Ik wil kolven juist heel graag zien te voorkomen. Hier liep dat namelijk al snel droog ondanks pilletjes en spray en wat voelde ik me er rot bij Naast het kolven moesten we het dan met spuitje langs de vinger geven. Mijn man zijn vingers waren echter te dik dus na het kolven en alle toestanden rond voeden moest ik dat ook nog doen...drama! Nee, dat nooit meer. Ik kolf alleen als de BV goed op gang komt en het er dus met stromen tegelijk uitkomt. Werkt de BV niet dan laat ik het deze keer geen heel drama worden waardoor de kraamtijd verziekt wordt...dan ga ik weer lekker over op flesvoeding, Thom heeft het er ook prima op gedaan en oh wat een opluchting was dat uiteindelijk! Hoop gewoon dat het deze keer beter van start gaat, het valt toch te proberen.
@verlof partner: mijn man kan gelukkig meteen twee weken verlof opnemen als de kleine zich meldt. 't Is alleen een beetje spannend, want zijn contract loopt officieel op 8 december af. Maar hij heeft gelukkig wel een toezegging dat hij voor onbepaalde tijd aangenomen wordt. 't Zal mij ook benieuwen hoe het straks gaat als ik er na die twee weken alleen voor sta met drie ukken... 'k Heb in ieder geval nog altijd mijn moeder waar ik op terug kan vallen en de oudste twee gaan gewoon in hun normale ritme naar het kdv en de oppas. @MoedertjeB: Ame (sorry, k zit achter de laptop en kan geen streepje op de e vinden) doet het goed zeg! Hopelijk doet je rechterborst binnenkort ook weer gewoon mee. Superschattige foto! Succes voor je vriends sollicitatiegesprek. @MrsNuke: haha, die darmkrampen... Ik herkende de eerste keer de weeen ook niet. Ik moest 's nachts alleen enorm vaak naar de wc om te plassen. En die reactie van je man! Geweldig! Maar een vlotte bevalling dus. Nu rustig aan herstellen en lekker genieten van jullie kleine manneke! @jootje24: zo vaak plassen? Misschien is je lichaam grote schoonmaak aan het houden voor de bevalling? @stuwing: tja... ik kan alleen maar bevestigen dat dat inderdaad niet "fijn" is!!! Vette understatement! Al had ik er bij Evelien minder last van dan bij Annabel. TIP: witte koolbladeren schijnen de stuwing wat te verlichten. Dus stuur je partner maar naar de winkel voor een witte kool (geen voorgesneden!), pluk daar een blad af, nerf inkerven met een mesje en leg het blad in je bh. @borstvoeding: ik heb er gelukkig goede ervaring mee. Annabel is in het ziekenhuis geboren en toen waren er echt superweinig bevallingen. Ik lag zelfs in mijn eentje op een vierpersoonskamer. Het was zelfs zo dat de verpleging zelf kwam kijken of alles goed ging. De borstvoeding werd erg goed begeleid, al ging het achteraf gezien vrij moeizaam, maar wist ik toen veel?! Evelien is thuis geboren en de borstvoeding verliep meteen supergoed. Terwijl ze me aan het hechten waren, had ik zoiets van, schiet eens op, want die kleine is aan het zoeken! De kraamhulp was echt waardeloos, daar heb ik niks aan gehad. Maarja, eigen stomme schuld, had ik maar moeten bellen om een andere hulp! Annabel heeft trouwens 14 maanden borstvoeding gehad en Evelien 12 maanden. Ik hoop deze baby ook zelf te kunnen voeden, we zullen zien. Ieder kindje is anders he. Maar mocht het niet lukken, heb ik geen excuus meer om niet te gaan lijnen... Zo, en nu ga ik nog even naar zolder om mijn was op te hangen en dan richting bed. Weltrusten!
Denise is gisteren 2 geworden! Toen de vk bij ons kwam had ik ook al 4 cm ontsluiting Jup kom ook uit het hoge noorden
Mrs Nuke: Proficiat meid met jullie zoon!!! Hier overal spierpijn. Eerst tussen schouderbladen, nu onderrug, buik, been, ... en veel harde buiken. Ik denk dat ik weeën krijg.... want straalt precies van boven naar onder (alleen nog onregelmatig...).
Oja, nog een kleine aanvulling op de witte kool tip: bewaar de kool in de koelkast, de kou verlicht ook meteen. Je moet alleen niet vlak voor het voeden je borsten koelen, want dat remt de melkstroom weer. Zo, en nu ga ik echt achter mijn pc vandaan. Weltrusten!
volgens mij kwam het meer door een beebje die feestje aan het vieren was in mijn buik!!! Niet normaal. Dat is al de 3e avond op een rij dat het er zo ruig aan toe gaat! Ik dacht echt dat mijn vliezen gingen breken, bleek ik gewoon een beetje in mijn broek te hebben gepiest door dat geduw tegen mijn blaas! mannetje snel emmers pakken (wel 2 van 10 liter..haha, alsof ik zoveel vruchtwater heb ) want we moesten de kleur van het water dan wel goed kunnen zien.. ondertussen ook al grote opruiming gehouden wie weet! maar ik ga er maar weer niet vanuit.
