hahah niesje... ga ervoor... behappy gefeliciteerd Ik had vanochtend de wij jonge ouders in de bus.. was ik ook zeer content mee..... X Lissa
Hmm.. kon in het azm nu woensdag om 14u terecht maar dat is net tussen 2 afspraken in dus dat red ik niet, en vrijdag ben ik al 14 weken en dus blijkbaar te laat voor een termijnecho Ze vroegen ook wie de verwijzer was trouwens, dus denk dat het bij de zorgverzekeraar dan toch dubbel gemeld en niet wordt vergoed. Dan liever 't geld voor een geslachtsbepaling aan de kant leggen, maar dat doen ze hier pas vanaf 18 weken..grrrrr :x
thanks voor de felicitaties !! pff ik kan niet wachten tot het de 30ste is dan horen we t hartje weer dan ben ik weer gerustgesteld en de 31ste echo !!!
Niesje, dat is balen. Maar dan idd het geld apart leggen voor de geslachtsbepaling. Zou ik ook doen Is zonde geld als je het dan moet betalen he... En vanaf 18 weken?? Hmm.. dan moet je nog wel lang wachten. Balen is dat altijd he. Be, komt helemaal goed meid. Nog 1,5 week wachten. Pff... als ik het al typ vind ik het al lang duren. Echt erg he dat je niet elke week een echo krijgt. Mijn vorige echo is bijna 2 weken geleden maar vind het nog lang duren tot donderdag. Daarna moet ik ook weer lang wachten ( 4 weken ) maar jullie zo te horen nog langer.. Meiden! Het komt allemaal goed!
@Nora: Dat gevoel dat je omschrijft heb ik ook vaak. Tegen mij zeiden ze dat het komt omdat je bm aan het groeien is. Fijn dat je gerustgesteld bent en dat je een teken hebt dat het toch goed gaat @Ikke: Nee niet verbouwen, maar echt bouwen Nieuw huisje. Dus er moet nog heeeeeeeeel wat gedaan worden. Het huis zal niet af zijn als dit kindje geboren wordt, maar we leggen hem/haar toch nog een tijd bij ons op de kamer. @Onzewens: Poeh wat zwaar seg Geen verbetering mogelijk dus ... En zo vroeg al. Langs de ene kant gelukkig dat dit jullie eerste kindje is, als dat er ook nog eens bij kwam. En wat als je nu nog eens zwanger wordt? Ga je dan gegarandeerd weer zoveel last hebben van je bekken? Mooi buikje trouwens @Lissa: Kan het door je tandpasta komen? Ik heb hier een hele reeks pasta's geprobeerd tot ik deze heb gevonden, want van die andere werd ik steeds misselijk. Of is het echt door het gevoel? Aah ik lees het al, vervelend seg ... @Jel: Moeilijk van die Ascal. Hopelijk weet je HA raad. Mag ik vragen hoe dat eigenlijk gebeurd? Zo'n placenta-infarct? @Behappy: Gelukkige verjaardag @Suus1982: Wauw 17 weken al, wat leuk! Jullie weten het al!? Blijft het voor ons een verrassing? @Niesje: Ow wat spijtig dat de rol op was, maar gelukkig wel alles goed
Hilli, oow een nieuw huisje! Wat gaaf! Jammer dat dat dan altijd nog een tijd duurt he. Wij hebben ons huisje ook laten bouwen. Nu hebben we echt alles af ( wonen er nu bijna 2 jaar ) overkapping staat, tuinhuisje staat. En dat sinds dit jaar er aan begonnen. ( eerste jaar in huis alles gemaakt wat we wilde maken ) Is veel werk maar dan heb je ook wat he.... heel veel succes met de bouw!
@ikke ja echt he .. me laatste echo is al 4 weken terug maar eb met 13 weken nog t hartje gehoord dus dat is ook wel prettig dus opzich moet ik niet zeuren maarja
@ felicitas doos, heb hem zaterdag opgehaald. Zaten bij mij echt wel leuke spullen in. Tuurlijk ook reclame materiaal en zo maar tja ...wat wil je ook, tis ook gratis dus ze moeten het wel ergens vandaan halen. Nu nog wachten op die van prenatal, die komt wat later geloof ik. @ hilli, dank je wel. Soms vind ik mijn buikje erg mooi, maar de cijfers op de weegschaal echt niet....beetje dubbel dus. En of ik er de volgende keer weer last van zou hebben weet ik echt niet. Je schijnt er dan wel gevoeliger voor te zijn.
Be: van harte gefeliciteerd!! Jel: ben ook beniewd wat de ha zegt.. Ik heb net gebeld voor het maken van een afspraak voor een geslachtsbepaling en kan volgende week woensdag al terecht! Ze doen het daar al vanaf 15 weken, was daar wel verbaasd over. Ik ben dan 15+6 weken. En het kost maar 25 euro, valt ook mee.
