november mama's 2011 Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door moontjemoon, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pamsie: Kan me goed voorstellen dat het moeilijk voor je is om een beslissing te maken wat je hond betreft. Ik heb zelf 3 katten waarvan ik nu besloten heb dat ze niet meegaan naar het appartement. Ze kunen daar niet naar buiten dus als ik ze mee zou nemen zou ik dat voor mezelf doen en niet voor hun. Stiekem ben ik ook wel blij dat ik straks geen haren in huis heb als de kleine er is. Ik heb heel lang gedacht, ik heb voor mijn dieren gekozen en dan zorg ik er ook voor, ben ook aan ze gehecht, maar gelukkig geen ze naar moeder en schoonmoeder dus hoef niet helemaal afscheid te nemen.

@badje kopen via marktplaats: heb ik laats ook gedaan. Een bébéjou met standaard voro 15 euro. De fuchsia roze girl editie. Hun kindje paste er met 3 maanden al niet mee rion dus ook nauwelijks gebruikt.

2. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    kan het niet zijn dat er net een meetverschil ook is, want op zich is het verschil tussen 2,2 en 2,4 niet groot. Maar ja....je zit dicht tegen de 2 aan. Waarom nu wel rust en met 23 weken dan nog niet?

3. catwoman8979

catwoman8979 Actief lid

29 dec 2010
    497
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    @pamsie: wat zal je geschrokken zijn zeg. ik hoop dat haar handjes snel genezen en ze er weinig aan overhoud.
    ik hoop ook dat je een goede beslissing kan nemen wat betreft de hond.
    ik heb mijn kat tijdelijk bij een vriendin zitten omdat ik komende tijd heen en weer reis. hij vertoonde daar wat jaloezie naar de andere katten...dus ik ben wel benieuwd of hij straks naar mijn kleintje dat niet doet....dan moet ik misschien ook overwegen om hem weg te doen...al zou dat best verdrietig zijn want tis verder zo'n lieve kat.

@truuske: gelukkig is alles nog goed...toch maar rustiger aan doen dus

@marieke: erg leuk kamertje...ik hoop dat er vrijdag zulk goed nieuws komt, dat ik ook snel een huisje heb...ik zou ook zo graag alles voor het kleintje willen gaan doen nu...3 maanden zijn zo snel voorbij.

morgen heb ik groei echo...best spannend hopelijk is alles in orde
    vandaag druk dagje gehad met al wat dingen inpakken...dat scheelt straks alleen maar een hoop werk

4. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Wat een gaaf kamertje marieke!

Een hond bijt niet zonder reden.. Misschien was hij al de hele dag geïrriteerd of was er een geluid waar hij niet tegen kan.. Kan ook geluid van een speciaal speeltje zijn..

Mijn kat heeft mij ook 1x aangevallen.. Ik was aan t stofzuigen en had m zonder dat ik t in de gaten had in een hoek klem... Tja.. Was mijn schuld.. Niet die van de kat..

Maar blijft moeilijk.. T is wel je kind.. Maar je hond is je maatje.. ik zou ze niet meer samen zonder toezicht laten en t toch nog de kans geven... Mijn kat heeft nooit meer iets gedaan.

5. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Onze hond was trouwens ook een kruising met een boeren fox. Zij was 18 geworden !

Truuske.. Dat is wel balen.. Makkelijk gezegd rustig aan doen..
    Met net een nieuwe woning...

6. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

De meting is net 3 keer gedaan, door 2 echoscopisten en de gyn.
    Omdat ik toen nog geen harde buiken had die zeer deden en geen ontsluiting had deden ze nog niets.

Zie net dat ik 2,4 schreef maar het was 2,5 cm. Tot en met 2,5 cm onderneemt mijn gyn nog niets als je 23 weken zwanger bent. Anders had ik een cerclage gekregen.
    Nu ik al op de 28 weken zit, is het kindje levensvatbaar dus zullen ze geen cerclage meer plaatsen. Dan is het remmen en longrijpingsspuit maar heb geen weeen en geen ontsluiting gelukkig!

7. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Casss, bijna alles is ingepakt. Alleen keukenspul en kleding enz dus dat komt wel goed!

8. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Truuske rustig aan dan maar zit niks anders op...

Pamsie heb je op de wonden wel nat verband gedaan?? en ik zou toch overleggen of je geen antibiotica voor je meisje moet hebben, is namelijk wel protocol
    nat verband ab en zn tetanus, maar die hoeft ze niet...

Pamsie ik zou mijn hond niet meer vertrouwen, ik heb er zelf 5 zou er geen 1 willen missen, maar als ze bijten... pff moeilijk hoor..

Hoop dat je een oplossing vind.

all zwaai

9. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als mijn katten me krabben doe ik er altijd meteen aloë vera gel op, dat helpt ook heel goed tegen een eventuele ontsteking en trekt de rotzooi eruit.

