november mama's 2011 Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door moontjemoon, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    @ricmar, Fayah heeft tot 36 weken in stuit gelegen, mij werd er toen moxa therapie aan geraden, dat is met een soort sigaar (alleen stinkt deze veeeeeeeeeeel meer :) ) bij je kleine teen, waardoor de baarmoeder actief werd... heb toen de tip gekregen om een muziekdoosje onder aan mn buik te houden.... Fayah was een week later gedraait, dus er zijn iig meer wegen naar Rome....

voor de rest ben ik het al allemaal kwijt, Napoleon, dikke knuf... zonder zwangerschap zou je al emo dagen hebben, maar door de hormonen zullen ze nu wel heftiger zijn....

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Casss, wij waren bij babyvieuw 100 euro kwijt en dan krijg je een dvd, 4 of 5 kleuren fotos en een aantal 2d fotos.
    Ik had er een bon bij van de drukker en kreeg een cdrom met 47 gratis erbij.
    Ook krijg je de garantie dat als het niet lukt je een keer terug mag komen voor niets....

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik had vandaag de telefonische intake van de kraamzorg. ik krijg 53 uur kraamzorg en daarnaast heb ik nog recht op 15 uur luxe kraamzorg (dus 15 extra uren).

4. linde90

linde90 Niet meer actief

Napoleon, waarom krijg jij extra=, is dat ivm met je bekken(sorry vraagteken is foetsie.)

5. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    Wat een mooi pretecho's zeg. Zo lief! en ik las dat er ook weer geode controle's bij zaten :)!

@echo's: ik heb tot nu week 25 elke keer een echo gehad. Ik weet niet of ik over 1,5 week een echo krijg, wij zullen het zien. Vind het elke keer geweldig. Volgens mij doen ze dit bij mijn vk standaard want er is geen reden voor een echo elke keer.

@verlof: ik probeer zolang mogelijk door te werken om zolang mogelijk te kunnen genieten van ons meissie. Laatste werkdag 14 oktober. Ik merk wel dat ik nu al begin af te tellen. Niet omdat ik het zo zwaar heb met de zwangerschap maar het lijkt mij heerlijk om lekker te kunnen genieten van je vrije dagen en lekker mijn eigen ding te kunnen doen.

Vanochtend was heel goed ze te zien dat ze aan mijn rechterzijde lag. Linkerkant van mijn buik helemaal plat en de rechterkant was helemaal bol hahha. Echt een grappig gezicht.

6. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    @Napoleon: dikke knuffel voor jou.

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ik krijg 4 uur extra omdat ik kinderen onder de 4 heb en die 15uur is omdat ik een gezinspolis van univé heb, ze noemen het ook luxe kraamzorg.
    Mocht ik na de bevalling toch weer veel bloed verliezen of anderwijs nog niet uit de voeten kunnen dan kan je op indicatie van de vk nog extra uren krijgen.

Wel fijn deze polis trouwens want ik heb ook geen eigen bijdrage voor de kraamzorg.
    wat was ik blij dat we ondanks dat ons gezin compleet was toch nog voor de gezinspolis hadden gekozen... als je op 53 uur kraamzorg voor elk uur 3,75 eigen bijdrage moet betalen...

8. zeeuwsmeisje81

zeeuwsmeisje81 Actief lid

13 dec 2010
    261
    0
    0
    @ napoleon, een knuffel voor jou !
    Kan me voorstellen dat dit echt een rot periode is !

9. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    napoleon dikke knuffel.

all vanavond naar info avond geweest over bevallen in het ziekenhuis, was de moeite waard

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ga je naar het refaja? of naar emmen?

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik loop bij de gyn in het refaja, is op 10 minuten afstand van ons huis

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Daar hoor je wel altijd goede dingen over ;) Ben je tevreden met het zh tot zover?

13. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ja hoor ik heb alleen 1 gyn die ik liever niet zie, maar dat weten alle ander gyns etc daar ook, nu alleen te hopen dat ik geen weeen krijg of andere dingen als hij dienst heeft

14. catwoman8979

catwoman8979 Actief lid

29 dec 2010
    497
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    wat betreft kortademig, heb ik al ietsje langer last van maar kan ook door overgewicht komen
    schopjes voel ik nog altijd onderin en soms rond navel..maar nog niet tegen ribben...misschien duurt dat nog een paar weken.

