November Mama's (15-30 Nov.)

Discussie in 'De mama's' gestart door Zonnestraal77, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    mini, hier ben ik idd begonnen met rijstebloempapje 30 cc melk en 1,5 schep rijstebloem.
    Savonds een klein beetje worteltjes (groente dus) geef nu even een week hetzelfde, zodat ie gewend is en dan kan ie over op doperwten, boontjes, brocolli, pompoen etc. Ik kook hetzelf en pureer het.

2. Coortje

Coortje Niet meer actief

Hier vandaag weer naar het cb geweest! Hij is nu 64 cm en 6565 gram. Grote lange jongen. Verder goed gekeurd en weer prikjes gehad. Hij is nu bijna 15 weken.

3. Coortje

Coortje Niet meer actief

Hier beginnen we pas met 6 maanden met bijvoeding. Dat is de vorige 2 keer goed bevallen. Vind ze dan wat ouder en dan snappen ze het sneller en voor allergieen enz. Met rijstebloem begonnen we na de 4 maand in de laatste voeding.

4. Coortje

Coortje Niet meer actief

en ik maak trouwens weer alles zelf tegen die tijd. Ze kregen eigenlijk nooit een potje.

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Dank jullie al voor de antwoorden.

Ik heb van het weekend wel al wortelhapjes gemaakt en ingevroren voor hem.

Vanochtend in het zkh geweest. Het was overduidelijk. Ruben heeft nu officieel koemelkallergie. De bloedtest wees uit dat hij nergens een allergie voor heeft. Maar vandaar de provocatietest, want een bloedtest is op deze leeftijd niet betrouwbaar. Komende maandag naar de diëtiste om de hapjes te gaan bespreken. Blijkbaar hoort dat ook erbij, dus daar gaan we dan maandag naar toe.

6. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hi dames

Kheb weinig te melden dus vandaar de stilte :p

R. doet het goed, morgen de eerste prikjes, ben benieuwd.
    Slaapt meestal goed... alleen overdag komt ie soms niet in slaap, terwijl ie wel moe is, en dan is het wat lastiger hem te 'geven' wat ie wil zeg maar. Ook heeft ie soms nog helemaal geen honger als het flessentijd is, terwijl hij echt wel moet drinken omdat hij er 150 of minder in krijgt... als hij dan ook een fles laat vallen (dus op 4 uitkomt), maar niet méér drinkt vind ik niet kunnen ;)
    Af ent oe gebeurt het wel hoor 4 flessen, maar andere dagen ook 6 dus ga er vanuit dat hij het wel regelt.
    Alleen de eerste fles 's morgens gaat er 180 in. Maar vk zei ja als ie goed groeit hoef je 'm 's avonds niet wakker te maken voor een extra fles, slaapt ie door, slaapt ie door, wordt ie wakker, krijgt ie een fles. Dus zo doe ik het de laastste tijd ook.

Heb alle 56 weg gelegd, en 62 is soms al net aan zeg maar, het gaat nu echt hard, alsof ie 62 zowat over wil slaan ;)
    Heb reuze zin in de zomer, korte mouwtjes, beebje wat kan zitten en alles wil zien etc. heerlijk.

Wat 'doen' jullie kindjes allemaal als ze wakker zijn?

7. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Sum van hoeveel okt is J.ippe ook alweer?

Hier totaal nog geen bijvoeding nodig, maar qua leeftijd kom k er ook een beetje achteraan gehuppeld, misschien ziet het er over een maand al weer heel anders uit ;)

8. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    @ voeding, proberen te wachten tot 6 mnd maar is lastig.
    B.eau heeft krampen en diarree gehad van de rijstebloem. Dus daarmee gestopt en bij 4 mnd opnieuw proberen.

Amona, wat groeit R. goed!! Super! En zo is het ook qua voeding. Hij regelt het zelf!!

Wat B.eau doet als hij wakker wordt... spelen met zijn babygym, vind ie prachtig!

ENNNNNN...... :D.......

B.eau rolt van rug naar buik!!! En weer terug! Ik ben zoooooo trots! Want dit is toch best snel?! Nog geen 4 maanden ;).
    Hij rolt nu dus de hele dag!!
    En hij kraait/schreeuwt/kletst veel! Schaterlacht! Heeft in korte tijd dus veel ontwikkeling doorgemaakt!!
    Ik ben een trotse moeder!! :cool:

9. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh wow :D

Nou hier is ie nog niet zo ondernemend!
    Tijdje terug rolde ie wel van buik naar rug, paar x achter elkaar, maar dan ook weer een poos niet gezien...
    En verder heeft ie zo'n paar dagen dat ik totaal niet weet wat ie wil, en dus beetje overvraagd ben.
    Kent iemand dit? Wat doe je eraan? Is het misschien toch een groeispurt?
    Hij slaapt overdag niet echt, maar is soms wel heeeeel moe, komt dan niet in slaap wat ik ookd oe, of maar voor even, en de tijd eromheen dus jengelen, en zn flessen niet leeg drinken, dus ik blijf maar aanbieden want er moet toch wat in!! Kortom een DAGtaak!!
    Dit is nu een paar dagen zo en please zeg me dat het tijdelijk is want ik snap voor t eerst mn kindje niet meer :(

10. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    amona, dat zijn echt de sprongetjes..Wil hijwel bij je zijn? Neem em anders lekker bij je?
    En heb je draagdoek of zak? dat helpt misschien ook.
    En als je echt weet dat ie moe is (gaapt, oog wrijft etc) laat em dan gewoon liggen, poosje huilen (hoe moeilijk wellicht ook) vaak als je er dan weer heen gaat, iets anders gaat doen, of op pakt dan is dat juist weer een prikkel: overprikkeld...
    Succes meis!
    ow en J.ip was van 30 okt.

Hier is ie druk bezig met proberen te rollen maar komt nog niet verder (zn arm zit in de weg) haha.

Hier idd ook maatje 68..wat gaat het snel!

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Zonnestraal -> Joris deed dat rond deze leeftijd ook al. Die was ook zo'n snelle. Heerlijk van genieten!!

Hier rolt Ruben wel van buik naar rug. 's Ochtends ligt hij in bed altijd op zijn rug. Terwijl wij hem op zijn buik erin leggen. Maar andersom zie ik nog niet gebeuren. Hij doet wel eens een poging, maar verder dan op zijn zij komt hij niet. En daarbij hoop ik ook stiekem dat het nog heel lang duurt en hij lekker lang baby blijft. Ons laatste baby'tje. Joris liep met 10 maanden rond, weg baby. Dus Ruben mag heeeeeel lang baby blijven :D

12. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hoop inderdaad op een sprong want die zijn tijdelijk! Eerder deed ie anders bij sprongetje...dan kon ie heerlijk bij me liggen..nu blijft ie dan onrustig waardoor ik ga twijfelen wat ie wil en na'n poosje dus maar weer z'n fles aanbied. Gisteren zelfs met wagen gewandeld en bij thuiskomst was ie nog wakker. Hopelijk gauw weer "normaal", hij mag best gezellig wakker zijn, maar dan wel graag tevreden ;)

Gaan nu voor eerste prikken, best spannend! hihi.

En die armen liggen/hangen inderdaad goed in de weg he!!!

Tot straks!

13. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    zo, er rollen al baby's om! B.oris doet af en toe wat pogingen, maar nog niet heel actief.. Snelle baby's hebben jullie! hihi.

Amona, klinkt inderdaad als een sprongetje. Hopelijk zit ie gauw weer in z'n hum. Succes met de prikjes! Heb je paracetemol in huis?

14. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ja dat omrollen is sinds de osteopaat. Hij had een voorkeurshouding naar links.....en nu rolt íe alleen naar rechts de hele tijd :D.
    Alsof hij dit nu ontdekt heeft en omdat dat nu kan en geen pijn heeft.

Amona, ik denk ook sprongetje....en das tijdelijk gelukkig!!!
    Sterkte met prikjes....B.eau sliep vaak 20u op een dag na prikjes, dus wie weet!! ;)

Minimuisje, ja snap ik hoor....B.eau moet ook niet te snel gaan, mag van mij ook lang baby blijven, hihi. Maar ben wel trots!!!
    Niet fijn KMA, maar nu weet je wel waar je aan toe bent!!!
    Ben heel benieuwd wat de dietiste gaat geven voor adviezen.
    Wil je me op de hoogte houden?

Rensje, hoest met je? Hoest met K.ick???

15. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Haha omrollen!! Dat doet onze luiwammes echt niet hoor!! Die heeft zelfs een hekel aan om op de buik te liggen.
    Enzo wilde dat ook nooit!!
    Maar goed komt misschien omdat hij dan last heeft.

Verder is de fles een strijd geworden, dus vandaag naar de kinderarts geweest en wat ik al dacht een terugval.
    Zijn medicijnen zijn gebaseerd op een gewicht van 3000 gram en aangezien hij nu 5600 gram is was het te weinig.
    Zijn slokdarm was weer geïrriteerd vandaar dat hij pijn had.
    Nu medicijnen flink opgeschroefd en hopen dat het beter gaat.

Qua ontwikkeling is hij heel goed, hij was erg helder en duidelijk bezig met zijn omgeving. Hij reageert op alles en iedereen, en als je tegen hem praat krijg je een big Emile van oor tot oor.
    Vaak praat hij ook, zo grappig.
    Hier is de babygym favoriete!!! En speeltjes pakken en alles gaat regelrecht naar de mond toe.

Mini, toch duidelijk KMA!! Fijn dat het nu vast staat. Ach je leert ermee leven hoor. Enzo heeft het tot een half jaar gehad en was goed te doen. Meeste groeien er met 2 jaaroverheen.

