Jeetje Isis, das lang!! Denk dat het er wel een beetje bij kan horen? Kben nog niet ong. geworden! Zit er op te wachten want dacht een ei gevoeld te hebben en er is onveilig geklust 2x, maar denk eerder dat ik een lui lijf heb
Ik voel me absoluut nog niet de oude. Was bij de eerste een stuk makkelijker ( gewone bevalling) vloei nog steeds en kan niks aan mijn buik verdragen. Ben ook nog ontzettend moe steeds helaas. Zie ertegenop om weer te gaan werken, duurt gelukkig nog een poosje.
Had een heel verhaal getikt, is het weg! Grr! Welkom mama 1616! Nog een jongetje hier erbij haha! Ik heb wel teruggelezen maar vergeet vast dingen! Zetpil, je hebt ze idd van 60 mg, en mijn ervaring met de oudste is dat als ze van de prikjes beroerd zijn, dat een zetpil dan echt helpt. En ik heb het idee dat zowat iedere arts weer een ander advies geeft... Heb ik in elk geval bij de oudste ook gemerkt. Dus dit keer ga ik de 60 mg vast in huis halen, en ik kijk hoe ze erop reageert (de prik). Is ze niet lekker dan geef ik haar een zetpil. O ja kreeg dit keer op het cb het advies om haar na de prik als troost wat suikerwater te geven????? Nog nooit gehoord.. en ik durf er bijna om te wedden dat als ik dat bij een andere cb arts zou uitvoeren, deze het me af zou raden..!
hier, het slapen overdag gaat nog steeds moeizaam. Ging eerst wat beter nadat we waren begonnen met inbakeren.. maar nu over dag weer na zo'n 30 min, in de wieg: huilen, speentje, even stil en weer huilen, speentje.... Ik leg haar in bed als ik zie dat ze moe is: geeuwen, jengelen, huilen, en als ik weet dat ze al een tijdje op is... Houd zoveel mogelijk het vaste ritme/regelmaat aan. 's Avonds gaat het meestal goed, tussen 7 en 8 in bed, soms nog wel 1 of 2 keer huilen om een speentje en dan slaapt ze... om half 11/11 uur wakkermaken voor een fles, en dan slaapt ze weer tot uur of 4/half 5, dan even speentje, en om half 6/6 uur een fles. Daarna slaapt ze vaak nog tot een uur of 8/half 9. Ik heb dus echt geen klagen over de avond/nacht (toch?) maar overdag is het zo onrustig.. Flessen, ze krijgt 120/4 6 flessen per dag. Ze drinkt om de 3 uur ongeveer, soms zelfs maar 2,5 uur er tussen.. Afgelopen dagen dronk ze zo rommelig/onrustig... ze liet dan best veel staan, en had dan dus weer snel honger. Vandaag ging dat beter. Hebben jullie kleintjes ook zo vaak de hik? en verslikken ze zich tijdens de fles ook geregeld? Hier heeft ze na iedere fles minstens 1 keer de hik en tijdens een fles verslikt ze zich vaak wel 2 keer.
@ Isis, ik vind 3 weken ongi wel lang hoor! Is het ook al 3 weken lang echt bloedverlies? Of is het meer dat je af en toe wat bloedverlies hebt, en dan weer wat donkerdere afscheiding? Anders ff je huisarts of gyno bellen? @ Amona... ohooh....onbeschermd gevreeën en mogelijk een ei gehad.... euh..je weet dat je nu al weer zwanger kunt worden he! ; ) Morgen gaat de oudste voor het eerst wennen op school!
Stitch, ik denk zelf dat B.eau een sprongetje maakt. Hij is alweer zo veranderd. Andere geluidjes. En steeds meer lachen . Slaapt heulll veulll en groeit als kool! Isis, ja we gaan elkaar steunen! Vinnik wel fijn!! Sterkte morgen, dag 1 is het zwaarst. Mama1616, logisch dat je nog niet de oude bent. Zodra het ff kan je rust pakken! En floradix slikken, ken je dat? Amona, oooooooohhhh strax ben je zwanger!! Sas, is ze altijd overdag onrustig geweest?? Snachts doet ze prima lees ik! B.eau slaapt heul veul. Overdag en snachts. Maar komt om de 4u wel voor een fles. 1x snachts na 5u. Na de voeding overdag kan hij rustig 2u slapen. Soms zelfs 3u. De hik heeft hij heel vaak! Toen ik zwanger was ook. En das niet veranderd. Verslikken doet hij niet vaak. B.eau boert wel moeilijk. En als hij niet goed boert komt er vaak meer dan een mondje terug. Dussss dames, tips om hem te laten boeren??? Ik loop met hem, leg hem plat neer etc. Vaak komt er een boer. Maar soms dus niet .
