Sumshine, hypo-allergeen niet nee....maar gaan we zo halen! En inderdaad, de abc kan nu door de voeding. Vannacht dus niet gedaan. Infacol doen we wel van te voren. En Dr. Brown fles hebben we . Thanks voor de tips, gaan we vannacht doen!!
Het wennen aan de voeding duurt wel een week he? besef dat! dus je zult w.s. wel een week zitten met een kindje met krampjes. zowizo tot dat hij 6 week oud is is het top, daarna word het langzaam minder...
Oh goed dat je dat zegt!! Thanks!! Krijgt jouw mannetje geen obstipatie van hypo-allergeen? Dat heeft dochtertje van een vriendin van mij. Darmkrampen, toen hypo-allergeen met als gevolg obstipatie wat nog erger was. Kreeg van haar de tip de voeding te mengen met rooibosthee. (en dan de rooibosthee zonder toevoegingen). Heb jij daar iets van gehoord?
Zonnestraal geen obtipatie hier, maar abc zal daarin ook wel werken. Je kunt ook 50 - 50 doenn heb ik wel eens begrepen van het consultatiebureau helft gewoon helft hypoallergeen, is het toch wat lichter. Maar hoe dat precies zit zou je moeten uitzoeken. Hier iig geen problemen met hypoallergeen, nooit gehad ook (dhcter had het ook) wel stink scheetjes! hahaha.
toen wij bij de oudste van borst overgingen op hypo allergeeb in het begin ook krampjes. . Eerst mengden we borstvoeding mt de flesvoeding. Wat misschien helpt is iets meer water toevoegen? Weet niet of dat echt helpt hoor zelf niet geprobeerd toen... En na een week waren de ergste krampjes wel over. Hoeveel en hoe laat voeden jullie s nachts? Wij doen de laatste fles om half 11. Twijfel of het helpt deze wat later te geven. Nu meldt ze zich rond half 3 en half 6/6 uur. Zou fijn zijn als het iets verschuift zodat deze wat later is. Begrijp me niet verkeerd ik ben al blij met dit ritme! Maar ik denk dat het scheelt als ze zich bijv meldt om half 4 en half 7/7 uur. Meer het idee dat het 1 nachtvoeding is...
je kunt't proberen te verschuiven Sas, waarom niet? Hier net de schrik van m'n leven gehad, flink gejankt ook...Na 2u rustige slaap is er melk terug gekomen! Hij lag op z'n rug!!! Godzijdank hoorde ik dat z'n huilen anders was; echt huilen (schreeuw) dan weer stil en dan weer... want ja net dit keer sliep ie in de slaapkamer! Gelukkig is dit direct aan de keuken waar ik was... maar wat een schrik..daar lag een mannetje in ademnood!! Melk in z'n mondje en hij helemaal rood... Gelukkig is het goed gegaan, maar ik laat m niet meer alleen!!! Dit verwacht je niet zo lang na de fles... wat heb ik gehuild..zo bang.
Ja, ben nog van m'n aprospos... Ik wilde nog douchen, stel dat ik dat op dat moment aan't doen was? Dan had ik hem nooit gehoord en dus ook niet gered... Kunt je voorstellen dat ik nog steeds niet gedoucht heb. Doe ik wel als m'n man ook thuis is! Zit ook sindsdien met hem bij me, slaapt veilig op mij... zo meteen toch proberen hem weg te leggen, maar vind't nu eng... maar het zal wel moeten, de lunchboel staat bijv. zelfs nog op tafel! Stitch, hoe ging't gisteren met je moeder?
aaah amona das idd schrikken, deed hij zijn hoofdje niet draaien op zei? dit is idd het nadeel van rugslapen. Ik ben er daarom ook geen grote voorstander van. Onze dochter sliep ook op haar zei (dat mocht 3 jaar geleden nog wel) Heb je hem intussen weer weg kunnen leggen? Zonnestraal,. succes met voeding meis!
Hij ligt nu inderdaad op z'n zij, vlieg nu alleen weer bij elk geluidje op natuurlijk... Hoe kunnen ze straks veilig zij slapen? Nu draait ie nog niet dus leg ik wat bij z'n rug en gaat't goed. Hij had z'n hoofd niet gedraaid, ook overdonderd in z'n slaap denk ik? Rood en hulpeloos staade hij omhoog..naar mij later..bah.. wat voel je op een bizarre manier dan hoe diep die liefde zit, he. Waarom komt er na zoveel uren nog melk terug? Eerder voelde ik me na een paar goede boeren gewoon gerustgesteld....
@ Amona -> kan me goed voorstellen dat de schrik er goed in zit. Om die reden durf ik Ruben ook niet op de slaapkamer te laten slapen. Tenminste nu nog niet. Hij spuugt soms nog behoorlijke mondjes 3 uur naar de voeding. Het zijn dan behoorlijke mondjes en geen volledige voeding, maar dan nog. En idd met het op de rug 'moeten' slapen vind ik dat ook eng. Daarbij slaapt Ruben hier ook op de zij of op zijn buik, maar dan ben ik er wel bij. Ben daar ook heel bang voor... Knuf!
