Isis, dat van die rompertjes vind ik een goeie vraag, dat vraag ik me nu ook af. En dat geld eigenlijk ook voor alle andere kleertjes. Ik wil niet te veel kopen, want voor je het weet is ze er uit gegroeid. Heb natuurlijk al wel veel, maar dat is ook veel zomerkleding, dus moet er ook wat winterkleding bij hebben.
@jel wij hebben al een boek gekregen maar wil zelf ook wat kleertjes kopen.. ik ben al een tijdje opzoek naar echt zn leuk geboorte pakje met slofjes en muts erbij gewoon compleet wat bij elkaar past maar geen idee waar ik t beste kan kijken. Prenetal vond ik niet zoveel hebben ..
@rompertjes, maat 50? die ben ik nog nergens tegengekomen! Misschien eens bij de zeeman kijken, daar heb ik namelijk wel een rompertje 56 van..en die valt volgens mij ook wel klein.. En zijn kleertjes maat 50 ook echt nodig? m'n moeder verklaarde me voor gek..die zei dat dat alleen voor prematuurkindjes was?? maar zie het hier toch best vaak voorbij komen..
Rompertjes heb ik ook bijgekocht toen, idd met t spugen maar zeker ook poepen soms wel 2 per dag nodig. Stuk of 7 zeker. Mijn zoon was 54,5 cm( gewicht 3380) maar ook voor hem was 50/56 vrij groot in t begin. Maar dat groeit snel... 62 had ik niet zo veel, toevallig heeft hij maar kort in die maat gezeten. @duizelig heb ik dus ook vaak, zeket als t benauwd is en ik een tijd moet staat zoals bv in winkel. Echt rot is dat
Als je kindje echt prematuur is, dan heeft hij of zij maatje 44. (Of meer, of minder???) Het ligt er aan hoe groot je kindje is. Als je een 9 of 10 ponder hebt, dan past je kindje misschien niet eens in maat 50. Zit ff te denken, de maat is ongeveer de lengte van de baby he? En de meeste baby's zijn toch tussen de 49 en 52 cm ongeveer? Sommigen passen dan dus eigenlijk maat 50 niet meer. Maar wel maat 50/56 of 56. Naja het komt allemaal vanzelf. Als ik merk dat ze toch te weinig kleertjes heeft, dan koop ik toch een stel nieuwe? Beahppy, misschien bij Hema proberen?
Ow maat 50, had ik 1 setje van en dat was de enige die hij in t begin paste. Bij prenatal hebben ze maat 50. En zoals ik al zei mijn zoon was lang, 54,5 cm maar niet zwaar. Paste dus toch in 50 Maar maat 50/56 kan ook best hoor, ze zwemmen er vaak toch in in t begin
bedankt voor jullie ervaringen..we zien het ook wel zal alleen bij de inventarisatie dat ik al ruim in de 50/56 rompers zit (10) en eigenlijk nog geen 1 van 62, maar dat heeft ook niet zo'n haast. Daarentegen veel kleertjes voor maat 62 en nog maar 1 pakje voor 56.. vandaar..wel fijn om een beetje gevoel van richtlijn te hebben Ga nu lekker the Eagle op rtl 5 kijken..misschien tot straks nog dames! fijne avond in ieder geval!
Mijn dochter was 9 pond en had in het begin toch echt maat 50 nodig, wel na twee weken ofzo naar 56. Ik weet niet meer hoeveel ik der had maar mijn dochter spuugde aardig wat dus moesten nog al eens wisselen.
ik vind t stiekem ook wel leuk om zo veel te shoppen voor die kleine hihi. En ik zie dat ik t makkelijker vind voor een meisje dus dat scheelt.
Be: wat fijn dat je de kleine hebt gevoeld! Ik zit ook nog steeds te wachten Dacht toenstraks ook een plopje te voelen maar denk toch dat het mijn darmen waren. Rompertjes: ik heb er al een paar gekregen maar heb zelf nog niks gekocht, ook geen andere kleertjes. Wil het wel binnenkort gaan doen nu ik weet dat we een meisje krijgen. Koffie: ik drink het een stuk minder dan voorheen. Wel nog als ik moet werken maar niet meer dan 2 kopjes/mokken per dag. Heb er ook wat minder zin in maar de belangrijkste reden is omdat het niet zo goed is voor de kleine. Namen: meisjesnaam weten we, jongensnaam nog niet. We weten wel dat het een meisje wordt maar willen voor de zekerheid toch een jongensnaam kiezen, mochten ze het mis hebben Vanavond een rustig avondje, vriendlief ligt op de bank tv te kijken en ik zit hier met m'n laptop We zouden misschien nog naar een festivalletje gaan hier in de buurt maar we hadden toch geen zin.
