november mama's 2011 Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door moontjemoon, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    Grappig dat meerdere het hebben rond de navel en in de doos hahahha

@Sjees: wat heb je toch een schat van een vriendin dat ze eten voor je klaar heeft gemaakt

@ Juf: fijn dat alles goed was bij de controle!
    Mijn ma woont ook best ver bij mij vandaan. Met de auto zo een 45 min a 1 uur rijden. Vorige maand is ook een keer mijn schoonmoeder mee geweest naar de afspraak met de vk. Maar ik wist dat alleen het gewicht gecontroleerd zou worden en mijn bloeddruk zou worden opgemeten dus ik had er geen probleem mee dat mijn schoonma toen is mee geweest ipv mijn ma (die ook nog nooit mee geweest is naar de controle). Maar ik denk dat ik het niet leuk zo hebben gevonden als wij een echo zouden krijgen, ik zou denk ik de afspraak verzetten zodat mijn ma mee kon. Maar ja dan zou je ook de afspraak kunnen verzetten naar een tijdstip wanneer je man wel mee kan ;)

2. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    Mannen toch :( ;)

3. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb bij de VK wel gevraagd of de afspraak op het vroegste tijdstip kon, maar dat kon niet. Op zich denk ik ook wel dat ik gewoon kan fietsen, maar je weet natuurlijk niet hoe het over 2 weken gaat. Daarom bood s.moeder aan om te rijden.
    Ik overleg vanavond wel even met m'n vriend.
    en anders inderdaad m'n moeder met de volgende afspraak mee laten gaan (als ze dan wel kan, zij woont uur rijden hier vandaan en rijdt zelf niet en wil niet met OV dus moet gebracht worden). S.moeder rijdt zelf en woont 30 min hier vandaan.
    Echo is niet bij de VK, dus tijdens de controle is het alleen bloeddruk en hartje luisteren.
    De echo ga ik samen met mn vriend of alleen als hij niet kan, want dat is natuurlijk ook weer midden op de dag, omdat het deze week nog moest. En echobureau zat nogal vol.

4. linde90

linde90 Niet meer actief

@ juf, ik zou dan denk ik toch niet met schoonma gaan.
    Kan je de afspraak niet eind vd middag plannen zodat je man meekan?
    En anders proberen te fietsen. Je kan ook altijd vragen of de vk bij jou langs kan komen, doen ze hier niet moeilijk over als je het uitlegt.

Hier woont mijn ma ook ver weg, maar als het kan probeer ik de afspraak te plannen op een dag dat mijn moeder mee kan. Ook niet iedere keer hoor, ze is nu 1 x meegeweest toen ik ook een groeiecho had.
    Schoonmoeders is hier geen optie om mee te vragen ;), ze hoort dan mijn gewicht en ze is zelf nogal van het afslanken e.d. dus die hoef ik er niet bij hahaha. Ook al woont ze 2 straten verder....

5. linde90

linde90 Niet meer actief

Hier heeft de nesteldrang net eventje toegeslagen. Keukenkastjes uitgezocht, alle babyspulletjes in de was en droger gedaan( en ik gebruik gewoon ons normale wasmiddel)
    Vorige zwangerschap ook gedaan en ging gewoon goed.
    We gebruiken toch nooit wasverzacher omdat man er niet tegen kan dus er verandert weinig hier.

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    je zou ook het huisartsenlab kunnen proberen, daar had ik altijd mijn groeiecho's

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    hier de woonkamer flink onder handen genomen vandaag, ben er moe van dus nu even pauze, ramen gelapt gordijnen 1 voor 1 in de was en weer opgehangen, laatste was draait.
    oude bank staat nu zo dat mannetje hem er met de buurman zo uit kan gooien vanavond en dan kan de box in elkaar en de kinderwagen van boven naar beneden en ook in elkaar.

morgen komt er iemand voor intake kraamzorg, dat zou vandaag zijn, maar dat ging door omstandig heden niet door en ja dan moet ik mijn ineens extra vrije dag toch maar heeeel nuttig besteden.

nog ca 1 uurtje komt mannetje thuis die zal opkijken haha

8. moedervantomasz

moedervantomasz Bekend lid

28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    ik ga ook altijd op de fiets naar de vk ik had dan het geluk niet te hoeven kiezen mijn schoonouders wonen in polen:D dus die kunnen niet mee
    mijn smoeder is toen wel mee geweest naar de eerste echo van mijn zoon omdat we toen in polen waren en dat vond ze prachtig alleen wou ze dat die gyn pools ging praten zodat zij het ook begreep en wist wat het werd.. maar mijn man had verteld dat ik nederlands was dus de gyn deed alles op zijn engels en vroeg vriendelijk of mijn smoeder op wou houden met zeuren en dat ze het geslacht maar aan ons moest vragen;);) hehe

