November Mama's (15-30 Nov.)

Discussie in 'De mama's' gestart door Zonnestraal77, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ploon! Haai!! Alles goed? :D

Hier nog niet begonnen met bijvoeding ivm allergieen.
    We zijn wel begonnen met rijstebloempap met een 1,2,3, speen en gaat goed!

@ omrollen, ja dat doet B.eau al :cool:.
    En alleen maar rollen nu ;).
    Alleen terug rollen is lastig dus gaan we mopperen ;).

@ Grijpen, hij grijpt naar zijn speeltjes die boven hem hangen van de babygym. En als je een speeltje voor hem houdt grijpt hij deze ook.

@ Jengel-uurtje, nee niet echt. B.eau doet rond die tijd ook nog een kort slaapje :).

Isis, wat spannend morgen beginnen met je nieuwe job!

Sum gaat het goed bij jouw zoon en zijn bijvoeding?
    Hier ook maatje 68 :D.

Minimuisje, R.uben ook op z'n buik!! :D Gaat snel hè allemaal!! Maar toch trotsssss!! Fijn van de Zapp!!

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @isis, spannend zeg morgen je eerste werkdag bij je nieuwe baan! Veel plezier!
    Tja, tandjes... Ik vind en vond het altijd erg lastig om te ontdekken of het van tandjes kwam of niet. Kwijlen, rode wangen, verkouden, hangerig, vieze luiers, op alles willen bijten, allemaal symptomen die ze kunnen hebben. Ik deed bij zoonlief altijd voelen en kijken of ik witte bobbeltjes op zijn tandvlees zag en/of voelde. Hij had verder geen symptomen behalve echt héle vieze luiers.

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Ploon -> jengeluurtje is hier voorbij (gelukkig). Ruben had er ook standaard elke avond last van. Wat ik deed was uitgebreid badderen of even een rondje wandelen. Als ik echt gericht met hem wat deed was het vaak goed. Of gewoon rond wandelen in huis. Hier rolt Ruben wel al om, maar blijkbaar heb ik snelle kindjes. Mijn oudste deed dat ook al met 3,5 maand. Is echt nog vroeg! Dus niet denken dat het al moet! Geloof dat het pas 'normaal' is zo rond de 5 maanden. Fruit en groentehap nog geen ervaring mee. Zijn we nog niet mee begonnen.

@ Isis -> wat spannend! Alvast heel veel succes morgen op je nieuwe werk!! En doorkomende tandjes? Dat kan best al. Dat is echt bij ieder kindje verschillend. Heb je al eens in het mondje gekeken?

Grijpen? Ene keer wel, andere keer is hij te druk met beide vuistjes in zijn mond te duwen :D Maar moet zeggen dat het dan wel goed lukt, en dan grijpt hij steeds mis. Gaat nog niet soepel zeg maar.

Kledingmaat? Hier heeft hij maat 56 en sommige dingen maat 62 aan. Onze kleine ukkepuk!

Hier vanochtend al naar de winkel gewandeld. De rest van de dag lekker rustig aan.

Ik ben wel eens benieuwd hoe lang andere kindjes slapen overdag. Ruben zijn schema;

08:00 uur - 1e fles
    10:00 uur - half uur slapen
    11:30 uur - 2e fles
    12:00 uur - naar bed, slaapt dan tot de volgende fles
    16:00 uur - 3e fles
    17:30 uur - half uur tot een uur slapen
    19:30/20:00 - 4e fles en daarna meteen het bed in tot de volgende morgen.

Kan iets afwijken qua tijden, maar meestal kom ik toch ongeveer daarop uit. Hij maakt dus in de middag altijd een lange ruk qua slapen. Maar de ochtend en namiddag altijd maar heel kort. Was eens benieuwd hoe lang jullie ukjes slapen overdag.

4. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @mini, lekker he, zo'n rustig dagje. Ik vind het altijd een heerlijk begin van de nieuwe week :)
    Slaapschema van I.ndra:

8:00 uur eerste voeding
    9:30 uur naar bed
    11:30 uur tweede voeding
    12:30 uur naar bed
    16:00 uur derde voeding
    dan is ze meestal wakker tot de laatste voeding om 19:00, dan nog even spelen en dan om 20:00 naar bed.
    Tussen de derde en vierde voeding is ze eigenlijk continue wakker, af en toe een 10 minuutjes slapen. De tijd van de eerste voeding wijkt soms wel eens af, ligt eraan hoe laat ze wakker is, maar de andere voedingen komen echt standaard om deze tijden. of de eerste nou eerder of later was, dat maakt niet uit.

5. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    schema J,ippe

7.45 a 8.00 voeding (op dinsdag om 7.30 fles ivm werk haha)
    9.30 slapen tot ong 10.30
    10.30 spelen en evt een papje (rijstebloem of liga met water of langzaam aan fruit)
    11.30 fles.
    12.30 spelen
    14:00 slapen (soms wekl..soms niet)
    15:30 fles
    17:30 groente
    18:30 fles en op bed tot de volgende ochtend 7.30 en soms later.

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    08.00 - 1e fles
    spelen
    9.30u - naar bed
    11.00 - wakker, spelen
    12.00 - 2e fles
    spelen
    12.45u naar bed
    14.30u wakker en spelen
    15u of 15.30u 3e fles
    spelen
    16.30u naar bed
    17.30u wakker en spelen
    om de dag badje
    18.30u 4e fles
    spelen
    19u naar bed
    23u 5e fles (geef ik sinds 2 dagen slapend)
    en dan doorslapen tot 7.30u

7. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Schema:

6.30 fles
    Slapen tot 8.30
    10.30 papfles
    11.00 slapen
    13.00 wakker en spelen
    14.30 fles
    15.00 wakker en spelen
    15.30 uur slapen
    17.00 groente/fruithapje
    18.30 bad
    19.00 papfles
    19.30 slapen

8. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Goedemorgen!

@isis hoe was de eerste werkdag van je nieuwe baan?

@amona, is manlief al gewend aan je krullen? ;)

@rensje, hoe gaat het nu?

@biancah, hoe gaat het met je meis? Al een poosje niets meer van je gehoord/gelezen....

@mini, bevalt de buggy nog steeds goed? Ligt veel sneeuw zeker bij jullie?

Hier, manlief heeft eindelijk iets gehoord van een sollicitatie! Hij is door de eerste selectie heen, van de 50 sollicitatanten hebben ze nu een grove selectie gemaakt. Volgende week krijgt hij te horen of hij op gesprek mag komen of dat hij toch buiten de boot valt...

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Stitch -> nog steeds heel blij met de buggy :D

En hier is het echt vreselijk met de sneeuw. De zon schijnt nu volop, dus dat die maar goed zijn best doet! Echt heel glad en veel sneeuw. Niet leuk meer.

10. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hi dames

Hahaha, Stitch ja het bevalt mn man wel ;) hij zei laatst: kijk me eens aan, ik kijk 'm aan en zeg: wat dan? Hij: gewoon, je ziet er zo sexy uit. Hahahaha.
    Kmoet er nog wel ff aan wennen hoor... mag k nu AL die tijd mn haar niet borstelen??? Alleen met handen of kam?? Ik heb nog geen kam in huis en voelt dus wat gek... terwijl het er wel verzorgd uit ziet haha.

Voor de draagzakkers, welke hebben jullie en bevalt en waarom?
    Kheb een draagdoek, maar mocht de lente nog komen, lijkt een zak me wel fijn om hem lekker dicht bij me te voelen (wordt toch al veelste snel groot :( ) en dus ook voor wandelingetjes enzo. K krijg rugpijn van de doek en dan krijg ik m soms wel goed zonder rugpijn, maar dat verschuift... en dan heb k weer last en omdoen is vast een kwestie van oefenen, maar ik vind het niet zo praktisch om mee op pad te gaan.

