november mama's 2011 Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door moontjemoon, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Tetta nog gefeliciteerd met de nieuwe woning! Spannend en leuk!! ooh ziet er leuk uit!!

catwoman nog goedgekeurd :)

Hanna ohlalala! sexy zwangere! ;)

Truuske oef idd balen :( Sept. mama had het met 2e ook, geen leuk pretje idd :( duim dat het morgen goed is!

katemans ik heb goede hoop dat de oefeningen helpen :) zoniet dan is het fysio niet goed, sommige zijn nog achterhaald. Heb ik bij mijn eerste gemerkt, dus erna andere fysio genomen en die heb ik nu ook :)

Meriam22 leuk met de babykamer bezig!

Stroopwafel ik vond de box wel handig. Eerst omdat ik erge BI had na de tijd en mijn dochtertje zo dicht bij mij kon hebben op zit hoogte en met haar spelen. En daarna heel handig de ondernemend boefje veilig te kunnen houden :p menn oh menn hahaha

Ricmar de eerste maand of 2 sliep mijn dochter soms wel in de box. Ze kunnen de eerste maanden nog niet gewend worden dus dat zit wel goed :) Ik had haar dan op de voedingskussen. Ah ben spuit 11, Napoleon al uitgelegd :)

Sjees sorry hier echt uit wat de naam wordt :)

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hier dus de pretecho gehad :) En meneer lag in stuit haha, eigenwijs boefie!

Hij konalle 4 metingen weer doen en kwam uit met hetzelfde als de groei echo. Hoofd en benen gemiddeld nu met 25/26 weken maar de buik ligt idd voor op 29 wk. Volgens hem was de gemiddeld gewcht voor 27wk 1000 en de groefweg schatting van ons henkie is dus al 1226gr!!!!! Zal denk ik meevallen met de hoeveelheid maar 1 ding is erg zeker.... hij is een big boy..

Wel zagen we meteen grote vergelijkenissen met zijn grote zus, werd wel een beetje emo van. Heel leuk! Hij deed ook heel veel wijsvinger sabbelen en is nog steeds duidelijk een knul :) Placenta lag ook ver aan de kant, mooi! Nu draaien die handel en niet al te groot worden aub haha

Ik zal wat foto's in mijn album plaatsen en op ons hyves :)

3. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    sjees mijn hubby heeft reuma en traplopen is te pijnlijk en te gevaarlijk.
    we hebben daarom een traplift en voor mannetje ook een buikdrager zodat hij de kleine mee kan nemen naar boven.
    en zijn handen vrij kan houden.
    mannetje heeft meerdere aanpassingen in en om het huis, en dr lift gebruik ik nu snachts ook (ik kan er anders ivm de dikke buik niet veilig langs en het gevaar van vallen is te groot, dus ik loop al minder op de trap)

4. barbamam

barbamam Actief lid

12 jun 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sjees, nou wij weten het ook nog helemaal niet hoor! Ik heb wel al een lijstje met een absolute topper maar mijn vriend vindt t allemaal niks. Mijn zoontje was drie weken te vroeg en toen waren we er ook nog niet uit. Die heeft toen een dag geen naam gehad. Dat wil ik nu niet nog een keer ...

5. Uviana

Uviana Actief lid

6 mrt 2011
    127
    0
    0
    Grootegast
    Wij weten onze dochters naam gelukkig wel al ... stond al vrij snel vast :) Dus dat is boffen

6. miepske

miepske Actief lid

2 sep 2010
    396
    0
    0
    Nog erger, wij hebben er nog niet eens over nagedacht :) ik had niet het gevoel dat het goed zou aflopen met alle harde buiken en bloedingen, dus vond het niet nodig om daar eerder over na te denken.

Box vond ik erg handig, vooral ook voor het even snel wegleggen als de telefoon gaat, de was uit de machine gehaald moet worden, even naar de wc etc. etc. Vooral als kinderen iets groter zijn en de grijpgrage handjes alles willen pakken wat ze kunnen.

7. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Goedemorgen!

Ik zit alweer in het ziekenhuis en word zo voor de 2e keer geprikt

8. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Goedemorgen,

Hier staat nog steeds de box in de kamer voor de jongste, maar binnenkort gaat deze even weg om opnieuw geschilderd te worden (door mijn vader) Onze 2 dames hebben er veel ingezeten. Makkelijk om even weg te leggen, maar ze kunnen er op den duur ook heerlijk in spelen. Het was voor hun een rustmoment als ze in de box zaten en zijn er nooit uitgeklommen, dus dat zegt al genoeg. Vind het een ideale oplossing :).