Oh ja, over kinderwagens: ik heb ff meningen gepeild van vriendinnen die al mama zijn. Een vriendin heeft een Quiny, bevalt op zich goed maar wel weinig bagageruimte onderin en de voorste wieltjes hebben niet altijd voldoende grip. Een andere vriendin heeft een Bugaboo en die vindt ze ideaal, geen minpunten aan op te noemen. De Bugaboo zou 1 van de lichtste kinderwagens zijn en dat vindt ik ook wel belangrijk omdat je natuurlijk heel wat afsjouwt met zo'n ding. Maar weet iemand of deze laag zijn of valt dat mee? Mijn vriend en ik zijn allebei niet klein dus het moet niet te laag zijn.
Ik vond persoonlijk de bugaboo wel laag. En wij zijn idd ook lang 1.80 en 1.92.... Voor ons paste eigenlijk qua hoogte alleen de mutsy goed (van de wagens die ik mooi vond - heb een aantal niet bekeken omdat ik ze lelijk vind)
Genieten jullie ook zo van het lekkere weer? @joyce en onswonder, wat vervelend dat jullie zo'n last hebben van je bekken. @lijst, ik sta er nog op geloof ik. Ik zet "gewone" afspraken bij de vk er niet op. Vind ik zo'n gedoe. @jel, wat vervelend die onzekerheid. Ik kan me voorstellen dat je juist na zo'n verhaal behoefte hebt aan artsen die 1 duidelijke lijn trekken. @Be, gefeliciteerd! En laat je niet op de kast jagen dat je nog geen buikje hebt of te weinig aan komt. Vorige keer ben ik tot 30 weken nauwelijks aangekomen en in totaal maar 10 kg. Ik kreeg van alle kanten commentaar, maar de vk vond het prima! Ik heb een makkelijke zwangerschap gehad, zat een paar uur voor de bevalling nog op de fiets en er is een heerlijk gezond kereltje uitgekomen. @kinderwagen, wij hebben de easywalker sky. Die kun je met rentepunten van de ING bestellen. Hij bevalt heel goed. Rijdt heerlijk, maar is niet heel klein in te klappen. Hoe gaan andere moeders met een tweede (of derde) op komst dat trouwens doen? Onze boef is nog geen 2 als deze uk geboren wordt. Ik twijfel of ik een duowagen nodig heb.
@siep jaa precies ik moet ook gewoon naar mn eigen gevoel luisteren maar soms is dat wel eens lastig haha
Hoi dames, ik ben weet thuis van de HA en ze wist zelf ook niet zoveel te vertellen over het medicijn. Ik had ook niet mijn eigen HA, maar een HA die net in dienst is bij de huisartsenpraktijk. Weet niet of ze net afgestudeerd is of zo... maar als ik mijn eigen HA wilde moest ik nog een week wachten. Maargoed.... ze heeft ter plekke waar ik bij zat het zkh gebeld waar ik onder behandeling ben. Ze kreeg een gyn aan de telefoon (niet mijn eigen) en deed haar verhaal. De gyn zei dat ze dan eerst even goed mijn dossier moeten bekijken, omdat het best een dikke pil is en dan pas kunnen oordelen/ beslissen wat er moet gebeuren, wel of geen Ascal. Dus een paar gynaecologen gaan met elkaar over leggen en ik word woensdag terug gebeld. Vind het wel fijn dat andere gyns er ook naar kijken, omdat zij misschien weer andere inzichten hebben. Dus ben nog niet veel meer opgeschoten, maar woensdag weet ik meer... Nu even de rest terug lezen.
@ Behappy, ik hoop ook voor je dat het za. mooi weer is. @ Niesje, jammer dat de papierfotorol op was. Maar wel fijn dat alles goed was. @ Dinh, en wat zegt de baby dan terug? @ Hilli, ik had in de zwangerschap van mijn *dochter een hoge bloeddruk op het eind. En volgens mij had dat wel een beetje verband. En denk ik toch de pech dat die placenta gewoon niet goed functioneerde. Dus de bloedvaatjes slipten dicht en het werd mijn dochter fataal. Ze kreeg geen zuurstof meer en overleed. Ik had haar toen ook al een heel dagdeel niet meer gevoeld. Toen ik aan de bel trok in het zkh en voor een echo mocht, toen leefde ze nog. Maar toen ik aan het apparaat werd aangelegd voor een CTG, toen overleed ze tijdens de CTG. Het was een hel waar we door heen gingen. Ik heb een goed gevoel over deze zwangerschap en ik denk dat we deze kerst met z'n drieën gaan vieren. Wat gaaf dat ze een huisje voor jullie gaan bouwen. Dan kun je je wensen helemaal doorgeven zeker. @ Felicitas doos, waarom hoor ik daar nog niks over? Dat is die van Etos toch? Ik heb me er wel voor aangemeld. @ Snowbird, spannend, de geslachtsbepaling.
Goedemiddag! Wat n drukte!!! Be van harte gefeliciteerd mooi weertje heb je er bij vandaag pff wat is het warm, jullie last van de warmte? Voor vandaag wel weer gehad... morgen hebben we geslachtsbepaling.. spannend! Suus 17 weke alweer! Jel nog ff afwachten dus twee daagjes! Wave---- dat zijn er weer een heleboel! VK toch altijd fijn ff t harte te horen! Hier ff genieten van een rustig avondje!!!
