hey meiden, Ik ben ook een nov `12 mama en zou het leuk vinden om hier mee te komen kletsen. Zou dit mogen? Groetjes
Welkom mama1616 . Hoe heet jouw jongetje? Wanneer geboren? Bevalling goed gegaan? En hoest met je zoontje? En hoeveel voeding krijgt hij? Zo, om je even te leren kennen . Biancah, dat denk ik ook hoor zo van die regeldagen. Wat heerlijk dat J.oris al zo lekker doorslaapt!! *jaloers* Tis trouwens niet dat Ćs niet moe is, maar echt honger. Vannacht om 2u lag Će te huilen van de honger (hij grijpt zijn speen dan als een piranha) maar kreeg van moeheid z'n ogen niet open . Fles leeg en in coma. Boertje na de fles dus niet gelukt. Zal wel een groeispurt zijn, want hoe snel hij groeit is niet normaal.
o ja ik zal even wat meer vertellen. Mijn zoontje heet Aaron, hij is 16 november met een keizersnede geboren. Hij was 47 cm en 3065 gram. Hij heeft een wat moeilijke start gehad, was verstrengeld in de navelstreng en bleek in stuit te liggen. Hij krijgt nu 140 cc voeding ( fles ) en komt nog 6 - 7 keer per dag.
Mijn zoontje heet B.eau en na een hel van een bevalling (niks lukte, alles uit de kast gehaald, ruggeprik die niet goed zat maar wel met weeenopwekkers :x) is hij gehaald met een spoedkeizersnede. Ook een moeizame start. Waarom de ontsluiting niet vorderde is geheel onduidelijk. B.eau lag namelijk goed. Wel poep in vruchtwater, dus heeft op de couveuse-afd gelegen. En nu, zie je daar niks meer van terug . Groeit als kool. Is een prachtig manneke en ben vreselijk verliefd op hem!! Hij zit nu op 150/5 x 6 flessen.
Leuke naam! Ohh hij had dus lekker wat spekkies. Heerlijk hoor. Joris was erg iel, geef mij maar een baby met spekkies. Is dat nu ook wel hoed gekomen inmiddels. Klinkt wel heftig. Spoed keizersnee? Aaron drinkt dus ook lekker. Veel last van krampjes of dat soort?
hier geen spekkies te bekennen hoor, hij is heel iel. Nu nog zijn er weinig plooien om af te drogen na het badderen. Ik heb een geplande keizersnede gehad vanwege placenta praevia totalis ( placenta voor de uitgang ) en tijdens de bevalling bleek hij ook nog in stuit te liggen ( heeft verder altijd goed gelegen ) Het was voor mij wel een pittige bevalling. Ben 2600 ml bloed verloren en heb aan een transfusie gelegen. Hierdoor was Aaron al 3 uur oud voor ik hem echt kon zien. Ook omdat hij naar de kinderafdeling moest. Een paar dagen voor kerst bleken er nog resten placenta te zitten en ben ik opnieuw onder het mes geweest. Helaas hebben ze niet alles kunnen weghalen. De resten bleken vastgegroeid te zijn in de wond. Nu is het afwachten of het genoeg is geweest, dat hopen we maar.
Welkom mama1616! Onze zoontjes zijn op dezelfde dag geboren het zat je niet mee zeg, hopelijk hebben ze genoeg weg kunnen halen. Voel je je alweer een beetje de oude? Zonnestraal, echt een hongerlapje dus!! Geduldig afwachten dus, wie weet gooit ie het binnenkort weer om...het blijft toch wat onvoorspelbaar..hier fles vandaag om 6.30 en 11 maar daarna ineens al om 14u, maar ga er graag in mee in de hoop dat de avond qua fles ook mooi uitkomt Bianca, dagelijks in bad dus, doen meer dames dit??
@mama1616, welkom! en nog gefeliciteerd! Ook voor jullie een moeizame start. Voel jij je inmiddels lichamelijk weer de 'oude'? Ik ben Stitch, en trotse mama van een zoon van 2 jaar, en van een wolk van een dochter I.ndra. I.ndra is op 13 nov geboren met een spoedkeizersnede. Hier een goede start gehad, ondanks de ks en het bloedverlies ('maar' 1 liter). @zonnestraal, hoe gaat het met je SB? Kan je het volhouden? Heeft B.eau nu een sprongetje of gewoon een 'ik wil bij mama-dag zijn'? Hopelijk is hij vanavond zo verzadigd dat hij vannacht weer lekker doorslaapt! Til jij inmiddels al weer zware dingen, zoals de boodschappen e.d.? @amona, I.ndra gaat hier ong 3x per week in bad/douche, eerder vaker dan minder. Elke dag schijnt niet goed te zijn. Bij J.ari mocht het nog wel elke dag. Ik was haar wel elke dag met een washandje ff vlug op de commode, vind ik toch wat frisser dan 'niets'.
