november mama's 2011 Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door moontjemoon, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    het leek me nog zo vroeg maar zal wel oke zijn , moet dinsdag weer naar gyn en ga de dikke voeten en het maagzuur wel even aankaarten , heb nu gaviscon voor het maagzuur
    echter helpt het niet veel , maar dat komt ook dat ik geen max dosering wil en kan nemen ivm de bloeddruk en het natrium wat in de gaviscon zit...
    dus maar even overleggen of ik misschien beter iets anders kan nemen wat veiliger is..

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ricmar vraag naar Antagel, nam ik bij mijn eerste

3. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    oke bedankt voor de tip

4. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ja idd antagel! Wonderspul!! :)

5. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Bij mij werkt Gaviscon heel goed tegen het maagzuur! En ook gewoon al binnen 5 minuten! ;)

Binnenkort maar eens een boek ophalen bij de drukker en in onze vakantie gaan zoeken naar een leuk kaartje! Zal nog wat worden..

De hormonen spelen hier lekker op, heb vaker huilbuien de laatste tijd. Zal wel in combinatie zijn met dat er nog veel in huis moet gebeuren en ik veel behoefte heb aan rust...
    Gelukkig reageert vriendlief heel begrijpend en lief :)

Naam waren we al lang uit, en we noemen beebje ook steeds bij de naam! Best lastig als je je niet wilt verspreken naar anderen toe ;)

6. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    hermiek ls ik de juiste dosering neem werkt het ook wel maar ik kan niet de max dosering blijven gebruiken ivm de natrium die er in overvloed in zit, dus ik beprek het gebruik...

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Bij mijn eerste hielpen rennies niet maar antagel wel. Behalve op het eind maar dat is meer dan logisch ;)
    Tot heden heb ik wel voldoende aan 2 rennies, en als ik ergens ben dan drink ik dan regelmatig cola, helpt ook als (tijdelijke) remmer

8. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Hier helpt 1 rennie goed..

Laatste paar nachten trouwens ook last van kuitkrampen.. Heerlijk haha

9. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maagzuur begin ik de laatste 2 weken ook weer last van te krijgen. Gelukkig werken de rennies hier redelijk maar ik heb het ook niet heel erg. Huilbuien ook, denk dat het inderdaad ook de stress is met de woning, daarbij is mijn vriend daardoor ook gestresst dus dan zitten we tegen elkaar te katten en hij hoeft maar boe of bah te zeggen en ik loopt alweer jankend door het huis haha.

10. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook maar 1, heb pas een of twee keer gehad dat ik er 2 nam.

Kuitkramp ook weer het 's nachts de laatste dagen, ofjah beginnende kuitkramp denk ik, zo'n irritant lam gevoel in mijn benen.

11. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Oh, sorry Ricmar, ik las later pas waarom je er niet zoveel van mocht hebben... Nou, 1 dopje van 10-15 ml helpt mij al helemaal uit de brand..
    Dus als jij zoveel meer nodig hebt, dan zou ik ook eens Antagel proberen, dat zou mijn back-up zijn als Gaviscon niet hielp.
    Weet alleen zo niet of je Antagel bij de apotheek zo op kunt halen, ik zou wel eerst proberen om via je huisarts een receptje te krijgen, scheelt mogelijk weer kosten?
    Succes!

12. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    moet dinsdag toch naar de gyn dus leg het hem voor, ze houden me toch in de gaten

13. Beetletje

Beetletje Bekend lid

28 feb 2011
    624
    0
    0
    Ik heb vooral als ik in mn bed lig maar de laatste tijd ook vaker als ik gewoon zit een drukkend gevoel bij mn ribben. Zal wel erger worden, kindje heeft ruimte nodig :D

Zit nu met mn voeten omhoog, zijn redelijk dik :(

14. linde90

linde90 Niet meer actief

Tegen kruitkamp heb ik een tip gekregen van de fysio.
    Iedere avond voor het slapen gaan op je rug gaan liggen en je benen opgetrokken.
    Dan je ene voet met de enkels op je knie van je andere been gaan liggen en dan 30 rondjes links en 30 rondjes rechts gaan draaien.
    En de andere been erna en het zou moeten helpen ;)

15. Sjees

Sjees Niet meer actief

Aowyn,super je mooie echo en een flinke kerel zeg!

