@kolf, ik heb ook een kolf en gebruik hem ook, gezien Mika te lui is aan de borst...hij kan het wel, maar "speelt"alleen maar.... het heeft deze keer ruim 2 dagen geduurd voor er ook maar iets van productie op gang kwam...heb dus de 1e 2 dagen FV gegeven....toen het op gang kwam, kwam het ook ECHT op gang met kolven....ik kolf nu tegen de 300CC per kolfbeurt, dus echt wel veel.... bij Luka heb ik het precies hetzelfde gedaan, maar daar was de reden dat hij geen zuigkracht had ivm de vroeggeboorte....had toen op mijn piek ook rond de 2 liter per dag.....en nu zit ik er dan ook niet ver vanaf, als ik alle voedingen kolf, maar ik doe er nu 4-5 per dag....mocht het minder gaan worden, en ik wil blijven kolven, dan kan ik extra kolven....maar dat zie ik dan wel.... ik gebruik trouwens de avent isis IQ, electrisch....maar dit dus ook omdat ik de avent flessen gebruik! voor mij is hij iig ideaal.... zo meiden, ik ga weer naar mijn manneke, om 16 uur krijgt hij de volgende fles....
hallo allemaal ik ben weer terug uit het ziekenhuis. alles was nog goed. ik moet nu als ik nog niet ben bevallen maandag weer terug komen en dan gaan ze een afspraak maken voor inleiden op donderdag of vrijdag. ik hoop zelf dat het eerder begint, maar goed kan niet meer doen dan afwachten.
ik ben ook weer terug van gyn.... en helaas er valt niets te strippen, ze kon er amper bij...ze kon wel snel voelen dat het wat verweekt was....ik weet niet wat ik daar aan heb... dus moet weer rustig afwachten....ja ja rustig...:x ga nu kleine man val kdv halen, kom vanavond nog even kletsen.. eet smakelijk allemaal!!!
Was ik ook weer even... Owen heeft onwijs veel last van darmkrampjes, drinkt zijn flessen niet goed leeg (terwijl hij het zo hard nodig heeft...) en is veel wakker door de pijn . Vandaag hadden we een belafspraak met de ka en die adviseerde om bronwater te proberen. Als dat niet voldoende werkt, dan gaan we het dinsdag verder bespreken (dan hebben we weer een afspraak bij de ka in het zkh) en moet hij misschien medicijnen hebben voor de ontlasting . En dit is nog maar 1 ding(etje). Het andere volgt nog steeds morgen of later...
luukske: oo wat goed zeg! j ehebt melk genoeg! balen dat je lichamelijk wat ongemakken hebt...hopelijk is t snel over! nony: heh balen meid......hoop echt dat t snel doorzet! aapje: afwachten meid.....sterkte! debby: heh wat rot nou! hier heeft Tess gister en vannacht ook heeeeel veel krampen gehad..sterkte! hoop dat owen weer goed gaat drinken! wat is t andere dan maak me wel een btje zorgen om je!
Vreselijk he voor die kleintjes. Bij Thom leek een combi van Nutrilon Omneo, Dr. Browns flessen en osteopaat te helpen. Begin hier ongeduldig te worden en hoop zo dat morgen ook echt DE dag wordt
Ik heb een Medela Swing gekocht nadat de BV goed op gang was gekomen. Heb hem nog niet uitgeprobeerd, dus kan niet zeggen of het wat is Vond hem wel behoorlijk prijzig, maar huren was in totaal nog duurder. Ik heb ook een Medela Calma speen voor minder tepel-speenverwarring. Ben bang dat ze anders te lui wordt voor de borst en dat zou zonde zijn.
Alle nieuwe mama`s; gefeliciteerd met jullie kleintje!!!! Alle nog niet bevallen mama`s; een hele dikke knuffel!!!
@Debby: Ik schrik een beetje van je bericht dat dit nog maar 1 dingetje is.. Ik hoop dat het andere niet heel erg is.. Wat rot dat Owen zn flesjes even niet goed leeg drinkt. @Nony: Wat een tegenvaller dat ze niet konden strippen. Wel positief dat het al wat verweekt is. Echt de laatste zware loodjes he.. @MrsMiami: Ik had destijds de Avent handkolf. Werkte op zich wel goed, maar als je heel veel moet kolven (alle voedingen) dan is een handkolf denk ik minder praktisch. Ik ben zo blij! Luuk is net gewogen en hij weegt nu 3430 gram. Hij is in 1 week tijd dus weer 240 gram gegroeid. Morgen is hij precies een maand is hij is vanaf zn laagste gewicht tot nu al 830 gram gegroeid! Echt goed nieuws dus. Hij doet t ook super en je kunt ook zien dat hij goed groeit. Hij krijgt al een veel boller koppie.
'k Heb hier en daar wat bijgelezen, maar overal op reageren gaat me niet lukken... Even inhaken wat kolven betreft. Ik heb na de geboorte van Annabel de Medela Swing gekocht, prima apparaatje. Op een gegeven moment trok hij alleen niet genoeg vacuum, maar dat was met een nieuw borstschild opgelost. Na de geboorte van Evelien heb ik het apparaat ook gebruikt, maar ik was dat geluid zo ontzettend beu, dat ik hem omgebouwd had tot een handkolf. Dat ging prima. Wederom een nieuw (deze keer ook meteen kleiner, 'k heb nl. een klein B-cupje) borstschild gekocht en ik kon weer vooruit. Annabel heeft 14 maanden borstvoeding gehad en Evelien 12 maanden, dus het apparaat is zijn geld zeker wel waard geweest. Meiden en beebs in het ziekenhuis: heeeeeeel veel sterkte en ik hoop dat jullie gauw opknappen en ontslagen worden! Meiden die ontzettend op hun eind lopen: heeeeeeeeele dikke knuffel. Heel cliche, de laatste loodjes... Hopelijk gaan jullie snel bevallen! Eerlijk gezegd ben ik de zwangerschap nog helemaal niet beu. 't Scheelt natuurlijk dat ik er hier al twee rond heb lopen. Afleiding genoeg he. Al kan ik met mijn waggelloopje niet altijd zo snel ingrijpen als ik zou willen. Gelukkig maken de dames (nog) niet echt misbruik van de situatie, hihi... Even de andere site checken op babynieuws... Kirriekip: GEFELICITEERD met de geboorte van jullie dochter Zoe! Sanjor: GEFELICITEERD met de geboorte van jullie dochter Lisa! Zonnebloempje: GEFELICITEERD met de geboorte van jullie dochter Hanna! Grietje77: GEFELICITEERD met de geboorte van jullie zoon Tristan! Lot23: GEFELICITEERD met de geboorte van jullie dochter Isa! Lilalien: GEFELICITEERD met de geboorte van jullie zoon! Geniet allemaal van jullie nieuwe gezinnetje! Groetjes, Nelly
Thanks allemaal over de tips wat betreft kolven en die apparaten. Daar heb ik wat aan Ben lekker Taco's aan het maken, heelrijk vind ik dat!
Balen meid dat ze er niet bij konden. Maar als het al verweekt is, duurt het vaak niet lang meer! nou ja gewoon nog ffies afwachten
Zo drie uur wezen shoppen. (maar ja loop niet zo heel hard dus niet in zoveel winkels geweest) Veel gekocht voor 5 december!! hebben we dat maar weer in huis. Ook schoenkadootjes. Verjaardagskadootjes enzo. De tijd vloog voorbij. Meiden opgehaald, koffie gedronken bij mijn ouders nog even. Dus dag is weer voorbij. Nu harde buiken, rommelt wat, maar ik hoop nergens op