Ik heb even mijn tekst uit een ander topic gekopieerd, zou graag ook jullie mening horen:

Wij gaan straks verhuizen naar een appartement met 2 slaapkamers. Omdat de babykamer niet zo groot is ben ik aan het twijfelen. De badkamer is wel heel ruim (architectonisch staaltje van slechte indelen) dus het badje met standaard komt sowieso op de badkamer te staan wat ik eigenlijk wel prettig vind. Nu twijfel ik alleen of ik de commode ook niet op de badkamer zou zetten, zodat ik de kleine vanuit het badje meteen op een handoek/badcape op de commode kan leggen. Maar op de commode verschoon je ook luiers en kleed je het kindje aan, vooral dat laatste lijkt me prettiger op het kamertje zelf omdat daar de kleerkast staat.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

@Pamsie: dat appartement wat je ooit eens gepost had dat ging niet door toch? Volgens mij heb ik gemist waar je dan nu ging wonen (Tetta is nieuwsgierig:p)

10. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ik heb gelukkig geen last van lekkage en gelukkig ook niet van harde buiken. Maar lijkt me best lastig!

11. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Truuske, rust is de enige optie...wel aan houden dus!

Ik zit vanmorgen nog blij te verkondigen dat ik geen lekkage had....Het is vanmiddag echter begonnen :( Morgen na het werk eens kijken wat er nu in de winkels ligt, want elke ochtend een nat bed is ook niet de bedoeling en een bh kan ik niet 24/7 meer verdragen

12. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Tetta: zou de commode gewoon in de slaapkamer doen! Desnoods kan je een wipstoeltje mee nemen in de badkamer en leg je daar een handdoek in, kan je je kindje warm inpakken en dan naar de slaapkamer lopen.

13. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    zo heb alles terug gelezen, es kijken wat ik onthouden heb..

@Pamsie, schrikken zeg!! Hoe is het nu me je meisje?? Is zij zelf bang van de hond geworden?? Sterkte met de keuze die jullie moeten maken.. is niet niks!

@Marieke, super kamertje!! ach en roze is tegenwoordig toch voor een jongen ook super hip ;)

@truuske, succes met rust houden, hoop dat Joey mama ermee helpt ;) nog pijnlijke harde buiken gehad??

er waren weer verschillende controles goed, super om te lezen!!

@Tetta, zou het pas beslissen op het moment dat je in het nieuwe appartement woont, misschien past de commode prima op het kamertje, misschien wordt het net te krap... met aankleden kan je dan altijd de kleertjes op de badkamer leggen als je kleintje in het bedje ligt.... hoe dan ook er is altijd wel een mouw aan te passen.... wanneer mogen jullie er in?? volgens mij had ik het gelezen, maar weet t niet zeker meer....
    Hier vandaag weer gewerkt, ging beter dan vrijdag, maar was nog niet echt om naar huis te schrijven.... morgen een 17.00 - 22.00... ben benieuwd, werkt het niet, dan kan ik dat woensdag mooi aangeven bij de arbo-arts heb dan naar eer en geweten geprobeerd te blijven werken...

14. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    @ tetta
    Ik zou took daar pas bekijken..onze kast staat best ver van de commode af..dus moet toch altijd eerst kleding pakken alvorens ik mijn kindje op de commode leg...
    Tja dat stukje naar de badkamer lijkt me dan ook niet meer uitmaken..

15. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Pff ik kan ok echt niet met bh slapen..maar voorlopig lek ik nog niet zo heftig..

16. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    @pamsie tjee dat is schrikken zeg. hoe reageert ze nu zelf op de hond. lijkt me toch aardig beangstigend.
    @tetta, zou het ook pas bekijken als je er woont. dan kun je altijd nog kijken wat het makkelijkste is.

@ego, vandaag groeiecho gehad. de metingen vallen nu binnen het gemiddelde. beentjes 1,5 week achter en buikje 1 weekje achter maar beide netjes binnen de lijnen. de gyn zei ook dat een groeivertraging toch meestal wel begint met het buikje wat achter blijft. over 2 weken moeten we terug komen om te kijken of het dan de groei gewoon binnen de lijnen blijft maar ze zag geen reden toch bezorgheid nu. pfff wat een opluchting. wel 3x hartje geluisterd en 2x echo gehad dus dat was wel super leuk. misschien dat iemand hier weet. beebje lag met hoofdje naar beneden maar lag te diep om het op te meten. is dat het teken dat beebje al aan het indalen is?? ik vroeg het aan de gyn en kreeg het antwoord van dat het niet hoeft te betekenen dat ik eerder beval dan de 40 weken dus beetje maf antwoord. weet hier iemand het? in ieder geval ons beebje woog nu 1310 gram. nou volgens mij is dat vrij netjes?!

17. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    @marieke: leuk kamertje zeg :)
    @ pamsie: zo dat is schrikken zeg! Kan mij voorstellen dat de keus moeilijk zal zijn wat deze ook mag worden. Alles goed nu met je kleine meisje? Het is wel raar dat ze opeens hapt. Misschien n twken van jaloersheid opeens?
    @ truuske: Suc6 met rust houden

18. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Meriam, net gewicht hoor! En een groeiecho blijft ook maar een gok!

@lekkage; als je niet met een bh kan slapen, is dan een strak hemdje met zoogcompressen erin een optie?

19. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    meriam kan idd zijn dat beebje al ingedaald is maar kan ook bibi zijn dus nog niet vast in de bekken maar bewegelijk.
    Chayenne lag met 32 wken bibi en 35 weken vibi dus ompleet ingedaald en bleef lekker 2 weken langer zitten hihi dus zegt idd niks over wanneer je bevald.

Verder ben ik vandaag gewoo lui en moe chayenne weer na pz vanaf nu 3 ochtende dus lekker rust voor mij!

20. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Nou ik denk niet dat deze dame draait hoor!
    Ligt continue al in stuit....

Deel Deze Pagina