november mama's 2011 Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door moontjemoon, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fjaril

Fjaril Actief lid

8 dec 2008
    184
    0
    0
    midden van het land
    Ik heb wel al veel op orde gemaakt in eerste anderhalve verlofweek: koffertje is al redelijk gevuld met wat er nu al in kan, kleertjes gewassen, geboortekaartje is klaar en heb al de meeste enveloppen geschreven, heb zelfs al wat gekookt om in te vriezen voor in de kraamweek.

Een handige tip :). Ook makkelijk voor manlief ;)

[/QUOTE]
    Da's inderdaad handig.. miss van de week maar eens wat pastasaus maken en invriezen. Dat is altijd handig om achter de hand te hebben.

2. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    ik strijk wat nodig is en idd de lakentjes zoiezo wel.

Nou rustig dagje niet gelukt heb de babykamer gepoetst en ben begonnen met inruimen enz. heb gestreken en gewassen. heb foto's van de babykamer op hyves gezet is nog niet af maar voor nu is dit hem.

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik ga vanavond of morgen mijn tas op orde maken. Ik heb klossen gehaald dus die kunnen onder het bed. Dan ook het bed vlies-breek-proof maken... (jeuh kunnen we weer kraken...) De commode staat inmiddels in elkaar en manlief gaat vanavond het ledikantje ook in elkaar zetten. Op het kamertje moeten de deur nog geverfd en de lampjes goed opgehangen, en het rolgordijntje moet een nieuw houdertje (is dolgedraaid, dus dan gaat de veer los ;))

Bij de hema hadden ze trouwens leuke muurstickers. Die ga ik op de deur plakken :D.

4. Beetletje

Beetletje Bekend lid

28 feb 2011
    624
    0
    0
    Oh dat lijkt me echt vreselijk die kraakdingen op je matras voor het lekgevaar!

5. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hai! Meisjes zijn inmiddels in Drachten. Ze drinken ook al uit een flesje. Niet elke voeding, maar gister hebben ze het geprobeerd en dat ging goed.

Mijn moeder gaat nog slechter. Ligt nu An de beademing en verneveling. Ze had gister het gevoel dat ze stikte. Lijkt wel of het ziekenhuis niks doet. Zegt dat ze er doorheen moet, maar doen niks om haar te helpen naast pijnverlichting.

M'n vader in paniek aan de telefoon gehad, is bang dat ze haar daar dood laten gaan. Nu ben ik dus ook in paniek...
    Ze moest vanmiddag in de scan, hoop dat ze dan straks eindelijk iets kunnen doen!

Doe weer even ego, maar moet het even van me af kletsen!

6. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Jeetje meid! pfff er komt heel wat op je af! Sterkte!

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    nikkijane als je het niet vertrouwd vraag dan gesprek aan met arts en zeg dat je vragen hebt over het beleid, soms lijkt het of er niks gebeurd en moet het lichaam zelf dingen doen, het is niet leuk wat je allemaal over je heen krijgt, dikke knuffel.

8. barbamam

barbamam Actief lid

12 jun 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    He nikki wat naar voor jullie! Nogmaals veel sterkte. Ik hoop dat er snel rustigere tijden voor jullie aanbreken.

Over het invriezen: ik kook nu af en toe dubbele porties en dan vries ik een portie in. Weet van de vorige bevalling hoe fijn het is als je niet ook nog aan het avondeten hoeft te denken als het al zo hectisch is. Zeker nu er nog een klein handenbindertje rondloopt.

Strijken: doe ik nooit. Heb lakentjes ook niet gedaan. Gewoon netjes gevouwen. Ze raden het wel aan ivm bacterieen die je dan doodt. Nou ja als de kraamzorg t echt zo belangrijk vindt dan mag zij het doen.

Ik heb trouwens de hele avond al harde buiken en gisteravond ook. Had dat nog niet echt zo gehad. Wel spannend het komt zo dicht bij maar lijkt ook nog zo ver weg!

9. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    @nikki wat vervelend allemaal zeg alsof je nog niet genoeg aan je hoofd had maar idd misschien de leiding eens aanspreken dat jullie het idee hebben dat er niets gedaan word maar hopelijk vecht ze zicht er snel doorheen.
    @mothertobe, ja is zeker een geruststelling dat het nog steeds goed is met onze kleine.
    invriezen doe ik bijna nooit want vind een prakkie al snel best wel plakkerig als je het opwarmt dus niet echt aan ons besteed.
    strijken heb alle kleertjes gestreken en ik strijk eigenlijk best wel veel vind het ook niet erg want zet een muziekie op en ga er lekker bij zitten.

hier vandaag naar het ziekenhuis geweest voor de officiele uitslag van de groeiecho maar het was allemaal goed het zal geen groot kind worden maar nu vertelde ze dus ook dat de geschatte gewichten niet nauwkeurig zijn want ze zijn op basis van de buik en benen en hoofd is al niet meer mee gerekend nu vraag ik me af of het nu dus betekend dat ze zwaarder zou zijn of niet. maar ja zoals de gyn zei je hebt pas zekerheid om moment dat je kleine in de weegschaal ligt. en daar heeft ze gelijk in we mogen in ieder geval weer terug naar de vk. jeee meiden nog een fijne avond

10. Beetletje

Beetletje Bekend lid

28 feb 2011
    624
    0
    0
    Heel veel sterkte nikkijane! Je vraagt je weleens af of het dan nooit ophoudt! Hopelijk gaat het snel beter met je moeder!

Meriam, fijn dat de uitslag goed was. Hele geruststelling weer lijkt me.

11. Sjees

Sjees Niet meer actief

nikki,jeetje zeg wat heftig van je moeder,heel veel sterkte!

vanavond hebben mijn broer,zus en moeder hier stoofpeertjes met hachee gegeten,vervolgens heeft mijn zus de woonkamer opgeruimd en een sopje gegeven,mij moeder de ramen gelapt,wow die zijn nog nooit zo glimmend geweest!, en mijn broer heeft de keuken opgeruimd en vaatwasser ingeruimd,was er zo blij mee want zat er helemaal doorheen.
    Ben zo moe van de vele nachten neit slapen,heb nu vd HA een drankje gehad om de ontlasting op gang te brengen,kan alleen nog wel even duren voor t werkt,maar hopelijk gaat die buikpijn enz daarna snel over.
    Mij dochter was ook niet te genieten vandaag,en die is vanavond meegegaan met oma en blijft daar lekker een nachtje slapen zodat ik morgen eens kan uitslapen,heerlijk,hopelijk kan ik vannacht een beetje slapen zonder al te veel pijn in mijn buik en rug,zodat ik er optimaal van kan genieten,ik neem gewoon 2 pcm in voor t slapen en hopelijk gaat de rest dan vanzelf!
    Sorry voor egoberichtje,hopelijk is alles hier verder goed met iedereen heb niet veel terug gelezen

12. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Zo.. Heb bijgelezen maar geen zin meer om te reageren haha, sorry.. Morgem weer!

13. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    @Sjees hoop dat je kan slapen, lief van je moeder, zus en broer dat ze jullie even uithelpen!

@nikkijane hoop dat je moeder snel wat opknapt, geloof meteen dat het frustrerend is dat je geen vooruitgang ziet!

Hier liggingsecho gehad, en wat denk je?! madam gewoon in stuit gedraaid :( hoop dat ik snel bij de moxa terecht kan en dat t werk... maandag in ieder geval opnieuw een liggingsecho en gaan we kijken wat er dan gaat gebeuren.... als het kindje niet gedraaid is moet ik naar de gyn om te kijken of ze kunnen draaien, placenta ligt voor, maar heb heel veel vruchtwater en dat kan in zn voordeel werken..... moeten dus even afwachten hoe en wat.... wel mooie zij aanzicht foto's gekregen en zoonlief is gerust gesteld dat ie nog steeds een zusje krijgt :D en dan was ik maar aan het denken dat ik mn laatste echo zou hebben, nou maar hopen dat maandag de aller aller laatste echo gaat worden.....

14. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    katemans doen ze bij jou wel met voorliggende placenta?? dan zal het mede komen door mijn medicatie gebruik dat ze het niet doen?? of leeftijd? geen idee...

hopleijk draait ze zelf weer terug, de mijne heeft alleen nog maar dwars of in stuit gelegen

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Heyhey

hier bijna de hele dag op de bank gehangen en op en af licht slapen (dochtertje rond lopen dus lekker wegzakken kon ook niet). Ook heel veel harde buiken.

Ik slaap heel slecht en heb ook last van mijn buik. Vanochtend ook duidelijk want ik heb nieuwe striae gekregen >< dunne korte streepjes boven de navel. Dus idd een groeispurt lijkt het wel.
    Ook steeds nachtmerries dat ik hem kwijt raak een of ander manier in de laatste week van het zwangerschap (oh lang leve de hormonen grrrrrr).

Gisteren ook ruzie gekregen met manlief :( Ik ben sinds het weekend echt hormonaal, ken mezelf niet echt weer en hij mij ook niet hahahahahaha.

Nu pas ook uitgepraat. Dus zit het gelukkig weer goed. We hebben niet vaak ruzie...

Ook vanmiddag gelukt toch de geboorte kaart af te krijgen. Liep steeds vast bij het voorkant :( Heb mail met kortingscode omdat ik lid ben van Jonge Ouders. 10% bij geboortekaartje.nl, proefdruk besteld dus. Heb denk ik ong 60-80 nodig.

Heb ook raamsticker besteld, deze en dan in licht blauw Tim - Kidsstickers - Trendy gepersonaliseerde stickers op naam voor kids
    en dan 100x40cm

nikkijane echt niet fijn wbt jouw moeder! Ik zou ook een gesprek eisen ter duidelijkheid!! Jullie moeten toch geen zorgen moeten maken omdat zij hoort dan in de juiste handen te zijn, hun falen jullie hiermee!! niet bij laten hoor!
    wel heel fijn dat de meiden drinken uit een flesje :D nog een stap vooruit!

beertje echt niet leukv an jouw werk :( net wat Lara zeg is tegenwoordig echt zo :( Ik heb gelukkig ook vaste contract anders was ik denk ik al uitgeflikkerd na de BI drama na mijn dochtertje en anders door alle mk's vorig jaar :/

ben de lijsten aan het nalopen op ons website. heb bijna alles in huis, alleen klaarleggen.

16. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    de VK wil eerst weten wat de gyn zegt, omdat ik zoveel vruchtwater heb.. .zei ook dat ze normaal niet draaien als de placenta voor ligt, maar dit kindje is ook wel heel laat in stuit gedraaid.... vandaar dat ze die optie open houden.... bij lag de placenta ook best hoog dat er misschien een kans is dat draaien werkt... maar dat moet dan de gyn beslissen.... is gewoon nu nog koffiedik kijken :)

17. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL

18. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    @Fjaril: beterschap! Ik heb het ook het gevoel dat ik pas rond de 30 weken zit. Het gaat inderdaad erg snel.
    Wij zijn als het goed is klaar. Vandaag luiers in huis gehaald, waren in de aanbieding scheelt weer ;). Geboortekaartje vandaag definitief gemaakt en naam hadden wij al sinds het begin van de zwangerschap.

@ ziekenhuistas: Moet ik nog inpakken maar goed is volgens mij zo gebeurt
    @Kleertjes: ik weet niet of de kleertjes gestreken moeten worden. Ik strijk alles misschien een beetje overdreven hahaha maar vind het gewoon netjes eruit zien. Misschien dat ik over een paar maanden er ander over denk :p

19. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    oke nou ik hoop dat je gewoon netjes terug draait, heel een zorg minder

20. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    Tijdje geleden heb ik toch verteld over onze overburen. Ik heb vandaag gehoord dat ze hun kindje hebben verloren. Hoe of wat weet ik niet precies. Echt in en in triest. Ik besef nu heel goed dat wij in onze handen mogen knijpen dat ons kindje gezond is. Raar he dat je dit altijd beseft als er iets naars gebeurt is :(. Nou twijfel ik of een bloemetje wel op zijn plaats is of een kaartje meer op zijn plaats. Wat denken jullie?

Deel Deze Pagina