november mama's 2011 Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door moontjemoon, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @salcia: mooie buik zeg!!

@sjees: ja dat is echt vervelend want wij hebben ook nog eens geen toilet boven. dus ik moet elke keer naar beneden toe:(

@tetta: klossen moeten trouwens op de eerste dag van je 37ste week op klossen staan.

@mammi: ik vind 7 a8 harde buiken toch wel veel, maar zo lang ze geen pijn doen en er geen echte regelmaat in zit is het niet zo erg. ff in de gaten houden dus.

2. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Ons bed was als ik me niet vergis ergens in de buurt van de 80 cm hoog. Heb er in het begin aardig aan moeten wennen zo hoog, maar nu geen problemen meer mee, maar mijn dochter van 4 heeft af en toe nog moeite om in ons bed te klimmen en die van 20 mnd ben ik nog steeds bang dat die er een keer goed uitvalt als we effe niet opletten.. (Ze kijken weleens een dvd in ons bed als ik boven de was aan het doen ben).

Harde buiken en dan zoveel in een korte tijd, dan zal ik toch even voor de zekerheid overleggen met gyn/vk. Al is het maar dat je het benoemd hebt! (zegt de persoon die zelf ook niet gebeld heeft..haha)

3. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pamsie, nee hoor, zit geen regelmaat in en doen niet pijn. Heb ze nu als volgt gehad:
    08.00-09.00 6 x
    09.00-10.00 4 x
    10.00-11.00 2 x

Lijkt er dus op dat het echt met de drukte te maken heeft van het naar het werk komen en meisje naar de creche brengen. Langzamerhand zakt het af. Ik zal het de rest van de dag ook bijhouden.

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Onze boxspring is 70 cm hoog. Maar op de site van de verloskundige staat 80-90 cm. Ik weet niet wat het van de kraamzorg moet zijn, ze bellen als het goed is binnenkort nog. Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Maar goed, dan moet je bed alsnog hoog zijn voor de kraamzorg.
    Ik denk dat we er een extra matras op leggen. Klossen kan niet, omdat er in totaal 8 poten onder zitten (2 onderstellen).

Maagzuur: ik ga vandaag maar eens precies bijhouden wat ik eet. En wanneer ik last krijg. Misschien krijg ik dan een beter beeld. Maar inderdaad, de ene keer krijg je het wel na een bepaald soort eten en de andere keer niet.
    Het eten over de dag verdelen deed ik al redelijk, behalve het avondeten. Vind het zo raar om maar een klein beetje te eten dan.

5. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Moontjemoon, ben jij ook zo goed in het geven van adviezen die je zelf niet opvolgt? Ik hou het even bij en dan bel ik eventueel eind van de dag om heel even voor te leggen....

6. moontjemoon

Haha...jeps.
    Maar heb er nu niet zoveel last meer van gelukkig, maar komt ook omdat ik alleen nog op AT basis werk! Scheelt een hele boel :)

Morgen moet ik zelf weer naar de vk, dan is ze terug van vakantie.

7. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Tetta, ik vind m zelf nog steeds klein hoor...en wisselt soms per dag, soms kan mijn jas niet meer dicht en nu vanmorgen weer wel, heel raar

8. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    @lara, wat een super mooi kamertje voor jullie dochter!

@cass, whahah ik zit nu die aflevering te kijken van atwt, echt heel stom idd.

Ik zag een paar mooie buikjes voorbij komen!

Hier begin ik ook echt last te krijgen met werken, aan het eind van de dag zere rug en erg moe. Maar ja, we moeten nog een paar weekjes....

9. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Help me even, AT basis? :)

10. linde90

linde90 Niet meer actief

Hoi meiden, wat een gezellig geklets al op de vroege morgen.

Mammi, inderdaad even bijhouden hoeveel harde buiken, maar ken het wel met drukte van kindje wegbrengen en haasten naar het werk.

salcia. wat een mooi buikje.!

Iedereen bedantk voor de leuke reakties op het kamertje.!

HIer vanmorgen weer naar de vk geweest en alles weer goedgekeurd.
    Ze vond dat ik vocht vast ging houden in mijn gezicht, maar ziehet zelf niet zo eigenlijk hahaha,
    Bloeddruk weer netjes 120-70, bm 31 cm en 2/3 nx .
    Gewicht +1,1 kg nu.
    Verder nog even over de bevalling van ons meisje gehad en de volgende bevalling.
    Omdat het de vorige keer bij de persweeen misging moet ik heel erg optijd bellen, als ik al te ver ben wordt het een thuisbevalling ipv een zieknhuisbevalling en dat moeten we zien te voorkomen.
    Maar wel alles in huis halen voor het geval dat, dus we moeten een bed huren voor in de woonkamer.
    Ze verwacht dat het snel gaat dus ben benieuwd.......

Over 2 weekjes weer een groeiecho en een gdc..

11. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Ik heb ook 8 poten en twee onderstellen maar wel op klossen gehad.
    Ben zelf 1.80 dus dan is wel fijn weet eigenlijk niet hoe hoog ons bed is heb boxspring maar is een 70 cm eloof ik.

12. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    @Salcia: mooie buik zeg!

Klossen: Wij hebben ook een box spring zo een 70 cm hoog. Ik las inderdaad op de site van de kraamzorg dat het bed 80 cm hoog moet zijn. Dus heb kraamzorg gebeld en zij deelde mij mede dat het niet nodig was om een box spring op klossen te zetten. Weet niet of het ook geld als je box spring van 50 cm hebt!

IK ga ff boodschapjes doen zag namelijk lakentjes in de aanbieding bij kruidvat. Volgens mij hier ook vermeld ... ga vandaag maar voordat ze dadelijk weer op zijn...

13. Sjees

Sjees Niet meer actief

voor mensen met een boxspring of laag bed die niet op klossen kan,je kunt er ook even een matras bovenop leggen dan is het probleem ook verholpen,die tip hoorde ik vd kraamhulp.

14. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    hey meiden,

heb een tijdje niets laten horen was en ben behoorlijk moe. aankomende maandag weer een groeiecho dus ben wel heel benieuwd naar ons aapje en vandaag naar de vk geweest. bm 27 cm 1/ nx en de kleine is volledig ingedaald bibi bloeddruk is 110/70 dus ook netjes.

afgelopen maandag ook al een half uur aan de ctg gelegen in het ziekenhuis omdat ik me alles behalve goed voelde. ze hebben gelijk alles heel grondig onderzocht me bloed en urine en 3 x me bloeddruk opgenomen en de ctg dan. die perfect was het is een heel beweegelijk aapje hihi. ben nu dus ook wel weer gerust gesteld.

hoe is het hier allemaal? ik lees dat een aantal meiden al last hebben van voor weeen ? hopelijk wordt het een beetje rustiger want de kleintjes zouden nog wel even moeten blijven zitten hoor.

15. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Meriam: geluukig dta alles goed bleek achteraf maar doe maar rustig aan want dat aapje van jou mag ook nog even ;)

Hier sloeg de nesteldrang gisteren toe en das best lastig als je tijdelijk bij je schoonmoeder woont en alles zit in dozen. Ben uiteindelijk alle inhoud uit de babydozen gaan uitsorteren. Nutteloze reclame weggegooid, bruikbare spullen in een verhuisdoos samen met de spullen die ik al gekocht had zoals hydrofielen, dekentjes etc.

Daarna de zak met rompers en broekjes die ik gekregen had tevoorschijn gehaald en de kleding die ik zelf gekocht heb. Heb nu een /lijst/schema gemaakt van wat ik allemaal heb in welke maten.

Mijn vriend heeft zich kapot gelachen maarja je moet toch wat he :D

16. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nesteldrang heb ik nog niet echt last van geloof ik. Kwam dat maar, dan had ik de boel wat beter op orde ;)

Meriam, sta jij ook zo moe op ook al heb je goed geslapen? Het lijkt wel of ik geen energie meer kan opnemen ondanks een goede nachtrust.... Fijn dat alles goed blijkt te zijn en jij gerustgesteld bent. Wel al helemaal ingedaald dus! Is het je eerste kindje?

Tetta, lekker toch dat je alles nu in kaart hebt gebracht :D Haha, mannen snappen dat sowieso niet volgens mij ;)

Wat doen jullie eigenlijk voor werk en tot hoelang werk je door? Ik woon niet in Nederland, dus voor mij is het nl systeem me niet helemaal bekend, maar mag je altijd zelf kiezen of je 4 of 6 weken voor de uitgerekende datum stopt? Of zijn er ook beroepen waar je 'gedwongen' wordt om 6 weken voor die tijd te stoppen, zoals lichamelijk zwaardere beroepen?

17. moontjemoon

AT is arbeids therapeutisch.. wel aanwezig, maar andere werkzaamheden waar de oude niet meer gedaan kunnen worden.

18. moontjemoon

Als je je werk niet meer kunt doen of minimaal deels in de ziektewet zit ben je verplicht om met 6 weken voor de uitgerekende datum te stoppen met werken. Anders kun je er zelf voor kiezen om 4 voor te doen en 12 na ipv 10. Je mag na de bevalling als je echt wilt ook eerder weer beginnen met werken (kan het me niet voorstellen maar toch) en dan mag je min 6 weken na je bevalling weer werken, anders ben je mogelijk niet verzekerd.

19. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    zooooo herkenbaar... had samen met zoonlief voor zn verjaardag arretjes cake gemaakt, en natuurlijk kwaliteitscontrole gedaan.... heel vervelend om dan zo'n lekkere dingen te laten staan :)

20. moontjemoon

Ben trouwens verpleegkundige en zit nu 100% in de ziektewet, maar werk mijn uren nog op AT basis.. (Moet nu dus met 6 weken voor de uitgerekende datum stoppen met werken)

Deel Deze Pagina