november mama's 2011 Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door moontjemoon, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    ego: vandaag weer een groeiecho gehad en mini-me doet het echt super ben zo trots hihi. het blijft een klein kindje maar weegt nu 1670 gr ongeveer en dat was heel mooi zei de gyn. en ik had er vandaag een die dus niet zo nauw kijkt naar de lijnen en grafiekjes en die dus gewoon zei tegen mij en me man ja jullie zijn niet groot kindje is niet groot en dat is niet erg want ook kinderen onder 3250 gram worden gewoon gezond geboren. ik had echt zoiets van hehe... kindje is hier dus volledig ingedaald alleen nog niet vast gyn zei wel dat ze het heel vreemd zou vinden als er nu nog gedraaid zou worden want dat is haast onmogelijk zo diep zit aapje al. nu even lekker op de bank hangen want ben nu toch wel gesloopt. hier trouwens ook nog 2 weekjes werken en dan verlof.

2. linde90

linde90 Niet meer actief

tetta, wel goed vertileren he als je met bleek werkt!!!

Meriam, fijn dat het zo goed gaat met jullie aapje!

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hier moet de badkamer in de bleek... ons plafond wordt zwart... uitstel, uitstel...

4. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

pfff, wordt al moe van het lezen van wat sommige van jullie doen op een dag!!! Dacht dat ik het nog niet zo onaardig deed, (met name als de kids beide naar school/kinderdagverblijf zijn)maar dat is een schijntje..haha
    Meriam, lijkt me ook wel fijn om te horen dat het totaalplaatje gewoon klopt en dat er niet alleen naar de cijfertjes gekeken wordt!
    Nikki, Gyn zal vast wel een verklaring hebben, mijn ervaring is ook dat de ene dag de andere niet is en dat ik er de ene dag wel last van heb en de andere dag minder.

Blaasontsteking, nog geen last van gehad. Sterkte voor degene die er mee rondlopen, lijkt me geen pretje!

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    pfff volgens mij is madam aan het indalen begonnen...

6. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    pfff wat een in dalers allemaal... ben bang dat onze puk er nog geen zin in heeft, van t weekend wel veel harde buiken gehad, maar niet het idee dat mijn buik lager is gaan zitten.... nou ja donderdag hoor ik wel of ze ingedaald is...

wasberg heb ik gelukkig net weg gewerkt..... morgen maar wat in huis rommelen als de kids naar school/psz zijn

7. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Stelletje actievelingen!
    Als ik moet werken doe ik thuis zo mijn mogelijk! Morgen vrij dus thuis maar weer is poetsen.;)

Hier ook druk tegen mijn ribben.. Benauwd gevoel ook..

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mijn buik is er nooit echt veel lager om gaan zitten trouwens... Het enige dat ik het merkte was aan mijn onderbroeken, die passen onder mijn buik altijd (draag vrij hoog) maar als ze zijn ingedaald zitten die ineens strak... en dan is het deel waar je schaamhaar groeit ook dikker (hahaha sorry, wist even geen andere beschrijving)

9. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    hihi napoleon....dit wordt me wat te visueel nu hoor! ik zei al tegen mijn man...er zit een dikke kans in dat ik alleen nog maar joggingbroeken draag tot de bevalling. Die randen van de spijkerbroeken gaan nu ook naar zitten om precies dezelfde reden. Ik heb nog wel zwarte stretchbroeken, die gaan ook nog goed en jurkje met legging.

10. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    hier echt een beurse gespannen buik en deze word nu ook niet meer zacht ook sinds een paar uur. Baby is heel druk...Erg leuk hoor, dan weet je dat ze het naar haar zin heeft. Maar het is zo erg dat het me dus zeer gaat doen, ik niet weet hoe ik moet zitten en ook misselijk word.
    Ik heb trouwens erge maagpijn sinds een paar dagen en last van gelige, elastische afscheiding. Moet ik dit melden bij de verloskundige? nog tips?

11. Sjees

Sjees Niet meer actief

Marieke,gelige afscheiding kan ook duiden op een schimmeltje,misschien even na laten kijken.
    Dat gespannen gevoel in je buik,herken ik wel heb er ook alweer een paar uur last van het bemoeilijkt je ademen,en geeft een enorm druk/band gevoel om je buik,en is daarbij gewoon beetje pijnlijk,ik weet ook neit wat dit is,maar het enige wat er tegen werkt is liggen na een minuut of 20 zakt t meestal wel weer af

veel indalers hier,spannend hoor,nu begint t toch echt wel dichtbij te komen!

meiden ik ga naar mijn mandje,ben echt gesloopt,het zingen was leuk maar door de gespannen buik ook erg lastig en vermoeiend,dus hopelijk gaat t volgende week beter.

12. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Ja heb ik wel gevraagd aan de assistente.
    Maar ze had iets op kweek gezet. Maar zei niets over die schimmel. Ze kon wel een recept uitschrijven maar dat zou dan alleen op bass van die afscheiding zijn zonde verder iets te Onderzoeken. Nu ook geen jeuk. Vorige keer kreeg Ik harde buiken door de kuur, dus zomaar eraan beginnen vind ik niet slim

13. barbamam

barbamam Actief lid

12 jun 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff kan weer eens niet slapen. Rare combi toch tijdens zwangerschap: vermoeidheid en slapeloosheid. Heb ook opeens heeel erg zin in een croissantje. Maar ja waar haal je die midden in de nacht vandaan haha.

14. MotherToBe

MotherToBe Actief lid

22 nov 2010
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tetta: Klusze. En zolang je inderdaad maar rust neemt als je je buik begint te voelen moet het goed gaan.

@Babywens: Welkom weer!

Ben benieuwd welk gewicht ons beebje krijgt. Aan mijn mans kant zijn het ook 8, 9, 10 ponders aan mijn kant 6, 6.5 en 7. Hoop dus dat het meer van mijn kant weg heeft, maar met de pretecho schatte ze tussen de 7,5 en 8,5...

@Meriam: Fijn dat de groeiecho goed was en deze gyn een beetje nuchter was.

Hier sinds juni af en toe last van harde buiken. Soms door de blaasontsteking en soms als seintje dat ik even rustig aan moet gaan doen. Maar geen pijnlijke tot op heden.

Poetsdrang heb ik absoluut niet... ben blij als ik na een dag werken op de bank kan ploffen.

Ook hier was het kindje bij het vorige vk bezoek al wat ingedaald. Ben benieuwd hoe ver het volgende week is :)

15. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hai!
    Ben weer goed gekeurd. Mogelijk dat de harde buiken door het indalen van 1 kindje komt. En het benauwde gevoel komt ws omdat kond 2 nog helemaal overdwars ligt, onder m'n ribben. Hij heeft voor de zekerheid wel urine op kweek laten zetten, en bloed afgenomen voor mijn ijzer waardes.
    Verder gaf hij aan dat mijn 38weken een goed streven is (dat wil ik graag halen), maar moest er stiekem wel een beetje bij lachen. Hij zal wel denken, ik hoor je over een paar weken wel anders piepen! ;)

16. Beetletje

Beetletje Bekend lid

28 feb 2011
    624
    0
    0
    Wat zijn jullie allemaal druk bezig zeg!!!

En ook al kindjes die aan het indalen zijn...wat gaat het hard.

Heb vandaag niet zo'n beste dag. Gisteravond een rondleiding en infoavond gehad in het ziekenhuis. Heel leuk om gezien te hebben, dan weet je tenminste waar je terecht komt maar merk het nu wel. Normaal doe ik 's avonds niks...

17. Beetletje

Beetletje Bekend lid

28 feb 2011
    624
    0
    0
    Ik trouwens last van mn kont...haha. Als ik opsta en ga lopen heb ik er echt last!
    Van zondag op maandagnacht heb ik ook megakramp in mn kuit gehad, voel het nu nog, is een soort spierpijn geworden.

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Denk niet dat er vandaag veel uit mijn handen gaat komen... getsie wat ben ik moeoeoeoe... NOu ja, geeft ook niet, er is verder niemand thuis en het speelgoed kan ik morgen ook wel uitzoeken... Dus ga lekker borduren en uitzending gemist kijken bijv... alweer genoeg gemist de afgelopen week.

Heb het trouwens ook erg benauwd vandaag dus uberhaupt zal er niet veel uit mijn handen komen...

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    beebje heeft de hik... ik schud helemaal heen en weer :D

20. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Napoleon wat leuk dat de kleine de hik heeft! Heb ik nog niet mee mogen maken.

Ik heb trouwens een heel rustig kindje.. nog meer meiden? Ik voel hem denk ik zo'n 4 keer per dag en dan vooral 'sochtends en 'savonds, maar ook echt niet lang.. Af en toe wat kleine schopjes of draaibeweginkjes! Dus waarschijnlijk krijgen wij straks ook gewoon een heel rustig kindje ;) hahah

Wie volgt er nog meer een cursus? Vanavond mag ik weer voor de 2e keer naar zwangerschapsgym. Vind het wel erg leuk om andere zwangere meiden te ontmoeten die evenver zwanger zijn!

Succes iedereen vandaag.. met werken/schoonmaken of lekker een luierdagje thuis!

Deel Deze Pagina