Grietje, hopelijk zet het door he MrsNuke, wat een prachtig geboorteverhaal zeg! Zeker na je uitspraak van gisteren die Irene gevonden heeft super gewoon dat jullie het goed maken! Geniet van je eerste nachtje al kersverse mama ♥ Hier net een potje liggen huilen, had een banale ruzie met mannetje omwille van zijn moeder die belde en ze dacht dat ik sliep dus ze begon onmiddelijk weer op hem in te praten en alles wat ik de afgelopen weken het verteld aan haar trok ze in het belachelijke, zoals bijvoorbeeld dat ik bang ben dat de baby vast komt te zitten, dat zij toch veel beter kon 'werken' toen ze hoogzwanger was (hoezo thuis met poetshulp?), dat ik het niet zal aankunnen ed Ze moeide zich ook alweer met doopfees, kraambezoek, dat ik niet belachelijk moest doen en gewoon bv geven met alle bezoek erbij of nog beter fv zodat ik niet egoistisch was en iedereen kon geven blabla Allemaal messteken in m'n rug!!! Ik hoorde het door te telefoon uit en m'n man zei NIETS!!! Achteraf erover gepraat en hij heeft beloofd het anders aan te pakken en haar op haar plaats te zetten, maar is bang voor oorlog in de familie hierdoor... ze kan niet tegen tegenspreken dus! Jeetje, dat belooft weer Gelukkig steunt m'n mannetje me nu wel! Nu gaan we MrsNuke haar voorbeeld opvolgen haha... hopelijk met resultaat
bv: Hier met Denise een rot start gehad met de BV. Ze werd erg suf en we konden haar moeilijk wakker krijgen. Bleek dat mijn productie gewoon niet op gang was gekomen. Ze is toen ook heel veel afgevallen en mocht maar weinig prikkels ontvangen. Ze mocht niet in bad en niet bij anderen in de armen. Ik wilde toch graag voor bv gaan en heb toen middels kolven toch nog kunnen doen wat ik wilde.( heb via de vk een elektrische kolf kunnen lenen) Het was niet leuk, voelde me net een koe aan melkapparaat, tepels gingen stuk, maar heb het er graag voor over gehad. Wij gaven de afgekolfde melk eerst ook met een spuitje en zo'n tuitje. Productie werd met de keer meer. Ben best trots dat ik het toch heb geprobeerd. maar een leuke start was anders. Ben nu beter voorbereid trouwens. Heb nu een eigen kolf en evt een klein beetje bijvoeding mocht het eerst weer niet zo goed willen
Ineke: NAJAAAAAA...ik word al boos als ik het lees, laat staan als ik het zelf gehoord zou hebben! Hoe durft ze dat allemaal te zeggen! en waar bemoeit ze zich mee zeg! Ik zou geloof ik echt woest zijn. pfffff Knuff
JA vind het echt een steek in m'n rug, want heb echt m'n best gedaan om onze negatieve ervaringen bij het huwelijk achterwege te laten en haar ten volle te betrekken bij de zwangerschap en dan lacht ze me gewoon uit!!! Maar ze beseft blijkbaar niet daar haar zoon nu mijn man is he! Die kiest gelukkig partij voor mij... We gaan er niet teveel van zeggen, maar ze zullen het wel merken dat we ze niet meer erbij betrekken... Eigen schuld denk ik dan... welterusten dames
Ik zal mijn bedje ook opzoeken net weer even een beker warme melk op..had weer zo'n last van zuurbranden
Grietje oh spannend!! ik duim dat het doorzet hoor succes Jootje ik hoop dat het voortekenen zijn en de bevalling gaat starten. Vind wel dat jij nu aan de beurt bent hoor
best stom eigenlijk ben al vanaf kwart over 3 op en ik voel me helemaal top mannetje ligt naast me in de kinderwagen wou hem nog niet in zijn kmertje laten slapen hij is zo klein.. hij droomt volgens mij er komen alleen soms zulke zielige geluidjes uit dat ik er emo van wordt... maar hij liet net een hele harde scheet hihihi echt heel hard heb wel last van me kont geen trosjes hoor maar ze had een knipje gedaan vanmidag voelde ik er niets van door de verdoving maar die werkt niet lang dus zitten doet auw:x
hey dames. ik ga naar bed zonder terug te lezen. sorry ben sinds een uurtje super beroerd en rugpijn van hier tot ginder en weer terug slaap lekker allemaal
****Buddynieuws van Star**** Wij hebben een prachtige dochter Noa Delana geboren 8 november 24.19 uur. liefs, brenda... Star ****einde buddynieuws**** Gefeliciteerd nog een keer vanaf hier! geniet ervan!
joepie, babynieuws! mrsnuke, gefeliciteerd met jullie zoon Jayson! Star, efeliciteerd met julliedochter Noa! hier weer een zeer onrusrige nacht,blijkbaar doet het idee dat ik vanmiddag evt gestript ga worden me toch meer dan dat ik dacht. Het besef dat ons beebje misschien morgen er al kan zijn doet me ontzettend veel! Nou ik ga proberen of ik nog even slapen kan. Tot straks!
hier een helse nacht gehad, zo vaak wakker geweest. ben ook al flink beroerd naar bed gegaan en dat is de hele nacht gebleven. hopelijk brengt de dag wat meer positieve energie... hoeeeee is het met de andere (nog slapende?) dames..