november mama's 2011 Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door moontjemoon, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    nou is weer allemaal goed hier gewoon flink voorweeen gehad weer nou dat voorspeld wat voor de aankomende weken.
    bij vk ook alles goed hebben bevalling enz. besproken en hebben de afspraak gemaakt dat ik met 40+ door verwijzing krijg na gyn. evt eerder als dat wenselijk is voor mij en dan met 41 weken ingeleid word. Er zaten wel nadelen aan zei ze als mijn lichaam niet helemaal klaar was voor de bevalling kon het wat langer duren maar dat weegt niet op tegen de spanningen en stress. en ze zei dat ik er niet op hoefde te rekenen dat hij eerder al kwam aan gezien mijn lichaam al had laten zien dat ik 42 weken kon door lopen hhhhmmmmm dus op na de 41 weken!

2. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    @maagzuur, hier ook nog steeds veel last van, word er elke nacht wakker van. Hoop dat het snel minder wordt.

Echt super verkouden hier, alles zit dicht. Zo'n rotgevoel. Ik lees dat veel mensen niet helemaal lekker zijn, dus beterschap voor iedereen die het nodig heeft!

3. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    oja ze dacht ff dat hij in stuit lag dus ff echo gemaakt maar hij lag goed gelukkig.

4. MotherToBe

MotherToBe Actief lid

22 nov 2010
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Napoleon: Fijn dat je je weer wat beter voelt.

@Pamsie: Hmm.. niet fijn dat de poep dan weer overal ligt...

@MvC: Fijn dat de controle goed was en jullie goede afspraken hebben kunnen maken.

5. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ja ik geef het eindeloos vaak aan dat het me irriteert. Maarja...doet ie dus niets mee...Ik krijg ook weinig reactie terug...ja dat ie dan eindelijk bijv. de vuilnisbak maar eens gaat doen. Dus moet ook om een reactie vragen iedere keer. Ik heb ook gezegd dat de bom echt een keer heel erg gaat barsten als dit zo blijft.

Als de baby ingedaald is krijgen veel dames ook weer minder last van maagzuur. Da's dan wel weer van aan indalen:)

6. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    barbamam...moeilijk om je zoontje dan zo achter te laten, maar het gaat nu vast weer goed. Hij zal wel doorhebben dat er wat gaat veranderen en daarom hangeriger bij je zijn. Maar extra lief zijn voor hem als ie weer thuis is. Voor jou wel even lekker dat je nu even mama-tijd hebt.

mvc...nou hoop dat je eerder bevalt of anders eerder klaar bent voor inleiden. Hier wordt je ook zo moe van.

poepbroeken...blugh...vooral 's ochtends op je nuchtere maag. Is hier vaak zo...

over de mannen...ik ben blij dat het herkenbaar is. Ik denk dat het trouwens ook gewoon de aard van mannen is. maar wel een beetje jammer. en inderdaad zeggen dat je rustig aan moet doen, maar als hij het dan niet oppakt moet je het alsnog zelf doen. Die ziekenhuizen hebben dat maar al te goed door, want daarom is het beleid dat je voor je rust daar ook wel eens opgenomen wordt omdat ze je thuis dus eigenlijk niet de gelegenheid geven. Misschien ook wel een stuk zenuwen. Geen idee...Mannen van mars, vrouwen van venus....????!!!

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    mannen "vergeten"gewoon nog wel eens dat er dingen zijn die ze nu even voor ons moeten doen.

ik maak een lijstje vandaag met klussen die hij morgen op zijn vrije dag nog even mag doen..

geeft mij rust en hij kan strepen..

8. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    heb begrepen dat een stuk groene zeep onder het matras moet helpen tegen de kramp... maar heb er zelf geen ervaring mee, maar goed het is het proberen waard :)

9. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    kramp?? venadorongel ven weleda verkrijgbaar bij oa de tuinen, kan ik echt aan raden ook bij onrustige benen

10. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    @marieke, balen zeg dat hubbie niet mee werkt... heb eigelijk het geluk dat mijn vent heel lang heeft samen gewoond met zn broer.... als ik een dag echt geen energie heb, doet ie alles nog als ie thuis is van werken (probeer dat wel zoveel mogelijk te beperken) en bij het koken hoef ik alleen maar de voorbereidingen te doen! maar merk al hier in de omgeving dat hij een unicum is.

MVC fijn dat de controle goed was, en het blijft inderdaad afwachten wanneer meneer zich aandient.. ben benieuwd hoe de kleine morgen ligt...

@Napoleon, fijn dat je weer opgeknapt bent...

ga even snel zoonlief van school halen, ben benieuwd hoe het is gegaan.... kom zo verder reageren

11. barbamam

barbamam Actief lid

12 jun 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoor ook wel eens een metalen vijl onder je matras tegen kramp. En bananen en tomaten eten.

12. Ikke81

Ikke81 Fanatiek lid

2 mei 2010
    2.559
    0
    0
    Goede morgen

@Stroopwafel: Vaak hebben vrouwen het ene moment diarree en komen vlak daarna de weeën door dus het zit wel vlak op elkaar.

