Merk dat ik aanzienelijk fitter ben dan in het begin. Tuurlijk nog wel moe naar een dag werken maar niet meer dat extreme futloze, het ene been niet voor het andere krijgen gevoel. Dat heb ik niet meer. Nu heb ik nog wel last van mijn rug en bekken en als ik weer een dag teveel doe moet ik het de dag erop meteen weer bekopen met veel pijn. En mijn maag die dus begint op te spelen, vooral 's avonds. Volgens mij ligt het toch aan het feit dat dan de darmen vol zitten en alles in de verdrukking helpen. nog niet de bm...die zit nog onder mijn navel idd.
Klachten hier vooral mijn bekken en af en toe maagzuur. Maar veel meer energie zeker!! Alleen nu moet ik weer liggen en rusten voor me bekken. Be fijn dat t bloeden zo goed als is gestopt! Ik hoop echt dat er niets aan de hand is. Maar idd wel een eng ideenom nu sex te hebben, ik had er eigenlijk helemaal geen moeite mee, maar als dit kan gebeuren...... Wat gaan sommige snel zeg!! 19 weken alweer...... Bijna op de helft!! Wauw!! Hier vanmorgen lekker gezwommen met de kleine meid en nu dus weer op bed rusten, wat baal ik ervan dat ik bijna niets kan..... En vind t zo rot om alles aan me man te moeten vragen....... Maar wel goede tips bij de fysio, bv stofzuigen: stang vasthouden met 1 hand en de andere hand op de rug, zo sta je altijd rcht en heb je niet de kans om voorover te hangen, en geen wkracht zetten. Sommige dingen zijn zo simpel maar je moet er maar aan denken.
Onzewens, ik had gisteren ook erg veel last van maag en opgezette darmen. Liggen was vooral niet prettig. Buik leek wel een ballon die op knappen stond. Be, meid wat een schrik. Al een beetje bekomen? @klachten, idd meer energie. Maar als het kon zou ik nu wel ff 10 min mijn ogen willen sluiten. @nu werken. Heb er wel zin in haha.
Ze klaagt niet over pijn d'r bekken. Nu jullie het daarover hebben, nog niet naar gevraagd eigenlijk. Pff, brengt me weer op het volgende punt. Hoe leg je dat uit? Wat overigens een heel mooi gezicht is, is de manier van lopen. Het is niet zo dat ze als een eend loopt, maar ze heeft wel een typische zwangere vrouw loop. Wat bedoel ik er mee, ze loopt gewoon recht, laat ik dat voorop stellen, maar het oogt wat langzamer, terwijl ze een normaal tempo loopt. Het lijkt er op alsof alles in slow motion gebeurt, elke stap wordt zeer bewust genomen. Dat vind ik zo mooi om te zien. Bij anderen heb ik zoiets van: Ja, oke, die is zwanger. Maar nu het mijn eigen vrouw is: Ja, mooi, oh, wat loopt ze mooi!!!! En hebben jullie dat ook? Nu je zelf al bijna (of ruim) 4 maanden bent, zie je ineens heel veel zwangere vrouwen....
@juliaa ja ben al redelijk bijgekomen..nu afwachten heb 20 juni weer controle..hopelijk is dan alles weer ok en was dit slechts een bloeding door de seks.
Jeetje Be, wat lees ik nu!!! Gelukkig ben je al van de schrik bekomen, maar ikzelf schrik er ook wel van hoor .. begon zelf net pas weer een beetje zin te krijgen jeetje.. Hoe noemt Dinh 't ook weer, oh ja, handwerk jah dat ga je dan toch weer overwegen hè ... of gewoon helemaal niet Meiden op vakantie of de vakantie in 't vooruitzicht, heel veel plezier!! ben best een beetje jaloers, wij gaan wel in augustus een weekend naar CP samen met schoonvader, schoonbroer en diens vriendin, maar veel verder zullen we helaas niet komen.. Dochterlief is schoolverlater en die heeft 't laatste zomerkamp dit jaar maar dat valt precies middenin de vakantie van vriendlief, beetje jammer .. maar 't is niet anders Ik ben de rest alweer kwijt, jeetje wat ben ik dement!!! Zelf knoop doorgehakt en vandaag naar de HA geweest. Besproken dat ik helaas toch nog steeds met teveel angsten en twijfels blijf zitten, vooral wat betreft de zwangerschap .. ik doe zo mijn best maar als ik heel eerlijk tegen mezelf ben dan geniet ik er gewoon nog steeds niet 100% van .. ben nog steeds veel te bang dat het alsnog mis kan gaan. Ik droom daar ook regelmatig van en sleep zo dat nare gevoel ook de hele dag met me mee. Hoewel ik al zo goed en lief wordt opgevangen door de VK .. ik snap het zelf ook niet zo goed maar het vandaag bespreekbaar te maken luchtte wel heel erg op. De HA had er alle begrip voor gelukkig. Ik ben dus nu doorverwezen naar de gyn. Hun hebben gewoon meer de middelen om mij hopelijk gerust te kunnen stellen. Nu moet ik het alleen nog aan de VK vertellen, weet alleen nog niet hoe ... vind 't ook best sneu voor d'r !!! Oh ja, ik heb wel heel mooie buikfoto's langs zien komen, herinner ik me zojuist ... ik zal er ook nog eens eentje maken zo, daar issie dan: Tadaaaa
