@ Juliaaa, dat rare dromen heb ik ook veel nu. Niet altijd trouwens. Heb vannacht wel wat gedroomd maar weet niet meer wat. Kan het niet altijd navertellen. Ik droomde een paar nachten geleden dat een seriemoordenaar een gebouw in kwam waar ik ook aanwezig was. Ik verstopte me achter een gordijn en hij liep precies die kant op. Hij nam mij mee als gijzelaar, en op het moment dat hij met pistool in zijn hand zei dat hij me ging (dood)schieten, schoot iemand op dat moment de moordenaar door zijn hoofd. En toen werd ik wakker en was ik zo blij dat het een droom was. Maar dan denk ik: hoe kom ik erop? Vanwaar zo'n droom? En Juliaaa een wave voor jou! @ Petrea, raar he dat vocht vasthouden. Wat je er tegen doet, geen idee eigenlijk... weet niet wat je dan eigenlijk juist niet en wel moet doen, maar dat valt vast wel te googlen. Toen ik zwanger was van mijn *dochter hield ik ook veel vocht vast en ik had mijn trouwring niet goed in de gaten gehouden en voor ik er erg in had, kreeg ik hem ineens met geen mogelijkheid meer af. Van alles geprobeerd. Olijfolie, zeep, op gewacht tot ik koude handen had. Niks hielp, dus moest hem door midden laten knippen bij de juwelier. Was erg zonde. Na de zwangerschap weer laten maken en was een duur geintje van 80 euro. (Moest ook nog een stukje goud tussen). Dus nu let ik er goed op. Mijn s-moeder heeft van alles. Ze loopt erg moeilijk en heeft een kunstheup. Ik weet niet precies wat ze allemaal heeft, maar haar enkelbot staat ook zo'n beetje naast haar voet. Ziet er naar uit als ze loop. Echt zo'n kronkel in haar onderbeen. Ze heeft geen suikerziekte of iets, maar toch moet ze beter gaan lopen als ze de tenen er af heeft. Ze zullen het daar wel weten. Tis een universitair zkh waar ze geholpen word. @ kinderwagen, wij hebben de maxi cosi mura 3. Liep er gister weer even mee door de babykamer, en vind het soms nog ietwat onwerkelijk dat er straks (hopelijk echt) een babytje in ligt.
Wow wat een hoop afvallers hier, super zeg.. wel een heel fijn idee om inderdaad te weten dat je niet "de enige" bent hierin. Al zal niemand het fijn vinden om zoveel aan te komen maar met een historie van veel afvallen en weer aankomen is t misschien toch nét anders? Hier is het door mijn gastric bypass zo dat ik verminderde opname heb uit voedsel. Dus ik moet juist opletten dat ik voeldoende van alles binnenkrijg. Echt op dieet doe ik ook niet maar ik let wel op (samen met een vriendinnetje die ook een bypass heeft gehad toch die extra steun in de rug/schop tegen de kont). Ik vind trouwens uit die drie wagens die jij noemt Lady de Joolz Earth edition het mooist , vind m er ook erg leuk uit zien als buggy omgebouwd. Jel oef.. dat is wel heel heftig zeg. Veel sterkte voor je schoonmoeder en ook voor jullie natuurlijk. Kinderwagen krijg ik van mijn vriendin. Al hebben we gister toch even naar de transit staan kijken en vind t een mooie wagen voor een mooie prijs (400 euro met alles compleet). Toch even over denken. Nu ga ik afsluiten, morgen mijn ouders 10 jaar getrouwd en vandaag daarom een BBQ. Tot later weer dames en heer.
Even kort @kinderwagen, wij gaan ook voor de mutsy 4 rider.. Zelfde reden als onzewens, ik ben 1.73 en vriendlief 1.96. De mutsy is lekker hoog.. We moeten alleen nog beslissen over de kleur!
