November Mama's (15-30 Nov.)

Discussie in 'De mama's' gestart door Zonnestraal77, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Amona beterschap meis!!!

Stitch jijzelf had toch ook KMA ??? Dus grote kans dan hè!! Zou toch eerst proberen hypo allergeen tenzij je het zeker weet. Anders pak Friso pep of nutrilon halen bij apotheek . Deze kun jezelf gewoon bestellen alleen ik zou het in overleg met cb doen want die mogen machteging uitschrijven zodat je het vergoed krijgt!
    Vandaag weer terug naar het koude kikkerlandje!!

Gister met k ick na controle geweest in zh!! Het ziet er goed uit , hij doet het kei goed. Hij was 59 cm en 5420 gram!!! Helemaal blij! Hij is zo ontzettend hard gegroeid!!! Hij is echt de schade aan het inhalen!!

Mini, wat heerlijk dat hij gewoon die lange ruk maakt!!!!

2. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Rensje, wat fijn!

@ Minimuisje, wat grappig he! Wij hadden van de week 18.30 uur gegeven en dan moest hij rond 23.00 -24.00 uur weer, maar mijn man was in slaap gevallen. Hij kwam opeens pas om 7.00 uur! Zo vreemd.. maar ja, het is niet doorgezet. Maar wel grappig 'opeens'

@ Isis, 3 uur heen en terug vind ik wel veel. Tenminste. Zeker voor een verjaardag. Dan heb je vaak toch weinig tijd voor elkaar. Dat is het rijden dan niet waard.

@ Sum, veel plezier. Wel koud!

@ Amona, beterschap!

3. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    isis, wat zou je willen, heb je zin om naar die verjaardag te gaan? in dat geval zou ik gaan, maar als ik weinig zin had en mijn tijd beter kon besteden zou ik geen 6u op een dag rijden.

Amona, hoe issie nu?

dagje uit was heerlijk! wel koud maar je had ook veel binnen..hihi...

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    #1384 Minimuisje, 23 feb 2013
    Laatst bewerkt: 23 feb 2013
    @ Fleur -> hier heeft het wel doorgezet. Gisteren had hij de laatste fles om 19:00 uur en vanochtend was het 07:00 uur met de eerste fles :) Maar hij heeft al een week of 2 dat hij de laatste fles tegen 8/9 kreeg en de eerste pas om 8 uur. Alleen word het steeds vroeger nu.

@ Rensje -> die K.ick is echt goed bezig met zijn inhaalslag... Goed en erg fijn!!

5. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    test alles echt weg? :(

6. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ja dus, balen! lang zitten tikken op tel..u.tel gleed weg, druk op knopje en weg.

Zonnestraal, hoe wast' gisteren? Knap trouwens van jou en sum (wienog meer?) om 4 dagen te werken!!!! Petje af!!
    Ik hoop zodra ik terug ga werken, ik niet zoveel

Stitch, weer thuis in de kou..verwarming op stand "gevaarlijk"? ;)

rensje, hij doet't goed zeg! En jij??

Mini heerlijke nachten! wil ik ook wel. Wordt hij dan helemaal niet wakker?

Hier onrustige nacht achter de rug, man overgeven, R onrustig dus maar flesje aangeboden om 3u, toen nog even jkunnen slapen.
    R heeft drankje tegen rota virus gehad dinsdag, ik werd woensdag ziek (acute diarree, overgeven, flauwvallen) is't ver gezocht dat't daarvan is? dikke nies in 'n gezicht na dat drankje bijvoorbeeld? Man heeft't dan weer van mij maar lang niet zo ersg want die heeft tot nu toe maar 1x overgegeven.

Sum, anticonceptie talk...weinig actie, cds in de kast...daar ook gebleven ;) dus toch'n kans afhankelijk van wanneer ei gesprongen is "had meerdere dagen kramp dus weet niet zeker wanneer ie was)... zit te wachten op ongi ;)

Verder weet ik't even niet meer!!!
    Fijn weekend!!

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Even kort, hier namelijk de griep met 39gr koorts....dacht dat ik dood ging ;).

