November mama's 2010 - deel 5

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door IreneH, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hier gaat het lichamelijk niet goed:(.. ik heb overal pijn, snachts kan ik niet slapen en wandelen lukt me ook al niet..

ik ben ook heel erg nieuwsgierig naar mijn baby:D

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Gaan ze je dinsdag sowieso inleiden? Je bent dan 41+1 toch?

Wat voor tabletjes krijg je dan maandagavond? Ik heb volgens mij nooit tabletjes gekregen voordat ik ingeleid werd de vorige keer. Of is het ergens anders voor?

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    O, lees nu je andere post ook. Jammer dat jij je lichamelijk niet meer zo goed voelt. Dan worden het nog een paar zware dagen tot dinsdag...

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn gyn en de vroedvrouw van het ziekenhuis dat ze me dinsdag gaan inleiden, als de bevalling niet vanzelf komt..

Geen idee wat voor tabletjes het zijn, het is allemaal zo ingewikkeld, dus begrijp ook niet zoveel..

5. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    coco als je later bevalt dan heb je gewoon langer verlof...
    maar je hebt wel nog ten alle tijden recht op 10 weken na de bevalling, dan krijg je, als je 2 weken over tijd loopt bijvoorbeeld, 2 weken langer in totaal.. :)

(voor zover ik weet uit de tijd dat ik er werkte.. )

6. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Die tabletjes zijn om de weeën op te wekken... heb er zo ook gehad omdat ze niet regelmatig genoeg kwamen!
    Je kan dan wel in een weeënstorm terechtkomen waarbij je dus geen 'pauzes' meer hebt! Heb ik ook gehad, maar op tijd epi vragen dus ;)

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Volgens de vroedvrouw en de gyn is mijn bmm nog een beetje achter, maar kan je dan die tabletjes krijgen, nu het nog achter zit?? Voor je de tabletjes krijgt, moet je dan ook ontsluiting hebben?? Of zijn de tabletjes bedoelt om ontsluiting te kijgen??

allemaal ingewikkeld pff snap er niks van.. Bij Isa had ik niet eens zoveel vragen, hij kwam van zelf..

Verdoving ga ik sowieso vragen, heb ik bij Isa ook gekregen..

8. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja, maar ik had gekozen voor 4 weken ervoor en 12 weken erna.
    Maar dat wordt nu dus 5-11 of 6-10. Dus achteraf minder tijd met baby dan dat ik gehoopt had. Ik krijg die 2 weken langer achteraf niet omdat ik achteraf 12 weken had en geen 10.

Hier gisteren bij de vk geweest. Ze wilde proberen te gaan strippen maar alles zat nog potdicht. Nu mag ik gaan kiezen: Vanaf maandag (41 weken) inleiden of afwachten tot 42 weken. Ik wil zo graag dat het zelf komt, dat ik heb besloten om niet meteen maandag al in te gaan leiden.
    Maandag heb ik nu dus een echo in het ziekenhuis, om te kijken of vruchtwater en alles nog goed is en ik moet dan ook nog even aan de ctg. Daarna mag ik nog een keer door naar de vk, om te kijken of strippen dan al wel mogelijk is.

Als het dan allemaal nog steeds niks uithaalt, dan ga ik erover na te denken om voor de 42 weken in te leiden.

9. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ nazli: Ik heb dat ook... Vragen... keuzes maken. Bij de eerste braken gewoon mijn vliezen en móest ik naar het ziekenhuis en móest ik 2 dagen later ingeleid worden omdat ik geen weeën kreeg.
    Nu mag ik kiezen, echt verdraaid moeilijk. En inderdaad ook allemaal vragen, vind het allemaal maar niet makkelijk.

10. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    je hebt altijd recht op 12 weken verlof na je bevalling!
    ook al heb je tot 4 weken voor de tijd gewerkt en loop je 2 weken overtijd.
    Dat heb ik ook gehad met mijn eerste, dan heb je gewoon 2 weken langer verlof in totaal.
    Je houdt altijd je 12 weken na de bevalling :)

11. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Coco en Nazli, nog geen beebjes??

ik hoop dat jullie gauw mogen bevallen en dan het liefste ook nog spontaan!

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Dat is toch alleen als je hebt gekozen voor 6 weken ervoor en 10 weken erna? Dan krijg je toch de dagen dat je overtijd loopt extra verlof? Zodat je altijd die 10 weken erna houdt, ookal komt de baby 2 weken later.
    Maar als je hebt gekozen voor 4 ervoor en 12 erna geldt dat toch niet?

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
  14. star34

star34 Actief lid

7 aug 2010
    450
    0
    0
    omg. Den Haag
    je hebt altijd recht op 16 weken.... neem je 4 ervoor heb je nog 12 weken erna... wordt de kleine 2 weken te laat geboren, heb je 10 weken erna... dus totaal 16 weken!

neem je 6 weken ervoor en wordt de kleine 2 weken later geboren dan krijg je 2 weken extra... je hebt altijd recht op 10 weken na je bevalling!

15. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Nee sorry ben ik het niet mee eens....bij het eerste voorbeeld heb je ook 12 weken na, dus totaal 18 weken!

16. star34

star34 Actief lid

7 aug 2010
    450
    0
    0
    omg. Den Haag
    sorry.... maar nu weet ik het ook niet meer... haha ;) jullie zullen wel gelijk hebben.

17. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
  18. star34

star34 Actief lid

7 aug 2010
    450
    0
    0
    omg. Den Haag
  19. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    het komt er op neer dat je altijd minstens 16 wkn hebt.

als je later bevalt mag je het aantal dagen/weken dat je na je ug datum bevalt, optellen bij die 16 weken om het totale verlof te krijgen. zoals ik het daar lees... (en ook al dacht)

20. babyproject

babyproject Niet meer actief

Typisch, dat is ook anders dan ik dacht. Had mede daarom ook gekozen voor 6 weken vantevoren, zodat als ze later zou zijn, ik extra verlof zou hebben.

Deel Deze Pagina