Goedemorgen! @ Zonnestraal -> beterschap! En de onrust bij Ruben? Vooral overdag. De nachten slaapt hij heeft goed. Wel begon hij eergisteren in de nacht even te huilen (lees; 20 seconden), toen werd ik gelijk wakker en wilde al aanstalten maken om eruit te gaan, maar hij viel vrijwel gelijk weer in slaap. Maar is dus vooral overdag. Vandaag dan de 2e provocatietest, van half 8 tot half 1 ongeveer in het ziekenhuis. Afgelopen week een lijst moeten invullen hoe Ruben was na de 1e testdag en dat moeten we na vandaag dan weer doen en dan krijgen we vandaag ook een nieuwe datum om bij de koemelkverpleegkundige te komen. @ Amona -> op de verpakking staat 4 maanden. Het is ook maar net wanneer je kleintje er klaar voor is. Ik zelf ben van mening dat zolang het niet nodig is, je het moet laten. Hier sabbelt Ruben zich ook heel wat af (knuisje is al helemaal schraal), smakt mee en als hij op schoot zit probeert hij te grijpen naar mijn drinken/eten. Maar ik ga nog niks extra geven. @ Sumshine -> bij jou kan je idd al officieel starten met hapjes. Zo'n leuke periode vond ik dat bij Joris. Verheug me er hier ook al op met Ruben... Zo, ik ga me klaarmaken. Over 3 kwartier moeten we ons melden Fijne dag meiden!
Mini succes vandaag met de provocatie!! Moet zeggen dat ik vind dat je deze al vroeg krijgt!! Meestal is dat pas bij een half jaar. Nou meiden, ik weet gewoon niet hoe ik me moet voelen! Moet om 11 uur naar de huisarts voor de uitslagen van de bloedtest. Ik kan het niet uitleggen, het is net alsof alles de laatste half jaar iemand anders ben geweest. Heel raar, soms gaat het heel goed met me maar raak ook om het minste geringste gestrest en in paniek. Gister was ik bijv pannenkoeken aan het bakken voor 5 personen. Nou ik raakte bijna in paniek omdat ik het niet georganiseerd krijg. Heb ik nu een post. Dep??? Volgens de huisarts niet. Ik weet het gewoon niet heb het gevoel dat ik geleefd wordt, voel gewoon zon druk op mijn schouders. Nu ik dit typ kan ik wel weer huilen pfffffffff. K.ick is hartstikke vrolijk (gelukkig) maar zit denk weer in een sprong ofzo. De fles gaat continue door heel zijn mond en wang. Is niet geconcentreerd aan het drinken. Verder vaker wakker snachts. Enzo ook ziek en heeft ook slecht geslapen. Voel me heel schuldig naar alles en iedereen, ook naar mijn werk toe!! Ban zo bang dat ik ontslagen wordt ofzo, door dit hele gedoe!
minnie sterkte! Zonnestraal, klopt ook wel ik ben ook wel aardig zelfverzekerd omdat ik mijzelf vaak ook de vraag stel: wat kan er nu daadwerkelijk fout gaan en wat heeft beebje nu echt nodig? (das gheel makkelijk, liefde en eten.. de rest is bijzaak Bij dochter was ik ook wel zo hoor, dat wilniet zeggen dat het makkelijk is een beebje..juist niet! En trouwens onze dochter was een veel lastigere baby, die huilde veeeeel meer dus ik heb t nu ook gewoon veel makklijker. haha. Rensje, die gevoelens zijn normaal meis, je wereld heeft echt op zijn kop gestaan. Probeer miss voor jezelf ens wat ontspanningsoefeningen te doen en denk is na over je ideale plaatje en of je bezig bent daar aan te voldoen? want dat lukt toch nooit...dus als je dat kunt laten varen, kom je vaak een heel eind. maar vor nu, heb je genoeg te verwerken voor wat er allemaal gebeurd is en die gevoelens die mogen er zijn! knuff! hier, volgens mij heb ik de buikgriep..dochter heeft em net gehad, man kwakkelt ook en ik zit hier achter mn buro, pfff..naja moeders kunnen nie ziek zijn he?! haha
@ Rensje -> was er wat uit de bloedtest naar voren gekomen? En de afgelopen maanden waren heel heftig voor jullie. Het is niet niks wat jullie hebben meegemaakt. Blijf erover praten, ga het niet opkroppen en blijf aan de bel trekken! En niks sorry hier! Tik het van je af, dat doet ook al goed!! Knuf! @ Sumshine -> moeders kunnen ook niet ziek zijn. Maar toch beterschap De 2e provocatie zit erop. Onze conclusie is dat vorige week koemelk in de fles zat en gisteren niet. Afgelopen week was hij zo onrustig en nu lijkt alles als vanouds. Maar ook gisteren nog met de verpleegkundige gesproken en ook aangegeven dat bij de voeding wisseling wij ook dik 4/5 dagen nodig hadden voordat het bij Ruben zijn werk goed deed en hij weer rustig was. Dus het kon heel goed. Volgende week dinsdag de officiële uitslag. Afwachten maar. We kunnen er ook volledig naast zitten en dat hij vorige week gewoon niet lekker in zijn velletje zat en geen koemelkallergie heeft. Vandaag weer naar de kinderarts. Controle, wegen, meten en zijn spuitjes.