Gister naar osteopaat geweest. Zijn nekje borst en rugje zitten vast. Erger dus dan ik dacht :(.
    Eerst gaat ze zijn borst en rugje behandelen en daarna zijn nekje.
    Ze heeft ém gister al wel gemasseerd. Soms werd íe daar rustig van, soms begon íe weer te strekken.
    Eenmaal thuis was hij helemaal van slag, veel huilen. Echt zielig.
    Nu gaat het alweer beter gelukkig.

8. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Arme B.eau en arme mama, beterschap!!!

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Amona -> gaat dus niet super daar. Beterschap!! En Ruben word de hele nacht niet wakker. Wel hoor ik hem soms even hard zuchten, maar verder hoor ik de hele nacht niks.

@ Zonnestraal -> wat sneu dat hij zo van slag was. Maar hopelijk is het allemaal met een goed doel en kan hij goed geholpen worden. Jij beterschap met de griep!

10. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Heeeey Dames!

Wij zijn weer veilig thuis in het koude kikkerlandje, maar wel met de verwarming al aan :D Vrienden hadden vanochtend de verwarming al lekker aan gezet. Wij hebben een goede reis gehad, maar wel met best veel turbulentie en een vent die zo bang was dat hij het hele vliegtuig bij elkaar gilde;) De kindjes hebben het erg goed gedaan, geen gemopper of gehuil :D. Dadelijk de hondjes op gaan halen, die heb ik gemist!

@amona, beterschap! Wij hebben het op vakantie allemaal gehad...spugen en diarree. Je voelt je dan écht beroerd. Veel blijven drinken en R. ook water aanbieden tussen de flessen door. Sterkte!

@sum, pfff 4 dagen werken! Respect:D

@zonnestraal heb je het potje crème al ontvangen?

@rensje, hoe gaat het nu met je?

@Biancah, ik heb gisterochtend vanuit het restaurant en later in de haven van Oranjestad een marineboot gespot met de naam Friesland erop... Dus ik heb uitgebreid gezwaaid:D:D:D Ze hadden het heen en weer. Elke keer voeren ze uit en draaide ze even later weer om....

@KMA Vrijdag moet ik weer naar het CB met I.ndra en zal het dan eens aankaarten. Maandag 4 maart belt de kinderarts ook nog, dus daar kan ik het dan ook nog eens aanvragen. Thnx!

Nog ff een vraagje :) Zijn er nog meer kindjes die al omrollen? Wij leggen I.ndra altijd op haar buik als ze gaat slapen. Donderdagavond tijdens het diner, zagen we tot onze verbazing dat ze ineens op haar rug lag in de kinderwagen. Toeval dachten we, maar sinds die avond heeft ze zich al 4x omgerold. Dat is toch geen toeval meer? Wel snel toch? :(

11. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Welkom thuis!!
    Goed van In.dra zeg!!
    Bij mij op babymassage demonstreerde een baby van 8/9 weken het ook een paar keer achter elkaar, het is zeker vlot, maar't kan!! Gaat wel snel genoeg allemaal al he?! :(

hier weer last van sprong, zal dit m dan echt zijn? is 14 weken, 2 weken te vroeg geboren dus kan maar zo. Als resultaat van de onrustige nacht kregen we vanmiddag voor't eerst ietsx wat op'n schaterlach leek...er wordt dus volop geleerd ;) wil dus ook de hele tijd bij me zijn.

12. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    stitch welkom home!
    ja dat omrollen kan, hier nog nie gezien maar hij probeert het wel. Wel natuurlijk van zei op rug rollen maar niet van buik naar rug en andersoms.

Amona, buikgriep gaat rond, dochte rheeft t hier ook gehad deze week en manlief ook. Ik zelf voel me niet top fit maar lijk de dans een beetje te ontspringen.

zonnestraal wat erg van Beau dat ie zo vast zit! sneu! Fijn dat osteopaat em kan helpen en meestal zijn ze daarna van slag of onder de indruk! dikke knuf en ji betershap he! Tis echt heftig om ziek en mama te zijn! dat kan haast niet...knuf

