even snel en vluchtig de pagina's gecheckt.... @aankomen ik ben blij dit keer zit op 13 kg nu..... en weer k..u...t.... geslapen word er niet goed van, dus zit nu als dood vogeltje op werk mijn laatste 2 weken uit te zingen hoewel dat zingen als dood vogeltje niet lukt nu... stukje AD gelezen maar gaat meer over vrouwen die al zwaar zijn voor zwschap.... vanavond komt mijn kraamhlup langs...ik ken haar al dus dat is wel gezellig.. wanneer is ook al weer tijd dat beebje gaat indalen? tot later ga weer wat doen op werk...koffie halen!!
Ons meiske ligt ook met haar handjes steeds bij haar hoofdje. Al vanaf de 2e echo. dus ja idd af en toe dat gewroet onderin...
Amen ! en zelfs is dat bij elk kind dat je krijgt ook weer anders . andere tijden, nieuwe regels, ervaring enz enz
Hahaha ja... Maar het schijnt dat ze in de buik geen last van die hik hebben. En het is ook goed want zo oefenen ze als het ware ook het ademhalen. Ik merk dat als ik iets zoets heb gehad dat ze dan vaak een half uur daarna de hik heeft. Je vruchtwater wordt dan ook wat zoeter en als je veel pittig eet dan went de kleine daar ook aan in de buik. (jammer dat je daar zo het maagzuur van krijgt...) Zelfs daarna houden ze dan een bepaalde voorkeur (vaak dan ) Ik merk bij mijn kids echt het verschil. Bij Xander woonde ik nog bij mijn ouders en was het toch vaak gewoon hollandse pot, nou dat heeft ook echt zijn voorkeur. Terwijl bij de 2e en 3e ik veel kruidig en veel buitenlands at en daar hebben zij weer een voorkeur voor. Terwijl ik bij de 4e dus heel slecht tegen kruiden kon (maagzuur) dus daar vrij mild heb gegeten en we toen ook vrij veel hollands aten (ben daar normaal helemaal niet van maar die zwangerschap wel) en femke is echt dol op aardappels...
ik voel zijn hik vaak ook rond mijn navel of omheen, terwijl bij mijn eerste alleen in mijn doos was. Van het weekend voor het eerst zijn hik in mijn doos gevoeld. Begon bij de navel, verhuisde naar mijn doos en vervolgens weer terug naar mijn navel LOL
idd hier ook first time.. gewoon naar eigen gevoel luisteren en hun adviezen/verhalen awel opslaan achter in jou whoofd maar jouw ding doen!
idd! bovenkantjs hier ook een issue! En dan het eten niet op watn ikkuh vol buikje! en dan half uur later vragen om een koekje ja of niet.. dacht het niet lol
ook waar, probeer ik te onthouden voor straks ok nuy moet ik echt rennen, omkleden en werken! toedels ladies!
Ja net als met spullen die je straks toch niet nodig hebt... er staat op die uitzetlijsten nog steeds navelbandjes... die worden echt al eeuwen niet meer gebruikt... of een billendoekjes warmer... of een pipitipee...
MvC,misschien was het een pseudokroep aanval,dit ziet er altijd een beetje eng uit. Hanna,wat goed dat ie direct in zijn nieuwe bedje heeft geslapen zeg!De kleine meid hier wil nog steeds niet in dr nieuwe bedje,dus zie het nog even aan en anders haal ik ledikantje erbij voor de beeb. Marieke,wauw jij bent zo goed als niets aangekomen,ik moet hier eens op de weegschaal gaan staan 2 weken terug was het een kilo of 7,hier ook dochter i het sprongetje,ook hier heeft ze vannacht bij ons ion bed geslapen en dat doet ze normaal nooit! Napoleon,zo dat scheelt een flnike duit! Moontjemoon,lastig he die naam,ik weet t ook niet hoor,vind t zoooo moeilijk Zo hier een kaasnacht gehad,dochterlief bleef maar huilen dus uiteindelijk maar bij ons in bed gelegd,normaal gaat ze dan keten en doen en vooral niet slapen maar dit keer is ze na 20 minuten in slaap gevaallen,ze werd alleen nog heel vak huilend wakker,zo zielig,ik denk een combi tussen haar snothoofd en enge droompjes. Vanavond gaan we naar de rondleiding in het ziekenhuis,vind ik wel leuk,ben benieuwd hoe alles eruit ziet daar.Dochter blijft bij oma slapen vanavond dus dat is wel leker misschien morgen een beetje uitslapen. Zojuist is mijn vriendin gekomen met eten voor een hele week,allemaal al klaargemaakt,hoeft alleen maar rijst of macaroni bij,en 2 heerlijke ovenschotels die ik zo vanuit de vriezer in de oven kan schuiven,en ze maakt zo nog een stoofschotel klaar voor vanavond,lief he! Ben haar hel dankbaar want aan t einde vd dag ben ik ook aan t eind van mij latijn en omdat mijn dochter een dik uur over haar eten doet,schiet t koken er hier vaak in of wordt heel laat eer we kunnen eten.