Hier gemiddeld 2x in de week, verder was ik m inderdaad...vind dagelijks een badje niet nodig, maar hij slaapt er dus wel goed op, maar om't daarvoor te doen... hoeveel februari gaan jullie? miss ga ik ook in februari, even afwachten nog
Wij gaan de 8 ste wegen komen dan de 23ste weer terug. Heb er erg veel zin in! We hebben daar ook wifi dus kan foto's spammen Jij zou toch alleen reizen met R., als je gaat? Dapper hoor! Lijkt me erg bijzonder om zo je zoontje te laten zien aan je schoonouders. Erg ontroerend! En zo jammer dat je man dan niet mee kan.
Nou, zo'n luiers hadden wij voor de start van de friso pep en voor de start van friso allergy care! En dan minstens 2 tot 3 keer per dag door die spuitluiers.. In het begin deden we hem dan in bad, maar daarna werd hij gewoon met een washandje gewassen (en voor de zoveelste keer op een dag omgekleed), want het was anders geen doen, steeds in bad (en ook slecht voor zijn huidje). @ Stitch -> Joris moet morgen idd weer naar school. Hij verheugt zich er al helemaal op. 2 weken is echt lang voor hem en hij mist ook echt de school (en het ritme). @ Mama1616 -> welkom hier. Je hebt het behoorlijk pittig gehad met de bevalling van jullie mannetje. Was niet niks en daarna nog een keer onder het mes. Hopelijk zorgen de overige resten niet voor problemen! En hier ook nog niet veel spek bij Ruben. Het begint langzaam, maar hij is nog wel heel iel! Ik ben dus Minimuisje, trotse mama van 2 zoontjes. Joris is van 21 maart 2007, een pittige kleuter ondertussen. En mama van Ruben, 9 november 2012. Ons kleine mannetje! Woon helemaal in het zuiden van het land. @ Amona -> hier dus ook niet dagelijks in bad. 2 of 3 keer per week. Dit ivm kans op eczeem of droge huid. Gauw even verder hier
Mama1616, welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen! Moeizame start met veel bloedverlies dus.. Hier ook, alleen met vacuüm en geen ks. Zal me even kort voorstellen. Ik ben Isis, 3 november bevallen van onze mooie B.oris. Zware en lange bevalling van ruim 26 uur en ook meer als 2l bloedverlies. Net op t randje geen bloedtransfusie. B.oris krijgt na 8 weken bv nu volledig flesvoeding. Zo dat is eerst wel volledig genoeg denk ik, haha Zonnestraal, je man doet mee met SB? Misschien kunnen we elkaar steunen, ik ga morgen beginnen! Help.. Maar wil echt wat kilo's kwijt. Verder wat strenger bezig met buikspieroefeningen iedere dag. Was al wel begonnen, maar soms verslapt het weer een paar dagen. Doorslapen, hoop dat B.eau gauw weer doorslaapt. Hier slaapt B.oris wel door maar begint al om een uur of 9 met als resultaat dat ie tegen een uur of 3 nog komt. Amona, dat besnijden lijkt me ook wel spannend..en ook wel een beetje zielig.. Wel knap dat je je bekeerd hebt. Hoe ervaar je dat nou? Lijkt me soms best lastig, aangezien je er niet mee opgegroeid bent?
Poepluier van nek tot enkels, hier regelmatig. B.oris zet schijnbaar zoveel druk, dat het de luier invliegt, haha. Bad/douche, hier om de dag meestal.
Oh Stitch, heerlijk met wifi!! Ik ga back to basic, dus wifi? Whahaha ben al blij dat ze water warm kunnen koken en toilet is zo'n hang/sta ding, wc-papier? Ja water... hihi. Maarrem als het idd doorgaat wel zonder papa idd, wel zonde maar dan zien ze R. tenminste nog relatief klein, van't zomer is ie al weer zo anders (gok ik ) vind hem nu namelijk al niet zo klein meer haha. (ja ben al echt zo'n sentimentele muts geworden!). Mini, beetje hetzelfde badritme dus. Maar R.uben wordt ook niet altijd wakker toch? Of slaapt ie ook het meest vast op "bad-dag"? Wij hebben, even afkloppen, nog nooit een luier gehad waarna ie dringend in bad moest. Weleens dat de luier niet goed zat (of weet anders niet waarom?) dat het ernaast kwam en alles dus nat was, beetje hetzelfde idee maar iets minder vies
Trouwens dames die alweer ongesteld zijn geweest of nog zijn, wat is normaal na een bevalling? Hier nu al meer dan 3 weken ongesteld. Ben er zat van!