November mama's 2012 deel 2!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Thea23, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Isis, dat van die rompertjes vind ik een goeie vraag, dat vraag ik me nu ook af.
    En dat geld eigenlijk ook voor alle andere kleertjes. Ik wil niet te veel kopen, want voor je het weet is ze er uit gegroeid. Heb natuurlijk al wel veel, maar dat is ook veel zomerkleding, dus moet er ook wat winterkleding bij hebben.

2. Behappy

Behappy Niet meer actief

@jel wij hebben al een boek gekregen maar wil zelf ook wat kleertjes kopen..
    ik ben al een tijdje opzoek naar echt zn leuk geboorte pakje met slofjes en muts erbij gewoon compleet wat bij elkaar past
    maar geen idee waar ik t beste kan kijken.
    Prenetal vond ik niet zoveel
    hebben ..

3. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    @rompertjes, maat 50? die ben ik nog nergens tegengekomen! Misschien eens bij de zeeman kijken, daar heb ik namelijk wel een rompertje 56 van..en die valt volgens mij ook wel klein..
    En zijn kleertjes maat 50 ook echt nodig? m'n moeder verklaarde me voor gek..die zei dat dat alleen voor prematuurkindjes was?? maar zie het hier toch best vaak voorbij komen..

4. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    @be,voor meisjes vond ik de V&D wel veel hebben..voor jongens bijna niets..

5. lolalo

lolalo Actief lid

13 feb 2012
    404
    0
    0
    Rompertjes heb ik ook bijgekocht toen, idd met t spugen maar zeker ook poepen soms wel 2 per dag nodig. Stuk of 7 zeker. Mijn zoon was 54,5 cm( gewicht 3380) maar ook voor hem was 50/56 vrij groot in t begin. Maar dat groeit snel...
    62 had ik niet zo veel, toevallig heeft hij maar kort in die maat gezeten.

@duizelig heb ik dus ook vaak, zeket als t benauwd is en ik een tijd moet staat zoals bv in winkel. Echt rot is dat

6. Jel

Jel Niet meer actief

Als je kindje echt prematuur is, dan heeft hij of zij maatje 44. (Of meer, of minder???)

Het ligt er aan hoe groot je kindje is. Als je een 9 of 10 ponder hebt, dan past je kindje misschien niet eens in maat 50.
    Zit ff te denken, de maat is ongeveer de lengte van de baby he? En de meeste baby's zijn toch tussen de 49 en 52 cm ongeveer? Sommigen passen dan dus eigenlijk maat 50 niet meer. Maar wel maat 50/56 of 56.

Naja het komt allemaal vanzelf. Als ik merk dat ze toch te weinig kleertjes heeft, dan koop ik toch een stel nieuwe? ;)

Beahppy, misschien bij Hema proberen? ;)

7. Behappy

Behappy Niet meer actief

ga ik is ff op de site van v&d kijken :)

8. lolalo

lolalo Actief lid

13 feb 2012
    404
    0
    0
    Ow maat 50, had ik 1 setje van en dat was de enige die hij in t begin paste. Bij prenatal hebben ze maat 50.
    En zoals ik al zei mijn zoon was lang, 54,5 cm maar niet zwaar. Paste dus toch in 50

Maar maat 50/56 kan ook best hoor, ze zwemmen er vaak toch in in t begin

9. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    bedankt voor jullie ervaringen..we zien het ook wel :) zal alleen bij de inventarisatie dat ik al ruim in de 50/56 rompers zit (10) en eigenlijk nog geen 1 van 62, maar dat heeft ook niet zo'n haast. Daarentegen veel kleertjes voor maat 62 en nog maar 1 pakje voor 56.. vandaar..wel fijn om een beetje gevoel van richtlijn te hebben :)

Ga nu lekker the Eagle op rtl 5 kijken..misschien tot straks nog dames! fijne avond in ieder geval!

10. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Mijn dochter was 9 pond en had in het begin toch echt maat 50 nodig, wel na twee weken ofzo naar 56.

Ik weet niet meer hoeveel ik der had maar mijn dochter spuugde aardig wat dus moesten nog al eens wisselen.

11. Behappy

Behappy Niet meer actief

ik vind t stiekem ook wel leuk om zo veel te shoppen voor die kleine hihi.
    En ik zie dat ik
    t makkelijker vind voor een meisje dus dat scheelt.

12. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Leuke setjes kan je overal vinden be! Je hebt merken als noppies, dirkje, feetje enz

13. snowbird

snowbird Actief lid

4 feb 2012
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Be: wat fijn dat je de kleine hebt gevoeld! Ik zit ook nog steeds te wachten :) Dacht toenstraks ook een plopje te voelen maar denk toch dat het mijn darmen waren.

Rompertjes: ik heb er al een paar gekregen maar heb zelf nog niks gekocht, ook geen andere kleertjes. Wil het wel binnenkort gaan doen nu ik weet dat we een meisje krijgen.