nou dat was me een weekend wel had een energie geen idee waar het vandaan kwam maar foei..
    manlief was zaterdag vrij dus wij vonden het wel tijd om de slaapkamer aan te pakken omdat beebje bij ons op de kamer komt.. behang eraf structuurverf er weer op gordijnen wassen en weer ophangen.. toen dacht ik kan ik de woonkamer ook wel aanpakken kasten moesten worden uitgezocht(alle troep verdwijnt in de kast)
    er zijn 3 grote blauwe vulniszakken de contener in gegaan.. toch stuk opgeruimder..
    vandaag alles weer schoongepoetst.. 7 wassen gedraaid afwas van een heel weekend weg gewerkt..
    dus nu kan ik morgen beginnen met de babykleding hehe:) hoezo een weekend lang een boots nesteldrang..
    slaapkamer is helemaal klaar en mooi geworden.. nu moest alleen de woonkamer en de gang nog een likkie verf hebben en dan is alles klaar en is het eigenlijk wachten op de baby.. en dan ergens nog stille hoop houden dat we snel een andere woning krijgen

nu rustig op de bank zitten alles zit me in de weg.. ik kan zo slecht toe kijken als andere aan het werk zijn dan vergeet je ff dat je al 31w zwanger bent nou die klap naar realiteit komt hard aan hoor pff kon vanacht niet eens uit bed komen om te plassen

deze week drukke week donderdag wordt kleine man 2 jaar en zijn manlief en ik 1 jaar getrouwd dus donderdag groot feest en vrijdag gaan manlief en ik uit eten en kleine man uit logeren bij opa en oma

9. moedervantomasz

moedervantomasz Bekend lid

28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    manlief zou hier ook opkijken als die thuis komt..
    ik had hem plechtig beloof de kast niet alleen in elkaar te zetten en niks schoon te maken hmmm beetje mislukt.. zou het helpen als ik zeg dat kleine man me " geholpen" heeft:p;):):D

10. MotherToBe

MotherToBe Actief lid

22 nov 2010
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is de beeb de hele dag al heel erg actief. Lijkt wel of het z'n draai niet kan vinden... en daardoor ik ook niet.

@Juf: Ik zou me er ook niet helemaal fijn bij voelen, maar als het nodig is is het nodig toch?

11. miepske

miepske Actief lid

2 sep 2010
    396
    0
    0
    Zo herkenbaar! En daar straks weer spijt van krijgen uiteraard! Maar om die nesteldrang kan je niet heen hè?

Verder hebben jullie teveel gekletst om overal op te reageren/ daar ben ik te moe voor hihi.

12. miepske

miepske Actief lid

2 sep 2010
    396
    0
    0
    Oja, over aankomen... Ik krijg zorgelijke vragen of het wel goed met me gaat omdat mijn gezicht zo ingevallen is. Mijn bovenbenen zijn ook echt dunner geworden, alleen buik en boezem zijn goed gegroeid. Zal er wel slanker uit komen dus.

Ik kreeg bij de bakker al de vraag wanneer ik uitgerekend ben, bij het antwoord schrok ze, ze dacht dat ik al overtijd was namelijk en vroeg zich al weken af of ik nog rond zou lopen.

13. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ja ik heb een abonnement inderdaad. Is goedkoop als je hier in apeldoorn woont. Ik ben nu 2 keer geweest en heb het geld er al uit.

14. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Juf.....ik zou zeggen....breek er je hoofd niet over. Zonde om je druk te maken over dat je moeder het mogelijk niet leuk vind als je schoonmoeder meevraagt. Je moeder is en blijft je moeder en door eens met je schoonmoeder te gaan, wil niet gelijk zeggen dat zij dan minder belangrijk is. Maar misschien begrijp ik het niet. Je vraagt het toch in dit geval ook, zodat je je lichaam kunt ontzien. Dus doe wat jij denkt dat goed voor jou is en anderen zijn daarbij even minder belangrijk.

15. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Hey meiden,

Hoe gaat het hier?
    Afgelopen dagen zo druk geweest dat ik jullie heb laten versloffen.....

16. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Echt een baalmiddag gehad... Juul werd huilend wakker na z'n middagslaap, en bleek 39.8 te hebben. Ik gelijk een zetpil erin gestopt. Beneden wilde ik dat hij wat ging drinken want dat had hij eigenlijk nog bijna niet gedaan vandaag. Ik had een pakje chocomelk gepakt want dat vindt hij echt zo lekker. Dat ging rap naar binnen. Na tien minuten kwam het er nog rapper uit.. Echt alles onder, kind vreselijk overstuur... Ik wilde hem met kleren en al onder de douche zetten maar daar werd hij echt panisch van... Uiteindelijk alles weer onder controle en schoongemaakt.
    Daarnet vanaf een uur of zes weer zo heet, oogjes helemaal suf, slecht reageren op wat ik zei... Niks willen eten en drinken en begon weer een beetje zwaar te ademen. Zo is vorig jaar zijn koortsstuip begonnen dus daar was ik nu weer zo vreselijk bang voor...
    Toch de ha post gebeld wat ik het beste kon doen. Kreeg eerst op m'n kop dat ik hem paracetamol had gegeven, want dat schijnt zo'n stuip juist in de hand te kunnen werken... Verder advies gekregen om hem gewoon lekker op bed te leggen en af en toe wakker maken voor een slokje water. Verder zo luchtig mogelijk toedekken... Staat ie net met zo'n wezenloze blik te klappertanden.... Na een half uurtje viel hij gelukkig in slaap... Ik ben nu al drie gaan kijken...