Hier ook aardig veel sneeuw... ik wil lente en naar buiten met mn ventje!

Sum, wat is milf volgens mij heb je dat woord eerder gebruikt en heb k t toen ook gevraagd maar als k het google krijg ik alleen vieze sites zeg maar ;) lol.

Wat betreft Biancah, zij heeft zich afgemeld van de site. Heb haar op FB vandaar dat ik het weet. Ze kon het niet meer onthouden en bijhouden en heeft teveel pijn... vandaar dat jullie haar niet meer lezen.

Zonnestraal zal ff een krullenfoto in mn privealbum uploaden ;)
    hoewel het meer R. is dan mijn krullen maar zo werkt dat nu he ;) hoief niet zo foot's van mezelf meer hahaha.

11. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Amona, milf is..mother i´d like to fuck ..hihihi
    Je hebt ook nog smilf dan is t supermother.....en de rest haha!

Hier hebben we babybjorn draagding.
    Die van Stokke schijnt erg goed te zijn hoor ik overal!...is een nieuwe...Misschien eens googlen?

Wie had er nu ook alweer een nieuwe baan? zag t op FB maar weet nie meer wie..hihi..

Hier blij, krijgen eidnelijk eens geld terug van de belassting! yes! pfffff kunnen we ook wel gebruiken het gaat er hier echt door als warme broodjes zeg! Auto stuk ff 400 euro aftikken.
    heb nieuwe hardloopschoenen, speciaal aangemeten 170 euro.
    en andere extra rekeningen, ben deze maand 1000 extra kwijt! whaaah. we moeten nog een paar dagen maar staan nu al rood..pff
    En die kinderopvang kosten die vallen me vies tegen met een tweede kind erbij! Herkenbaar meiden"? Zit nu op 400 euro per maand..
    zucht.

12. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Is het miss een idee om op FB een privegroep te maken? Of zitten jullie graag hier waar imedereen het kan lezen?
    In zo'n privegroep kan niemand behalve wij iets zien en kunnen we dus ook zonder zorgen wat fotos of videos erop zetten.

Sum, ohja milf nu weet k het weer hahaha, nee die S ervoor heb k nog niet verdiend hahaha ;)
    Erg he al die kosten! Hier moest auto ook voor de keuring (das gelukkig niet zoals in NL elk jaar, maar elke 2 jaar), we waren gelukkig al voorbereid dat de remmen aan de beurt waren, maar ook bijna 800 euro, jeetje gelukkig heeft mn man de auto opgehaald dan doet het pinnen MIJ niet zo zeer hahaha ;) nu ff tijdje niet op online banking kijken en dan ben k het weer vergeten ;)
    Duur zeg die kinderopvang niet normaal. Kheb nog geen idee van die kosten hier (en daar).

13. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Goed idee Amona! Leuk :) Ik ben voor een privegroep.

sum, inderdaad wat een kosten he. Het geld vliegt er zo hard uit!

draagdoek/zak, hier ook een draagdoek. Ik draag B.oris in de Front Wrap Cross Carry. Persoonlijk vind ik het een erg handige knoop die is 2 minuten te leggen is. Ik heb zelf ook erg snel last van schouders en rug en heb daarom bewust voor een doek gekozen, aangezien je je kindje dan zo strak als jij wil tegen je aan kan knopen. Dat schijnt met een zak toch lastiger te zijn. Hier trouwens wel een geweven doek.

Nieuwe baan, was gisteren erg leuk! Contract getekend, kennisgemaakt met collega's en al veel informatie gekregen. Vrijdag ga ik voor het eerst mee naar een client.

kinderopvang, duur he. Wij zijn voor 10 uur in de week 260 euro per maand kwijt.. hier krijgen we nog wel toeslag over en worden de netto kosten minder.

14. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Wat een kosten zeg, oef!