Koffie: ik drink het een stuk minder dan voorheen. Wel nog als ik moet werken maar niet meer dan 2 kopjes/mokken per dag. Heb er ook wat minder zin in maar de belangrijkste reden is omdat het niet zo goed is voor de kleine.

Namen: meisjesnaam weten we, jongensnaam nog niet. We weten wel dat het een meisje wordt maar willen voor de zekerheid toch een jongensnaam kiezen, mochten ze het mis hebben ;)

Vanavond een rustig avondje, vriendlief ligt op de bank tv te kijken en ik zit hier met m'n laptop :) We zouden misschien nog naar een festivalletje gaan hier in de buurt maar we hadden toch geen zin.

14. snowbird

snowbird Actief lid

4 feb 2012
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uitgerekende datum:
    29 oktober
    Suus1982: 3e kindje
    1 november
    ilona85: 2e kindje (jongen?)
    Petrea: 1e kindje (jongen?)
    2 november
    onzewens: 1e kindje, zkh bevalling
    3 november
    Suus83: 1e kindje, zkh bevalling meisje
    siep81: 2e kindje
    4 november
    Hilli: 2e kindje, zkh bevalling Jongen
    Lucrecia: 1e kindje, zkh bevalling
    5 November
    Maytje: 1e kindje
    6 november
    Jel: 2e kindje (1e overleden) zkh.bevalling, waarschijnlijk een meisje (gezien met 17 wk)
    Nic79: 3e kindje
    8 november
    BurningKarma: 2e Kindje (jongen?)
    9 november
    Behappy: 1e kindje Een Meisje!!
    10 November
    NathalieD: 2e kindje, zkh bevalling
    Thea: 3e kindje
    Beckje: 1e Kindje
    Missillie: 2e kindje
    11 November
    Dinh: 2e kindje zkh bevalling (gevoel zegt meisje)
    Ladylola: 1e kindje een dochter!
    12 november
    Suus14: 1e kindje (jongen?)
    13 november
    Voske: 2e kindje
    Daydreamy: 2e kindje
    14 November
    Ikke175: tweeling zkh bevalling ( gevoel van mij+partner zegt jongen& meisje)
    15 november
    snowbird: 1e kindje (meisje)
    16 november
    Lolalo: 2e kindje
    17 november
    Patje20 : 2e kindje (meisje)
    18 November
    Pumpkin: 1e kindje
    Juliaaa: 1e kindje
    19 November
    Isis857: 1e kindje, zh-bevalling, jongen
    20 November
    Joyce86: 2e kindje (jongen?)
    24 November
    Niesje123: 3e kindje(denk toch 'n meisje!)
    25 November
    Samantha89: 1e kindje (jongen?)
    26 November:
    Yasminaa: 2e kindje
    Cjb: 2e kindje
    29 November
    Lissa 1:e kindje (meisje?)
    lauras1983: 2e kindje (jongen?)
    30 November

xspookyx: 3e kindje (jongen?)
    2 December
    Nora86: 2e kindje (meisje?)

Afspraken!

04-06 Suus14, vk controle
    04-06 lauras1983 geslachtsbepaling
    05-06 BurningKarma, eerste afspraak gyn
    07-06 Lucrecia, controle gyn zkh
    07-06 joyce86, afspraak verloskundige
    08-06 Lolalo, pretecho geslachtsbepaling
    11-06 Suus1982, 20 weken echo
    11-06 Juliaaa, controle vk
    13-06 NathalieD, controle vk
    14-06 Patje20, geslachtsbepaling
    14-06 Nora86, geslachtsbepaling
    14-06 Niesje123, geslachtsbepaling
    15-06 Lissa, intake afspraak gyn
    18-06 jel, 20 weken echo
    18-06 onzewens, 20 weken echo
    19-06 Thea, 20 weken echo
    19-06 ikke175, uitslag bloedonderzoek chromosomen en gesprek klinische arts
    19-06 Hilli, 20-weken echo
    20-06 Behappy , Controle VK
    20-06 BurningKarma, 20 weken echo
    20-06 Lucrecia, 20 weken echo
    20-06 Isis857, controle gyn +echo
    21-06 NathalieD, 20 weken echo
    21-06 ikke175, 20 weken echo
    22-06 Dinh, 20 weken echo
    25-06 Suus14, 20 weken echo
    25-06 Ilona85, 20 weken echo
    25-06 Suus83, 20 weken echo
    25-06 snowbird, controle vk
    26-06 Daydreamy, 20 weken echo
    26-06 jel controle + echo
    27-06 ikke175, controle gyn zkh
    27-06 Ladylola 20 weken echo
    27-06 onzewens, controle vk
    28-06 Behappy, 20 weken echo
    28-06 Patje20, Controle Gyn
    29-06 Patje20, 20wk echo
    03-07 Isis857, 20 weken echo
    04-07 Samantha89, 20 weken echo
    04-07 Lolalo , 20 weken echo
    05-07 snowbird, 20 weken echo
    07-07 Niesje123, 20 weken echo
    11-07 Juliaaa, 20 weken echo
    04-08 BurningKarma, pretecho (26 weken)
    07-08 Patje20, pretecho Dr. Papa
    22-08 Thea, 3D echo