Hey meiden, ben ik weer eens, het schiet niet echt op he! Ik denk dat ik het maar op moet geven om steeds voor te nemen hier actiever mee te schrijven. Met 2 kids is er gewoon veel te doen en ben ik 's avonds om 10 uur echt afgemat! Heb dus lang niet alles bijgelezen, sorry! @ Rensje, het is ook heel wat wat er gebeurd is! Ik herken wel wat je schrijft, heb bij de eerste een PPD gehad (en als je een flinke hebt dan herken je dat wel...) en nu gelukkig niet...maar het is oppassen voor me! Ik herken je stress/onrust/paniekgevoel wel. Goed dat je aan de bel trekt en dat je naar de huisarts gaat. Geef het bij de HA ook op tijd aan als je het idee hebt dat er toch meer aan de hand is. Een paar gesprekken met een psycholoog kunnen je misschien goed helpen, en in grote steden heb je vaak ook praatgroepen met vrouwen die hetzelfde meemaken (voor mij een eyeopener!!!) Juist de meiden die alles graag 100% goed willen regelen lopen na de komst van een kleintje ff vast. Hoe moeilijk ook, wat misschien helpt is: pak pen en papier en maak 2 kolommen: 1 met de energievreters en 1 met energiegevers. Kijk dan of je de energienemers wat kunt reduceren: kan je iets tijdelijk laten/minderen/uit handen geven? En kun je bij de energiegevers misschien iets vinden waar je wat meer tijd aan kunt geven? Is lastig hoor, dus misschien is het voor jou fijner dit samen met iemand te doen? @ Koemelkallergie, jeetje je moet nu dus voeding geven waarvan je niet zeker weet of er koemelk in zit, en dan kijken wat er gebeurt? Arme kindjes en ouders...er is geen andere manier zeker? Krijg je de pepti vergoed? Hier, het gaat goed, enorm druk!! De kleine dame gaat steeds meer pakken naar speeltjes, en allerlei geluiden maken. Probeert zich tot zitten op te treken aan je vingers. Flessen....nog steeds 6 van 150/5 en gaan niet allemaal leeg. Heel soms een fles van 180. Slapen overdag is 2 a 3 keer varierend van 3 kwartier tot anderhalf uur... 's avonds voor half 8 er in, en we maken nu niet meer wakker voor de laatste fles. Ze komt nu vaak ergens tussen half 2 en 3 uur, en dan weer tussen 6 en 8... Dus doorslapen niet echt, maar ik vind het wel fijn dat ze gelijk met haar zus naar bed gaat. Wat ik me afvraag: moet ik wat meer gaan sturen in haar ritme? Nu wacht ik s ochtends tot ze wakker wordt, en vanaf dan pak ik het ritme op van om de 3 uur een fles. Zit geen ritme in, soms een paar dagen en dan is het weer anders... Ik heb nog een paar weken ouderschapsverlof, fijn! En ik kijk er ook naar uit weer te gaan werken : )
Pff..even stoom afblazen.. Ben me dood geschrokken. Boris heeft 2 van die tutdoekjes van de hema (zo'n witte badstoffen hond) en hij is gisteren bijna gestikt in 1 van de oren! Dit is gebeurd op het KDV en gelukkig had de leidster het op tijd door en kon ze dat oor uit z'n keel trekken... Bah... Die dingen horen toch veilig te zijn?! Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als ze niet zo oplettend was geweest....
