Goedemorgen deze zonnige ochtend! @Rosa, heb je nog wat kunnen slapen? Ik vrij goed gelukkig na m`n pitstop! @Onzewens, je bent allang op pad maar toch veel plezier! @Niek, hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Welkom! @Ladylola, ja, misschien is dat echt wel een goed idee! Dat we elkaar nu al een beetje helpen met op het eten te letten! Jij gaat dus wel aan de zoetjes? Ik heb dat ook gelaten ivm de baby maar dichtgroeien is ook niet gezond he.. Vleeswaren eet ik veel, op heel veel brood! Ben echt brood verslaafd de laatste weken. @Nora, deze keer `alleen` mijn BB hoor! Mijn bankpas heb ik een paar weken geleden verloren en wel weer teruggevonden. En.... hierbij een ▂▃▅▆▇▇▆▅▃▂▂▃▅▆▇▇▆▅▃▂ voor alle wavers vandaag!
Goedemorgen dames! Zoetjes en light producten... ik gebruik ook zoetjes en drink vaker cola light. Voor de rest let ik wel op natuurlijk maar niet zo erg als hiervoor ( ben ook heel veel afgevallen... een aantal jaren geleden 20 kilo, maar dat is er langzaam weer wat aangeslopen... en 2,5 jaar geleden bijna 13 kilo en dat is eigenlijk zo gebleven totdat ik zwanger raakte. Alleen idd.. nu gaat het er weer bijkomen maar eigenlijk vind ik dat niet erg. Zolang ik er geen 30 aankom... haha.. Tot nu toe valt het wel mee omdat ik echt niet veel kan eten. Mijn maag zit na een aantal happen vol ( zou dat komen door de tweeling?? ) Misselijkheid, alleen bij vieze geuren... Nora, wat goed dat jij zoveel bent afgevallen. Ladylola, jij ook zoveel kwijt? Super zeg! meiden met het bekkenprobleem, dat is balen zeg! Hopelijk kan de fysio jullie helpen en loop je niet met heel veel klachten rond. Niek, welkom bij dit topic. Hier wordt heel veel gekletst! Kei gezellig... Onze wens, hoe is het zingen gegaan? Of ben je nog bezig? Heel veel plezier in ieder geval! 20 weken echo... die hebben wij over 5 weken. Donderdag eerst nog een echo en dan 4 weken wachten op de 20 weken echo. Ik vind 2 weken wachten al lang. Vind het knap dat jullie het vol hoduen om zolang te wachten. Maar wat moet dat moet he... Fijne zondag voor iedereen!
@voedingsadvies. Ik hoef niet af te vallen, maar mocht je dat wel willen zou ik willen aanraden te minderen met koolhydraten (brood, aardappelen, pasta, rijst), en daarin de plaats wel voldoende eiwitten (melk, yoghurt, kaas, vlees) te eten. Wat betreft zoetjes, naar mijn mening is dat nog slechter dan gewoon suiker. Het lichaam herkent die chemische troep niet en reageert er hetzelfde op als suiker. Het slaat het dus gewoon op... gebruik liever Stevia, dat is en natuurlijke zoetstof. En zoveel mogelijk pure (onbewerkte) producten gebruiken. Bijvoorbeeld zilvervliesrijst ipv witte rijst en rietsuiker i.p.v. witte suiker. Nogmaals, ik ben onlangs afgestudeerd als voedingsdeskundige en aardig wat ervaring opgedaan in de stages die ik gelopen heb.
Ja inmiddels ook een bedreven voedingsdeskundige door jarenlang bewust eten. Ik weet precies waar bij mij de haken en ogen zitten, maar ja de uitvoering schort het soms aan Van de zoetjes wist ik trouwens niet, dat het alsnog wordt omgezet in suiker. Dat het slecht is weet ik wel. Ik kom er btw niet uit welke kinderwagen. - Stokke voor de ideale hoogte, wendbaar (maar niet mijn smaak en later moet je je kind erin tillen! ) - Bugaboo, ik vind dat gewoon een mooie wagen en je kan van kleur veranderen. Tevens prima wagen en ik ben klein, dus lage bak maakt niet uit. - Joolz Earth edition, erg praktisch en snel in te klappen. En ook een mooie wagen. Iemand ook aan het dubben voor deze wagens, of iemand steevast een voorkeur voor eentje?