Sas ook hier vaak de hik en verslikken. En bij de ochtendfles standaard spugen. Morgen naar ka dus ga dit meteen bespreke. Dus je hoort mn ondervindingen nog wel.
Zonnestraal, op de ene schouder leggen en dan op jr anderen. Onder zn armen vast houden en opgetild houden wil hier nog wel eens helpen.
Thanks biancah!! Pfffff had een mooi schema, slaapt ie nou weer door . Hij had dus echt last van een sprongetje, regeldagen. Of zoiets. B.eau geslapen van 22.30u - 05u . En nu qua schema Hij kreeg 150/5 x 6 flessen om de 4u.
Haha Zonnestraal! Misschien moet je't dag voor dag, fles voor fles bekijken..of ben je licht een control freak? (niet negatief bedoeld overigens! maar ik heb me nog nooit zorgen gemaakt over m'n schema en aangeboden wat ie drinken kon...toch zit er regelmaat in!). Laat't los...dan heb je zelf nog wat rust deze laatste weken en komt er vast steeds meer regelmaat/nacht in... bedoel 't goed overigens! Ik dacht gisteren om 21.20 eerst ook ohje nu al laatste fles? daar gaat m'n nacht dacht ik, of na lange tijd 6 flessen..dacht ik...maar nee, sliep na die 5e fles van 22.45 tot jawel 6.30! zonder badje vooraf!!!
@ Zonnestraal -> hier nog 1 die soms moeite heeft met boeren. Wij kregen als tip van de kraamhulp om licht te knijpen in de borstkast, onder de armpjes. Dus je hand zoals je hem zeg maar oppakt, alleen dan een beetje knijpen. Dan beginnen te bewegen (kronkelen) omdat ze dat niet prettig vinden en dan komt vaak de boer los! Succes! @ Amona -> hier slaapt Ruben na het badje wel vaster, maar niet langer dan normaal. Dus dat zal hier niet helpen om hem langer te laten slapen. Menstruatie? Hier nog niks... Wel vorige week veel slijm en af en toe een druppel bloed, maar geen echte menstruatie. @ Sas -> hier ook 1 die vaker de hik heeft. Als hij het heeft na de voeding, moet hij altijd wat spugen. Is maar zelden dat het dan goed gaat zeg maar. Heel vervelend, vooral omdat hij er dan ook last van heeft. En verslikken? Regelmatig. Ruben is ook echt te gulzig als hij de fles krijgt aangeboden. Altijd in het begin van de fles, daarna drinkt hij rustig door. Hier geslapen van 22:00 - 05:30 uur! Ben er zo blij mee! Joris sliep pas door na 3 maanden, van de een op de andere dag ineens 14 uur. Dus ik ben heel blij dat Ruben het eerder door heeft (en nu hopen dat het blijvend is en de tijd steeds langer wordt ertussen)
Amona, hahaha een beetje controlfreak ja . Wist ik niet hoor. Tijdens het moederschap ontdekt. Wat ook een rol speelt is dat B.eau qua voeding toch wel richting het maximale gaat. Op aanvraag kan dus niet aangezien meneertje soms al na 2u trek heeft. En tis dan trek want als ik met hem ga wandelen in de kinderwagen valt hij in slaap . Ongesteld hier nog steeds niet. Isis, is het echt rood bloedverlies?? Minimuisje, R.uben ook doorgeslapen. Wat goed!!
is bij iedereen het vloeien van de bevalling al gestopt? Ik vloei nog steeds. Heb een beetje het idee dat het over gegaan is in menstruatie ( vanwege de buikpijn en rugpijn ) maar weet niet eens of dat mogelijk is. Ik slik ook de pil al weer maar zit nog niet in de stopweek. Moet donderdag weer naar de gyn, maar eens vragen of dit nou menstruatie is of nog steeds vloeien van de bevalling. @ doorslapen: hier nog lang niet denk ik. De oudste sliep met 2 maanden door. Aaron komt nu eindelijk nog maar 1 keer voor de fles snachts.