WAT!!! Die dingen horen echt veilig te zijn ja!! Pff dat is echt schrikken, zit gewoon met kippenvel. Ik zou het zeker melden bij HEMA.
Idd! Melden bij de HEMA hoor!! Hier ligt die ook in de box. Die vliegt er dadelijk dus uit! @ Sas -> idd heeft hier Ruben vorige week of gisteren een hele ochtend koemelk gehad. Het is ook heel zielig. Ze kunnen wel ook bloed prikken, maar die uitslag is niet 100% zeker en bij de meeste kindjes is het aan het bloed niet te zien. En op deze manier heb je wel 100% zekerheid. En anders krijgen wij het niet vergoed van de verzekering. Die willen bewijs zien van de provocatietest.
Net terug uit het ziekenhuis. Ruben is helemaal goedgekeurd! Hij was wel heel goed nagekeken, dit omdat hij niet zo hard groeit. Maar hij was een heel vrolijk, alert en gezond mannetje. Dat hij zo langzaam groeit en op de -2 lijn zit, heeft blijkbaar echt met zijn eigen groei te maken. Hij weegt nu 5 kilo en is 58 cm 'groot'. Ook mogen we vanaf nu groente of fruit gaan introduceren. Maar daar wachten we nog even mee, ook ivm de test die hij gisteren heeft gehad. Dus al afgesproken dat we daar echt mee wachten tot hij 4 maanden is.
@sum, beterschap! @rensje, dikke knuffel! Hoe was het bij de HA? Geen sorry zeggen voor je 'geklaag'! Nergens voor nodig, we zijn er toch voor elkaar hier op het forum?? @mini, wat fijn dat hij is goedgekeurd! Je hebt groot gelijk hoor dat je nog wil wachten met groente en fruit, het gaat toch allemaal al veel te snel.... @isis, jeetje wat schrikken! Ik zou het ook melden hoor! Misschien wel een foutje in de productie ofzo... @hier, vanochtend met I.ndra voor de echo geweest van haar heupjes. Omdat ze niet stil wilde liggen, werd er besloten om een röntgenfoto te maken. Maandag belt de kinderarts, maar volgens deze arts zag het er allemaal goed uit. Vrijdag mogen we weer naar het CB, ben benieuwd hoe groot ze nu is, ze ziet er zo lang uit... Hoeveel voedingen krijgen jullie kindjes nog? I.ndra wil op het moment maar 3 of 4 voedingen op een dag, het wisselt nogal. Ik heb het gevoel dat het zo weinig is... Ze wil overigens nog steeds alleen maar van mij, en accepteert de fles echt niet. Maandag begint manlief zijn nieuwe baan bij de politie in Hilversum. Spannend! Hij heeft nog een sollicitatie lopen hier in de buurt voor 40 uur per week. Hopelijk mag hij daar op gesprek komen, en hoeft hij niet al te lang te pendelen naar Hilversum. Overnachtingen worden niet vergoed, dus hij moet 2 dagen in de week op en neer.... Ik zit nu in spanning af te wachten op een telefoontje van de advocate. Vandaag had zij een gesprek met de vertegenwoordiger van het ziekenhuis waar ik was bevallen van J.ari, deze zou vandaag met een bod komen om te voorkomen dat er een stap naar de rechter gemaakt gaat worden. Mag wel een fatsoenlijk bod wezen, heb genoeg ellende ervan gehad
Sum, buikgriep bah.. Beterschap! Rensje, knuffel. Geen sorry voor klagen hoor. Het is al naar genoeg dat je je zo voelt. Hier mag je altijd klagen! Mini, fijn dat R.uben weer goedgekeurd is! Hier wachten we ook nog eventjes met groente en fruit hoor. Gaat idd allemaal zo snel. Stitch, fijn dat de heultjes van I.ndra er goed uitzagen maar wat wil ze weinig voedingen zeg! Lastig zeg.. Wat gebeurt er als je haar vaker aanlegt? En heb je al wat van de advocate gehoord? Spannend! Hier, ik heb de Hema gebeld en het uitgelegd. Moest een foto van de knuffel opsturen en gaan er gelijk mee bezig bij de kwaliteitscontrole. Degene die ik aan de telefoon had schrok er behoorlijk van en wist niet zo goed wat ie moest zeggen. De kwaliteitscontrole neemt contact met me op..dus even afwachten.