@napoleon...het is logisch dat je je moeder mist...het is nog maar kort geleden.ik heb dat heel erg met mijn (stief)mams, de vrouw van mijn vader die 2 jaar terug is overleden. ze zal nooit meemaken dat ik moeder word..ik was altijd haar oogappeltje en mis haar nog vrij vaak :(
    mijn jongste nichtje is ook nog erg bezig met het overlijden van mijn stiefmams..een aantal weken terug toen ze ging slapen had ze het er nog over en deed toen precies haar na hoe ze opgebaard lag...heel lastig voor me zus lijkt me zoiets maar is toch stuk verwerking denk ik.

@ vet eten...ik eet een aantal keer per week magnetron maaltijden van lidl...zijn goed te eten en dietiste keurt het goed dat ik ze eet, zelfs dat gaat momenteel niet...brood gelukkig wel en mijn drinkontbijtje ook...morgen ga ik weer proberen een maaltijd te eten en zien wat me darmen doen. het zit in de familie bij mij dus had wel beetje verwacht dat ik er last van zou gaan krijgen.

hier is binnenkort in apeldoorn ook bijeenkomst voor bevallen in het ziekenhuis...zit nog in twijfel of ik erheen ga, ook omdat ik straks verhuis naar rotterdam...moet ook alles gaan regelen aan kraamzorg in rotterdam...hopelijk is er nog wel een bureau die mee aanneemt. heeft iemand daar ervaring mee toevallig? ik bedoel met zo laat nog verhuizen naar een andere plaats en alles moeten regelen daar..of word het overgezet door de kraamzorg hier?

15. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Verkeerde knopje gedrukt, en abbo opgeheven, dus ff een berichtje zodat ik weer mee kan lezen!

16. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Zo, weer thuis!
    Vandaag brief gehad voor zwanger en fit.. Vanaf 1 september iedere donderdag naar de gym.. Ben benieuwd!

Onze vk doet zelf ook echo s.. kost 84 euro voor 1uur.. Zal eens vragen wat er allemaal bij zit.. Wel fijn om t gewoon bij haar te doen...

17. MotherToBe

MotherToBe Actief lid

22 nov 2010
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Nikkijane: Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. En inderdaad niet te veel doen, ik heb daar ook een handje van ja.

@Ricmar: Fijn dat de controle goed was.

@Sjees: Beterschap!

@Napoleon: Knuf!

Hm, ben over 7 weken 37 weken, maar moet er eerlijk gezegd nu nog niet aan denken dat het dan al komt (klinkt zo snel). Alhoewel ik zelf als 1e kindje ook een dwarsligger was en gewoon 2wkn van te voren al kwam... Komt wel heel dichtbij zo :) Mijn laatste werkdag is 15 september.

De baby was hier trouwens met 39 wkn 3 dgn zo'n 1500 gram kregen we te horen met de pretecho.

Gisteren eerste avond gehad van de 'cursus' over borstvoeding, wel informatief.

18. zeeuwsmeisje81

zeeuwsmeisje81 Actief lid

13 dec 2010
    261
    0
    0
    goede morgen dames,

na het gevoel van een goede nacht te hebben geslapen, toch brak wakker geworden.... mezelf maar naar het werk toe slepen vandaag vrees ik...

@ ziekenhuis, 12 september een rondleiding.

@ verlof, ik probeer tot 36 weken te blijven werken , en neem de laatste 3 weken voor mijn verlof in gaat iedere keer minimaal 1 dag vrij per week , zodat ik niet full time werk tot einde verlof.

fijne dag all !

19. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Goedemorgen.

Hier een gode nacht gehad met dank aan de rennies... wilde het eigenlijk niet, maar zonder heeft nu geen zin.

Dadelijk naar de arbo arts toe, zal me benieuwen hoe dat gaat lopen.

Voor sommige komt het moment van verlof al aardig dichtbij..moet zelf nog 8 weken werken tot aan mijn verlof. Maar de tijd vliegt en die weken zijn ook zo om.

20. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    moet ook nog een oproep krijgen van de arbo arts.... ben ook echt benieuwd wat die gaat zeggen.... hoop dat het op een beetje normale tijd gezet wordt...

laatste daagjes van de vakantie ingegaan, zelf moet ik vrijdag weer paraat staan (gelukkig hoef ik nu nog maar 4 uurtjes te werken) ben benieuwd hoe dat gaat... 4 uur staan, nu houd ik me over het algemeen wel koest, en dan gaat het wel met de bekken....

Gister nog bij de fysio geweest, nog wat oefeningen gedaan en tips gekregen, moet over 2 weken terug, of ik moet meer last krijgen....

Deel Deze Pagina