Goeiemorgen, @ongesteld 3 week is volgens mij echt te lang. Hier inmiddels 2x geweest (in bijna 10week tijd) en beide 4 dagen net als voorheen. @ritme, overdag om de 4,5 uur zorgt er hier voor dat hij snachts 8 a 9 uur doorslaapt. Hij krijgt 180-6 maar drinkt niet altijd alles op. na de fles idd standaard de hik, tussendoor ook zomaar wel en ook het verslikken is geregeld aan de gang. Jp.pe heeft hier doorgeslapen, werd vanacht wel om 2 u wakker tot 3u gejammerd, enz ichzelf uiteindelijk weer in slaap gehuild. Vanmorgen om half8! heb ik em wakker gemaakt voor de fles. (om kwart voor 11 gisteraaf had hij em) Ik ben er zooow blij mee! het mag ook wel hij is morgen 10 week alweer! Tijd vliegt! vandaag naar het CB toe, hij zou eigenlijk prikjes moeten maar hij is nog niet fit, nog steeds verkouden etc ik ga het denk ik dus even eenw eekje weer uitstellen. dochterlief moet ook heen, ben benieuwd wat ze bij en met haar gaan doen,.. Amona, wat spannend eignlijk dat je nog niet ongie bent geweest..het zou zo eens kunnen...Er zokm genoeg die rap weer zwanger raken! vriendin van mij is na 8 week weer zwanger geraakt. Die heeft nu een beeb van 6 maand en is 4,5 maand zwanger! Ik zelf moet er niet aan denken haha.
Hier ook sinds gister 180/6 en ik voed op verzoek! Hij word vanzelf wel wakker. Soms dus ook de laatste fles al om 21.00 uur en dan slaapt hij door tot 5.30. Maar elke dag is anders hier. Ook boert hij slecht, dus leg hem vaak weg zonder te boeren en ja dan komt er wel een mondje terug maar ja kan het moeilijk afdwingen haha. Morgen voor het eerst naar het cb, ben benieuwd hoe hij gegroeid is. Hier nog geen ongi maar die verwacht ik ook niet aangezien ik door pcos bijna nooit ongi word. Over 6 weken ga ik wel een spiraal laten zetten.
@amona ja die kans is er wel natuurlijk dat je zwanger word! Je zal niet de eerste zijn. Wil je snel een 2e? Hier komen de twijfels over een 4e haha terwijl ik toch echt weet dat dat niet handig is en het huis vol is!! En manlief wil het hier ook bij laten.
hee meiden, jooooooooooow ben er ook weer!!! @voeden, ik voed ook op verzoek en toch heb ik een behoorlijk ritme, maar lig ook niet wakker als het soms een uurtje eerder of later is. K.ick krijgt soms om 20.00 of 21.00 de laatste fles al en slaapt dan net zolang door als dat ik hem bijvoorbeeld om 00.00 wakker zou maken. Meestal slaapt hij dan tot 4.00 in de ochtend. Dan ben ik wel een uurtje met hem zoet ivm laten zakken van de voeding voordat ik hem terug kan leggen. Dan slaapt hij van 5.00 tot 8.00 of 9.00 uur. Dus helemaal goed. @amona, pfff meis vind je dat niet spannend dat je misschien wel zwanger bent?? Volgens mij ben je extra vruchtbaar na de zwangerschap en al helemaal als je geen borstvoeding meer geeft. Of is het de bedoeling dat je ze zo snel achter elkaar wilt?? Denk er wel aan dat dat behoorlijk heftig is hoor 2 zo dicht op elkaar met leeftijd. Maar als je dat graag wilt, gun ik het je van harte!! @nog een kindje!! nou hier komt er echt geen 3e kindje meer! En ik vind het prima.. ook al heb ik het er best moelijk mee dat ik het nooit meer mee zal maken. Nooit meer zwanger, nooit meer bevallen enz enz...!! ga verder even terug lezen... want ik weet het al niet meer haha... oja k.ick mocht vandaag naar het cb.. maar ze hebben de prikjes uitgesteld omdat hij de laatste week al zoveel te verduren heeft gehad. En nu is hij eindelijk weer wat rustiger vandaar pas over 2 weken. Hij was nu 4020 gram en 53 cm dus weer eens stuk zwaarder geworden. Denk dat de medicijnen echt zijn werk doen en dat zijn energie nu naar het groeien gaat ipv de pijn.
Sas, over dat suikerwater dat doen ze in het zh wel. K.ick moest om de 3 uur geprikt worden in zijn hieltje toen hij geboren was. Dan geven ze hem dus een pipetje suikerwater van te voren om hem te troosten zegt maar zodat hij het niet naar ervaart. Dus ik weet dat ze dat bij babytjes in het ziekenhuis wel vaker doen. Want we hebben dit bij enzo gehad en bij K.ick allebei en die lagen met de geboortje in een ander ziekenhuis. @parcetamol, k.ick heeft in het zh om de 4 uur een paracetamol 120 gehad. Dus om hem rustig te krijgen, dus het mag wel als het op dokters advies is. Anders gewoon 60 geven, je kunt een zetpil door de midden snijden.
mini, hoe gaat het met de allergy care?? vind hij het al lekkerder?? hier gaat het wel goed maar heeft echt wel een dag of 4 geduurd. Geloof nu ook pas dat hij er goed aan gewent is en hij gebruikt het nu dik 1 week. K.ick had altijd een rood oogje en dat is helemaal verdwenen.