november mama's 2011 Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door moontjemoon, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik kreeg bij de groei echo geen schatting te horen alleen dat hij idd iets voorliep en dat hij met geboorte ong 8 pond zou zijn.. yeah right LOL dat zou mijn dochtertje ook zijn. Maar hij zei ook zegt idd niks... mssn dat ik het met de volgende echo vrij kan krijgen :p

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    nice!!!! moet ook nog eentje maken.. vind hem nu wel toch meer gegroeid afgelopen week

3. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    heeh aloha en kylie...leuk dat jullie hier toch komen kijken. Hoop ook dat jullie snel een patexbeeb hebben zoals een aantal van ons dat hier noemen.

Napoleon...kan me voorstellen dat je heel naar wordt van zo'n suikerdrankje op de nuchtere maag. Wel prettig dat je daarna toch even 1 1/2 uur hebt kunnen bijkomen door te slapen en gelukkig alles goed.

Hier weer controle gehad. Bloeddruk 140/70 (bovendruk is dus aan het stijgen). Baby is goed qua afmetingen en licht al iets vast met koppie in het bekken.

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    bovendruk is niet erg als die wat hoger is, als je je gehaast hebt zal ie al sneller hoog uitvallen. De onderdruk is belangrijk.

5. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Klopt bij mij is het normaal 100/70 ongeveer en gisteren beetje gestress om de hele vk en ctg en was mijn bloeddruk 120/80. Maar vanmiddag gewoon weer 110/70

6. Sjees

Sjees Niet meer actief

Juf,toen ik verlamd was heb ik ook een aantal keer een lumbaalpunctie gehad,vreselijk,dat is een van de ergste pijnen die je je kunt indenken,maar geloof me,een infuus of prik,voel je daarbij vergeleken echt niet!

Aloha,ik ga zeker met je mee duimen dat de artsen in gent je kunnne gaan helpen,en ik vind het ongelovelijk knap en sterk van je dat je hier blijft meekijken,want dat lijkt me erg moeilijk als je weet dat jij ook zover had kunnen zijn,ik vind het leven soms zo oneerlijk.

Hanna,bekkenpijn is ook slopend en als je er niet va kan slapen,doodvermoeiend,gelukkig dat het later op de dag beter ging!

Mijn controle was ook super,beebje was nu 1465 gram,bloeddruk 100/65,genoeg vruchtwater en een bmm van 3cm,ben helemaal happy!

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik heb al veel echo's gehad maar hoe meten ze het gewicht? wij zien alleen dat ze het boven been meten enof dat klopt bij het termijn

8. Sjees

Sjees Niet meer actief

ricmar,ze nam alle maten op,dus hoofd,buik,been etc en aan de hand daarvan rekent de computer uit hoeveel het beebje zal wegen.

9. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    vk controles: lees allemaal goede berichten, gelukkig maar :D

@pasopikschop, wat rot van het bedrijf van je vader en dat je dan je baan kwijt bent, ik hoop dat je een leuke baan kan vinden.

@aloha, leuk dat je af en toe even inbreekt, heel veel sterkte voor jou met zwanger worden (en blijven)!

@aowyn, zo spannend dagje heb jij gehad gister, wel fijn dat je nu weet dat alles goed is en lekker met verlof!

@napoleon, mooi dat het geen zwangerschapsdiabetes is! En mooie buik foto!

vandaag de enveloppen opgehaald van de kaartjes, nog 2 daagjes werken tot verlof :D

10. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    @Napoleon: mooie buik!!!

Ik ga vanavond lekker met mijn beentjes om hoog luieren op de bank ;). Laatste tijd druk gehad met visites hihihi. Wel gezellig allemaal maar merk wel dat ik het rustiger aan moet doen.

