November mama's 2012 deel 2!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Thea23, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    @cjb, ik heb ook 2 katten en ze zijn niet bij me weg te slaan. Ik knuffel ze nog gewoon. Ze zouden ook totaal niet begrijpen als ik dat niet meer deed.. Kattenbak doet VL inderdaad..

2. Cjb

Cjb Actief lid

26 nov 2011
    209
    0
    0
    Oke gelukkig.. Ik had het nog niet gehoort dat je je helemaal niet in contact mag komen met katten.. Tvalt ook wel mee volgens mij.. Ik blijf lekker knuffelen;) ja pas geborgen geitjes en lammetjes volgens mij.. Zoiets heb ik ook gehoort.. Wordt hier bij ons in de kinderboerderij ook voor gewaarschuwd.. Je mag er wel bij maar dat je je handen daarna goed wast..

Vriendlief doet hier idd ook de kattenbak:)

3. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hi CJB gezellig dat je weer meer aan slui!

Nou hier 3 katten en knuffel ze ook, maar soms veeg ik zand van hun poten als ze van buiten komen, en dan denk ik achteraf oh moet ik hier ook uitkijken. Ik ga het morgen ook vragen als ik bij de vk ben.

4. Jel

Jel Niet meer actief

Goeiemorgen, vanuit het prachtige zonnige Ameland.

@ Ladylola, dankjewel!

@ CJB, welcome back. :)
    Volgens mij kan knuffelen geen kwaad toch? Het gaat er volgens mij om dat je niet in aanraking komt met de drollen die in de kattenbak zitten. Daar zitten die schadelijke bacterieen in.

@ Zp en fb, tis ook de bedoeling dat we hier gewoon blijven kletsen. Het is bijvoorbeeld wel handig om op fb iets te plaatsen, wat je liever niet in het openbaar neerzet.

5. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Zo mag je bv ook niet tuinieren ivm met kattenuitwerpselen. Maar ik denk dat knuffelen geen kwaad kan hoor, gewoon wat vaker je handen wassen.

6. Behappy

Behappy Niet meer actief

moring !!
    zo heb mn slaap weer ff ingehaald van gister nacht.. geen bloedingen hier meer gezien :)
    gi
    ng net nog ff de dvd kijken van ons kleine meisje..:) zo lief.

verwacht vandaag nog iemand van tnt post die der schoentjes komt brengen en daarna moet ik richting mn oude werkgever om een laatste gesprek te voeren blegh..

7. Cjb

Cjb Actief lid

26 nov 2011
    209
    0
    0
    Dankjewel dames:) tuinieren mag volgens mij alleen met handschoentjes aan. Maar heb toch niet echt groene vingers:p

Spanned be! Succes.. Heb een beetje gelezen wat er allemaal gebeurt is:( Hoop dat je een beetje kwijt kan wat je allemaal kwijt wil!
    Gelukkig heb je geen bloedingen meer:D

8. Goed, weer een hoop bijgelezen en gisterenavond, nadat ik thuiskwam van het schaken, legde ik mijn hand op de zwangere buik. En ik voelde toch weer heel duidelijk dat er tegen mijn hand aan werd geduwd. Zo leuk.....

Vanmorgen, ik had me verslapen, doordat ik toch wel een beetje laat thuiskwam van het schaken. Ze werd intussen ook al wakker en toen ik uit de douche stapte, ging ik praten tegen de buik. Hallo Baby, Hally Baby.... Beetje grappen, maar toch.

Nu weet ik dat baby's op een gegeven moment geluid kunnen horen. Al zal het mijn stem niet kunnen horen, omdat ik natuurlijk buiten het lichaam van de moeder zit. Misschien dat het wel iets opvangt, maar het zal mijn stem niet herkennen. Mama's stem zullen ze dadelijk wel herkennen.

Maar hoe zit het met muziek? Ik lees/hoor wel eens, dat vrouwen met een koptelefoon op de buik gaan liggen. Klopt dat? Hoe hoog moet dat volume dan zijn? Wat voor soort muziek?

9. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    hoeveel weken van tevoren gaan jullie met verlof? Ik heb gekozen voor vier, zodat ik straks met de kleine zolang mogelijk samen heb. En miss nog twee wken vakantie erachteraan.... Ben benieuwd wat jullie doen??

10. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    be succes! @ vriendlief voelt baby ook, maar dan moet ie wel op tijd de handen op de buik hebben! Verdr voel ik de baby echt wel vaak! Echt heerlijk gevoel.... Vindt t niet fijn als ik in mekaar zit achter een bureau..... Dan begint ze te trappen....

