ohh haha foto was van afgelopen september toen enzo 3 jaar werd. Ik met mijn dikke kop... haha lang leve de zwangerschap hihi
@Rensje, dikke kop...? Ik dacht juist jee wat is ze slank..! fijn dat de ab kuur werkt...en nu dus t vriendje ook roodvonk. onrustig drinken, hier soms ook. ze wil alles in de gaten houden en stopt soms eerder mt de fles. Ik probeer dus een rustig plekje te maken voor haar. Fijne dag allen!
rensje d ikke kop?! mafketel, vet slank joh! hahaha En weer wat gemeen, allebei zwanger bij Anouk!! hihi Allebei vlak daarna positief getest...Toevallig he?! We waren ook zelfde datum uitgerekend toch? hihi. oja heb je opgezocht op Fb meis!
he sum, heb je toegevoegd hoor!! knappe meid ben je!!! En hele mooie kindjes..!!!!!!! misschien effe stom, maar ik maak me echt effe zorgen. K.ick is weer echt zich zelf niet, tuurlijk heerst erbij ons roodvonk. Hij heeft alleen geen koorts maar huilt echt weer ontzettend na de fles. Hij is echt niet happy, ik zie het gewoon aan hem. Ik denk continue tja als hij geen koorts heeft dan heeft hij ook geen griep of roodvonk?? of denk ik dan verkeerd?? Ben zo bang voor een terug val!! Het ging de afgelopen dagen zo ontzettend goed, hij was vrolijk en groeide goed en we zagen hem als een speer gaan. Nu is het echt weer even niets... ik word er zo moedeloos van de hele tijd. Als ik andere kindjes van zijn leeftijd zie dan zie ik gewoon vrolijke kindjes. K.ick is echt altijd gespannen. ik weet soms gewoon niet meer wat ik moet doen!! nu ook, zit ik op de bank met een slapende enzo!! en manlief zit boven op bed met k.ick om hem rustig te krijgen. dit is toch niet normaal of wel dan?? wat zouden jullie doen in mijn situatie??? kinderarts kan ik morgen pas bereiken!!
@rensje, kan je misschien de huisartsenpost bellen? Misschien dat zij je nog wel tips kunnen geven waarmee je misschien roodvonk kan herkennen?! Misschien is het wel een sprongetje, maar beter een keer te vaak bellen dan een keer te weinig hoor! Het is allemaal al zo zwaar voor jullie.... *dikke knuffel*
toevallig rensje hier is Jip ook de hele week echt niet tevreden, maar ik dacht ook dat het komt doordat wij op gewone voeding zijn overgestapt, hij krijste nl ook gelijk na de fles, nu naar hypo allergeen terug gegaan..ben benieuwd! ji.p is dinsdag alweer 18week oud..ow my god!
Rensje ik zou idd bellen, als je merkt dat ie zo gespannen e.d. is. Beter een keer te vaak toch? Arme K.ick, zo vaak last, sneu hoor! Maar onthoud, eerste jaar is tropenjaar..hahaha! het word beter...houd ik mezelf ook vaak voor! haha
Sum zo is het ook!! Maar vind het vaak vervelend voor hem!! Ben nu alleen thuis en hij ligt effe heerlijk in mijn armen te slapen!! Merken jullie trouwens ook eenkennigheid bij jullie kids?? K.ick hangt echt aan mij, komt misschien ook wel door de situatie maar zodra hij bij mij ligt is hij rustig!!
Meiden, wat ontzettend leuk om de foto's te zien! Ik ben zelf ook meer voor FB, via PB geef ik m'n gegevens wel Sum, zal jou ook even PB-en
Goedemorgen! Na een maand vrij te zijn geweest, is manlief vanochtend om 7 uur al aangereden naar zijn nieuwe werk in Hilversum. Dus vanaf vandaag is er weer rust en regelmaat in ons huis! Met manlief erbij is dat altijd lastig om erin te houden, stuiterbal! Morgen en donderdag moeten we naar de open dag van de basisscholen hier op het dorp iemand nog tips waar we op moeten letten? De ene is openbaar en de andere Christelijk, maar hier hebben wij geen voorkeur in I.ndra is ook flink onrustig! De laatste week wil ze haar laatste voeding alleen maar als ik met haar op mijn armen rondloop en haar dan pas aan de borst leg. Na een paar minuten drinken kan ik dan gaan zitten. Doe ik dit niet, dan is het grooooootte paniek. @rensje, hoe gaat het nu met K.ick? @amona, hoe gaat het bij jullie?? @biancah, gaat het goed met je? Heb je al een poosje niet meer 'gezien'? @coortje, wiedeltje, fleur en mama1616, hoe gaat het met jullie??