Zon??? Waaar Hier de hele ochtend regen! Nu is het droog. Onze wens echt balen van je BI. Gelukkig heb je nog wel een fijne ochtend gehad. Nu lekker languit op de bank! Jel wat vervelend van je schoonmoeder. Zonder tenen lijkt me ook moeilijker, maar ja als je ziet wat mensen allemaal kunnen zonder ledematen. Is ze op leeftijd of nog wel vitaal? Nora gefeliciteerd met je ouders, maar 10 jaar? Zijn ze veel later getrouwd? Is het trouwens gevaarlijk je bypass in combi met je zwangerschap? Maytje hier ook iedere avond een blikje cola light hoor. Vocht vast houden, lijkt me ook niet fijn. Is het dan idd veel water drinken en zo min mogelijk zout? Suus83 nog maar 2 dagen! Zo spannend!! jij trapt de genderfinale af Betreft die wagen, gelukkig heb ik nog ff. Ik ga na mijn vakantie, maar eens op een rustige dag langs babypark. En verder ff goed surfen naar reviews. Ik houd het wel bij die 3.
Ik heb hier ook al heel de dag zon hoor Dus zo af en toe ff lekker buiten zitten int zonnetje, ik ben alleen wel bang voor een zwangerschaps masker dus blijf nooit zolang in de zon zitten
@Jel: Ow, ik dacht dat het net omgekeerd was, dat als je buik in een punt groeide, je een jongen zou krijgen. Maar ik kan me vergissen hoor Oei, is er wat mis met haar tenen dan? Of hoe komt het dat ze zo slecht te been is? Ah zo, ik lees het al. @Behappy: Zou dat? Als je pukkels hebt, je een meid krijgt? Wie weet Ik heb er deze keer ook veel last van Vorige zwangerschap helemaal niets, en toen was ik zwanger van een jongen @Op mijn buik liggen: Dat is hier al vrij oncomfortabel. Ik voel mijn baarmoeder echt zitten en de druk erop voelt niet aangenaam. Op mijn rug slapen vind ik ook niet meer fijn, dan trekt alles zo. Of zo lijkt het toch. Gelukkig hebben onze zij nog @Samantha: Wauw, jouw buikje groeit ook al goed seg Heel mooi! @Ikke: Ook jouw buikje is al super mooi! Ik ben benieuwd hoe 'groot' hij zal worden @Voedingskussen: Mmm ik heb er ook één liggen, mss moet ik hem maar eens uitwassen en mee in bed nemen. tIs alleen zo groot @Petrea: Oei Dat is minder Ik hoop dat je het mss toch nog vindt! @Lissa: Jouw buikje is idd nog bescheiden, maar dat komt vast helemaal goed! Misselijk niet, maar wel buikpijn. Hopelijk ben je er snel vanaf, van het spugen... @Joyce: Oei, zoveel last van je bekken? Hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen. @Onzewens: Moet jij ook naar de fysio voor je bekken? Ik zou er ook moedeloos van worden, als de kleinste dingen al teveel worden. Is dit jullie eerste kindje? @Niek: Welkom @Juliaa: Handig dat je zo'n studie hebt gedaan. Ik weet me vaak totaal geen raad met eten ... en we eten daarom niet altijd even gezond. Niet dat ons gewicht dramatisch is, maar toch... Het kan beter @Ladylol: Ik kan je niet helpen met de kinderwagens, ik ben een Mura fan Wij hebben dezelfde als Nathalie Ik ben weer even niet geweest. Veel te druk met werken en de bouw. Er moesten nog een hoop beslissingen genomen worden. De fundering staat er nu en vanaf volgende week gaan ze beginnen metsen Ik ben ook al een paar dagen buikpijnvrij!! Heerlijk! Misselijkheid is al volledig weg. Nu maar hopen dat die buikpijn ook weg blijft. Wel heb ik nog vaak last van een vieze smaak in mijn mond Maarja als het dat maar is Hier nog steeds het gevoel dat Sam een broertje krijgt. Dinsdag om 10u heb ik de echo en als het goed is, weten we dan wat het is. Ik voel het kindje trouwens al Vooral als ik in bed op mijn rug lig. 's Avonds is het meestal wel actief en voel ik de plopjes in mijn bm. Overdag niet, dan ben ik toch te druk bezig met alles en dan let je er niet op. Vandaag de 16-weken wave Wat gaat het snel! Nog 24 weken En als ik zoals bij Sam te vroeg beval, nog 22 weken Het zal er sneller zijn dan gedacht
