ik vind ikenik een leuke site, heb er al een paar dingen besteld. @Beetletje: als ik naar de link ga is het bij niet doorgestreept
is het trouwens niet standaard dat je groei-echo's krijgt? ik heb er vanaf volgende week toch om de zoveel weken die echo...daarna dezelfde of de dag erna controle bij de gynaecoloog...
catwoman ik kreeg de groeiecho vorige week ivm 2x flinke buikgriep incl een zkh opname. Anders krijg ik pas in week 30 een groei echo en in week 35 liggingsecho. Oh en bij de pretecho kunnen ze ook opmeten natuurlijk
groeiecho's,doen ze hier neit,wel jammer eigenlijk,de 20 weken was hier echt de laatste. Ik heb wel terug gelezen maar er is weinig blijven hangen sorry. Las wel dat veel goede controles hadden vandaag,helemaal top hoor! De vk heeft dan vanmorgen eindelijk terug gebeld,lekker snel he....mocht ik weer zo'n beroerdheidsaanval als gister krijgen dan moet ik direct op t spoednummer bellen en komen ze mijn suiker en bloeddruk meten,dus das wel fijn,en morgen ga ik ook even bij de ha suiker en bloeddruk meten,maar ik voel me vandaag weer helemaal goed dus zal dan morgen ook wel allemaal goed zijn. Ze dacht zelf aan een misschien lage suiker,heb al eerder zo'n dronken gevoel gehad en de laatste keer prikken was suiker ook iets aan de lage kant. Vandaag was mijn vriendin er met haar 2,5 maand oude baby,echt zo schattig,heb hem lekker vast gehouden,en zo'n gek idee dat hier oook weer zo'n hummeltje is over 3 maanden,mijn dochter vond t in ieder geval helemaal super.
hey meiden zal het proberen kort te houden want wil niet te negatief gaan denken maar de vk heeft net gebeld met de uitslagen en het blijkt dat de groei van de benen niet in de lijn van de verwachte groei is mee gegaan vandaar dus ook dat ik vanaf nu iedere 2 weken een echo krijg in het ziekenhuis om de boel goed in de gaten te houden. de omtrek van de buik was ook aan de kleine kant maar niet te klein. de kleine zou als deze lijn zich voortzet rond de 2800 gram wegen. ik probeer het positieve in te zien van het feit dat we in ieder geval vanaf nu ontzettend goed in de gaten worden gehouden. ik ga nu lekker eten smakelijk iedereen!!
meriam, je wordt gelukkig goed in de gaten gehouden. Kan ook gewoon zo zijn dat ze dadelijk helemaal bijtrekken en het totaalplaatje weer klopt... een kleine baby Snap niet precies wat je bedoeld met doorgestreept, maar staat onderaan de pagina. (adres waar je deze heen kunt sturen)
meiden even een vraagje, ik heb al een paar dagen aan het eind van de dag dikke onderbenen, weet iemand of ik daar iets mee moet? Ik plas genoeg en bloeddruk is elke avond netjes. ik heb snachts nu een kussen onder het voeteneind zodat ze smorgens weer dun zijn. tips welkom twijfel of ik moet overleggen met de gyn
Ricmar, dat is heel normaal nu, Ik begin ook op te zwellen. Je kan brandnetelthee drinken, veel water drinken voeten omhoog. Bleekselderij eten wil ook wel helpen..... En niet te zout eten!
In de super alleen van zonnatura volgens mij, meer kans bij een reform winkel. En je mag er niet te veel van drinken , dat is ook weer niet goed..
@Cass, Lara: Fijn om te horen dat de controle goed was. @Sjees: Fijn dat je de volgende keer snel terecht kan. @Meriam22: Niet helemaal het nieuws waar je op had gehoopt. Inderdaad maar positief bekijken dat je nu goed in de gaten gehouden wordt. @Ricmar: Ik heb ook al weken last van vocht in mijn benen aan het einde van de middag. Ik ga inderdaad gewoon met de beentjes omhoog en dan trekt het weer langzaam weg. Groeiecho's doen ze hier ook niet, tenzij ze echt denken dat er iets is. Bij ons zijn de eerste echo rond de 9 wkn en de 20 wkn echt de enige echo's die je krijgt. Wel jammer, zou wel vaker willen spieken! Maar daarom a.s. maandag pretecho.
echo's@ toch wel apart he dat het zo verschilt met de hoeveelheid echo's die men her en der krijgt... Meriam,gelukkig houden ze je nu goed in de gaten,probeer je niet te druk te maken hoor,das zeker neit goed die stress. vocht@ lijkt me een lastig iets voor de meiden die vocht vasthouden,succes ermee...
Nee is niet standaard, net als de liggingsecho. Sommige praktijken doen het wel standaard trouwens. Ik heb evt nog recht op een groeiecho omdat mijn oudste dochter dysmatuur was maar tot nu toe heb ik zoiets van, ik geloof het wel... maak me er nu helemaal niet meer druk om. ze doen het vaak wel bij moeders met overgewicht of met een medische aandoening of bij medicijngebruik.
Kan je niks aan doen. Zodra je vocht gaat vasthouden merk je dat als eerste in je benen en vingers. Hier ook sinds een dikke week dikke poten... helaas maar goed... Belangrijkste is rust en beweging met elkaar afwisselen, niet te lang dezelfde houding aannemen en als je rust de benen omhoog. Bij mijn derde zwangerschap begon het ook met 27 weken, net na onze bruiloft, ik heb vanaf dat we terug waren van huwelijksreis tot de bevalling (in juli) practisch alleen op slippers gelopen. Maar dat was wel een mooie zomer
Appartement ligt op de eerste verdieping. Moederpoes is echt een buitenkat. Ze is ook wel veel binnen maar ze word gek als ze niet naar buiten kan. De kleintjes zijn pas 14 weken, ze komen wel al buiten in de tuin maar ik denk dat ik het hun nog wel kan aanwennen om binnen te blijven, vind het alleen zo sneu als ik ze uit elkaar moet halen. Zijn er trouwens 3 in totaal. Mams met haar 2 zoontjes.
Ik ben nogal een twijfelkont wat het maken van keuzes betreft, vind het zo moeilijk haha, maar we hebben de knoop doorgehakt en we gaan gewoon voor dat appartement!!
idd bij mijn dochtertje was ik echt huge! en nog huger met de warmte, Ik at niks zout, dronk erg veel etc etc en tig keer bloed geprikt maar ik was kern gezond. Dus afwisselen met bewegen, voeten omhoog, kussentje onder eind matras doet ook wonderen voor een goede begin. Ikhou nu weer vocht vast in mijn voeten, onderbenen en enkels maar hopelijk blijft dat minimaal straks omdat ik in nov uitgeteld ben haha