Fijn dat de eerste dag zo leuk was!

Qua doek heb ik deze www.lapochekangourou.com is dat dan vergelijkbaar met jouwe Isis? En welke knoop doe jij dan?
    Tot nu toe heb k steeds dezelfde geprobeerd, weet niet of het een naam heeft dus leg het maar uit voor zover dat lukt ;)
    Kdoe dat ticket in het midden van m'n buik, dan sla ik onder mn arm door, kruislings naar mn andere schouder, beide kanten natuurlijk ;) , dan weer voor gekomen gaat ie in het stuk wat om me buik geslagen is zeg maar, waar ik ze weer kruis, dan naar achter op mn rug voor de knoop.
    In mijn Franse boekje heeet dat de enveloppe, haha ;)

Ok zal ff kijken voor prive FB, kvind het zelf wat fijner, kzit sowieso minder hier op zp nu beeb er is, en op Facebook check ik toch vrij regelmatig en dat het prive is is fijn, heb net al gezien dat ik een geheim groep kan maken dus echt puur de leden weten het bestaan.

15. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hi meiden!

Ben er weer een keer!
    Amona, leuk dat je krullen hebt en dat je man het mooi vindt!
    Sneeuw, oooh niet te geloven he! Vorige week zulk heerlijk lenteweer en nu....! Gelukkig ligt hier al niet veel meer : ) wel koud!
    Kinderopvang, ja erg duur! Grrr
    Draagdoek, heb de tricot slen. Is paar keer oefenen maar draagt heel fijn! Heb ook een chicco te leen, nog niet geprobeerd. Vind het met die kou niet handig ivm jas, onder = te propperig, er over = gedoe met rits en knopen en zo. En sjaal kan dan niet goed om mijn nek dus koud.... Maar met mooier weer doe ik hem wel om voor kleine stukjes. Ze zit nu nog met gezichtje naar mij toe, wil dan steeds omkijken! Denk dat het voor haar prettiger zit als ze met haar gezichtje vooruit kan. Op marktplaats staan er héél veel!

Hier allemaal verkouden, hoesten, oudste dochter vorige week weer 40 graden koorts en enorm hoesten. Uiteindelijk een kuur gekregen.

Biancah is hier weg lees ik, pijn... was ze ziek?

Hier begonnen met hapjes wortel, en rijstebloempap. Wortel nu 3 keer gegeven en ze keek de eerste keer heeeeeel verbaasd! Nu begint ze al wat meer binnen te houden ; )
    Rijstebloem...hmmmm.... gedoe met dr brown fles, en ze wordt sinds 3 nachten juist vaak wakker... opeens om half 12/half 1 honger!!! Vreemd... Ze drinkt nog steeds 5x150/5 en nog lang niet altijd leeg. Wakker worden kan ook komen door verkoudheid, dus we kijken even hoe t gaat, denk er over om die rijstebloem maar weer te laten.
    Hoe is dat bij jullie?

Groetjes!

16. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    meiden, ik heb een geheime groep op FB aangemaakt. Dus als jullie het leuk vinden, jullie zijn welkom! PB me dan maar even :)

17. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    over die geheime fb zien mijn vrienden niet dat ik bij de groep zit en de berichtjes die daarover staan?
    want dat vind ik niet nodig namelijk (dat mensen weten dat ik zp schrijf) wie weet hoe dat zit?

18. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    nee deze groep is helemaal geheim dus kun je niks van zien, geen meldingen in je overzicht want voor niet leden is de groep zelfs onvindbaar, bestaat gewoon niet ;)

19. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    nee, niemand kan die berichtjes zien of uberhaupt zien dat die groep bestaat :) behalve de leden natuurlijk

20. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Jammer dat jullie dit forum gaan verlaten.....:(

@Isis, jouw kleintje is net zo oud als de mijne. En was jij ook niet bevallen bij 37+5? Ik ook. Grappig.

Deel Deze Pagina