november mama's 2011 Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door moontjemoon, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nooit gedaan eigenlijk zo'n plan, maar ivm mijn pnd's moet ik dat nu wel doen van de psych.
    Je kan erin zetten wat je wil, maar ook wat je juist niet wil. Maar als je nooit bent bevallen kan je idd niks zeggen over houdingen enz...
    maar je zou wel iets kunnen zeggen over dat je bijv graag in bad zou willen bevallen, thuis in de woonkamer of juist in het ziekenhuis. Wie je er wel en niet bij wil hebben. als je bijv in het zh bevalt kan er mn in het umcg vaak een co-assistent bij komen die de boel nog moet leren, als je dat niet wil, dan kan je dat er ook inzetten. Ook als je graag wil dat de vk er in principe zoveel mogelijk of juist zo min mogelijk bij is.

Je kan er ook inzetten dat je na de geboorte alleen wil zijn met je gezinnetje (na de controles dan;)) dat je hem zelf wil aanpakken of dat je man dat moet doen, wie de navelstreng doorknippen moet. nou ja, je hebt vast wel dingetjes... misschien staan er nog wel voorbeelden op internet?

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    nou het is officieel....
    ik kan mijn teennagels niet meer normaal knippen... ;)

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    trouwens, gisteren hadden we het over snachts eruit moeten om te plassen maar eigenlijk wordt ik daar nooit wakker van (Wel van andere dingen zoals een dochter die wakker wordt... de buurman die gaat bellen of een man die herrie maakt in zn slaap) dan ga ik er ook wel uit om te plassen maar het komt ook voor dat ik er helemaal niet uithoef en dan s ochtends wakker wordt en dan pas hoef te plassen.

4. Sjees

Sjees Niet meer actief

Hanna,oei dat was echt schrikken! Wat een klote gevoel he die mega harde buiken loop er nu alweer voor de derde dag mee en wordt er echt kriegel van.

Pamsie gefeliciteerd!

Miepske,jou buik ook al zo onrustig,doe maar goed rustig aan!

Katemans veel plezier op de kermis!

Meiden bedankt voor alle plezier wensen,heeft zeker positief uitgepakt!
    We hebben een super leuke dag gehad met heerlijk weer en gewoonweg genoten van alle shows ed.
    Mijn dochter heeft zich ok kostelijk vermaakt die ligt pas een half uurtje in bed.
    Ik moet zeggen dat ik onze vrienden toch wel enorm dankbaar was voor de rolstoel want heb even 10 minuten alleen geprobeerd te lopen maar had direct heel harde buiken dus de rest vd dag in de stoel blijven zitten,met als tweede vordeel dat ik ook niet zoveel last van mijn bekken heb nu.
    Het was gewoon echt een top dagje! Met als afsluiting mac donalds.

5. juf85

juf85 Niet meer actief

Nou ik wil in het ziekenhuis bevallen en dat weten ze al. Ze werken samen met het Martiniziekenhuis volgens mij en dat is voor ons ook de makkelijkste locatie vanaf ons huis.
    Ik zie het binnenkort wel bij de volgende afspraak met de VK.

Ik kan ook mn teennagels niet knippen. Ik heb het buiten op de camping nog geprobeerd met benen in de lucht. Benen scheren is ook niet zo'n succes. Heb het laatst in bad geprobeerd (ook met benen in de lucht). Zelf hebben wij helaas geen bad.

Ik ga even op de bank liggen.

6. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    Teennagels knippen en benen scheren lukt mij nog wel als ik mijn been op n stoel of iets dergelujks zet. Het gaat wel moeizaam maar goed. Bikinilijn bijhouden is echt n ramp hihi ik zie alleen mijn buik nog hihi

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    #1127 Aowyn, 20 aug 2011
    Laatst bewerkt: 20 aug 2011
    Idd mijn plan was thuis - baarkruk - baby meteen op buik - geen prik preventief - navelstreng laten uitkloppen - hubbie knipt de navel streng.

Het liep wel anders dan ik mij voorstelde/gepland had omdat mijn vruchtwater bijna op was blijkbaar. Ik werd ingeleid en ivm verminderd vruchtwater had ik draden naar binnen voor mijn dochtertje waardoor ik niet van bed mocht :(

Wel kreeg ik haar meteen bij mij, de prik werd niet preventief gezet (doen ze bijna standaard in het zkh, prik voor loslating placenta) maar later wel gezien mijn bloeding (bleek sub totaal ruptuur te zijn gelukkig en niet iets met de placenta) Navelstreng lieten ze uitkloppen en hubbie heeft geknipt.

Ik laat het thuis bevallig nu wel minder los omdat ik weet dat het ineens kan veranderen. Maar wel zoals Azeb aangaf..
    Weer baby meteen bij mij - niet preventief prik - hubbie/moeder navelstreng knippen - als het kan wil ik NIET aan het bed vast zitten, ik vond dat totaal niet fijn, had het erg warm en kreeg dus alleen een koud washandje steeds ;). Baarkruk ben ik onzeker over ivm grootte kind en uitscheuren.

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    teen nagels knippen alleen op bed LOL benen scheren ook zittend.. hoe ik nou de andere haren ga doen moet ik ff spiegel regelen lol

9. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Aowyn nickname alarm!

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hier een drukke dag gehad. Van alles doen en regelen. Voor het eerst een aankoop gedaan over MP. Heb een bad + standaard + emmer + wasbakje van een creme bobbi badje. Alles voor maar €15!