@kleertjes, ik heb echt nog helemaal niks gekocht. Vorige keer ook niks tot de 20 weken echo gekocht. ik vind het toch lastig nu ik nog niet weet wat het wordt. @Be, je baas zal wel nooi toegeven dat het om je zwangerschap ging. Wel fijn dat je collega's nog laten blijken dat ze het er niet mee eens zijn. Wat zullen jullie geschrokken zijn! Gelukkig lijkt alles goed! @buikjes, mooie buikjes zag ik langskomen. @jel en lissa, fijne vakantie! @vakantie, nog 7 weken werken en dan zomervakantie. Nog 10 weken voordat we echt weggaan. Heb er wel nu al zin in. Na de vakantie nog 5 weken werken en dan verlof! @klachten, ik blijf moe. Als ik niet hoef te werken slaap ik 's middags1,5 - 2 uur. Is, denk ik, ook niet zo gek. Ik ben nog steeds 3 kilo lichter dan voor de zwangerschap. De kleine uk neemt alle energie die ik heb. @niesje, goed dat je het bespreekbaar maakt en dat er naar je wordt geluisterd.
@niesje ja pff schrok me dood .. maar maak je geen zorgen hoor wij hebben wel vaker seks gehad en dit was nog nooit gebeurd.. rond de 16 , 17 weken schijnt ne doorbloeding beter te worden.. gewoon een vaatke geraakt want heb nu niks meer maar jeetje wat was t schrikken !!
@ Dinh: Hier ook gelukkig niet meer misselijk. Dus ook geen medicijnen meer. Bij mijn eerste zwschap was ik helemaal niet zo moe in het tweede trimester, deze keer is dat wat anders. Ik ben lang niet zo moe meer als weken geleden, maar toch merk ik ook dat ik m'n slaap wel nodig heb. En 's middags even liggen op bed of op de bank doet me wel goed. Het is zowieso ook goed om die rust te nemen ivm bijv harde buiken. Ik doe soms nog weleens wat te druk. Over het lopen: Ik heb het volgende gelezen. Het zwaartepunt van je lichaam wordt naar voren verplaatst, waardoor je automatisch je gewrichten anders belast. (vanaf week 18 ongeveer). En dit kun je ook een beetje zien aan het lopen. Zelf merk ik het ook wel.
@ moe ik ben wel fitter maar nog wel snel moe hoor...maar goed dat ben ik nu wel gewend.... @ jel fijne vakantie ... Hier geen akantie in het vooruitzicht
Hier ook fitter, maar nog steeds niet op mijn top. Ik kan echt niet meer wat ik voor mijn zwangerschap deed. Van me avonddienst hopla door naar vrienden, de stad e.d. Voel me net zo'n huismus. Als ik ergens ben uiterlijk 1/2u en dan kan je me wegdragen. Maar middagdutjes nee, ben daar veel te nieuwsgierig voor. Hoop dat mijn meid het slaapgedrag van papa krijgt Waggelen, Hmm ja ik herken het denk ik wel. Julia dat van een buik dat knapt pfff is dan echt onprettig hè? Heb het ook soms. Dinh bekkeninstabiliteit is ook te herkennen aan lage rugpijn, onderin bij het staartbeen. Ik heb heb na veel inspanning. Maar echte BI is volgens mij veel heftiger. Ze laat het vanzelf wel merken als het zover is Niesje wat vervelend dat je je zo onzeker blijft voelen. Alles zit vast goed. Hopelijk kan de gyn je wat meer gerust stellen.
Ik heb je toegevoegd @Ikke; gefeliciteerd met het verkopen van je auto! Wat lekker dat je er meer voor hebt gevangen. @Samantha; gefeliciteerd met je vriendin. Koen hoor je ook niet vaak meer eigenlijk? Leuke naam! @Niesje: Dat herken ik heel erg hoor! Ik ga ook lekker naar de gyn. De VK gaat daar echt niet verdrietig om zijn, dus maak je daar nu geen druk om. Jij bent nu het belangrijkste. @Buikies; mooie buikies. Dit is de mijne. Flinke isolaag dus heb eerst van mij van 11 weken en dan van 17 weken. Vind het verdorie nog spannend om te posten ook haha. Bekijk bijlage 249970 Bekijk bijlage 249971
nou vriendlief komt net uit zn werk helemaal gesloopt natuurlijk ..als je om half 4 gaat slapen en om half 7 je wekker weer gaat t bloeden is vandaag gelukkig niet terug gekomen dus ben nu weer wat gerust gesteld.. alleen nog wat bruin verlies maar dat is gewoon oud bloed.. Vanavond maar vroeg naar bed want ben helemaal gesloopt.. sorry voor mn ego bericht.
