november mama's 2011 Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door moontjemoon, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Dat kan napoleon, vies he?

2. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    spannend!! Maar goed dat ze toch gebeld heeft!! sterkte meis!

3. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    oh hahaha verder aan het lezen en zie dat Aowyn weer lekker thuis is...

werd net vanuit de psz gebeld, groep is compleet, ga even een groepsfoto maken voor het krantje voor de kerst :) niet te veel kleppen hé, zie dat ik met een halve dag alweer 7 pagina's achter loop :D hoezo steeds meer meiden zijn vrij ;)

4. Fjaril

Fjaril Actief lid

8 dec 2008
    184
    0
    0
    midden van het land
    Goeiemorgen meiden!

Hier alweer vroeg uit de veren, vriendlief moest vroeg weg, dus ik dochter naar KDV gebracht. Wel lekker, heb nu een dagje echt voor mezelf thuis! Denk dat ik maar eens wat spullen voor beebje naar beneden ga halen en daarna lekker relaxen.

@hanna... echt balen! Kan me voorstellen dat je het goed zat bent, en gooi het er maar lekker uit hier. Ik kan me voorstellen dat het heel frustrerend is als bewegen zo'n pijn doet! Hopelijk helpt pm een beetje. Sterkte!

@aowyn.. haha ja suf he, ik vond het wel stom van mezelf dat ik het zo lastig vond, het zijn tenslotte maar kleertjes... maargoed dan zie je weer die schattige meisjes dingen..lol... Ga maar eens bij H&M kijken dan. polootjes en overhemdjes vind ik ook niets, zeker niet voor zo'n klein frummeltje... hier dus ook lekker stoer!

5. MotherToBe

MotherToBe Actief lid

22 nov 2010
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    @MvT:Als jullie allemaal kleine baby's waren zou ik me idd geen zorgen maken.

@Pasopikschop: Fijn om te lezen dat het goed met je gaat.

@Napoleon: Succes vandaag met het prikken voor suiker, hopelijk is het niets.

@Aowyn: Goed dat je gebeld hebt. Lijkt me raar idd plotseling verlof, maar wel het beste voor je zelf. Geniet er van zou ik zeggen!

6. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    Maar goed dat je hier lekker mag klagen ;).....

Napoleon, heb ook vaker gehoord dat mensen misselijk worden van dat drankje, was al helemaal blij dat ik gewoon mocht eten(nadeel daarvan is dat je 3 keer moet prikken ipv 2 keer met het drankje...)

hahaha kreeg gister van hubbie na mn klaagzang een heel droge opmerking 'over 8 weken ben je er zeker vanaf :) ' valt me nog mee dat ze op t nieuws niet over een explosie hadden ;)

7. juf85

juf85 Niet meer actief

pijnbestrijding: wil ik niet. Ben bang voor naalden en helemaal voor een ruggeprik. Toen ik een paar jaar was heb ik in het ziekenhuis gelegen, ze dachten dat ik hersenvliesontsteking had. En dan krijg je ook een soort ruggeprik (halen ze wat uit je ruggemerg volgens mij). En dat heeft echt voor veel pijn en trauma gezorgd.
    Ondanks dat alles wil ik wel graag in het ziekenhuis bevallen, maar geen naalden aub!

Ik heb vannacht gelukkig weer goed geslapen.

Wij hebben straks een liggings/groei/vruchtwater echo. Ben benieuwd. De vk zei dat ze gewoon bevestiging wilde en dat er niks aan de hand was of zo. Maar je gaat toch denken: straks zien ze iets verkeerds.

8. pasopikschop

pasopikschop Actief lid

15 mei 2009
    325
    0
    0
    Wens haar heel veel sterkte!! Hopelijk kunnen ze wat doen om het kindje nog even te kunnen laten zitten.

9. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    @Hanna: Ik kan mij voorstellen dat je het zat bent. Hopelijk helpt pm tegen de pijn en kan je weer je rust pakken. Sterkte vandaag meid...

10. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo novembermama's!

ik ben even een paar weken niet hier geweest. Druk gehad en helemaal niet zo lekker in mijn vel gezeten. Heb teveel harde buiken en ben begonnen met magnesium, daarna iets homeopathisch en nu zit ik aan een soort bloeddrukverlagers die bij zwangere vrouwen als weeenremmers worden gebruikt. Heb het nu sinds twee dagen, dus moet nog een beetje aan het stofje wennen waardoor ik hoofdpijn heb, warm, veel moeten zuchten...maar goed, dat zou na een paar dagen over moeten zijn.

Hoe is het hier met iedereen? Aowyn, lees dat het even schrikken was bij jou? Was het uiteindelijk geen vruchtwater wat je verloor?

Hanna, vervelend zeg die pijn! Hopelijk zakt het wat af en blijft dit niet tot het einde zo, dat is wel erg vermoeiend.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Suiker was helemaal goed :D Nuchter 5.0 en na het drankje 5.6

Ik werd er alleen dus zo beroerd van dat ik er van onderuit ging... ze hebben me dus daar op een bed geplant en ik heb anderhalfuur geslapen... terwijl ik normaal dus echt niet zomaar ergens slaap, al helemaal niet overdag :)

Maar goed, we krijgen dus gewoon een dikkertje ;).

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Er zijn ook andere manieren van pijnbestrijding waar geen naald aan te pas komt... bijv de geboortetens of gewoon lachgas ;).
    Maar goed. Mijn zusje heeft hersenvliesontsteking gehad en die moest idd zo'n lumbaalpunctie, meerdere keren trouwens. Maar wat gaat dat met een enorme spuit zeg... :$. Kan me voorstellen dat je daar een trauma aan overhoudt...

Nou ja, bij mij zag die gyn dus ook een kindje dat aan de maat was... Maar het zit vast wel goed!

13. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Napoleon, wat is een geboortetens?

14. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juf85, ik ben ook geen naaldenheld, weliswaar geen trauma ofzo, maar leuk is anders. Ik heb bij mijn eerste bevalling uiteindelijk een ruggeprik gehad omdat het eindigde in een keizersnede. Wat dat betreft kan ik je vertellen dat ik het vrijwel niet gemerkt heb. Ze hebben eerst een plaatselijke verdoving gezet en daarna de ruggeprik. Omdat alles nogal nauw was, heeft hij zelfs nog een beetje zitten wroeten om het goed te krijgen, maar daarvan voel je echt niets! Wat je dus zou kunnen doen, is van te voren bespreken dat mocht het tot een ks komen, dat ze dan sowieso eerst de plek op je rug verdoven. Dan ben je daar misschien een beetje over gerust gesteld....hoop ik.

15. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland

Thnx lieverd! Het komt vast ooit goed! we houden moed en blijven hopen :) Begin 2012 ben ik toegelaten tot Gent, en daar kunnen ze veeeeel meer voor me betekennen dan de artsen in Nederland. Dus we hebben nu een ' goed ' vooruitzicht met wat meer hoop !

Desondanks gaat het wel goed met me hoor! Mk nummer 1 doet me het meeste pijn en dat was de nov2011 beeb, je blijft toch doortellen he in je hoofd en aangezien 1 november (uitgerekende datum) in de buurt komt gaat het even weer meer spoken in me koppie ;) hoort erbij! en daarom kijk ik af en toe lekker hier! Want het geeft zoveel moed om jullie allemaal richting eindstreep te zien banjeren!!!! En voel me stiekem dus nog wel een beetje met jullie verbonden.. de andere maandzoveel topics waren nooit zo fijn als deze!

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @mammi, dat is een apparaatje waarbij je plakkers op je rug doet en als je dan een wee hebt kan je op een knopje drukken en dan geeft ie een prikkel waardoor de ergste piek van de wee afgaat.