@wavers, *Wave* ▂▃▅▆▇▇▆▅▃▂▂▃▅▆▇▇▆▅▃▂ *Wave* voor jullie en voor mij ook vandaag 14wk @echo, ik kan niet wachten tot de volgende echo. Hoop zo dat we de 29ste echo krijgen.. maar dat had ik vast al wel gezegt. @vocht, niet echt last van alleen savonds in mn enkels soms. Probeer veel te drinken en weinig zout eten. Kook sowieso zoutarm ivm J.ari @kinderwagen, heb degene nog van J.ari, maar denk om toch een duo wagen te kopen. Word denk ik de phils en teds. Wel duur maar ook zo te verkopen op mp. @nieuwe, welkom. Word gezellig groepje zo. @afvallers, ik hoor dr ook half bij, heb n maagbandje en voor J.ari was ik 20kg kwijt. Vandaar nu ook mijn afkeer tegen de weegschaal. Ik wil het niet weten. Na deze zwangerschap gaan we dr voor! @eten, probeer op te letten. Heb naar het werk allemaal gezonde dingen mee, snoeptomaatjes komkommer dat soort dingen, alleen soms is het op en gaan er snoepjes mee, heel fout. @buikjes, zag een mooie voorbij komen. Echt al een hele babybuik! Mijne begint erop te lijken, alleen nog een flinke isolatielaag ertussen hier zijn we gisteren naar hotelletje in Sneek geweest, was een verassing van onze beide ouders omdat we a.s. woensdag 5 jaar getrouwd zijn. Vond het ontzettend lief, kleine man sliep bij oma voor het eerst.(dat puntje vond ik wat minder) Is allemaal goed gegaan en soms heb je dat ook wel ff nodig, quality time met zn 2en.
Hilli dat meen ik ook hoor, jongen punt rond meisje. Maar of het echt een fabel is weet ik niet? Ladylola t gaat om mijn stiefvader idd. Mijn echte vader ken ik niet. En de bypass is in principe niet gevaarlijk met de zwangerschap moet me binnekort laten checken (14buisjes bloed eeps..) maar t zou gewoon goed moeten gaan. Heerlijk in de zon gezeten, tot we net klaar waren met eten begon het donker te worden. Snel alles binnen gezet en tada, timing..! Begon te regenen.
Hmm.. toch even een vraagje.. Sinds gister heb ik weer menstruatiekrampen soms heel mild soms iets zwaarder. Blijft ook een soort drukkend gevoel op mn buik. Nu weet ik dat ik de vk zo kan bellen als het me niet lekker zit, maar ik wilde eerst weten of jullie het misschien zo herkennen?? Toevallig?
Ik heb dat dus sinds vandaag maar ik ben juist wel blij omdat ik de hele week niks voelde. Want volgens mij is dat bandenpijn zodat je baarmoeder weer lekker aan het groeien is. Voelt bij mij iig ook als menstruatiepijn
Nora, 14 buisjes bloed???? Dat is veel zeg. Jeeeemig... succes... Jel, ben benieuwd idd naar lopen met 2 tenen minder. Hopelijk helpt het haar... wel een gek idee. Patje, oow wat leuk! Lekker een paar daagjes weg met je mannetje. Lijkt me ook wel moeilijk om je andere mannetje er niet bij te hebben maar idd is het soms goed om tijd met z'n 2e te hebben... Af en toe mag dat he... Kinderwagen, ik vind de bugaboo echt ontzettend mooi. Als wij 1 kindje zouden krijgen zou het of de bugaboo worden, of de maxi cosi mura 4. Maar nu hebben we de bugaboo donkey twin besteld. Dat vonden wij de mooiste en makkelijkste kinderwagen voor een tweeling. Heel makkelijk te bedienen, maar goed... daar hebben jullie niks aan he Pijn in de buik, Nora maak je geen zorgen. Dat is idd bandenpijn. Ik heb het al vanaf 6 weken ongeveer. En rond deze periode kun je er meer last van hebben. Dus het is alleen maar een goed teken dat alles groeit. En het kan idd kramp achtige pijn geven. Hilli, dus jullie zijn aan het verbouwen? Moet je nog veel verbouwen? Is zo'n hoop werk altijd he... haha... maar als je wat wilt, moet dat maar he... Zon, oh wij hebben ook heeeeeeeeeerlijk weer gehad. Alleen rond 18.00uur begon het idd flink te regenen. Hopelijk ben ik niemand vergeten en anders sorry!!!
