Ik heb het vooral s'avonds de laatste dagen en vandaag weer onderweg op de fiets naar het werk, tijdens mn werk enz. Nu ik rustig op de bank zit gaat het wel en zakt het goed af. Maar omdat mn baarmoedermond verkort is vraag ik me af of ik even moet bellen.
we hebben gisteravond gelijk contact gehad met de hap en die zeiden dat enting niet nodig was omdat ze al via het rijk is ingeent. we zijn druk aan het denken wat een goede oplossing is. ik heb het er ook echt heel moeilijk mee.
Dan zou ik sowieso even bellen! Zulke pijnlijke harde buiken heb ik trouwens ook bij inspanning (opstaan, trap oplopen, bukken, was ophangen), al een paar keer laten controleren, maar steeds niets aan de hand. Volgens mijn vk was het gewoon een teken dat ik teveel doe dan. Het hoeft niets te zijn, maar met een verkorte bmm zou ik echt het zekere voor het onzekere nemen.
nee harde buiken mogen geen zeer doen. ff in de gaten houden meid maar als je het vaker hebt wel even de vk bellen.
ja als je een verkorte baarmoedermond hebt zou ik zeker even bellen. door dat hij al verkort is kan het nu snel overgaan naar ontsluiten. en dan gaan ze je meer rust/bedrust voor schrijven. beter een keer te veel dan te weinig bellen. maar ze mogen echt geen pijn doen.
Snap dat het lastig is, maar bedenk goed, het is "maar" een hond. Bijten is niet goed te keuren, meerdere keren achter elkaar al helemaal niet. Ik zou een asiel overwegen met daarbij de mededeling dat hij nooit bij een gezin met kinderen terecht mag komen. Marktplaats zou ik nooit doen, dan heb je meer kans dat hij van eigenaar naar eigenaar gaat er er vergeten wordt te zeggen dat de hond onbetrouwbaar is in het bijzijn van kinderen.
nou ja dat is ook mijn grootste angst dat ze wel doorbijt en er een litteken of erger ontstaat. pff ik vind het zo moeilijk. aan de ene kant vertrouw ik haar niet meer. net wat je zegt er was geen aanleiding en ze hapte toch. maar aan de andere kant. ze is al zolang bij ons. ik ben zo gehecht aan haar. oei de kat haalt ook uit naar jullie zoontje. mm ook maar goed in de gaten houden dan meid. kleine wondjes kunnen bloedvergiftiging veroorzaken he! gelukkig dat je tot nu toe altijd optijd erbij bent.
nee ik zou me hond ook nooit op marktplaats zetten hoor! wij hebben haar juist daar vandaan gehaald omdat we een hondje een beter huis wilde geven. ze zat toen in een gezin met kinderen. dat was trouwens ook moeilijk om te zien het afscheid dat die kinderen van kyra moesten nemen. echt huilen. dat haalde mijn jeugd verhaal met mijn oude honden ook wel weer naar boven. ik weet het. het maakt het ook alleen maar moeilijker dat er op dat moment geen aanleiding was voor haar om te bijten. ( al blijft het niet goed dan kan je nog zeggen kind plaagde de hond)
Succes truuske! Hou ons op de hoogte! Pamsie, Ik weet niet of je een ras hebt dat erg oud wordt? Bij een ras dat gemiddeld een jaar of 10 wordt kan je laten inslapen ook nog overwegen. Het klinkt misschien wel hard, maar een hond op zijn oude dag nog weer verkassen is ook niet alles. Een hond heeft zelf geen verdriet of pijn van inslapen, dat hebben jullie als gezin alleen. En je weet daarmee zeker dat je hond niet van hot naar her gesleept wordt en de laatste jaren nog verschillende eigenaars heeft.
Pamsie: wat schrikken zeg! Hopelijk hebben jullie snel Een oplossing! Moeilijk! Truuske: succes! Vandaag weer voor controle geweest! Alles was weer keurig! Bloeddruk 115/70, meisjes wegen 1070 en 1075 gram. Ze zijn alleen wel dwars! De ene ligt in stuit, en de ander ligt overdwars, net onder m'n ribben, met het hoofd rechts en de benen links! Maar ze hebben blijkbaar nog ruimte genoeg om te draaien!
ik denk dat ze opzich wel oud kan worden. het is een kruising tussen een jack russell en een boerenfox. inslapen is voor mij echt geen optie. begrijp me niet verkeerd, wat kyra gedaan heeft kan echt niet. en daar moeten we een oplossing voor vinden. maar ik zou eerder een ander huis zoeken. ( mensen waar ik me bij kan vinden) dan dat ik haar zou laten inslapen.