Uitgerekende datum: 29 oktober Suus1982: 3e kindje 1 november ilona85: 2e kindje (jongen?) Petrea: 1e kindje (jongen?) 2 november onzewens: 1e kindje, zkh bevalling 3 november Suus83: 1e kindje, zkh bevalling meisje siep81: 2e kindje 4 november Hilli: 2e kindje, zkh bevalling Jongen Lucrecia: 1e kindje, zkh bevalling 5 November Maytje: 1e kindje 6 november Jel: 2e kindje (1e overleden) zkh.bevalling, waarschijnlijk een meisje (gezien met 17 wk) Nic79: 3e kindje 8 november BurningKarma: 2e Kindje (jongen?) 9 november Behappy: 1e kindje Een Meisje!! 10 November NathalieD: 2e kindje, zkh bevalling Thea: 3e kindje Beckje: 1e Kindje Missillie: 2e kindje 11 November Dinh: 2e kindje zkh bevalling (gevoel zegt meisje) Ladylola: 1e kindje een dochter! 12 november Suus14: 1e kindje (jongen?) 13 november Voske: 2e kindje Daydreamy: 2e kindje 14 November Ikke175: tweeling zkh bevalling ( gevoel van mij+partner zegt jongen& meisje) 15 november snowbird: 1e kindje (meisje) 16 november Lolalo: 2e kindje 17 november Patje20 : 2e kindje (meisje) 18 November Pumpkin: 1e kindje Juliaaa: 1e kindje 19 November Isis857: 1e kindje, zh-bevalling, jongen 20 November Joyce86: 2e kindje (jongen?) 24 November Niesje123: 3e kindje(denk toch 'n meisje!) 25 November Samantha89: 1e kindje (jongen?) 26 November: Yasminaa: 2e kindje Cjb: 2e kindje 29 November Lissa 1:e kindje (meisje?) lauras1983: 2e kindje (jongen?) 30 November xspookyx: 3e kindje (jongen?) 2 December Nora86: 2e kindje (meisje?) Afspraken! 04-06 Suus14, vk controle 04-06 lauras1983 geslachtsbepaling 05-06 BurningKarma, eerste afspraak gyn 07-06 Lucrecia, controle gyn zkh 07-06 joyce86, afspraak verloskundige 08-06 Lolalo, pretecho geslachtsbepaling 11-06 Suus1982, 20 weken echo 11-06 Juliaaa, controle vk 13-06 NathalieD, controle vk 14-06 Patje20, geslachtsbepaling 14-06 Nora86, geslachtsbepaling 14-06 Niesje123, geslachtsbepaling 15-06 Lissa, intake afspraak gyn 18-06 jel, 20 weken echo 18-06 onzewens, 20 weken echo 19-06 Thea, 20 weken echo 19-06 ikke175, uitslag bloedonderzoek chromosomen en gesprek klinische arts 19-06 Hilli, 20-weken echo 20-06 Behappy , Controle VK 20-06 BurningKarma, 20 weken echo 20-06 Lucrecia, 20 weken echo 20-06 Isis857, controle gyn +echo 21-06 NathalieD, 20 weken echo 21-06 ikke175, 20 weken echo 22-06 Dinh, 20 weken echo 25-06 Suus14, 20 weken echo 25-06 Ilona85, 20 weken echo 25-06 Suus83, 20 weken echo 25-06 snowbird, controle vk 26-06 Daydreamy, 20 weken echo 26-06 jel controle + echo 27-06 ikke175, controle gyn zkh 27-06 Ladylola 20 weken echo 27-06 onzewens, controle vk 28-06 Behappy, 20 weken echo 28-06 Patje20, Controle Gyn 29-06 Patje20, 20wk echo 03-07 Isis857, 20 weken echo 04-07 Samantha89, 20 weken echo 04-07 Lolalo , 20 weken echo 05-07 snowbird, 20 weken echo 07-07 Niesje123, 20 weken echo 11-07 Juliaaa, 20 weken echo 04-08 BurningKarma, pretecho (26 weken) 07-08 Patje20, pretecho Dr. Papa 22-08 Thea, 3D echo 5 meisjes, 2 jongens *En de vlindertjes die we niet zullen vergeten!*