Nora. Ik heb die krampen ook, maakte me ook al zorgen. Ik kan nietwachten tot dinsdag. Ik wil het hartje horen... Regen valt hier nog mee, maar de lucht is nu donkerpaars dus het zal zo wel losbarsten.. Verder net mijn eten weer niet binnngehouden met tandenpoetsen. damn. moet daar echt iets op bedenken.. Zo irritant.. XLissa
@ ladylola....tja tis niet anders. Vanmiddag mijn ouders en schoonouders hier gehad en samen gezelli gebbqed...samen redden we het wel. Nu begint het hier te onweren....de regen pas beetje miezerig. (edit...het barst nu echt los) @ hilli, ja ben al paar keer bij fysio geweest. Moet woensdagmiddag weer. Heb oefeningen van haar gekregen op zo'n grote gymbal en die heb ik mezelf ook aangeschaft. Voor de rest masseert ze het iedere week los om de bloedsomloop goed op gang te houden en krijg ik tape ter versteviging. Ze wil proberen om de bekkenband zo lang mogelijk uit te stellen omdat je spieren dan niks zelf meer gaan doen. Ik zal er zoiezo niet onderuit kunnen maar wel zo lang mogelijk uistellen dus. En ja is ons eerste kindje....beetje stofzuigen lukt al bijna niet meer. erg frustreren ook vooral dat je alles moet vragen. @ nora86, ik zie dat je rond de 12 weken bent. Het kan namelijk voor komen dat je op de momenten dat je anders ongesteld had moeten worden je dit soort krampjes krijgt. Is heel onschuldig.
Lissa, balen dat je je eten niet binnen kunt houden. Ik moet zeggen dat ik ook elke keer met tandenpoetsen moet kokhalzen, maar gelukkig kan ik nog wel alles binnen houden. Onzewens, doe maar rustig aan en zorg goed voor jezelf. Ik hoop dat de pijnklachten een stuk minder gaan worden. Hier heb ik het probleem dat ik nu vaak naar de wc moet om te plassen. Ik dacht dat als je verder kwam in je zwangerschap dat de kindjes iets hoger gaan liggen.. maar volgens mij liggen de mijne nu precies op mijn blaas. Net in 15 minuten tijd al 4 of 5 keer moeten plassen. Stom zeg... maar goed... het hoort erbij. Het is eigenlijk alleen kei vervelend.. haha..
@nora , ik had het ook dat ik pressure voel bij mijn linkerkant en in ochtend wanneer ik van plan ben om op te staan.. krijg ik ook zo pijn bij me buik.. je bent trouwens 1dag na mij uitgerekkend
@ikke, pijn is idd geen pretje maar ik ben al lang blij dat ik al die misselijkheids en overgeef klachten niet heb. Dat lijkt me ook echt heeeeel erg verschrikkelijk zoals lissa80 dat heeft.
Ik heb dat altijd al gehad dat ik moet kokhalzen tijdens het tandenpoetsen, de binnenkant van me tanden poets ik ook met een kindertandenborstel die zijn kleiner,, en van de week moest ik ook overgeven daardoor Vandaag weer heel misselijk geweest en hoofdpijn, hoop dat t snel voorbij is..
Heb net in buikjestopic mijn buikfotootjes neergezet....ben benieuwd wat jullie ervan vinden. In omgeving hoor ik alleen maar...wat een grote buik, wat een dikke buik, weet je zeker dat het er maar 1 is
Dit had ik bij mijn eerste zwschap. Komt het door het tandenpoetsen? Zo ja, kun je beter andere tandpasta gebruiken. Bij mij helpte die oranje van Elmex goed. Van de andere smaken moest ik overgeven.