Ohw Burning wat herkenbaar, ik zat ook even met mijn hart in mijn keel haha.. Maar je ziet het wel al mooi bij jou zeg, mooi rond buikje. Zeker niets om je voor te schamen vind ik. Be dat snap ik wel jeetje, hoop dat je vanavond een beetje kunt rusten hoor. En gelukkig ben je niet meer ongerust. Klachten hier nog wel misselijkheid, nou ben ik pas 14 weken dus hier "mag" het nog. Moeheid is hier extreem. Vanmiddag weer op de bank geslapen evenals gister en eergister haha. Ook last van de bekkeninstabiliteit als ik langer loop. En mijn borsten zijn nog erg pijnlijk en gevoellig. Maar de moeheid is het enige wat me extreem hinderd, verder tja.. so be it
@burning niks om je voor te schamen hoor !! en ik zie duidelijk het verschil hoor @nora moeheid jaa pff hier ook nog steeds kan soms de hele dag wel slapen..
@siep en alle anderen met moeheid... hier ook vreselijk! Ben te eigenwijs om smiddags te gaan liggen maar dit ga ik niet zo lang meer volhouden. Heb vandaag een en ander in huis gedaan, nou heb t gevoel dat ik mn huis verbouwt heb. Ga dit dus wel aankaarten bij de gyn en ook op mn werk. Wil minder gaan werken zsm. Trek het eigenlijk niet echt meer.
Hoi lieve dames! Daar zit ik dan, vanaf ons appartementje op Ameland. In Nes om precies te zijn. We hebben heerlijk zon sinds de middag. En lekker een strandwandeling gemaakt. En de boodschappen zijn binnen. Morgen maar eens kijken wat we gaan doen. Nu een lekker relaxed avondje, strakjes nog in bad met een tijdschriftje erbij. (Thuis hebben we geen bad). Heerlijk dit! Ik ga nu de rest van gister en vandaag terug lezen en reageren... @ Lissa, heb je het lekker gehad op Vlieland? @ Burning, beterschap! @ Ikke, gefeliciteerd met je nieuwe auto. @ Patje, mooi buik, en overduidelijk zwanger inderdaad hoor. @ Facebook, ik heb ook facebook, wie me wil toevoegen, dat mag. Stuur dan maar een pb-tje. Graag geen woord over zp, maar weinig mensen weten dat ik op dit forum zit. En schrik niet, ik heb foto's van mijn overleden dochtertje op mijn facebook in een album. Nu ik dit zo typ, vinden jullie het een leuk idee als ik een november-mama's facebook maak? Dan kunnen we daar ook een beetje kletsen met elkaar. Alleen als jullie het leuk vinden. En dan wel een prive-facebook, waar je vrienden niet kunnen meelezen. @ Nora, ook al zo'n mooi buikje. @ Ek, het kan mij ook gestolen worden. Het interesseert me allemaal geen ene r**t. @ Hormonen, ik word niet emotioneel maar ik snauw heel wat af tegen mijn man. Ik vraag me af of ik nu wel zo'n leuke echtgenote voor hem ben. Ik zeg hem heel vaak dat hij me niet zo moet irriteren, maar soms voel ik me dan erg onredelijk en denk dat het door de hormonen komt. @ Dinh, ik kan helemaal niets van je echo's maken qua geslacht, dus ik heb geen flauw idee. @ Onzewens, wat vervelend dat maagzuur he? Ik heb er ook af en toe last van. Lastig als Rennies niet helpen. @ Be, fijn dat het bloeden bijna over is. @ Seks, hier ook veel minder zin in. Bij de zwangerschap van mijn dochter was mijn libido juist enorm gestegen. Dit keer juist gedaald. Maarja tis niet anders. @ Niesje, mooie buik. @ Burning, wat een verschil. Mooi hoor. @ Moe, hier ook. Maar heb nu ook twee drukke dagen achter de rug. Heb helemaal van die roze blosjes op mijn wangen van moeheid. Nou alles is weer bijgelezen. Wat een taak.
Ik wil best mijn facebook geven maar idd dan wel een privegroep. Ik hou t ook liever apart, want anders kan ik hier nooit meer iets neerzetten. Dus novemberfacebookgroep prima!