Heb regelmatig last van harde buiken, vooral 's morgens als ik opsta en in de middag, maar gisteren middag kon ik niet meer op of neer..:( zo'n pijn in de buik heb ik alleen gehad tijdens de vorige bevallingen..... gelukkig zakte deze op een gegeven moment weer weg, maar de volgende keer bel ik toch even de vk.. (heb nu een vervanger omdat de mijne met vakantie is, dus bel minder snel).

Babykamer is hier zo goed als klaar.. Nog wat ophangen en een matrasje in het bed en klaar :) Over een aantal weken eens naar mijn zusje toe om het nodige tijdelijk in beslag te nemen. (wiegje, voedingskussen, kleertjes etc) Scheelt weer in aanschaf! Onze slaapkamer is een verdieping hoger en bij de jongste hebben we wel gemerkt dat het handiger is om de kleine in de buurt te hebben 's nachts, dus deze krijgt tijdelijk een wiegje op de slaapkamer naast de onze om de eerste maand in de nacht te liggen.

De naam is nog steeds 1 groot vraagteken.... man wilt er maar niet over nadenken...

Was even allemaal ego, maar zal straks even op iedereen reageren.

9. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Truuske: succes! Krijg je straks meteen de uitslagen?

10. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Dankje Nikki!
    Nuchter was het 5.0 en een uur na het drankje zat ik op 7.6 nu nog een uurtje wachten en dan nog een keer prikken!

11. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Nee hoor wij hebben ook nog geen naam..

12. MotherToBe

MotherToBe Actief lid

22 nov 2010
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Hermiek: We gaan idd regelmatig naar de sauna. Elke paar maanden wel een keer. Gewoon goed op je lichaam letten, niet meer in de infrarood en nu voor de zekerheid ook maar niet meer in het bubbelbad. En fijn dat de controle goed was :)

@Aowyn: Nu al een eigenwijs kind ;) Maar mooi dat jullie alles goed hebben kunnen zien en dat de metingen goed waren!

Ben zo benieuwd naar onze pretecho! Gisteren de stof voor het wiegje gehaald en mijn zusje gaat helpen de stof te naaien. Heb er zin in, komt allemaal dicht bij nu :)

13. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    s6 hopelijk is je suiker nu beter!!

14. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Zoals ik het in kan schatten zit je best nog netjes met je suikers zo! Maar goed ik ben geen verpleegkundige! Ben benieuwd naar de uitslag!

15. Beetletje

Beetletje Bekend lid

28 feb 2011
    624
    0
    0
    Succes Truuske!! Hoop dat je een goede uitslag krijgt!!

Box: wij hebben een box overgenomen van een collega van mij. Staat nu in de schuur. Zal de box ergens aan het einde van mn zwangerschap in de kamer zetten (nouja mn man zal dit doen denk ik :D) Heb wel het idee dat ik de box veel zal gebruiken.

16. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    @naam: Wij zijn er denk ik wel uit, al ben ik zoals jullie weten nogal een twijfelkont dus de twijfel zal ook hier wel weer toeslaan:D

@box: Ik wil er wel een aanschaffen en dan denk ik voor in het begin zo'n hangmatje voor erin. Iemand hier ervaring mee?
    Wat ik begrepen heb is dat het niet goed is om de kleine in de box te laten slapen omdat het kind dan eraan went jou stem te horen als hij slaapt. Als de kleine dan in zijn eigen bedje ligt zou hij niet kunnen slapen omdat ie je niet hoort.

Ik was me net iets aant bedenken. Denken jullie dat het nodig is om een babyfoon aan te schaffen op het appartement?

(Halverwege het typen van dit bericht weer naar de wc kunne rennen. Is alweer de 2e keer deze week. Dacht dat ik dat nu wel gehad had. Moeten jullie ook nog wel eens overgeven?)

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Truus succes!!

tetta ligt eraan wat je fijn vindt en hoe gehorig het is. Wel kun je de eerste signalen oppikken van huilen en honger door de foon.

18. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedacht me inderdaad net dat het misschien sowieso handig is om er een te hebben voor als ik bij de oma's ben en de kleine ligt boven te slapen ofzo.

19. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Gister avond tijdens het eten was het weer zo ver. Ik had een heerlijke zomerstampot gemaakt en zaten heerlijj te genieten totdat ik ineens moest overgeven. Ik kon niet meer naar de wc dus recht in mijn bord. Terwijl vriend lief aan het smullen was!

Van de week was ik ook duizelig dus ik denk dat ik beter op mijn eten moet letten en optijd moet eten...

20. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Hey dames! Hier is het nog steeds een chaos! Ik vergeet jullie niet maar de computer daar kan ik nog steeds niet achter. Ik lees mee via mijn tel. Ik vergeet jullie echt niet.

Liefs

Deel Deze Pagina