Hey dames! Hoe gaat het met jullie allemaal? Hier weinig te melden eigenlijk, vandaag naar de andere grote school wezen kijken voor J.ari.... Nu nog een beslissing maken, maar mijn gevoel gaat nu niet uit naar de school vandaag. Maar goed, we hebben nog ff de tijd om erover na te denken Vandaag eindelijk gelukt om 'mijn' beltoon te installeren op mijn IPhone. Manlief kreeg het niet voor elkaar, maar na wat gegoogle is het eindelijk gelukt best trots op mezelf Morgen ga ik met I.ndra naar de HA, ze heeft wat plekjes op haar gezichtje en linkerarm, sommige lijken/leken blaasjes. Ze 'drogen' weer op en de vlekjes lijken dan weg te trekken. Het begon vrijdag met 2 plekjes maar inmiddels heeft ze al 9 vlekjes. Verder heeft ze geen koorts en lijkt niet minder actief of ziek. Kinderziekte misschien?? Ben nu al weer 1 week aan het sporten en er is alweer een kilo af! Ben nu officieel alle zwangerschapskilo's kwijt. Nu de rest nog
Hee meiden, Hoe is het hier??? Goed bezig stitch!, ik ben gister weer voor de eerste x wezen tennissen!!! Viel me reuze mee. Was het niet verleerd haha! Ik hoef het niet te doen voor mijn gewicht, maar meer om mijn gedachtes effe leeg te maken. Medicijnen van k.ick slaan aan, hij is weer wat rustiger en slapen en eten is geen strijd meer. Daar was ik ook bang voor dat hij een aversie tegen de fles zou krijgen omdat dat hem dan pijn doet. Na 3 slokken begon hij al te gillen. Gister moest ik zelf naar de arbo arts en die had blijkbaar haar werk goed voorbereid. Ze had contact opgenomen met mijn huisarts (heb ik toestemming voor gegeven). En door de situatie goed in beeld te krijgen voor haar hoe het met mij gesteld is. Mijn ziekteverzuim heeft dus met een extern factor te maken. (K.ick) En omdat we zon rottijd hebben gehad hoef ik pas 18 april weer te beginnen. Dit is ook goedgekeurd door het UWV! Nou voel me zo opgelucht dat ik niet meteen hoef te beginnen. Nu lekker aan mij zelf werken en proberen wat rust te krijgen in huis. Lekker genieten van mijn mannen. Nou vanavond gaan enzo en k.ick naar mijn schoonouders, want morgen moeten m'n man en ik op pad voor ons nieuwe huis. We hadden de rechtszaak op 15 Jan gewonnen en nu zijn ze al aan het metselen. Dus gaat hard, rond de bouwvak moet ons huis klaar zijn. En het word zoooooo mooi!!!!
Stitch, k.ick heeft ook soms vlekjes maar die trekken wel weer weg. Vaak zie ik ze beter als hij gehuild heeft. J.ari niet ziek geweest ofzo??? Ben benieuwd wat de kinderarts zegt!!!!
@rensje, wat fijn dat je nu nog wat langer thuis mag blijven! Nu heb echt even lekker de tijd voor jezelf! Super zeg, dat het huis nu zo snel gaat. Weer een last minder voor jullie, lekker dit jaar nog in jullie nieuwe paleis. Wat fijn voor K.ick dat de medicijnen weer goed zijn aangeslagen, blijft zielig als ze zoveel pijn hebben en je als ouder zijnde machteloos bent... De plekjes van I.ndra zie je heel de dag door goed. Nu heeft ze er weer eentje op haar ooglid, inmiddels 4 op haar wang, 2 bij haar mond en 1 op haar haargrens. Ow en op haar linkerarm zitten er ook nog 6... J.ari heeft 3 weken terug wat last gehad van een griepje, niet willen eten en drinken en veel slapen. Maar geen vlekjes.... Vanmiddag met zijn allen naar de dokter J.ari heeft een 'plekje' onder zijn voet. Vorige week al mee geweest, zalf gekregen en moest binnen een week weg zijn. Maar het is nog niet weg, en als de zalf (gewoon fucidin) nog maar uit de la komt is het al huilen. Hij klaagt ook steeds dat zijn voetje auw doet... I.ndra voor haar plekjes en ik zelf voor mijn heup. Heel mijn linkerbeen tintelt, doet zeer en ik zak er door heen. Kan er gewoon niet op leunen... Heb het nu al twee dagen, en aangezien het mijn 'slechte' been is waar de spier uit is gehaald, toch maar even laten nakijken.