Haha, je mag wel brood eten hoor Ik ken jullie situatie niet dus kan niet aangeven wat een juiste hoeveelheid is om aan te houden. Maar "normaal" is 5-6 sneetjes.
wavee voor noraa !! Yeahh @gewicht ik ben nog niks aangekomen volgens mij.. dus dat is wel lekker naja je moet natuurlijk op een gegeven moment wel wat gaan aankomen toch ?
Goedemorgen allemaal! Hoe is het hier? Ik zie dat er een nieuwe is. Welkom Niek. En gefeliciteerd met de zwangerschap. @ goede voeding. probeer mijn best te doen om een beetje gezond te eten (heb overgewicht) maar het valt niet altijd mee. Ben ook echt een emotie-eter, dus om abrupt te stoppen met 'slechte' voeding is daarom best moeilijk voor me. Ik hoop met behulp van een diëtiste en voor de psychische kant mbv de psycholoog waar ik gesprekken heb, mijn best ervoor te doen. Van zoetstof ben ik idd op de hoogte, dat dat niet gezond is. Dus probeer dat ook niet teveel te nemen. Jullie nog plannen vandaag? Ik ga vanmiddag even naar mijn zwager, waar ook mijn schoonzus en zwager samenkomen. Mijn schoonmoeder word dinsdag opgenomen in het zkh, en dan worden donderdag de tenen van haar linkervoet geamputeerd, en twee weken later de tenen van haar rechtervoet. Dus we gaan even als kinderen + aanhang afspreken wie wanneer op ziekenbezoek gaat. Zodat niet iedereen in 1 keer komt en de volgende avond er niemand is. Wel erg sneu voor haar. Ze moet beter kunnen gaan lopen zonder die tenen, want ze is erg slecht ter been. Kan me er alleen nog niks bij voorstellen.
@Joyce en onzewens, bah vervelend die klachten nu al. Hopelijk kan fysiotherapie jullie helpen. @Niek Welkom!! @Gewicht, ik ben volgens mijn nog niets aangekomen. Ik vreet me te barsten en een volgend moment krijg ik geen hap door mijn keel. @Slapen ik heb vannacht weer heel raar gedroomd en die droom bleef maar in mijn hoofd malen. Om half 6 pen en papier gepakt en het verhaal opgeschreven en toen was ik het kwijt. Lekker doorgeslapen tot 11 uur. Ben nog steeds moe, maar ja. In huis moet toch echt wat gaan gebeuren.
▂▃▅▆▇▇▆▅▃▂▂▃▅▆▇▇▆▅▃▂ Voor de wavers.. Hier geen zoetjes, althans zo min mogelijk en qua cola drink ik nu cola light cafeine vrij. Bevalt me prima.. Gewicht blijft redelijk stabiel, maar ja zoals ik al eerder heb gezegd is mijn gewicht ook niet nihil. Ik vind een kleine 3 kilo netjes na het stoppen met roken. Ik ben zo trots op mezelf.. Nu volhouden.. Snoepen doe ik nu meer dan eerst, dus daar moet ik in gaan snijden, verder tja. ik eet normaal.. alleen 's avonds minder, want dat hou ik anders niet binnen.. Qua kinderwagen zijn wij eruit.. Het word een Quinny. Geen gewtijfel meer. Vriendlief is gister geschrokken van alle prijzen en heeft nu ineens zoiets van "kunnen we wel op vakantie of moeten we maar thuisblijven" Grrr ik wil naar de zon in juni, dus we gaan hahahaha komt wel goed hier... Hij is gewoon geschrokken... X Lissa
Oh ja, Ik mag ook waven vandaag!!! @Jel, beter lopen zonder tenen? Heeft ze daar dan zoveel last van? Ik kan me er ook weinig bij voorstellen
Jeetje, lopen zonder tenen... wat klinkt dat heftig joh... sterkte ermee! Ohh..... 5 a 6 sneetjes moet nog lukken! Ik heb er vanochtend 4 gehad en zou nu wel weer lusten maar dan zou ik sowieso niet meer dan 2 hebben genomen. Nog een andere vraag nu we hier kenners hebben: ik hou verschrikkelijk veel vocht vast, kan mijn ring niet eens meer om! Daar nog tips voor? Ik drink wel veel meer dan voor ik zwanger was, omdat ik die behoefte gewoon heb, maar dat lijkt me toch juist goed nu?