Meiden (reeds moeders) : hoe doe je dat?? Hoe blijf je rustig als je kind zich zo beroerd voelt?? Echt, sinds die stuip vorig jaar ben ik altijd gelijk hyperalert en licht misselijk zodra hij vet koorts heeft... Word dan wel boos op mezelf maar dat helpt slecht... Ben gewoon zwaar vd leg dan... Iemand daar nog tips voor? ( ik denk serieus dat ik toen een trauma heb opgelopen... Heb toen 112 gebeld omdat hij 'wegviel' en ik niet wist wat te doen, en toen zijn we samen in de ambulance naar het ziekenhuis gebracht... )
    Pfff... Wil zó graag leren hoe je de perfecte moeder bent in zo'n situatie... Herkent iemand dit??

17. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Herkenbaar Hanna.
    Laatst was Joey ook zo ziek en toen wist ik me geen raad meer. Heb mn telefoon gepakt en ben mn vriendin gaan pingen. Daarna mn moeder nog gesproken op Skype, terwijl Joey als dood vogeltje naast me lag.
    Zij weet me gelukkig goed te kalmeren en me weer op de rails te zetten.
    Je zorgen en angst zijn normaal, dat heeft elke moeder en logisch ook.
    Je doet je best, en dat heb je net goed gedaan. ik had zelf ook een zetpil gegeven hoor! Maar dan weet je dat voor de volgende keer.
    Gewoon regelmatig gaan kijken en je gevoel volgen!

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Misschien kan je een kinderehbo cursus volgen? Dat wordt ook door de verzekering vergoed en vaak kan je die ook via het cb wel volgen (of ggd). Dan weet je iig wat je moet doen in bepaalde situaties.

Zo'n muts bij de hap helpt natuurlijk ook niet in je zelfvertrouwen... Heeft ze wel uitgelegd hoe dat zit met paracetamol en koorts? Het is nl zo dat als de pcm uitgewerkt raakt de temperatuur dan ineens kan stijgen en dan kan je een stuip krijgen. Dus als je paracetamol geeft, even goed bijhouden wanneer de 4 uur voorbij is en hem dan even in de gaten houden.
    De koorts is ook functoneel natuurlijk, als je koorts onderdrukt dan krijgt het lichaam geen kans om tegen de ziekte te vechten. Je kan ook een halve dosis geven.

Maar als je kind ziek is, dat is gewoon erg... Je kent zelf je kind als beste en als ie ineens heel anders is dan normaal dan raakt je dat gewoon!

Maar ik denk als je gewoon wat basis hebt, door bijv een ehbo cursus te volgen dat je al wat relaxter bent.

19. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Thanks meiden... Misschien is zo'n cursus geen gek idee idd. Hij ligt nou al een uur en een kwartier te slapen gelukkig, voelt erg heet en mompelt af en toe wat maar slaap is slaap toch! Ik wil alleen wel echt dat hij zo wat drinkt... Drinken en slaap zijn toch de beste remedie denk ik... X

20. Sjees

Sjees Niet meer actief

Juf,ik zou toch wel met je sm gaan denk ik,is toch voor jou prettiger als je met de auto kan,lijkt me dat je moeder dat best zal begrijpen.
    Marieke,mijn dochter is nu 20 maanden.

MvT,alvast dubbel gefeliciteerd!

Hanna,elke moeder zou bezorgd zijn en denk dat je goed hebt gehandeld zoals je hebt gedaan,even iets vaker checken hoe hij slapt kan ook geen kwaad en idd alleen in ondergoed onder een laken zonder deken leggen,vind de reactie op de zetpil wel rar,ik had ook zeker een zetpil erin gedaan om de koorts te laten zakken! Sterkte ermee,is nooit leu je kleintje zo ziek te zien.
    Kun je hem half in zijn slaap niet gewoon een flesje water aan de lippen zetten,of uit tuitbeker ofzo,mijn dochter heeft het in de slapa vaak niet door en drinkt dan wel,wij doen dit regelmatig omdat ze te weinig drinkt op een dag en dan dus sávonds wat vocht bijgeven als ze slaapt.

Heb net de avond in het zkh gehad en ben blij dat ik ben geweest,ben een stuk meer gerustgesteld,ook mijn ervaring in het andere zkh verteld en mijn angst voor herhaling maar ze waren zo lief en hebben verzekerd dat ze alles zullen doen om me zo goed mogelijk op mijn gemak te stellen etc,mag ook direct als de weeen beginnen komen,omdat ik een snelle bevaller ben dus hoef niet op de regelmaat en zoveel ontsluiting te wachten,vind ik ook heel fijn.

Deel Deze Pagina