Rensje wat ben ik blij voor je! Nog even rust in het koppie! Fijn dat je die tijd nu krijgt. Leuk dat jullie huis zo vlot!! Lang moeten wachten maar nu gaat het snel! Stitch en hoe was het bij de dok. voor jullie alle 3? Kben vamorgen uitgebreid naar de kapper geweest, ff 'pauze'! Voor het eerst zo lang bij R. weg haha, wel een paar uur en ze kwamen zelfs nog in de salon voorbij voor de autosleutel en toch miste ik m'n scheetje, zacht gekookt eitje ben ik ook. Kheb nu krullen! Moet er nog ff aan wennen, maar geloof dat k het wel leuk vind! Hoe dan ook geeft het wel ff een boost als je naar de kapper bent geweest, dus hoop dat het omdat het resultaat lang blijft een langere boost geeft Volgens m'n man had ie een nieuwe vrouw (zei ie terwijl ie me schaapachtig aankeek whaha). Fijn weekend.
@amona wow krullen dat zal wel ff wennen zijn Wel lekker dat je even mamapauze hebt gehad, is gewoon nodig hoor af en toe! I.ndra heeft een virus, mond-arm en been virus. Zolang ze geen koorts heeft, is er niets aan de hand, gaat vanzelf over. J.ari zijn voetje is nog steeds erg geïrriteerd dus nog twee weken vaseline smeren. Ik zit voor de derde keer met een slijmbeursontsteking in mijn heup. Nu paracetamol en fysio, als het erger word moet er een oplossing gevonden worden voor de voedingen zodat ik ontstekingsremmers kan krijgen. Dinsdag eerste afspraak bij fysio...
Haha heeft ze mond en klauw zeer (woordgrapje hoor, want als ze dát echt had, was je nog niet jarig zeg maar). Jeetje hoop dat jij ook snel van je slijmbeursontsteking af bent, zou niet leuk zijn als je door zoiets moet stoppen met bv (of een tijdje in het voren kolven, invriezen en hopen dat je er snel vanaf bent..) alles geen leuke opties lijkt me. Beterschap voor jullie!
hey meiden, wat is het relatief rustig, ieder druk mt de kroost,w erken en huishouden? stitch, wat vervelend dat In vlekjes ed. heeft, krijgt ze er wat voor? En ook naar an J.ari's voet! En jij met je slijmbeurs onstekin, tis wel feest bij jullie niet? hihi...Sterkte meid! Rensje, wat fijn dat je begrepen word door de arboarts en dat je nog een dikke maand thuis kunt bijkomen "aarden". Lekker dat je ff bent wezen tennissen, ff weer wat voor jezelf! want dat is er goed bij ingeschoten! Heb je ook al bedacht hoe je nu de komende tijd meer ME time gaat inlassen? Amona, MILF dus! hahahaha *aldus je man* met je mooie haren Hier: veel complimenten op mn werk dat ik er zo goed uit zie nu, hihi..Ben 8 kg kwijt, wil nog veeel meer hoor, gaat erg langzaam. En ben nu geblesseerd (scheenbeen) bekende hardloopblessure en daar baal ik goed van, want ik was zo lekker bezig..Dus zit nu te koelen met coolpacks op mijn schenen en hoop dat ik volgende week weer zou kunnen beginnen ;-( Wish me Luck! En verder lekker weer werken zeg, ik vind het heerlijk! hoe bevalt het de werkende moeders??? Ik voel me iig weer vrouw naast moeder! en t weekend weer vol leuke dingen, straks visite van vrienden die blijven gezellig eten *(hebben 3 kids hihi) Gister opvisite bij vrienden, daar geegeten en spelletjes gedaan savonds. Zo leuk! Vond het spannend om beebje wakker te maken om 12u toen we weg gingen maar dat ging best goed, heb em thuis nog ff terwijl hij eigenlijk half sliep 30 cc voeding (meer kon ie niet o) gegeven zodat hij zeker weten weer zou slapen, maar volgens mij had ie t helemaal niet nodig hihi Iig is mijnd ochter gewend om savonds overgepakt te worden en slaapt dan thuis gewoon weer door, dus vond t spannend hoe zoonlief er op reageerde maar dat ging harstikke goed! Fijn! Al blijf ik t zelf altijd wel lastig vinden, slapende kindjes wakker maken hhihi..
