november mama's 2011 Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door moontjemoon, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een beetje geluk bij een ongeluk gehad wat werk betreft. Baas had me aangenomen maar het werk verkeerd ingeschat (bleek achteraf niet genoeg werk te zijn voor me) Omdat mijn contract nog tot december liep en hij de kwaadste niet is heeft hij aangeboden om me door te betalen terwijl ik niet hoef te komen. Ben dus met heel erg vervroegd zwangerschapsverlof :D

2. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    'vlinderen' geeft de bekken rust... voeten bij elkaar en de benen dan langzaam naar buiten laten gaan, niet duwen om ze op t bed te krijgen!! en de benen bij elkaar en dan afwisselend links/rechts neerleggen (maar die is vooral fijn als je last van je onderrug door de BI hebt) maar misschien dat het vlinderen ontspanning geeft....

3. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, dat is een prettige bijkomstigheid Tetta!

Moontjemoon, bedankt voor je uitleg. AT had ik echt even niet door ;) Mag ik vragen waarom je in de ziektewet zit? Kan me goed voorstellen dat je als verpleegkundige snel lichamelijk beperkt wordt in een zwangerschap. Zeker als je mensen moet tillen en doen.....ik neem aan dat het met de zs heeft te maken, neem me niet kwalijk als het iets heel anders is waar je liever niet over praat! Wil niet nieuwsgierig zijn hoor....

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik ga met 34 weken met verlof. Ik werk als invalleerkracht in het basisonderwijs. Dus soms iedere dag een andere groep/school. Met mn bekkenklachten vond ik dat de laatste weken voor de zomervakantie best wel zwaar. Dus leek het mij handig om met 34 weken met verlof te gaan. Maandag beginnen hier de scholen weer. Ik ben nog niet gebeld. Ik moet dan nog 1,5 week werken (als er werk is natuurlijk). Ik ben benieuwd of ik nog gebeld word.

Ik heb de lakentjes van kruidvat niet gekocht. Ik had er laatst 1 bij trekpleister gekocht. Ik heb het ledikantje opgemaakt en dan staat het plaatje op de kop. Als je het lakentje om het dekentje omslaat, verwacht ik dat je het plaatje goed kunt zien als je aan het voeteneind staat. Maar dan staat het plaatje dus op de kop. Dat vond ik zo raar. Ons kindje komt trouwens eerst in een wiegje te liggen (dat heb ik nog niet opgemaakt hoor, maar vond het leuk om het bedje in het kamertje wel op te maken).

5. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    en over de hoogte van het bed, heb bij Fayah het advies gekregen om er eventueel een extra matras op te leggen, zodat die voor de controles hoog genoeg was voor de kraamhulp (die dat zelf grote onzin vond :p) Dus misschien een tip voor de meiden die aan het twijfelen zijn om het bed wel of niet te verhogen.... ons bed zet je ook niet zo makkelijk omhoog (is 70cm hoog) dus gebruik ik als de kraamhulp daar behoefte aan heeft het matras van het logeerbed....

6. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    ow ;) zie dat sjees me al voor was met die matrassen tip :D

gister eerste cursusavond gehad.... pfff vrouwtje was aan het doorzijveren over die bekkenbodemspieren zodat die getraind worden :) Mn therapeut zei dat ik die juist niet te veel moest trainen omdat de ontsluiting dan langer kan duren... tja jullie raden wel naar wie ik dan liever luister :p

effe op de bank gaan liggen.... zoonlief moet straks naar het zwemmen en moet mn bekken rust geven en merk dat ik harde buiken begin te krijgen... wéér te druk gedaan vanmorgen :$ gelukkig begin ik het balans te vinden... duurde wel even ;) vandaag maar niks meer extra's doen, wilde morgenvroeg als de kids op school zaten boven aan de slag....

7. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga met verlof zodra de gyn vindt dat ik niet meer moet werken....hier werk je anders door tot de bevalling in principe. Sommige bedrijven houden 38 weken aan, maar dat hoeft niet. Je hebt dan wel 14 weken na de bevalling. Met onze eerste heb ik gewerkt tot 37+3. Geloof niet dat ik dat nu ga redden....

8. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was net van plan om bij de Kruidvat een lakentje te gaan halen dat ik gezien had. Enig idee of dat bij de Kruidvat lakentjes ook zo is met dat plaatje? Wel stom gedaan dan trouwens.

9. juf85

juf85 Niet meer actief

Misschien heb ik ook wel een 'misdruk lakentje' of zo. Het ziet er wel een beetje raar uit. Maar misschien kun je er gewoon 1 bij Kruidvat halen en dan thuis controleren?
    Ik had die van trekpleister al even in huis (geen bon) en had hem ook al gewassen. Ik zag het bij het opmaken pas.
    Verder heb ik gewoon witte lakentjes, dus heb ik het probleem verder niet.

Ik verveel me vandaag een beetje... Heb geen zin in grote huishoudelijke klussen. En heb internet inmiddels ook wel gezien.

10. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    JA kan het inderdaad eens proberen.

OMG, mijn kitten (16 weken) is op de tepels van de kitten van mijn schoonmoeder (12 weken) aant zuigen. Volgens mij meent ie dat er nog wel uitkomt ook. Ze zijn allebei flink aant spinnen dus ik laat ze maar, maar hier klopt toch iets niet :S

11. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Ik ben vanwege harde buiken (die ook pijnlijk waren) in de ziektewet beland. Mijn collega's moesten een aantal dingen van mij overnemen, maar dat kunnen hun ook niet volhouden. Kreeg van de arbo te horen dat ik niet meer mocht tillen, duwen, trekken etc etc.. Heb genoeg andere taken om te doen, alleen kreeg ik daar voorheen de tijd niet altijd voor, dus kan nu mooi de boel op orde maken en overdragen naar anderen :) Hopen dat ik volgend jaar niet weer opnieuw kan beginnen met dingen in- en doorvoeren waar ik nu mee bezig ben...

12. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moontje, oke, vervelend zeg. Maar nu heb je er ook echt minder last van?

Ik merk dat de harde buiken sterk zijn afgezakt naar nog maar 1 per uur...dus het opstarten van de dag kost me gewoon veel moeite en dan merk ik dat in veel harde buiken en nu valt het wel weer mee. Ben ik benieuwd hoe het gaat als ik zo naar huis ga, meisje van de creche halen, thuis eten, meisje in bad en op bed, het hele avondritueel....

13. Beetletje

Beetletje Bekend lid

28 feb 2011
    624
    0
    0
    @ Salcia, wat een mooie buik!

Wij hebben ook een boxspring en heb ook gelezen dat je bed bij week 37 minimaal 80 cm hoog moet zijn. Ons bed is dat net niet. Morgen moet ik bellen om een afspraak te maken voor de intake vd kraamzorg. Bij die intake vraag ik dan wel even hoe en wat.

Merk nu dat als ik lang zit (op mn werk) dat ik mn bekken ga voelen. Dus dan loop ik af en toe maar een stukje.

14. moedervantomasz

moedervantomasz Bekend lid

28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    nou ik hoop eigenlijk niet dat oma gelijk krijgt ze mag nog wel ff blijven zitten..
    ik heb die druk er nog steeds opstaan lopen is vooral moeilijk en zwaar, naar de wc gaan heb ik ook een dagtaak aan.. en als je nou denkt dat er wat uit komt neeeee 4 druppels:s
    ze ligt momenteel nog in de stuit en heb het idee dat ze op mijn blaas drukt, soms na een half glas mag ik al met het idee een volle blaas te hebben andere momenten kan ik 3 glazen drinken en moet ik nog niet.. of ik ga voor ik de deur uit ga en dan binnen paar sec weer word er gek van

15. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    Ik heb vandaag het lakentje bij de Kruidvat gehaald. Daar waar de afdruk zit is al dicht genaaid. Dus je hoeft het lakentje niet nog eens om te slaan. Wel ideaal vind ik het. Ik heb het lakentje gekocht met roze bloemetjes erop. Jammer dat ze niet meer verschillende afdrukken hadden.

16. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    ja het is ons 1e kindje en ik ben idd heel erg moe ook al heb ik geslapen. ik slaap meestal overdag ook nog dus in de nacht toch wel een uurtje of 7 a 8 en overdag 1 tot 2 uurtjes. dus mag echt niet klagen want ik lees bij sommige meiden hier dat ze helemaal slecht slapen...

17. juf85

juf85 Niet meer actief

@ stroopwafel: maar je slaat het lakentje toch om het dekentje heen? Bij ons lakentje is het bovenste stuk dubbelgeslagen vastgenaaid, maar dan staat het plaatje dus op de kop als je het lakentje om het dekentje vouwt.

18. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    even tussendoor een bericht van Leentje; had gevraagd hoe het was, en las dat er meerdere waren die benieuwd waren hoe het daar ging.

'Hier gaat het naar omstandigheden goed! Hij is een erg sterk mannetje en doet het goed met ademhalen eten etc. Het enige spannende is nu dat hij een hersenbloedingkje heeft gehad waarschijnlijk vlak voor of na de bevalling , daar maken ze nu om de dag een echo voor. tot nu toe is hey hetzelfde gebleven, maar we zijn niet rustig voordat het weg is natuurlijk!

ik zal binnenkort weer even op het forum komen spieken!'

zo snel naar een kennisje die gaat helpen met de geboortekaartjes!

19. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Och jeetje, dat arme kleine mannetje... Fijn dat je het even kon doorgeven hier Katemans, was inderdaad ook erg benieuwd...

Hier gisteren nav de vk een goed gesprek gevoerd met mijn directrice, en ik ga deze drie resterende weken halve dagen werken! Degene die mij komt vervangen in mn verlof is er nl nu al, dus die gaat alvast de middagen doen! Ben echt opgelucht...:)
    Verder vandaag amper met de krukken gelopen, ik vind het echt nog heel lastig en wennen...

Las weer veel ellende met maagzuur.. Hier valt t op t moment wel mee (even afkloppen) Bij mij werkte gaviscon wel redelijk tot goed, dus het verschilt blijkbaar per persoon...

Ga nog ff verder bijlezen

20. Sjees

Sjees Niet meer actief

Leentje@wat fijn dat de kleine man het goed doet,maar natuurlijk erg spannend nu,hopelijk is de bloeding snel weg en kunnne jullie echt gerust zijn,succes met de kaartjes

Hanne,fijn dat het gesprek met de leidinggevende goed ging,en lastig he met krukken lopen,heb je wel die speciale handvaten die lopen een stuk prettiger dan die gewone handvaten....

mammi,waar woon jij dat je tot je zwangerschap meot doorwerken dan??? Lijkt me erg zwaar.

tetta klinkt als een fijne werkgever.

hier alles goed,had vanmiddag alleen even op de fiets melk gehaald bij de winkel,maar dat was helaas toch weer teveel dus zit de rest vd middag avond alweer op de bank te hangen,grrrrr
    Mijn ouders belden vandaag op om te vragen of mijn dochter morgenavond bij hun mag blijven slapen en dan gaan ze vrijdag naar de dierentuin,dus dat is fijn,kan ik weer lekker rustig aan doen,heb een heeeeeeeeel lief dochtertje maar het is een dondersteentje en geeft je absoluut geen rust ,ik mag ook niet liggen op de bank dan gaat ze aan mijn hand trekken van mam kom eraf,of ik wordt onder speelgoed bedolven hihihi

Deel Deze Pagina