Fijne avond en morgen ben ik weer present :)

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    dat is bij ons alleen bij de pret echo gedaan, niet eens in het umcg met de medische 20 weken echo :(

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    dat is heel vreemd ricmar want het hoort wel bij de 20 weken echo. Bij ons ook gedaan. Om te kijken of hij op schema liep of niet. Heb je een zw boek? Ik heb er een omda tik bij de vk loop, maar geen idee hoe dat gaat bij de gyn. als goed is krijg je dan papieren mee met 4 grafieken etc. Wij wel iig, daar staan de metingen op.

Zoals bij de groeiecho met 30 weken was ukkie:
    Hoofd: 292,4mm
    Buikomtrek: 260,7mm
    Femurlengte: 57,7mm

(iemand die het gewicht schatting weet ook weet wat hun metingen waren :p heb ik een betere beeld dan van de ons :p:D)

13. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ze hebben wel maten gemeten maar geen gewicht bepaald en we kregen alleen een lijst met wat binnen en buiten de gemiddelde viel.
    erg raar hoor.

14. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    heb ook alleen maar een schatting gekregen van de VK wat zij denk dat het met de 40 weken is (niet dat die er van mij er dan uit komen ;):D Ross uit Friends zou er een voorbeeld aan kunnen nemen :p) maar ze dacht dat de kleine uiteindelijk tussen de 7 en 8 pond zou komen.... we zullen wel zien, maar vindt het ook interessant om te lezen wat de gewichten van de kindjes nu zijn....

15. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Sjees fijn dat alles goed was! Vraagje: hoe meten ze eigenlijk de bmm??
    Andere meiden met goeie controles/ echo: mooi zo!
    Ricmar: ik zou er gewoon de volgende keer even om vragen... Bij ons hebben ze alleen schatting vh gewicht gegeven bij de 30 wkn groeiecho, en niet bij de 20 wkn echo. We hebben de grafieken wel op de computer daar meegekeken, maar ook niks mee gekregen.
    Aloha en Kylie: *zwaai zwaai!*

Vanmiddag bij de fysio op m'n kop gekregen... Hij schrok echt een beetje v hoe gespannen de spieren in m'n onderbuik zijn, en hij begreep heel goed dat het zeer doet met lopen. Ik heb nu twee ontspanningsoefeningetjes geleerd die ik braaf ga doen want t voelde daar al fijn... Tot nu toe deed ik eigenlijk alleen oef die het sterker maken... Nou, maar weer zien straks hoe t vannacht gaat...

16. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Ik zal er 7 okt eens naar vragen..

Hanna succes met oefenen

17. Sjees

Sjees Niet meer actief

ricmar,dit was ook de eerste keer dat ze mij het gewicht zeiden,bij mijn andere echo's ook nooit gehoord.

Hanna,dan doen ze een inwendige echo,en daarmee kunnen ze de lengte van je bmm opmeten,in principe zegt die neit heel veel,want bij de een is ie nu eenmaal langer dan bij de ander,maar stel dat ie echt dik onder de 1 cm zit,kun je een cerclage krijgen als je nog niet moet bevallen om te zorgen dat je kindje nog even bij je blijft.

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Dat was via de link die ik je gaf? Ja als de spieren te strak staan dan doet het ook flink zeer, te veel spanning op. Voel je meteen bij of staartbot of schaambot

19. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Hier zei de vk dat het echt nog te vroeg was om te schatte dat er nu juist het verschil word gemaakt en ze gaan pas met 37 wkn schatten.

20. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    @napoleon mooi buikje!

@vk gangers fijn allemaal goeie controles.

Hier kamertje zo goed als af met schilderen de schilder pakt echt alles goed aan dus verwarmin, kast, kozijnen, vensterbank alles doet hij zelfs de deur hihi fijn z'n vriendedienstje scheeld veel geld met echte schilder. weekend ga ik dus beginnen met spulletjes ophangen dan woensdag vloer jeuh o dit had ik volgens mij al gezegt hihi hormonen he!
    Verder lijk ik me eigenlijk steeds beter te gaan vpelen krijg energie en zin om vanalles te doen.

Deel Deze Pagina