Haai Dames , Amona, goedzo ff lekker tijd voor jezelf! En krullen....ik zeg foto!!! Zal je prachtig staan!! Stitch, jeetje virussen en pijn heup!! Bah!!! Beterschap!!! Hopelijk gaat het over met fysio en pcm. Rensje, wat fijn van de arboarts en pas in April beginnen, heel goed!! Valt een last van je schouders hè! Nu herstellen en aan jezelf en je gezinnetje denken!! En wat fijn dat K.ick het goed doet op de verhoogde medicijnen. Het is afschuwelijk hè als je ziet dat je kindje pijn heeft of niet lekker in z'n vel zit . Sum, je ziet er ook goed uit!!! En klopt, op het werk ben je weer Sum en niet echtgenote/moeder etc. Wat knap dat je zoontje doorsliep. Lijkt mij ook een spannend moment! @ hier, gaat alles goed. Gister de 3e keer naar de osteopaat. Ze heeft nu zijn spijsvertering aangepakt aangezien hij nog steeds berg heeft en eczeem. Wat dus ook met het spijsverteringskanaal te maken kan hebben. Ze voelt progressie bij B.eau, maar z'n borst zit nog wel een beetje vast. Verder moeten we nu al stoppen met inbakeren omdat B.eau al op z'n buik rolt. Dus ik dacht....hmmmm daar gaan we dan . Nu net voor het eerst op bed zonder inbakering en hij sliep!! En hij laat alles toe wat ze doet, zo liefffff!! En toen ze klaar was gaf hij haar nog een glimlach toe en viel in diepe slaap in zijn maxi-cosi.
@amona, ja 'mond en klauwzeer' ik had het al eens gezien bij vrienden van ons. Alledrie die kids hadden er last van Ik heb het nu voor de derde keer, in dezelfde heup, en ik heb er ook nog nooit diclofenac of een andere onstekingsremmer voor gehad omdat het tijdens zwangerschappen was. Ik ga maandag maar even bellen met de chiropracter, zij weet er wel raad mee zodat ik niet hoef te stoppen met bv, en anders veel gaan kolven en invriezen @sum, balen zeg van je blessure! Nu maar hopen dat je snel weer kan gaan lopen... Goed zeg dat je al 8 kg bent afgevallen! En helemaal leuk als je er complimenten over krijgt, dat geeft toch altijd een lekker gevoel! Wij leggen de kindjes ook over als we een avondje naar vrienden gaan, ik vind het wel lekker makkelijk. Fijn dat je weer geniet van het werken! Ik kan me niet indenken dat ik nog zou werken. Weet nu soms al niet hoe ik het huishouden goed draaiende kan houden terwijl ik fulltime thuis ben. Ik poets mezelf een slag in de rondte met die twee haarballen. Afgelopen week was het ook erg druk met afspraken, schoolbezichtingen e.d. en dan merk ik toch dat ik wee gestrest ben omdat ik ergens niet aan toe kom. Vanmiddag gaat manlief de honden met hondenföhn kammen, dan komt er altijd gigantisch veel haar uit en dan heb ik die haren in ieder geval niet meer in huis.
@zonnestraal, wat fijn dat ze progressie voelt bij B.eau. En dat hij het allemaal toelaat. Altijd spannend inderdaad als je stopt met inbakeren, maar voor zijn veiligheid is het inderdaad beter nu hij al rolt. Hopelijk is hij snel van zijn berg en eczeem af! @maxi-cosi, I,ndra krijste alles bij elkaar in dat ding. Maar ik heb er nu dat kussentje met die hoofdondersteuning uit gehaald en nu zit ze zelfs te lachen in haar maxi-cosi. Weer een 'probleempje' de wereld uit geholpen
Stitch ik heb ook dat ding pas uit de maxicosi gehaald en nu gaat het hier ook beter. Maar eerst was het moord en brand zodra hij erin gezet werd. Misschien toch iets te groot al voor de verkleinen?? Effe vraagje, slapen alle kindjes hier de nacht door?? Bij ons nog steeds niet hoor. Gister om 19.30 laatste fles en dan is hij om 3 uur wakker hoor!!! Geven we de fles later dan is het gewoon ook 3 uur dus dat maakt geen verschil. Misschien toch aan de rijstebloem?? Welke speen gebruiken jullie daarbij???