Ricmar,jee das heftig zeg,is dat iets vd laatste jaren of heeft ie al heel lang last van reuma?
    Lijkt me voor jou ook erg zwaar.

Barbamam,hihihi die mannen ook…. Heb hier hetzelfde,dan kom ik eindelijk ergens mee,en dan zegt hij meteen,nee absoluut niet,klinkt voor geen meter! Maar zelf ergens ergens mee komen ho maar!

Miepske,maar nu dus langszaamaan wel aan t bedenken……ik ben ook nog niet heel serieus bezig maar deze week kreeg ik t ineens spaans benauwd dat ik te laat zou zijn strtaks met namen bedenken,aangezien ik in de vorige zwangerschap met deze termijn in het zkh belande met weeën.
    Hoe is het nu trouwens met je buiken?

Beertje jemig nu nog moeten spugen,wat vervelend zeg

Mamavan che,wat goed dat je de zaak hebt gewonnen!

Casss,kuitkramp hier ook last van,lastig af en toe.

Truuske,fijn dat het geen zwangerschapssuiker is,je zult wel opgelucht zijn!

16. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    sjees mijn man heft nu al zeker 10 jaar reuma (bechterew) dat wordt niet beter en eigenlijk alleen maar erger. we redden ons prima alleen lopp je hier in nd nog wel vaak tegen de bureaucratische molen aan, hij is in verhouding nog jong (42 ) en heeft nu al een scootmobiel (ander komt hij niet in ons dorp bij de supermarkt) en hij heeft een invalide kaart een plaats en dus aangepast toilet en een lift in huis.
    het is niet anders, we hebben ondanks de rottige dagen wel lol en maken er maar het beste van.
    Nu met de lift in huis al meer rust want hij valt niet meer van de trap..

17. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ricmar,ja weet helaas alles van die bureaucratische molen.......wel erg fijn dat jullie nu toch alle aanpassingen hebben gekregen die nodig zijn!
    Je man kan denk ik ook niet meer werken nu?
    Ik heb zelf in 2001 een totale verlamming aan mijn benen gekregen en na veel revalidatie in centra's kan ik nu weer lopen,behoud echter altijd een wachel en heeft me wel 8 jaar gekost om er weer een beetje normaal zonder rolstoel en krukken bij te lopen,toentertijd ook veel dingen moeten aanvragen want woonde toen 3 hoog,gelukkig uiteindelijk ook alles gekregen en canta ipv scootmobiel zodat ik nog naar werk kon komen en het niet te koud was,maar weet wat het is,daarom was ik ook even zo nieuwschierig naar wat je man had......

18. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    sjees dat is ook niet niks en idd mannetje werkt niet meer voor een baas, maar helpt mee in ons eigen bedrijf (hand en spandiensten)
    maar meer als vrijwilliger en als het een dag niet gaat blijft hij thuis.

19. Sjees

Sjees Niet meer actief

tja ieder huisje heeft zijn kruisje zeg ik altijd maar..
    Super dat je man voor zover zijn lijf het toelaat dan in jullie eigen bedrijfje kan werken,das toch heerlijk,heeft hij ook het gevoel nog een beetje normaal mee te kunnen draaien in de maatschappij,vond dat zelf altijd erg belangrijk voor je eigen waarde.
    Wat voor bedrijf hebben jullie?

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    klink handig want ik heb mij ineens een potje last van :$ vanochtend vroeg ook een heel tijd wakker gelegen omdat ik dreigde steeds kramp in mijn voet of kuit te krijgen, ondanks wat ik deed. Kan die oefening wel met BI?

Deel Deze Pagina