@isis, fijn dat ze bij de Hema de klacht serieus opnemen! Heb nog niets gehoord van haar, dus we blijven wachten bij de telefoon Ik heb op vakantie geprobeerd om haar vaker aan te leggen, zeker in de hitte had ze meer vocht nodig. Maar ze wordt zo boos als ik haar aanleg en ze wil niet drinken... Vandaag heeft ze ook nog maar twee voedingen op, om 7:30 en om 11:30, ze ligt nu ook nog te slapen, en wakker maken vindt ze al helemaal niet leuk Ze krijst dan de longen uit haar lijf en trapt en slaat met haar armpjes en beentjes dat ik bang ben dat ik haar laat vallen omdat ik haar gewoon niet goed kan vasthouden. Ik hoop maar dat ze goed gegroeid is en is aangekomen vrijdag, anders hoop ik dat ze op het CB goede tips hebben...
Dame met een eigen temperamentje dus, hihi. Nja, als ze echt niet kan je der lastig dwingen natuurlijk. Ik hoop voor je dat ze gewoon lekker goed groeit!
Haha ja een échte meid dat is ze wel Een mini uitvoering van mij, dus ik weet ongeveer wat me te wachten staat
Isis, heb ook meteen dat konijn/hond met lange oren uit bed gegooid!! Tjee enzo heeft daar altijd zo mee geknuffeld... Schrik ook van je berichtje. Goed dat de Hema het serieus neemt!!! Sas, dank je voor je tips, daar heb ik zeker wat aan. Dokter zei ook dat ik letterlijk even moest denken " fuck THE world!!! Maar goed is makkelijker gezegd dan gedaan. Heb gewoon een beetje een burn out zoals hij zei. Mijn lichaam en vooral geest heeft te lang onder een soort druk gestaan waarbij ik mezelf volledig ben voorbij gelopen!! Nu heb ik even 2 weken ziektewet en vanuit daar kijken we verder. Oh stitch, pittig vrouwke Hahaha.. Goed dat het allemaal oké was met haar heupjes. Bevalt het weer op Nederlandse bodem?? Kindjes last gehad van jetlag??? Mini, zo klein vind ik r.uben niet hoor. K.ick is niet veel groter en daar zijn ze lovend over in het ziekenhuis. Die was rond de 60 cm en 5400 gram vorige week. Dus zoveel scheelt het niet hoor. Hier een peuter met waterpokken!!! Heeeeeel fijn, zielig manneke !!!! K.ick ook lichte verhoging, dus het houdt niet op hier. Oja waardes van bloed waren goed!!
och jee wat erg van het hema knuffeltje! is het die witte? -eng idee- brrr minnie het is dus zeker dat hij Kma heeft? Stitch 4 voedingen is vrij normaal volgens mij. zit j,ip ook op. Wel starten met bijvoeding. Het cb adviseert tegenwoordig eerder beginnen met bijvoeding heb ikt idee? waaromz ou dat zijn???