rensje, hoe gaat het nu met k.ick? Heb je de huisartsenpost nog gebeld? En wat een mooie foto's staan er op FB van de 2 broers! stitch, nu alweer kijken naar een basisschool? jeetje wat vroeg? ik zou qua school op je gevoel af gaan en vragen stellen over de methodiek die ze gebruiken? en hoe ze kinderen benaderen, meer vrij of strikt ed. en I.ndra lopend voeden, lastig meid. Zomaar van de ene op andere dag dat er anders paniek is? zonnestraal, wat zijn jullie ook een mooi gezinnetje! hier, vanochtend naar de huisarts geweest en een antibioticakuur gekregen. Hoop dat het aanslaat, want heb vannacht vanaf 3.15 het hele huis wakker gehouden. Kwam bij het kdv, bleken daar ook iedereen ziekjes te zijn..B.oris is net weer beetje beter..hoop maar niet dat ie er een terugval door krijgt. Maar naast alle grieperigheid ook nog goed nieuws, had een aantal weken geleden een sollicitatiegesprek en heb vandaag gehoord dat ze me willen aannemen! Dus daar ben ik wel erg blij om! zo, nu zo maar de auto in en richting een afspraak met een client... heb bijna geen stem, maar dat zien we dan wel weer. Fijne dag nog dames
@ Stitch -> toen wij basisscholen gingen bezoeken merk je vanzelf heel goed waar jij je prettig bij voelt. Hier kregen we een volledige uitleg hoe ze te werk gingen, hoe de klassen waren ingedeeld, welke regels ze hanteren, de lestijden, etc. Na 3 scholen gehad te hebben sprong er 1 gewoon meteen tussenuit waar we beide een goed gevoel over hadden. Je merkt het echt vanzelf. Denk zelf ook na wat jij belangrijk vind. Hier gaven ze op 1 school een hele andere methode van lesgeven, dus meer zelfstandig. Na enig onderzoek thuis viel die ook al af omdat dat niet is wat wij toen bij Joris vonden passen. Zo ook een school die alleen maar combinatieklassen hadden, dat vonden we ook wat minder. Zo'n dingen. Succes @ Rensje -> ik denk zelf (mijn mening hé) dat je je met K.ick te snel zorgen maakt. Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp dat volledig na alles wat je hebt meegemaakt. En ook dat je nu dus niet gauw denkt bijvoorbeeld dat het misschien een sprongetje is, vanwege de stressvolle eerste weken. Maar ik zou ook adviseren, bel als je het niet vertrouwd! Beter een keer teveel dan te weinig. En stel het is niks, dan ben je toch weer gerustgesteld en kan je er een beetje vrede mee hebben. Snap je wat ik bedoel? Vind het altijd zo lastig uit te leggen met woorden. Maar ik bedoel het echt niet verkeerd @ Stitch -> dat is toch ook zwaar zo lopend voeden. Maar misschien over een paar dagen dat het weer als vanouds gaat. Even een fase... Hoezo, baby's hebben geen voorkeur ergens voor @ Isis -> gefeliciteerd met je nieuwe baan!! En dat het voorjaar echt maar heel snel begint en dat alle kindjes snel weer beter zijn! Bah, ellendige winter met zoveel zieken. Hier weinig te melden eigenlijk. Alles gaat zijn gangetje hier...
Rensje, ik denk dat hij jeuk heeft en daarom onrustig is. Was hetzelfde met B.eau, en die is nu rustig, vrolijk.... En vooral, je eigen gevoel achterna gaan. Ik dacht 2x bij B.eau dat íe niet lekker in z'n vel zat en bleek ook zo te zijn. De 1e keer bleek hij KMA te hebben, de 2e die eczeem die jeukte bij hem waarvoor een zalfje. Dames wat zijn jullie leuk zeg....eeeeeeeecht leuk jullie via FB te 'ontmoeten' .
helemaal mee eens! leuk om gezichten te zien en een echte glimp in ieders leven te krijgen! Komt t allemaal wat overeen? Rensje, hoe issie nu met Kick? Hier is Jip weer veel rustiger sinds hij hypo allergene voeding krijgt, merk echt verschil in zijn gedrag weer! Fijn...! Wat is nu feitelijk t verschil in voeding, vrij weinig tegenwoordig volgens mij. Ha is een beetje lichter en minder verteerbaar denk ik...Het kereltje heeft iig gevoelige darmpjes! pff
Sum, bij J.ip gaat de pap wel goed dan? Ik heb bij B.eau pap geprobeerd en hij had gelijk 3 dagen de dunne . Maar moet het toch weer eens gaan proberen geloof ik, want B.eau de vreetzak wilt toch zo langzamerhand echt wat gaan eten geloof ik .
Sum, ik weet eigenlijk niet precies wat ik verwacht had.. zag dat jij ook in t noorden woont? Zonnestraal, wat vervelend dat B.eau zo aan de dunne raakt van de pap. Misschien kan je eerst met 1 schepje rijstebloem door de voeding proberen?
Isis, ja ga ik ook weer proberen hoor!!! Ik wacht eerst totdat hij echt 4 maanden is en dan gaan we het langzaamaan weer proberen....
Zijn er ook al dames die echt zijn begonnen met hapjes? Ondanks dat het mijn 2e kindje is, vind ik toch lastig in te schatten waarmee te beginnen en hoe lang te wachten. Ik vind het steeds zieliger voor Ruben. Hij kijkt echt met de vork/lepel mee als wij eten, smakt erbij. Maar ben zo bang voor krampjes, vooral met zijn start en zoveel buikpijn/krampen... Vind dat dan ook weer sneu. Bij Joris was dat een stuk makkelijker. Die heeft nooit krampjes gehad. Ook niet bij het starten van bijvoeding. Die bikkelde alles naar binnen zonder problemen. Wat is bijvoorbeeld beter verteerbaar? Groente/fruit/rijstebloem? Weet iemand dat?
Mini, arts adviseerde hier om te beginnen met rijstebloem. Dit omdat de kans op allergie minimaal zou zijn.