Amona dat is dus de reden dat ik onze mannekes nooit op de rug leg!! Ik heb een zijlig kussen waar ze tussen liggen ook mede met voorkeurs houding!! Officieel mag het dus niet maar onze vorige kraamverzorgster was er ook een voorstander van. Niet alle baby,'s doen aut hun hoofdje opzij. Google maar eens op dat kussen, ze kunnen ook niet op de buik rollen dus echt wel veilig!! Geloof goed dat je geschrokken bent!!! Dikke knuffel
Oh ga gelijk Googlen idd, zo'n kussen klinkt als een goede oplossing!! Mini, komt dat bij R.uben door reflux? En hoe wist je dat ie dat heeft (met andere woorden: hoe weet ik of R. dat niet ook heeft?). Het was idd 'maar' een mondje vol, maar ja wel een dodelijk mondje vol zeg maar... Dus klinkt een beetje als hetzelfde wat R.uben doet!! En hij had echt boertjes gelaten dus daar zit het 'm ook niet in... Eng he.. de eerste dagen was ik bang dat ie niet meer zou ademen (toen was ie zo rustig), nu vind ik het opnieuw weer eng terwijl ik juist eindelijk vertrouwen erin had!! (had lang geen vertrouwen in de zwangerschap en dus ook niet in de baby, alsof ie me ontnomen kon/ging worden... en nu dus weer die angst). Hij heeft honger dus ik moet gaan! Bedankt voor het meedenken meiden!
Trouwens zo'n kussen en inbakeren kan denk niet tegelijktijdig he? Merk dat ie net best rustig sliep doordat ie zn armpjes niet zo kon wapperen...
Fles klaar en hij slaapt weer (even) hahaha, mannen laten je hollen, vliegen, soms voor niks, dat zit er al vroeg in hihi Wat een heerlijk ventje
Amona wat een schrik! Bah!!! Snap dat je van slag bent! Daarom slaapt B.eau nooit helemaal op z'n rug. Ook niet helemaal op z'n zij. Maar ertussen in. Snapt iemand het nog?! Zo liggen de beebjes op de couveuse ook. Half op hun zij. En zo heb ik het ook geleerd van de kraamzorg.
@amona, jeetje dat was schrikken! Op aanraden van de kraamhulp heb ik hier voor I.ndra een hydrofiele luier opgerold en een spuugdoekje opgerold en met leukoplast vastgeplakt. De hydrofiele luier ligt in haar rug en het spuugdoekje in haar buik als ze op haar zij ligt. Kan ze ook niet rollen. Hoe heb je je mannetje nu ingebakerd? Tja hoe was het met mijn moeder?! Ze was weer eens ziek (op de een of andere manier altijd als wij komen heeft ze hoofdpijn). Voor J.ari had ze een pakket gekocht van Chuggington, dat spaart hij. Ik had haar 6x telefonisch doorgegeven, terwijl ze in de winkel stond, dat hij de wasstraat van mijn schoonmoeder kreeg.... Koopt mijn moeder uitgerekend die wasstraat! En J.ari had nog Lego gekregen voor 5 jaar en ouder. Dus hij was teleurgesteld in Sinterklaas dat hij met niks wat hij had gekregen kon spelen.... I.ndra had niets gekregen. We hebben het gezellig gehad met mijn broer en schoonzus. Mijn broer heeft gezegd dat haar Samsung Tablet maar weg moest doen als ze het niet kon laten om in gezelschap spelletjes te spelen. Die boodschap was duidelijk. Mijn vader kwam nu ook in opstand tegen mijn moeder dat ze zelf ook wel eens weer wat meer kon ondernemen en niet zo negatief moet blijven doen. Ik heb gezegd dat ik het negatieve beu ben, en ze maar weer eens leuke dingen moet gaan doen ipv hele dagen binnen. Manlief heeft haar rescue druppels van Bach aangeraden. Dus ben benieuwd hoe het met kerst zal gaan... Vanochtend fotoshoot gehad met I.ndra! Over twee dagen zijn de foto 's al klaar! Ben benieuwd, ook J.ari is nog met haar op de foto geweest, en wij als gezin. Ze deed het super, zolang ze op haar buik mocht liggen! Zal van de week nog wel foto spammen! Meiden, morgen lees ik alles ff bij en reageer ik wat uitbreider! Welterusten!
Moeilijk he, waar doe je nu goed aan... Vind het wel eng hoor je verhaal. Hier ook wel eens een mondje terug al wat langer na een voeding. A.s. woensdag eerste keer cb! Onze dame drinkt goed, de dr brownfles bevalt goed. Wel heeft ze vaak de hik na een voeding, en ook maakt ze tijdens het drinken altijd een paar keer een soort verslikgeluid. Dan houden we haar even rechtop en daarna gaat het weer. Ben nu eindelijk eens op de laptop, dus bij deze een foto! Ze was hier een dag oud.