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Stitch -> welkom thuis!! Fijn dat de reis goed gegaan is met de kindjes. Zal wel even vies tegenvallen met het weer hier :D En met het omrollen? Dat kan zeker!! Joris rolde met 3,5 maand zelfs van rug naar buik. Maar die was overal heel snel in. Die liep ook al met 10 maanden rond. Ruben draait ook al regelmatig van buik naar rug, maar heb het idee dat het toeval is, net hoe hij zijn hoofd neerlegt. Iets meer naar de zijkant en hij rolt vanzelf om. Maar van buik naar rug zie ik hem nog niet doen. Wel zie ik hier Ruben als hij moe wordt, proberen te draaien, maar meer alleen met zijn hoofd en dan gaat het lichaampje iets mee. Maar dat is omdat hij een buikslaper is en dan zelf probeert om te draaien om te gaan slapen. (Maar Ruben mag van ons ook niet. Joris was heel snel baby af. Nu moet hij van ons extra lang baby blijven :D)

Dus ja, het kan zeker!

@ Amona -> wat schattig, een schaterlachje! Kan idd heel goed, die 12 weken sprong. Even doorzetten. Het voordeel is dat als ze zo 'vervelend' zijn, ze daarna zoveel meer kunnen!

@ Biancah -> hoe is het daar met Joris? En nog alles onder controle zo met manlief weg?

Hier liggen de kindjes lekker te slapen, al vanaf half 8. Wel fijn zo, de avonden weer voor ons (alhoewel is vriendlief nu een spelletje aan het spelen). Maar ja, nog fijn! Morgen een dagje naar een indoorspeeltuin. Tenminste... Als we weg komen morgen. Jeetje wat een sneeuw! Fijne avond dames!

14. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Sum, ziek zijn als moeder is vreselijk. M'n man is wel thuis gelukkig maar ik kan dan niet in bed gaan liggen o.i.d.
    Morgen moet hij weer werken....dus dat beloofd wat. Hopelijk voel ik me dan al wat beterder.

Stitch, wat fijn dat de reis goed verlopen is!!! Welkom terug in dit koude kikkerlandje!! Nu beetje bijkomen en wasjes draaien?? ;)
    Hoe reageren je kindjes om weer thuis te zijn?
    Potje creme heb ik!! Zijn armpjes smeer ik in met dat potje, om te kijken of dat gaat helpen.
    De rest (helaas) nog met hormoonzalf, maar helpt gelukkig wel.

Minimuisje, wat heeeeeeeeeeeerlijk zo die avonden!!!

@ osteopaat, z'n nekje is nog niet behandeld....maar ik zie dat B.eau met z'n hoofdje naar rechts ligt in z'n ledikant :$.
    Hij oogt ontspannender, maar misschien ben ik te gekleurd.
    Hij slaapt ook heul veullll!!

@ Rijstebloempap, nou dat hebben we geweten. Al 3 dagen vette krampen en diarree....nou zal dit erbij horen en hij zal eraan moeten wennen. Maar misschien niet slim van mijn kant om nu al te beginnen hiermee ipv als hij 6 mnd is ivm allergieen die hij heeft.

Amona, zou goed kunnen hoor in een sprongetje!! Hier volgens m'n appje ook in de volgende sprong: de 14,5 t/m 19,5 wk sprong ;).
    Alle vaardigheden die hij in deze sprong zou kunnen leren heeft ie al geleerd, dus hoezo snel?!?!?! :cool:

@ omrollen, hier 2x gezien. Maar dat was omdat meneertje het niet leuk vond op z'n buik en zich zo liet vallen zeg maar op z'n rug ;).

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Zonnestraal -> toch fijn dat hij ontspannender oogt!! Het was in ieder geval zo te lezen wel heel inspannend voor hem dat hij zoveel slaapt nu!

En kan heel goed met de rijstebloem. Gewoon over een week of 2 weer proberen. Een klein beetje toevoegen en kijken hoe hij daarop reageert. Ik ben hier ook bang dat als we te snel beginnen Ruben er niet vrolijk van zal worden ivm de vele krampjes die hij in het begin heeft gehad.