@Beertje: Lees nu net jou berichtje over de druk. Ik kan dat gevoel heel goed, dan lijkt het net of alles naar buiten word gedrukt... Denk dat ukkie haarzelf dan ff afzet tegen de boven kant of zo. Wel een apart gevoel he, ik span dan mijn bekken boden spieren helemaal aan, dat vangt het een beetje op. Top trouwens dat alles goed ging en dat je klinisch mag bevallen.

@Barbamama: Hier ook het idee dat ukkie eerder komt maar ik heb ook zo weinig voor tekenen dat ik nu begin te geloven dat ze later gaat komen.

@All: Misschien een hele stomme vraag maar zijn er ook nog meiden die nog geen lekkende borsten hebben?? Bij mij is er nog niks te bespeuren en ik vraag mij af of dat wel goed is.

Hier staat het bed sinds afgelopen woensdag op klossen, ik had die dingen opgehaald en kon natuurlijk weer niet wachten tot lief dus heb ze er zelf onder gezet, was wel trots op mijzelf ;)

@Ricmar: Moest ook een bedpan/ondersteek mee nemen in het geval de bevalling toch thuis gaat plaats vinden en de placenta opgevangen moet worden. Dacht dat het eerst voor de plas was dus vond het overdreven maar niet dus.

@Marieke: Top dat je weer naar huis mocht maar wel vreemd dat ze niet weten waarom je zo ziek bent geworden, hopelijk knap je toch snel wat op.

@Hanna en Lara: Ik ben het met jullie beide eens. Iedereen moet gewoon doen waar zij zich goed bij voelt en gewoon gezellig door blijven kletsen zeg ik.

@Marieke: Bekend verhaal over het huishouden, hier precies het zelfde dus ik doe het nu gewoon zelf, ik ga niet zeuren en emmeren. Ik verzin wel weer andere dingen voor hem!

Die onrustige benen komen idd ook wel eens door kalium te kort vandaar de bananen en tomaten zoals barbamama al zij.

Ik kan trouwens nog heerlijk slapen, moet er standaard 1x uit om te plassen maar daarna kan ik gewoon weer tot 10 uur door slapen, heerlijk en ik hoop dat dat zo blijft tot aan de bevalling.

Nu maar ff verzinnen wat we vandaag gaan doen. Wil wel bezig blijven want anders gaan de dagen niet voorbij. Was vanochtend trouwens ineens weer Kg zwaarder dus denk dat ukkie nog een groei spurt heeft gemaakt, verklaard wel waarom ik nu ineens last heb van zuur maar ja het hoort er allemaal bij he ;)
    Moet trouwens ook nog niets water dichts op mijn bedje gooien maar die zeiltjes kraken heel erg hoor ik hier en voor iets anders moet ik naar de binnen stad en daar heb ik dus echt geen zin in.. Ff kijken hoe ik dat nu weer ga oplossen.

Nou weer alles bij gelezen, volgens mij heb ik niemand over geslagen en zowel, solly ;)

13. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    lastig die krampen. maar dat over groene zeep had ik ook gehoord.
    of t helpt weet ik niet. heb zelf nu gelukkig geen last meer ervan.

weten jullie mischien wel iets wat helpt tegen tinteling,dood gevoel in vinger toppen(volgens v.k carpaal tunnel syndroom)?

14. Ikke81

Ikke81 Fanatiek lid

2 mei 2010
    2.559
    0
    0
    Daar is toch helemaal niks tegen te doen?? Misschien ff googlen.
    Van die groene zeep had ik trouwens ook gehoord in mijn yoga groep en dat scheen heel goed te werken.

15. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ikke hier ook nog niks uit de borsten hoor... en volgens de dame van de borstvoeding avond is dat ook heel normaal, pas als je bevalling begint zou het lichaam een stofje aan maken waardoor het op gang komt..

wel steeds meer steken in de borsten

16. Ikke81

Ikke81 Fanatiek lid

2 mei 2010
    2.559
    0
    0
    steken.. Check en gelukkig is het normaal, dan wachten we het maar gewoon af.

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    tegen de tintelende vingers is helaas niet vele te doen, je kan wel een spalk dragen snachts, maar die ga ik ook niet meer aanschaffen voor die paar weken, ws is het straks na de bevalling als je het extra vocht wat kwijt bent al een stuk verbeterd..

18. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    Doe dat ook, 's zaterdags mag ik mn lijstje inleveren en dan werkt hij die voor mij af nadat ie gesport heeft én de wekelijkse boodschappen heeft gedaan, moet dus niet te enthousiast worden :):p maar dingen die al maanden lagen worden de laatste tijd wel gedaan..

Ikke, hier ook nog geen lekkende borsten...

bijna de onderverdieping schoon.... pffff wat een werk.... en het ergste is is dat ik er onderhand een week over doe, dus als ik kritisch kijk mag ik morgen opnieuw beginnen :) maar goed dat we niet zo'n heel groot huis hebben :p maar denk dat ik het belangrijkste blijf doen tot de beeb er is en daarna maar weer goed ga poetsen.... bekken vinden dat intensieve poetsen niet zo leuk

19. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    idd spalk aan schaffen maar je kan ook evt lepel om binden maar is nogal irri.

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Jekkes! Lekker begin van de dag :p
    Femke heeft nu steeds de neiging om aan haar billen te zitten als ze heeft gepoept... ff voelen of dat zo is...

Deel Deze Pagina