11. Jel

Jel Niet meer actief

Ik ben schoonmaakster en dat is natuurlijk fysiek best zwaar. Ik zou willen kiezen voor 6 weken voor die tijd verlof. Maar kan natuurlijk ook best zijn dat ik nog eerder moet stoppen omdat het lichamelijk gewoon niet meer wil. Dus eigenlijk nog geen idee hoe het loopt.

12. Jel

Jel Niet meer actief

Ik voel de baby echt nog niet veel en overduidelijk. Hoe kan dat toch? Ik voelde vannacht wel overduidelijk een plopje. Maar echt niet heel vaak op een dag. Ik heb ook nog geen idee waar de placenta ligt. Misschien ligt ie nu wel voor bij mij.

13. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    @katten, mij is verteld en ik heb gelezen dat als je al van kinds af aan katten hebt gehad, je ook antistoffen hebt tegen toxmoplasmose o.i.d. en dus geen probleem om kattenbakken te verschonen. Je kindje krijgt ook de antistoffen van jou door.

Toch zou ik zelf het zekere voor onzekere nemen en niet de kattenbak verschonen. Gewoon het idee.

Ikea gaat nog niet door. Wel lekker, nu kan ik beginnen met strijken. Bleeeeg geen zin. Maar ik heb ondertussen zoveel gespaard... En omdat ik toch bezig ben ook het laatste beetje in de was gedaan. Kan dat ook gestreken worden.

14. @Verlof Mijn ega gaat iets van vier weken van te voren met verlof. Maar we zien wel, hoe ze zich houdt. Ze is niet de grootste, en ik weet niet of dat na de 20 weken, de groei van de baby beïnvloedt. Zo nee, dan heb je ook zomaar kans, dat het veel eerder geboren gaat worden, anders is het te groot voor de moeder. (=mannenlogica)

@Jel, je zou toch verwachten, met je eerdere ervaring, dat je de baby veel eerder en sneller herkent. Je zal nu toch in een periode moeten zitten, waar bij je de bewegingen moet kunnen herkennen. Niet ongerust maken, zolang de echo's goed zijn, dan is het goed. En anders ga je gewoon een extra echo vragen. Als je je ongerust voelt, gewoon bellen. (we did twice)

15. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    @be, succes!! Kan me voorstellen dat je er geen zin in hebt. Maar misschien kun je wel goed afsluiten nu.

@verlof, ik zou wel 4 willen proberen maar denk dat 6 realistischer is. Ik sta de hele dag, al heb ik wel recht op een stoel etc. Ga daar tegen die tijd wel achteraan. Maar dan nog is het zwaar werk, lichamelijk.

16. Behappy

Behappy Niet meer actief

ik voel de baby af en toe ..en dan met name als ik in bed
    lig flink wat
    plopjes en bonkjes..

@zwangerschapsverlof ik zit nu thuis dus heb vervroegd zwangerschaps verlof om t
    maar positief te bekijken

17. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ik ga 6 weken van te voren met verlof, en ws ook nog een week vakantie ervoor. Erna neem ik een maand oudeschapsverlof en ook nog twee weken vakantie. En dan ben ik denk ik wel weer aan toe om weer te werken:)

Be succes vandaag! En zeg wat je wil zeggen!
    En wat fijn dat t bloeden gestopt is!

Hier eindelijk nog maar twee dagen tot ik t hartje ga horen!!! Heb er nu al zin in!

18. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    oh ik weet ook nie of t me lukt hoor, maar tis wel mn wens. Maar zkr Jel, en Julia als je zwaar werk hebt is t anders nie te doen... En als t nie lukt dan worden t er zes..... @ voelen en placenta, mn placenta zou voor moeten liggen, maar ik oel nu lichte bewegingen. Als ik met de angelsound luister hoor ik ook bewegingen en die voel ik meteen in mn buik... T begon alleen met golfbewegingen hier hoor en sinds vorige week hoor....

19. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    zozo joyce jij neemt t er ff van! Lekker hoor.... Gister is mn erzoek voor zwangerschapsvelof zover in t systeem gezet, 7 okt officieel t/m 26 jan, daarna nog vakantie....

20. Jel

Jel Niet meer actief

Ik voel de baby nog niet regelmatig, maar wel zo nu en dan een keer. Vanmorgen nog niet trouwens, maar vannacht wel. Heb niet het gevoel dat ik aan de bel zou moeten trekken. Denk dat het nog wel gaat komen. Mijn buik groeit wel snel, dus blijkbaar groeit het kindje gewoon goed.
    Maar ik word er wel snel onzeker door, maar dat komt denk ik door wat we hebben meegemaakt.

Deel Deze Pagina