Stitch, wat weinig voedingen....hopelijk groeit ze gewoon wel goed!! Fijn dat haar heupjes goed zijn!! Isis, hier gaat die hema-hond dus ook de prullebak in!! Rensje, eeeeeeeeeeeecht nu aan jezelf en je gezin denken. De rest is bijzaak. Je hebt zoveel meegemaakt dat je dat echt moet verwerken meis. En nu je kindjes ziek, pfffff niet leuk!! Minimuisje, wat fijn dat R.uben goedgekeurd is . En wat is de uitslag van de provocatietest? Ik wacht hier ook paar weekjes langer met het introduceren van vast voedsel ivm zijn allergieen. Amona, hoest meis? Je prinsje in een sprongetje?? Nou B.eau is net terug van de 2e keer osteopaat. Na de 1e keer ging B.eau ineens veel op z'n re-zij liggen. Alsof hij op z'n buik wilt rollen. Nu deed hij dat bij de osteopaat ook en toen vertelde ze dat hij dat vast al langer wilde doen maar niet kon omdat alles verkrampt/vast zat. Nu doet íe niet anders . Ik moet hem dus goed in de gate houden zei ze want ineens rolt hij wel door. Verder heeft ze veel drukpunten gemasseerd en de volgende x in zijn nekje aan de beurt. Sinds B.eau bij de osteopaat is geweest heb ik hem 3x zien liggen met z'n hoofdje naar rechts . Vannacht eindelijk geen koorts meer (ikzelf), hopelijk word ik snel beter!!
@rensje, lekker even twee weken ziekteverlof. Even tijd voor jezelf nemen, en idd piep the world! Nu is het Rensje-tijd! @sum,fijn dat J.ip ook 4 voedingen heeft... Begon me al zorgen te maken,ben in de vakantie 4 kilo afgevallen dus was ff bang dat de melk niet meer goed zou zijn. @zonnestraal, fijn dat je weer koortsvrij bent! Super dat B.eau ook zoveel resultaat heeft door de osteopaat! @hier, druk met een heleboel nutteloze kleine dingen Gisteren mijn nieuwe bril opgehaald. Kijkt smoeder naar me, zegt ze je bril is al beschadigt met glas erin zetten. Lak eraf, dus straks weer mee terug moet nog een matras voor het strandhuisje kopen, volgende week is de verbouwing klaar, dus moet t ingepakt worden. Vanochtend een uur met de advocate gebeld, pfff boel info gekregen. De boel laten bezinken en dan reageren of ik wel of niet akkoord ga met het voorstel.... I.ndra past haar eerste schoentjes! Timberland schoenen maat 16 Ze kan ze niet uitschoppen, dus hopelijk heeft ze nu eens warme voetjes.
@ Sumshine -> volgende week dinsdag de uitslag of hij echt kma heeft! Dan weten we het 100% zeker En met bijvoeden dat steeds eerder al kan? Ik heb laatst gehoord dat het bewezen was dat het niet uitmaakt of je met 4 of 6 maanden start. Veel starten met 6 maanden ivm kans op allergieën. Maar het was bewezen dat dit helemaal niks uitmaakt. Vandaar. En wel of geen kma, zelfs dat maakt niks uit, want de potjes bijvoorbeeld zijn zover ik weet bijna allemaal koemelk/glutenvrij. Aantal flessen? Hier ook al zo'n 2 weken op 4 flessen (Laatste tussen 19:00/19:30 uur, eerste ook tussen 7 en half 8). @ Stitch -> ach wat schattig! Haar eerste schoentjes aan. Hier vind Ruben het vreselijk als ik hem schoentjes aan doe. Hij begint dan echt te mopperen en te schoppen met zijn beentjes hihi. En zonde van je bril hoor. En met het drinken van jouw eigenwijze meissie? Als ze echt nog honger krijgt ergens, meld ze zich wel @ Zonnestraal -> nou hopelijk heb je dan het ergste achter de rug en voel je je elke dag steeds beter. @ Rensje -> zo'n woorden zijn ook makkelijker gezegd dan gedaan. Toch lijkt het me voor jou wel even verstandig om je even te focussen op je eigen. De komende 2 weken in de ziektewet dan ook echt proberen te besteden aan jezelf. En met Ruben, hij zit nu wel op de -2 lijn. En dat is eigenlijk te klein. Maar de kinderarts zelf was wel heel tevreden omdat hij het verder heel goed doet. @ Zonnestraal -> wat fijn dat B.eau zich nu ineens beter kan bewegen en ook meteen verder wilt ontwikkelen. Gaat helemaal goed komen met de kleine man! Hier weinig te melden. Ruben veel wakker en korte slaapjes. Sinds gisteren krijg ik hem echt aan het schatterlachen met lekker gek doen. Zo leuk en zo genieten!