Amona, meis denk ook sprongetje hoor!! Gewoon even in de gaten houden. Je moet Effe JOU gevoel volgen wat het is. Jij weet het het beste!!!!

16. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Nou de eerdere sprongetjes waren echt makkelijker voor de mama dan hahaha ;)
    Hier pakt ie geen speeltjes hoor! En de babygym heeft aan de zijkant draaidingen,die draait ie soms achterelkaar maar das volgens mij per ongeluk! En hij steekt dus ook niks in z'n mond, op z'n duim na....
    Loopt R. achter of??

Hij slaapt nu... heeeerlijk, waarschijnlijk mede door de prikjes, wat een bikkel, even gehuild (maar was al van moeheid begonnen te jammeren, dus dan staat het huilen je sowieso nader dan het lachen toch ;) ). en daarna ff geknufeld en lekker gaan slapen. Ben benieuwd naar de rest van de dag, maar volgens mij heeft ie er nog geen last van. Heb wel zetpillen in huis, maar tot nu toe niet nodig.

Hij woog vanmorgen 6100 gram!! Wow!
    Ik probeerde een romper van 6 maanden, maar dies al bijna te klein (ff foto toegevoegd als Franse les haha).
    Maar das een Franse 6 maanden, die maten zijn zo anders. Romper zag er zo ruim uit, maar k moet dus echt alles aan gaan proberen want dit is niet de eerste keer dat k bijna te laat ben met passen van kleding haha.

Rensje, wat goed dat je bij de KA was, zo zie je maaar hoe goed je het aanvoelt en merkt aan K.ick. Gelukkig medicijnen verhoogd dan is ie hopelijk gauw weer de oude.

17. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @amona haha! Vind je mij knap? Dan heb je mijn papa nog niet gezien staat er toch op??
    Lastig hè al die sprongetjes?

@rensje, hopelijk gaat het nu snel weer beter met K.ick nu zijn medicijnen verhoogd zijn!

18. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ja hahaha ;) jij spreekt vast wel een aardig woordje Frans, je zus woont toch in Lille ofzo?

Hoe is I. nu met drinken?

R. slaapt alweer vanaf 5u, die prikken hakken er dus in!
    Wacht nog even maar ergens vanavond zal ie toch nog wel komen anders maak ik m wakker voor een laatste flesje.

19. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @amona, het wisselt nog elke keer met drinken. De ene keer wil ze wel drinken zonder lopen en de andere keer weer niet. Merk nu sinds kort wel heel erg goed dat zij het liefste thuis in haar wiegje slaapt. In de Maxi Cosi gilt en krijst ze alles bij elkaar, de kinderwagen gaat meestal wel prima. Dus even vlug een boodschapje doen met de auto is voor ons geen plezier, zeker niet met mijn autootje, daar past de kinderwagen niet in. Verder is het een vrolijk lief kind wat eigenlijk amper huilt, en echt haar slaapjes overdag ook nog nodig heeft. Straks ga ik weer sporten, dan gaan de kids even naar oma. Ben benieuwd hoe ze het daar doet!
    Mijn schoonzusje woont (nog) in Frankrijk, in mei krijgen ze de sleutel van hun huis in Kortrijk, België dus dan is het een eind afgelopen met de Franse taal :) niet dat ik het vloeiend spreek hoor! Lezen gaat nog wel redelijk, maar met praten heb ik toch nog steeds de angst om het fout te doen.

Hoe gaat het nu met R.? Heeft hij, en jullie, een rustige nacht gehad?
    Hoe is het nu met het werk van je man?

20. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Rensje -> fijn dat het nu duidelijk is! En nu anders zelf ook in de gaten houden en op tijd aan de bel trekken. Want dat is natuurlijk sneu voor K.ick.

@ Zonnestraal -> logisch dat je trots bent! Heerlijk dat je mannetje zo'n sprong gemaakt heeft na de osteopaat!

@ Amona -> R. loopt echt nog niet achter joh! Ze moeten nog helemaal niks nu, ze zijn nog piepjong! En daarbij is het ene kindje heel snel en andere kindje een stuk langzamer. Maar dat blijf je houden. Over een jaar loopt het ene kind en het andere kind praat. Ieder kindje neemt zijn eigen tempo. En vaak is dat het ene kindje snel in de motoriek is, en het andere kindje juist snel met praten is. Dat is het nadeel van een forum. Je gaat toch vergelijken en dat moet je eigenlijk niet doen. En wat is R. toch een knap kereltje!!

Hier weinig te melden. Ruben is aan het gillen in de box (gilletjes van plezier ;)) Wat een geluid kan hij al produceren zeg! Flesjes net uitgekookt, Ruben zo even een uurtje nog plat en dan kan ik snel even met de stofzuiger door het huis rennen.

Deel Deze Pagina