Vandaag weer een goeie echo gehad Hartje klopt mooi en hij/zij bewoog goed Ik doe ook nog even de 13 weken wave maar ben 1 dag vooruit gezet dus ben nu uitgerekend op 25 November Het is nu 7.1 cm groot dus goed gegroeid gelukkig Bekijk bijlage 246871 Bekijk bijlage 246872
Uitgerekend 29 oktober Suus1982: 3e kindje 1 november ilona85: 2e kindje (jongen?) Petrea: 1e kindje (jongen?) 2 november onzewens: 1e kindje, zkh bevalling 3 november Suus83: 1e kindje, zkh bevalling (meisje?) siep81: 2e kindje 4 november Hilli: 2e kindje, zkh bevalling (jongen?) Lucrecia: 1e kindje, zkh bevalling 5 November Maytje: 1e kindje 6 november Jel: 2e kindje (1e overleden) zkh bevalling Nic79: 3e kindje 8 november BurningKarma: 2e Kindje (jongen?) 9 november Behappy: 1e kindje (jongen?) 10 November NathalieD: 2e kindje, zkh bevalling Thea: 3e kindje Beckje: 1e Kindje Missillie: 2e kindje 11 November Dinh: 2e kindje zkh bevalling (gevoel zegt h) Ladylola: 1e kindje (jongen?) 12 november Suus14: 1e kindje (jongen?) 13 november Voske: 2e kindje Daydreamy: 2e kindje 14 November Ikke175: tweeling zkh bevalling ( gevoel van mij+partner zegt jongen& meisje) 15 november snowbird: 1e kindje 16 november Lolalo: 2e kindje 17 november Patje20 : 2e kindje (meisje) 18 November Pumpkin: 1e kindje Juliaaa: 1e kindje (jongen?) 19 November Isis857: 1e kindje (jongen?) 20 November Joyce86: 2e kindje (jongen?) 24 November Niesje123: 3e kindje (jongen?) 25 November Samantha89: 1e kindje (jongen?) 26 November: Yasminaa: 2e kindje Cjb: 2e kindje 29 November Lissa 1:e kindje (meisje?) 30 November lauras1983: 2e kindje (jongen?) xspookyx: 3e kindje (jongen?) 2 December Nora86: 2e kindje (meisje?) Afspraken! 21-05 Niesje, echo vk 22-05 Lissa, afspraak vk 22-05 Juliaaa, POP-poli 22-05 Hilli, 3e Echo 22-5 Suus83 geslachtsbepaling 23-05 BurningKarma, controle + echo vk (en hopelijk horen we geslacht!) 23-05 onzewens, controle vk 24-05 Suus83, controle vk 24-05 ikke175, echo en controle gyn zkh 25-05 xspookyx, "pretecho" Dr. Papa 25-05 Maytje, geslachtsbepaling 23-05 Ladylola, geslachtsecho met 15w5d 28-05 Thea, geslachtsecho 29-05 Patje20, afspr. vk zh 29-05 Jel, 6e echo + controle 29-05 snowbird, controle vk 30-05 Behappy, controle + hartje luisteren vk 30-05 Lolalo, controle +hartje luisteren vk 30-05 Isis857 5e echo 31-05 Behappy, ''pretecho''..geslachtsbepaling 31-05 Suus14, geslachtsbepaling in Oss 01-06 Dinh 6e echo 04-06 Suus14, vk controle 05-06 BurningKarma, eerste afspraak gyn 07-06 Lucrecia, controle gyn zkh 07-06 joyce86, afspraak verloskundige 08-06 Lolalo, pretecho geslachtsbepaling 11-06 Suus1982, 20 weken echo 11-06 Juliaaa, controle vk 13-06 NathalieD, controle vk 14-06 Nora86, geslachtsbepaling 18-06 jel, 20 weken echo 19-06 Thea, 20 weken echo 19-06 ikke175, uitslag bloedonderzoek chromosomen en gesprek klinische arts 20-06 BurningKarma, 20 weken echo 20-06 Lucrecia, 20 weken echo 21-06 NathalieD, 20 weken echo 21-06 ikke175, 20 weken echo 22-06 Dinh, 20 weken echo 25-06 Suus14, 20 weken echo 25-06 Ilona85, 20 weken echo 25-06 Suus83, 20 weken echo 26-06 Daydreamy, 20 weken echo 27-06 ikke175, controle gyn zkh 27-06 Ladylola 20 weken echo 28-06 Behappy, 20 weken echo 04-07 Samantha89, 20 weken echo 07-08 Patje20, pretecho Dr. Papa 22-08 Thea, 3D echo Kleine oh zo gewenste Vlindertjes die helaas niet bij ons mochten blijven: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ, Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ, Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ, Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ, Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ * Dreames * R85 * BootjeKatootje * Waxientje * Bianca1374 * Late Mama * Lydia1986 * Fliertje Mezelf ff naar 25 Nov gezet en mijn 20 weken echo erop gezet