Hier zijn we toch gewoon thuis. Het heeft zeker 20cm gesneeuwd en gaan dus geen risico lopen om nu een stuk te rijden met de kids om naar de indoorspeeltuin te gaan. Dus dat opgeschoven naar volgende week. Joris is nu met opa en oma mee om te sleeën, en wij lekker warm binnen. Ruben lijkt helemaal niet in orde. Of het nu komt door de 1e provocatietest of gewoon niet lekker of misschien toch de sprong? Geen idee. Al vanaf de maandag wat onrustiger, alleen lijkt de onrust erger te worden. Morgen de 2e testdag en dinsdag terug naar de kinderarts op controle en zijn spuitjes (mits hij niet ziek is tegen die tijd)

16. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    pf zoveel sprongetjes dat ik niet weet in welke die soms zit ;) (ivm die 2 weken vroeger geboren). Hij sliep vannacht weer prima gelukkig!!

Zonnestraal, hoe heet die app? of is't alleen voor iPhone ofzo? Mijn tel is te te oud voor nieuwe apps ;) maar kan m miss wel op mans tel zetten. Hoewel veel apps en spellen er voor zijn tel niet zijn, heel jammer voor mij (is'n windows phone)..

Rollen hier ook nog niet, maar ik moet m ook wat vaker plat neerleggen anders komt't ook niet ;) kinderarts zei vorige week dat't gemiddeld bij 4-5maanden komt dus houd ik m graag nog even klein :) erg he hahaha.

R was trouwens niet ziek, wij alleen ;) en inderdaad mama's kunnen helemaal niet ziek worden!! ik voelde me echt verloren omdat man werken was, niemand in de buurt, zelfs verhuurster was er niet ;) maar we hebben't overleefd! ;)

17. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Weet dat't afhankelijk is van je kindje, maar vanaf wanneer "kan" rijstebloem dan?
    Ik zie hier nog geen reden (of signalen) om iets anders te geven dan gewoon melk...wil't ook zo lang mogelijk niet doen, hoewel man soms volgens mij denkt dat't al kan..gaf m laatst'n droog biscuitje die gelukkig zijn mond niet vond ;) paar keer gesabbeld

18. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    voor ik't weer af pakte ;)

19. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Rijstebloem kun je door de laatste fles doen vanaf 3,5 maand. Word wel eens gebruikt zodat het beebje een voller gevoel krijgt.
    Bijvoeden bij allergieen, gevoelige darmen en borstvoeding vaak pas tegn de 6 maand aan, maar ligt ook aan eht kind.
    Onze dochter pas bij 5,5, maand begonnen met een groente hapje, maar dat trekt zoonliefje hier niet hoor...die hapt mee tijdens het eten )in de lucht...en die stopt zn vuistjes achte rin zn keel, al kijkendnaar t eten en kwijlend, sabbelend...Hij wil happen! hihi...
    Dus af en toe geef ik em rijstebloem papje dus 30cc voeding en schepje rijstbeloem erdoor en lepelen maar, hihi.,,
    Heb ook liga koek gekocht die voor 4 maand en die met water versabelen, kan ie ook n keer happen en denk dat ik volgend weekend eens een groenteprakkie ga proberen.
    Hij is nu ruim 17week dus het mag.

20. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    #1400 Zonnestraal77, 24 feb 2013
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
    Minimuisje, R.uben onrustig met slapen? Of gewoon met alles?
    En morgen dus 2e provocatie en dan? Sterkte iig morgen, weer paar uur in ziekenhuis toch?

Amona, das de 'oei ik groei' app. En net als jij denk ik net uit de sprong te zijn...zit je alweer in de volgende ;).
    Hier ook weer snachts honger dus flesje. En zo modderen we wat aan en weten we nooit wat de nacht ons brengen zal.
    (Als ik me erop voorbereid dat ie snachts komt, dan slaapt ie in ene weer door HAHAHAHAHA)

Sum, jij komt altijd zo heerlijk zelfverzekerd over qua beebje. Misschien omdat dit je 2e is? Lijkt me zo nu en dan wel 's heeeeerlijk wat meer zelfvertrouwen te hebben. Ik wil alles te perfect en dat gaat niet.
    Wat heerlijk dat jouw boefje het zo goed doet qua voeding!

Hier nog steeds die kut griep. Maakt me ietwat labiel aangezien ik nu alles moet overlaten aan m'n man. Die het overigens uitstekend doet!! Maarja, ik controle-freak hè. Maar vandaag is me duidelijk geworden dat ik meer dan m'n best doe. En meer dan dat kan niet.

Deel Deze Pagina