5 meisjes, 2 jongens

*En de vlindertjes die we niet zullen vergeten!*

15. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zodra ik weet wat we krijgen ga ik ook aan het shoppen vind nml.rompers met een plaatje wel schattig haha

koffie drink ik sinds kort af en toe weer, cola vind ik moielijk om te laten staan maar drink nu weer vaker icetea wel van lipton en met prik maar toch.

Hier ook een relaxavondje, was er aan toe

heb 1x duidelijk drie plopjes gevoeld, net als be zeg maar
    toen paar dagen niks, vandaag en gister denk ik uk ook weer gevoeld te hebben. Hoop dat het gaiw duidelijker en regelmatiger is

16. Lissa80

Lissa80 Bekend lid

25 mrt 2012
    525
    0
    0
    Utrecht
    Goedemorgen ff vanaf Vlieland.

Ik voel nog niets, maar verwacht nog enkele weken geduld te moeten hebbn.
    Koffie heb ik nooit gedronken. maar de geur kan ik nu ook niet uitstaan. Cola hier wel caffeine vrij, maar zo min mogelijk. Verder cassis.....en thee en water...

Mijn benen gaat redelijk nu op advies van de arts toch maaar paracetamol gaan slikken 2 sochtends en 2 savonds. Woensdag naar de longarts voor mijn longen. Hopenlijk kanhij wat doen, want kortademig zijn is niets.
    Vlieland verder super. Heb een elektrische fiets gekregen omdat ik het anders niet red en dat gaat super.....
    X Lissa

17. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    @shoppen; gisteren wat neutrale dingetjes gehaald voor frutsel. Toch leuk om wat te kopen. Hopelijk weten we dinsdag wat het wordt.

@maten; ik had weinig 50 maar kwam met caitlin aan maat 56 echt nog niet. Deze keer haal ik wel een aantal setjes 50!

@koffie; de eerste drie maanden was het misselijkmakend. Langzaam komt het wel terug.

@namen; we hebben voor jongen en meisje 1. :D

Gisteren wezen shoppen en savonds verjaardag. Nu ben ik ziek :( keelpijn en blegh. Straks weer een verjaardag en vanavond een concert van tenacious D. Morgen een vroege dienst dus dat wordt wat met opstaan :( hopeliojk voel ik me straks beter.

Hoe is het met iedereen hier?

18. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Ik Wave vandaag! 16 wk! Gaat hard ineens...
    Hier gaat t lekker, gister te laat gaan slapen en de kleine man kwam natuurlijk om 9u al.. nou ja vanavond maar wat eerder gaan slapen.

@namen, dat is en blijft een issue hier... ik vind de ene leuk en mn man de andere.. hopeloos... met jari wisten we het pas rond 30wk.

19. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @lissa veel plezier op vlieland, hopelijk wat beter weer dan bij ons want hier blijft t regenen!

@bk veel plezier vandaag en succes morgen!

@patje 9:00 uur mooie tijd toch? Dat is uitslapen voor ons!

20. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Goedemorgen!

Hier een 17 weken wave whoehoe! En een wave voor me mede wavers!!

Gister en eergisteren een lange dienst gehad, vanavond weer een slaapdienst. Gelukkig werkte ik gister met mijn senior en begrijpt ze wel dat een blokje zoals dit wel iets te pittig is! 2 dagen van 13-23 en vanavond slaap vanaf 17u tot morgenochtend 10.30. Rooster juni is zoiezo heel relaxt en rooster juli probeert ze ook meer overdag te plannen.

Ik was ook wel benieuwd naar hoeveel maatje 50. Ik heb al een paar rompertjes, shirtjes en pakjes. Ik heb op dit moment veel maatje 62/68 in huis, omdat ze dat dan volgende zomer aan kan. Handig zo in de uitverkoop ;)
    Ik zal ook veel van mijn zus en schoonzus krijgen van de nichtjes, maar dat waren zomerkindjes! Nu wachten met shoppen tot de herfst en winter collectie!

Lissa paracetamol is toch prima. Dat kan gewoon hoor. Je mag er zelfs 6 per dag. Wel bijzonder dat het met een huis tuin en keukenmiddel al veel minder is.

BK lekker uitrusten dan maar hoop dat het lukt me je meisje in huis!

Maytje fijn dat je avond relaxt was. En ja de bewegingen zullen gauw komen :)

Straks verjaardagen van me schoonfam. Dus ben benieuwd hoe de hele fam zal reageren. We hebben ze nog niet gezien.

Fijne relaxdag allen!

Deel Deze Pagina