Zodra ik weet wat we krijgen ga ik ook aan het shoppen vind nml.rompers met een plaatje wel schattig haha koffie drink ik sinds kort af en toe weer, cola vind ik moielijk om te laten staan maar drink nu weer vaker icetea wel van lipton en met prik maar toch. Hier ook een relaxavondje, was er aan toe heb 1x duidelijk drie plopjes gevoeld, net als be zeg maar toen paar dagen niks, vandaag en gister denk ik uk ook weer gevoeld te hebben. Hoop dat het gaiw duidelijker en regelmatiger is
Goedemorgen ff vanaf Vlieland. Ik voel nog niets, maar verwacht nog enkele weken geduld te moeten hebbn. Koffie heb ik nooit gedronken. maar de geur kan ik nu ook niet uitstaan. Cola hier wel caffeine vrij, maar zo min mogelijk. Verder cassis.....en thee en water... Mijn benen gaat redelijk nu op advies van de arts toch maaar paracetamol gaan slikken 2 sochtends en 2 savonds. Woensdag naar de longarts voor mijn longen. Hopenlijk kanhij wat doen, want kortademig zijn is niets. Vlieland verder super. Heb een elektrische fiets gekregen omdat ik het anders niet red en dat gaat super..... X Lissa
@shoppen; gisteren wat neutrale dingetjes gehaald voor frutsel. Toch leuk om wat te kopen. Hopelijk weten we dinsdag wat het wordt. @maten; ik had weinig 50 maar kwam met caitlin aan maat 56 echt nog niet. Deze keer haal ik wel een aantal setjes 50! @koffie; de eerste drie maanden was het misselijkmakend. Langzaam komt het wel terug. @namen; we hebben voor jongen en meisje 1. Gisteren wezen shoppen en savonds verjaardag. Nu ben ik ziek keelpijn en blegh. Straks weer een verjaardag en vanavond een concert van tenacious D. Morgen een vroege dienst dus dat wordt wat met opstaan hopeliojk voel ik me straks beter. Hoe is het met iedereen hier?
Ik Wave vandaag! 16 wk! Gaat hard ineens... Hier gaat t lekker, gister te laat gaan slapen en de kleine man kwam natuurlijk om 9u al.. nou ja vanavond maar wat eerder gaan slapen. @namen, dat is en blijft een issue hier... ik vind de ene leuk en mn man de andere.. hopeloos... met jari wisten we het pas rond 30wk.
@lissa veel plezier op vlieland, hopelijk wat beter weer dan bij ons want hier blijft t regenen! @bk veel plezier vandaag en succes morgen! @patje 9:00 uur mooie tijd toch? Dat is uitslapen voor ons!
Goedemorgen! Hier een 17 weken wave whoehoe! En een wave voor me mede wavers!! Gister en eergisteren een lange dienst gehad, vanavond weer een slaapdienst. Gelukkig werkte ik gister met mijn senior en begrijpt ze wel dat een blokje zoals dit wel iets te pittig is! 2 dagen van 13-23 en vanavond slaap vanaf 17u tot morgenochtend 10.30. Rooster juni is zoiezo heel relaxt en rooster juli probeert ze ook meer overdag te plannen. Ik was ook wel benieuwd naar hoeveel maatje 50. Ik heb al een paar rompertjes, shirtjes en pakjes. Ik heb op dit moment veel maatje 62/68 in huis, omdat ze dat dan volgende zomer aan kan. Handig zo in de uitverkoop Ik zal ook veel van mijn zus en schoonzus krijgen van de nichtjes, maar dat waren zomerkindjes! Nu wachten met shoppen tot de herfst en winter collectie! Lissa paracetamol is toch prima. Dat kan gewoon hoor. Je mag er zelfs 6 per dag. Wel bijzonder dat het met een huis tuin en keukenmiddel al veel minder is. BK lekker uitrusten dan maar hoop dat het lukt me je meisje in huis! Maytje fijn dat je avond relaxt was. En ja de bewegingen zullen gauw komen Straks verjaardagen van me schoonfam. Dus ben benieuwd hoe de hele fam zal reageren. We hebben ze nog niet gezien. Fijne relaxdag allen!