GeboorteTENS - Algemeen

@aloha, ja dat had ik ook... 24 november zou ik anders 2jr terug zijn uitgerekend, dat onthou je toch... Van mijn eerste mk weet ik geen uitgerekende datum. wel de datum waarop het mis ging, 18 september. En goh dit jaar voor het eerst niet mee bezig geweest in al die jaren (2002)

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hier ook een prikfobie. Maar sinds het hele gedoe vorige jaar en dit jaar hoef ik niemand meer mee te nemen. Maar ik zeg wel altijd geen onverwachtse bewegingen maken en mijn waarschuwen. Anders flip ik helemaal. Ook door een trauma vroeger. Mijn moeder zei dat ik een beetje bang was voor naalden en gelijk moest zij mijn hoofd vasthouden en een andere ass mijn benen terwijl de eerste mijn arm ging prikken. Nou dan schrik je je lam als een klein kind! prikken lukt hun ook niet meer.
    Maar ik moet zeggen dat ik wou geen ruggenprik hebben, leek me eng en pijnlijk en je ziet niks wat ze doen. Maar op het moment dat mijn man het riep en ik het kreeg kon het mij niks meer schelen LOL en ik heb er ok niks van gevoeld ook! alleen een soort koudte die naar beneden ging langs mijn graat.

18. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Oh als ik dat bericht van mezelf v vanmorgen teruglees moet ik bijna lachen... Was nét wakker, volop pijn en bloedchagrijnig...*lol*
    zo zie je ook maar wat hormonen met je doen, gaat op en neer hier met m'n humeur...
    De pijn is nu iets minder dus dan kijk je er blijkbaar met een andere blik naar...
    In t rotste geval doet t nog deze laatste weken zo zeer, als alles maar goed blijft gaan met pukkie, 1000 x belangrijker...!
    Alleen soms is iets net even de laatste druppel en dan KLENG!!! Zoek dekking....!
    Katemans ik kan me enigszins voorstellen hoe jij gister hebt gereageerd thuis...!!!

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Mammi oef vervelend die harde buiken :( Nee niks meer verloren. Maar was naar mijn idee ook gewoon urine idd, het ging mij meer om die harde buiken met pijnlijke krampen. Leek meer op voorweeen op een gegeven moment :/

Napoleon join the club haha maar let wel mijn kids worden 9ponders :p

Aloha lieverd :) Je hebt een afspraak bij dr. S!! super!!!! En herkenbaar. Mijn 2e mk, dus die MA, viel het zwaarste. Ik had ook een hele goede band met de dec 2010 mama's. Heb nog steeds met een paar ook :) Maar die MA telt het zwaarste. We waren dan ook verder dan de andere mk's, vandaar. Wat wij hebben gedaan is (omdat we niks hadden om te begraven omdat omijn lijf het beeb opgenomen had wat ook een fijn gevoel was) een kaars aansteken samen. Dit zal ik ook elke 3 dec doen. Mssn iets voor jullie? Het is klein maar ook 'we zijn je niet vergeten'. Dikke knuffs en ik hoop dat een 5e mk jullie gespaard wordt en dat er wel gauw duidelijk wordt wat er is. Of net zoals bij mij dat eentje toch spontaan blijft plakken! Er is idd hoop, maar geef jezelf ook de tijd om alles te verwerken. Bij mij kwam dat pas in Dec rond dé datum. Schrk an mijn emo bui en lief ook, had het te lang opgekropt. Je weet me te vinden als je mij nodig hebt! En de andere meiden in de topic zijn ook heel veel steun!

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hanna80 hhaaha herkenbaar. Manlief zegt reageer jouw frustratie niet uit op mij en jouw dochter! en dan moet ik tot 20 tellen LOL. Van de week ook. Ging iets mis online met een project van mij. Frustratie nr.1. Toen wou ik hutspot maken, had ik maar 2 aardappelen, had lief niet gezegd dat ze bijna op waren, terwijl hij wist dat ik hutspot wou maken, Frustratie nr 2. Toen luisterde mijn dochtertje wéér niet en dat was de druppel!
    Vervolgens komt mijn man thuis en ik probeer zo lief mogelijk te vragen wrm hij niks over de aardappelen zei, maar blijkbaar was ik niet lief genoeg en kreeg ik dat weer naar mijn hoofd waardoor ik HEEL ERG mijn best deed om niet te hormonaal te flippen.. Later zei hij ook sorry, hij had beter dat niet kunnen zeggen :p

Deel Deze Pagina