Uk is vandaag weer druk. Merk dat hij dit week ineens wel ruimte te kort komt. Denk mssn met dat zeur gevoel van onderen dat hij een groeispurt of zo gemaakt heeft? Gisterenavond in bed een bult van rechts naar links haha , hubbie zag hem ook

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    :):):):D aangepast lieverd! :)

12. moedervantomasz

moedervantomasz Bekend lid

28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    teennagels en scheren: toen ik dat bij zoonlief niet meer kon stelde mijn man voor om dat te doen.. en hij vind het nog leuk ook haha:d dus ik denk zo gauw ik het nu nie meer kan manlief ook weer ff over neemt 3dagen terug lukte het nog aardig door onder de douche met me been op de droger te leggen, en de bikinilijn door me been er tegen aan te zetten ideaal is anders haha

ja ik kan het wel bespreken met vk maar ik moet met 36w naar gyn ivm ks zoonlief.. ik had bij zoonlief ook geen bevalplan alleen dat ik er van onder geschoren bij wou liggen hahah

ik had laatst last van schoonmaakwoede dus huis aan kan alles pikobello en had ook maar vast comodo verplaatst naar onze kamer en ledikantje in elkaar gezet dus bedje staat opgemaakt en wel haha
    en nu ligt zoonliefs pop( baby) in ledikantje te slapen zo lief ze slaapt al 3 dagen geloof ik haha

en nu de kast nog in elkaar zetten en dan hebben we het grootste gedeelte weer gehad..

ik heb op het moment toch zo last van spraakgebrek echt foei.. en de dementie slaat nog harder toe..

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    mijn man vragen is geen optie.. LOL vorige keer was ook gelijk laatste keer :p deed beetje zeer :D

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    zit te twijfelen of ik de box al ga plaatsen... want dan moet dochtertjes keuken wel naar haar slaapkamer.. hmmm

15. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Hier ook geen beval plan ivm eerste kindje.. Ik zie wel...

Wil thuis met alleen vriendlief erbij.. De rest ervaar ik dan wel..
    Ga er vanuit dat vk me er wel doorheen sleept.
    :)

16. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    nagelsknippen en scheren nog geen probleem straks word scheren op gevoel lukte bij dochterlief altijd aardig geloof ik heb in iedergeval nooit comentaar van vriendlief gehad haha.

17. miepske

miepske Actief lid

2 sep 2010
    396
    0
    0
    Precies, pas op het moment zelf merk je wat goed voelt, daar valt niet veel aan te plannen. Ik wilde ook in bad bevallen, maar bleek hem druppel water op mijn huis te kunnen verdragen. En stof ook niet trouwens, dus had ook geen t-shirt aan :cool:
    Ook qua houdingen ligt het er net aan wat voor soort weeën je krijgt wat fijn is, en hoe heftig het is. Pijnstilling zou je er wel kunnen inzetten, maar dan ben je nog steeds afhankelijk van de bezetting in het ziekenhuis of je het krijgt of niet.

Gisterenavond weer hele heftige harde buiken, weer met kruiken tegen me aan in.slaap gevallen.

18. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @miepske: meid doe je rustig aan. je baby moet echt nog even blijven zitten hoor!!!

@zere borsten: hier wel zere borsten maar nog geen melk lekkage!! gelukkig!

@geboorteplan: ik hoop dat ik ook een formulier krijg van me vk. en anders wil ik het wel gewoon bespreken. vind ik toch wel belangrijk aangezien mijn vorige bevalling niet echt vlekkeloos verliep.

19. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @teennagels knippen: dat gaat hier ook niet meer. als ik maar iets over me buik leun doet het zeer.

@sjees: fijn dat jullie het leuk gehad hebben.

@aowyn: goede aankoop meid!!

20. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Cath: waar ben je geslaagd voor je spijkerbroek?
    Ben eigenlijk ook nog wel op zoek naar een goeie...

Geboorteplan: had ik niet bij Julian. Hij had helaas in t vruchtwater gepoept, dus ik kreeg net als wat Aowyn schrijft allerlei draden naar binnen op t hoofdje aangebracht, dus kon geen kant meer op... Anders had ik graag nog wel even onder een warme douche willen staan, of misschien een paar passen lopen maar dat zat er niet in toen...
    Ik kan me wel voorstellen dat t een rustig idee is voor iemand om het van tevoren allemaal op papier te hebben staan, maar de kans dat t precies zo gaat is klein, en daar moet je dan ook wel weer mee om kunnen gaan.

Sjees: fijn dat je een leuke dag hebt gehad, en dan maar in een rolstoel idd! En Mac Donalds is altijd goed als afsluiting!!

Aowyn dat is echt een koopje allemaal voor 15 euro zeg, top!

Scheren: LOL had het hier ook een keer aan manlief gevraagd, die was helemaal enthousiast!! Maar t was eens en nooit meer, lukte niet zo goed....!
    Maar aan de andere kant, toen ik vrijdagavond ineens halsoverkop bij de vk lag en ze mij ging toucheren had ik door de pijn vd harde buik heen ineens zoiets van : ohoh, ziet er niet keurig bijgewerkt uit daar... Alsof haar dat wat zou interesseren, maar toch...!!:)

Buik hier wat rustiger gelukkig....

Deel Deze Pagina