Goedemorgen dames!! Wave mee voor de wavers! We schieten toch wel lekker op met zn allen! Wij zijn aan t aftellen, nog twee dagen en we hebben onze echo voor de geslachtsbepaling.. We hebben er echt zon zin in! en ik zie dat deze week er ook meer dames aan de beurt zijn @pijn hier valt t mee, als ik n drukke dag heb ik last maar na n nacht slapen gaat het wel weer. wel jammer dat ik snel last krijg van op hakken lopen, ben eigenlijk echt pump type maar goed, nu minderen.... Maar als ik verhalen van pijn bij opstaan lees, jeetje ik hoop dat jullie snel een beetje verlichting krijgen. minder werken misschien een optie? @hier vanmiddag een verjaardag, lekker buiten hopelijk want hier schijnt t zonnetje! En verder niet veel bijzonders. Denk ff hh van de jongens tegen de meisjes kijken(Vriendlief en ik vinden dat altijd een leuk programma) en op tijd naar bed! Lief Suus
@ vocht hier ook... misschien eet je te zout? ik heb t ook hoor, en naar mijn idee eet ik niet te zout, en zeker nuhet warmer begint te worden, ben ik bang dat ik straks mn ringen af moet doen en ik denk voldoende drinken. ik drink te weinig... @tenen dat lijkt me idd ook lastig, maar als ze nu met tenen ook slecht ter been is moet het dan na de operatie alleen maar beter gaan...
Jee apart zeg beter lopen zonder tenen maar als.het helpt is dat fijn. Sterkte voor haar! Ik.drink.elke.dag wel een glas coca cola soms 2 vibd dat zo lekker vooral nu ik zwanger ben. Drink bijna geen koffie meer maar wel veel sapjes. En qua eten probeer zo gezond mogelijk maar heb ook niet elke dag tijd en zin om te koken. Dus dan wordt het iets makkelijks. Verder slik ik davitamon compleet mama en om.de dag die met visolie. En verder ja fruit heerlijk! Kindrrwagen wij kunnen een quinny speedi overnemen als het goed.is. Super.dus! Die stokke vind ik heel lelijk (sorry) eigenlijk alles van hun haha net als die draagzak.etc. Maar goed een tripp trapp komt hier dan weer wel haha
@ zingen, ging erg lekker. Vandaag was laatste keer met oude dirigent dus ook wel bijzonder. Daarom wilde ik hoe dan ook gaan ondanks de pijn. @ bekkenpijn, tja die heb ik constant. Bij zitten, bij lopen, bij liggen, bij staan....erg frustrerend. Moesten aan het eind bijna half uur staan in de kerk, dan loop ik als waggelende eend weg. te erg voor woorden gewoon. @ vocht...ja heb ik ook. Mijn ring zit nu gewoon in mijn vinger. Ben bang dat ik na 4 maanden getrouwd mijn trouwring al weer af moet doen. @ weer is wel heerlijk he...zit nu lekker onder de luifel achterthuis zp te lezen.....zou ik het wel een paar maanden vol.
Wij hebben de Maxi Cosi mura 4! Super wagen, rijd fijn, wendbaar, stabiel, ruime kinderwagenbak, rijd goed in de bossen/zand en ik vind hem goed in te klappen. Bovendien vind ik het uiterlijk ook mooi sportief. Wij hebben hem uit 2010, was btw toen kinderwagen van het jaar!
@ kinderwagen. wij zijn gegaan voor mutsy rider....hebben ook getwijfeld over maxi cosi maar die is lager dan de mutsy en ik ben 1.80 en mijn man 1.92...dus beetje hoge wagen is wel prettig.