Zonnestraal, bij k.ick is de berg bijna weg. Gebruik nu de lijn van zarqa en werkt super. De lotion 2x gebruikt en berg is bijna weg, plus dat het er niet zo vies geel uit ziet nu. Dit is lotion dus geen olie, werkt super. Ook de gezicht en body crème. Dit is special voor baby met allergieën hebben ze bij de tuinen!!!
Rensje, oh das fijn te weten voor in de toekomst!! Hij reageert prima op dat zemelen-badje en verder krijgt íe hormonen-zal en vaseline. Dus (nog) geen ander lekker spul. Ennnnnn, hier is de berg ook bijna weg . Stitch, haha!! Wat goed!!! (van de maxi-cosi) Doorslapen: wel qua fles maar niet qua speen. Hier alles aan gedaan (ook kort laten huilen) maar werkt niet. Die speen wilt hij op z'n oude voedingstijd....en dan soms 4-5x achter elkaar....zucht..... B.eau vannacht geslapen zonder inbakering en ging goed!!! Ben trots!!! Overdag gaat het ook wel, maar hij is wel vaker wakker. Want ja, het wachten is nu dat hij zelf zijn speen kan pakken en in zijn mond kan doen....dan kunnen papa en mama EINDELIJK een keer doorslapen!!! Wij zijn (weer) begonnen met rijstebloem, maar dan voorzichtig. Heeft nu 3 dagen in de laatste fles een theelepel rijstebloem gehad. En dit lijkt goed te gaan. Dus Rensje, tip voor K.ick aangezien hij ook KMA heeft om rustigaan te beginnen.
@ Zonnestraal -> wat een knapperd!! En wat goed van B.eau dat hij zo goed geslapen heeft zonder de inbakerdoek! @ Rensje -> hier krijgt Ruben tussen 19:00/19:30 uur de laatste fles, even de voeding laten zakken en gaat dan zijn bed in tot de volgende ochtend 07:30/08:00 uur. Gebruik hier geen rijstebloem, dus daar kan ik je niet mee helpen. Ruben red de nacht met een gewone voeding. @ Stitch -> hier dus gisteren geshopt voor een buggy. Want Ruben vind de bak en de maxi-cosi echt vreselijk (ook zonder verkleiner). Nu kon ik wel de buggy inzet op de wandelwagen zetten, maar die is echt te ruim. Dus wij naar de babyzaak en daar gekeken en met een quinny zapp xtra thuis gekomen. Voetenzak erin gedaan en meneer lag prins heerlijk en zonder te mopperen!! En een hele fijne wagen. De zitting kan je in verschillende standen en voor of achterwaarts plaatsen. Gisteren wezen winkelen en hebben hem niet 1 keer gehoord @ Sumshine -> oei, balen van je blessure! Ik duim mee dat je snel weer de oude bent Hier lag vanochtend Ruben ineens op zijn buik Dat mag niet hoor!! Zo gaat hij veel te snel! Was natuurlijk ook wel trots en hij ook, big smile! Daarna terug gelegd op zijn rug en hij meteen weer hup op de buik.
Hallo, Ik heb al wel vaker gelezen op jullie forum, maar niet zo vaak gereageerd. Jullie schrijven best veel Nu heb ik een vraagje: Wij zijn gister begonnen met een groentehapje. Hoe laat geven jullie dit? Wij hebben het om 17.30 gegeven en dat ging best goed en het jengelen was even over (ze heeft een jengeluurtje van 5-7). Maar over een week of 3 mag er een fruithapje bij. Nu vroeg ik me af hoe je dat gaat doen. P.am slaapt namelijk s ochtends en s middags en om haar hiervoor wakker te maken . Hoe doen jullie dit? Haar schema is nu ongeveer: 07.30 fles slapen tot ong. 10.30 11.15 fles slapen tot ong. 14.30 15.00 fles niet slapen tussendoor (wil ze niet) 17.30 groentehapje 18.45 fles Hele nacht doorslapen (wel speen brengen een keer of twee) En kennen jullie ook het jengeluurtje? Wat deden jullie dan? En tot hoeveel maanden zal ze hier last van hebben? @Rensje: Met rijstebloem gebruik ik de 1-2-3 speen van Avent, op stand 3, maar dan doe ik er maar een klein schepje in, anders gaat het er echt niet door. Ik heb nog geen speen gevonden die het goed doet als je er meer in doet. Rolt jullie baby al? P.am doet nog helemaal geen poging En pakt jullie baby al echt gericht zelf dingen (vroegen ze me op het CB)? P.am ook nog helemaal niet. Alleen als je het haar echt voor het gezichtje houdt. @Zonnestraal: wat een knapperd. Een heel mooi ventje!
