :)

En wat een verschil met paracetamol geven!

Hier vandaag op visite bij mijn zus en kleine (is van juli, wel 5 weken te vroeg geboren toen). Joris gaat een dagje naar opa en oma. Gaan naar de dierentuin en hij blijft daarna daar eten.

Iedereen een fijne zondag!

16. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @sum, kan me voorstellen dat je nog twijfelt om te dopen met die reden die je geeft. Ik zou er dan ook nog eens goed over na moeten denken. Snap het punt van je man ook, dat was ook een van mijn redenen om I.ndra te laten dopen.
    Ik ben zelf ook katholiek opgevoed, maar ben nu met mijn man meegegaan, hervormd. J.ari was ook gedoopt, en ik wilde dat bij I.ndra ook. Voor manlief hoefde dat niet zo. Ik wil ze dopen want dat is iets wat wij ze mee kunnen geven, en wat ze verder met het geloof willen doen mogen ze van mij zelf bepalen als ze 'groot' zijn.

@mini, wat fijn dat hij nu zo lekker slaapt. En wat leuk voor J.oris een dagje dierentuin met opa en oma! Morgen moet hij zeker weer naar school?

@biancah, J.oris ook al zo'n lekker slaapkopje! Hier I.ndra ook, lekker hoor, om zelf ook een lange nacht te kunnen maken. Ik voel me dan meteen weer een stuk actiever na zo'n nacht :)

@hier, vandaag nog een dagje bij schoonzus in Frankrijk. We zijn nu een weekendje weg zonder de hondjes. Wel ff wennen, maar wel lekker! En dan past ook alles een stuk lekkerder in de auto;) Gisteren een dagje Lille gedaan, en vanmiddag gaan we waarschijnlijk naar de binnenspeeltuin voor J.ari (en natuurlijk papa en zijn oom, zijn ook nog kleine kinderen:p) Vanavond weer lekker naar huis en de hondjes ophalen bij oma:)

Fijne zondag allemaal!

17. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hi meiden,

Sum, goed idee die preventieve zetpil, die onthoud ik even :D

Mini, fijn dat ie zo vrolijk is! Zou ie honger hebben zou ie wel huilen of meer drinken toch ;) het komt wel denk ik.

Bianca, wow wat een nacht!

Stitch, geniet ervan!! Het is traditioneel zover ik weet, maar wel verdoofd hoor, schijnen ze echt vrijwel niets van te merken.

Riep ik gisteren niet meer dan 6u slaap achter elkaar...sliep ie nu van 23 tot 6.30! laatste fles was half 10 ggtdp ...wel in bad geweest, dat helpt echt goed, maar ik vind't niet nodig om elke avond badje te doen...hoe houd je dan toch zo'n ritme?

na de fles vanmorgen weer geslapen tot 11 en wij dus ook, heerlijk! :)

18. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Sum, wauw Zumba, wat goed!!!
    En wat fijn dat de ziekenboeg eindelijk herstellende is!! Jij hebt je portie wel gehad!

Rensje, wat fijn K.ick weer thuis en dat het beter gaat.

Minimuisje, hier moest B.eau ook wennen aan de Pepti. Nou nu issie Pepti-verslaafd :D. Dus R.uben moet ook ff wennen.

Stitch, hoest met je? Lichamelijk opgeknapt??

Mijn lieve B.eau slaapt niet meer door :(.
    Vannacht dus om 02u. Vreselijke honger.
    Maar een 180cc fles krijgt íe niet op, dus das geen optie.
    Hij krijgt dus 150/5 x 6 flessen.
    Hierna komt íe na 5u, das sinds een paar dagen ook standaard.
    Dus: 2u-7u-11u-15u-19u-22.30u

Vreemd dat ie 2 dagen heeft doorgeslapen en nu weer niet. Maargoed, niet erg.
    Ik doe de 2u fles en mijn man de 7u fles. Zo kunnen we beide lekker slapen.

Hier net 10 minuten op de crosstrainer.....heeft iemand mijn conditie gevonden?!?!?!? Ik ben ém namelijk kwijt.
    En Sonja Bakker dag 6 vandaag....en we (mijn man ook) hebben het er zwaaaaaaaaaar mee :(.

19. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Balen zonnestraal!! het komt vast gauw! en anders overdag wakker maken met minder uur, 4 ofzo en kijken of ie dan 's nachts zat is?

Hier trouwens 5x 150/5 maar gaan lang niet altijd leeg, blijft bijv 20ml over.

Conditie...hier ook bal :p

20. Biancah

Biancah Niet meer actief

Zonnestraal wat balen. Misschien last van regel dagen nu en dat ie over paar dagen super slaapt.
    Rensje wat fijn dat t beter gaat. Hoop dat er geen onderzoeken meer gedaan hoeven te worden.
    Amona ik doe Joris wel elke avond in bad of mee onder de douche. Heb van de week X niet gedaan en hij was dus erg vroeg wakker die nacht.
    Douchen vind hij overigens heerlijk. En dan vooral als t water over zn hoofdje loopt.

Hebben jullie al eens zo poepluier gehad waarna een badje nodig was. Wij hier gisteren. T zat echt overal. Maar hij had er erg last van gehad want daarvoor was t brullen van de pijn

Deel Deze Pagina