De hik zit bij mij altijd rechtsonder mn navel en in mn kruis... Bij VK was alles goed. Bloeddruk was nu iets hoger (140/80) maar ze zei dat het normaal was aan het eind van de zwangerschap dat het wat omhoog gaat. En heel hoog vond ze het ook niet. Voor de zekerheid wilde ze nog een echo. Ze dacht dat alles wel goed was, maar bij sommige 1e zwangerschappen is de buik wat hard/stug en kan ze het niet goed genoeg voelen. Dus deze week nog een echo. Ik heb alleen de 10 en 20 weken echo gehad, dus vind het wel leuk dat we deze week nog even mogen kijken. Ik moest alleen naar de VK op de fiets, omdat mn vriend overdag werkt. Voorheen gingen we sochtends en dan om de keer gingen we samen. volgende keer is weer op een tijdstip dat hij niet mee kan. Nu bood zijn moeder aan om me dan te brengen, maar ik vind het een beetje raar om wel met haar te gaan en niet met mn eigen moeder (die woont verder weg en rijdt ook geen auto en kan die dag ook niet komen). Ik heb mn moeder gebeld om te vragen of ze die dag kan komen, zodat we met zn drieeen kunnen. Ze kan die dag niet gebracht worden en ze zei dat ze het snapt dat ik het raar vind. Maar ze zei verder niet wat ze ervan zou vinden als ik alleen met mn s.moeder ga. Maar ik weet zeker dat ze dat niet leuk vindt. Wat moet ik nu? Gewoon proberen of ik dan nog kan fietsen? (36+6 weken ben ik dan). Of toch met s.moeder gaan?
Aowyn.... Lijkt me wel dat jouw baby al aan het indalen is. Die van mij lag in ieder geval al bibi. Sjees.... Hoe oud is jouw kindje? Het is wat met die rondlopende dreumessen en peuters we moeten het ermee doen. Ze zijn zo lief, maar voor een hoogzwangere soms ook zo zwaar vermoeiend. Haha Over decoratie aan de muur.... Een drieluik, gemaakt van lapjes stof een idee? Je kunt dan zelf plankjes bekleden met door jezelf uitgezochte lapjes.
Ha Juf, moeilijk dilemma! Mijn moeder zou dat inderdaad ook niet leuk vinden... Denk stiekem dat ik alleen zou gaan, maarja, de vraag is of je dan nog zo mobiel bent! Misschien de auto van s.moeder vragen om te lenen? En als op dat moment blijkt dat je toch niet kunt fietsen, dan haar uit nood maar meevragen? Moeilijk hoor!
Hier bij vk ook weer alles goed, kleintje ligt al deels in het bekken, en bloeddruk 110/50. @juf, tsja, ik zou toch met schoonmoeders gaan, is wel comfortabel met de auto, en jij kan er toch ook niks aan doen dat je moeder er niet bij kan zijn?
Misschien kan je vragen wanneer je moeder wel een keer kan, bijv de controle erna. Dan kan je dan een keer met je moeder en ga je nu met smoeder. Ik denk dat ze wel snapt dat het soms nodig is Of misschien dat ze mee kan naar de echo? Hoever is het fietsen? Ik heb in alle zwangerschappen gewoon tot de bevalling gefietst (ging ook een stuk makkelijker dan lopen ) Als het woensdag niet te hard waait ga ik ook gewoon op de fiets (moet naar Bedum) en smiddags naar het umcg met femke (allergoloog). Vind ik toch practischer dan met de auto (nou ja, umcg dan ivm parkeren enz) en bovendien wil ik mijn conditie zoveel mogelijk op peil houden. Dat is voor mijn herstel na de bevalling gewoon beter (vorige 2x was mijn conditie dramatisch en icm het bloedverlies duurde het herstel heel lang)
Het is niet ver fietsen (hoogkerk naar de held, valt wel mee). En fietsen gaat inderdaad beter dan lopen met bekken. Echo wil ik haar niet bij hebben, want we willen het geslacht geheim houden voor iedereen. En met een 35+2 weken echo kun je het geslacht vast wel zien (of juist niet natuurlijk). Een latere controle haar meenemen is een idee. Ze wil nog een dagje langskomen namelijk. Maar ja dan zitten we ook zonder auto waarschijnlijk. Ik denk er nog even over na. Maar bedankt voor de ideeën!
tssss, ik wil even proefdruk maken van het geboortekaartje... heeft manlief heel handig allerlei andere kleuren in de printer gedaan... je moet zegmaar een zwarte, yellow, cyaan en magenta erin doen. Nu zat er in yellow zwart, in cyaan magenta en in magenta cyaan...