ploon, hier word wel geprobeerd te rollen maar lukt nogn iet. als je iets voor houd dan tikt hij er tegen aan of pribeert het soms (echt soms) te grijpen maar niet standaard...Hij wil liever zn vuistjes in zijn mond stoppen. Fruithap zou ik rond half 11 geven als ze wakker word. Succes! Zonnestraal leuke foto van B.eau! hihi met zn stoere pet! Mini, heb ook een zapp gehad, maar die kon je toen nog niet verstellen in lig stand! prima dat het nu wel kan!. Ik houd Jip nog wel ff in de bak hoor, gaat me allemaal al zo snel! hihi.. maatje 68 alweer...
hey meiden! ik ben er ook weer Wat gaan de dagen toch snel. zonnestraal, wat is B.eau toch een knapperd he! en wat goed dat het slapen zonder inbakeren zo goed gaat! fijn hoor! rollen, B.oris begint nu gerichte pogingen te ondernemen. Het lukt nog niet, maar dat duurt denk ik niet heel lang meer. grijpen, ligt er aan wat je voor hem houdt. Maar als dat z'n knuffelpopje of z'n favoriete speeltjes zijn, grijpt ie wel bijna altijd (of probeert dat tenminste). De rest doet ie geen moeite voor. groente/fruithapje, Wij geven het om 17.00uur. Dan krijgt ie om 18.30uur laatste fles en slaapt dan de nacht door. Ploon,als ik naar je schema kijk zou ik als je 'sochtends ook wat wil geven het om 10.30 uur doen als P.am net wakker wordt. jengeluurtje, hier niet echt. Wel dat B.oris tegen 17uur moe wordt en lekker wat wil knuffelen. Maar ook vaak genoeg dat ie lekker aan het spelen is. speen, hier de 1-2-3 speen van difrax en dat werkt prima. Doen 2 schepjes rijstebloem op een fles van 180. mini, fijn dat het goed gaat met de zapp! vind ik ook wel een mooie buggy sum, hoe is het met je blessure? hier, alles goed. Druk druk met werk deze week. Morgen m'n eerste dag op m'n nieuwe werk! Heb er heel veel zin in Verder met B.oris ook alles goed. Hij blijft wat verkouden en had gisteren iets verhoging, maar is verder vrolijk. Nu heeft ie alleen de laatste dagen van die hoogrode wangen. Zou het kunnen dat dat door aankomende tandjes komt of zou ie toch nog grieperig zijn? Alleen toen ie vorige week koorts had, had ie geen rode wangen..
@zonnestraal wat een knapperd! Het plezier straalt gewoon van zijn gezichtje af @sum, jeetje maatje 68! Grote J.ip! (of kleine I.ndra die net in maatje 62 zit ) Hier is haar knuistje ook het liefste wat in haar mond gaat, al stopt ze ook regelmatig haar jurkjes, kokkeldoekjes en dekentjes in haar mondje. @ploon, inderdaad na haar ochtendslaapje rond 10:30 het fruithapje geven. Jengeluurtje(s) horen er 'helaas' bij, hoelang dit duurt is ook per kind verschillend. I.ndra heeft het met poses wel en dan weer niet, onze zoon heeft het nooit gehad. De kleine van vrienden van ons is bijna 1 en heeft het nog steeds iedere dag.... Als I.ndra haar jengeluurtje heeft, lopen we met haar op onze arm. Ze ligt dan met haar buik op onze onderarm, hoofdje bij onze elleboog en onze hand tussen haar beentjes. Beetje schommelen en ze is tevreden