November mama's 2012 deel 2!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Thea23, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Vraagje hebben jullie al eens een harde buik gehad? Ik heb hem net duidelijk voor t eerst gehad. Kan dat kwaad? Duurde niet al te lang.... Maar men die buik stond helemaal bol en voelde zo hard aan...

2. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    @ zenuwachtig 20 weken echo, ja beetje wel. Gelukkig was de pretecho goed (zij doet ook 20 weken echo) en ze zei al wel alles wat ze kon zien was goed. Dus dat stelde me al wel gerust
    Maar goed eerlijk ik ben blij als ik die echo heb gehad en alles goed is. :D

3. Behappy

Behappy Niet meer actief

hoe voelt een harde buik dan precies?:p ik heb het idee van nou gewoon een harde buik zoals je het zegt ? maar dat is zeker niet zo?

@20weken ja bij mij bij de pret echo mogen ze er niet zoveel over zeggen maar ze zei dat de ruggengraat enzo er goed uitzag dus dat scheelt..maarja na die bloedingen ben k toch weer een beetje geschrokken

4. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Haha ja t voelt idd als een harde buik... T is geen fijn gevoel . T was na de sex (ff gegoogled en dat kan) en onderin mn buik, t spande ineens aan..... en als je eraan kwam voelde t ook aan als een bol. Vroeg me gewoon af of t schadelijk is zitten nu op bijna 19 weken....

5. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Ff snel, gisteren en vandaag geen puf gehad om te reageren.

Vandaag op mijn werk van mijn zwschap verteld. Iedereen enthousiast natuurlijk. Ik mag extra pauzes houden en als ik wil mag ik een stoel gebruiken. Normaal gesproken mogen we absoluut niet zitten. We zijn verkopers, geen caissière... Dus haha.

Zo blij nu.

6. Cjb

Cjb Actief lid

26 nov 2011
    209
    0
    0
    Hee dames! Hier net als verrassing voor vriendlief vlaggejes voor het huis gehangen. Dat wou die zo graag:p Dus wij zitten morgen met vrienden fanatiek voor de wedstrijd!

Meiden die nog niet veel voelen: volgens mij is dat heel normaal, dat er meiden zijn hier die al wel wat voelen is denk ik omdat het hun 2e of 3e kindje is? Want volgens mij is het heel normaal dat je pas na de 20 weken leven gaat voelen.. Dus als jullie nu af en toe al wat voelen is dat eigenlijks 'vroeg' :p Zou niet al bang zijn dat de placenta voor ligt ofzo..

Draagdoek ik heb gewoon een hele lange doek van ongeveer 6 meter die ik op allemaal verschillende manieren kan onknopen. Was bij mijn dochter ideaal. Heeft mijn moeder gewoon gemaakt van een lap stof.. Opzich best handig:p

Veel plezier voor degenen die een.bruiloft hebben! Gezellig!

Voor de rest heb ik wat gelezen over klussen en over een pijnlijk stuitje. Succes met klussen. En beterschap! Hopen dat de pijn snel minder wordt!

De rest alweer vergeten natuurlijk ;)

Fijne avond iedereen en veel plezier morgen bij de wedstrijd!

7. Cjb

Cjb Actief lid

26 nov 2011
    209
    0
    0
    Ooh nog even voor ikke was toevallig laatst bij een vriendin op verjaardagsvisite voor haar tweelingzoontjes.. Ik vroeg aan haar of de tweeling ook drukker was dan haar dochter in haar buik.. Maar haar dochter was veel drukker haar zoontjes heeft ze helemaal niet veel gevoelt ook omdat ze sneller minder ruimte hadden. Maar het is dus volgens mij niet zo dat je sneller of meer voelt als je een tweeling in je buik hebt.. Wel een leuke vraag voor de vk:p Weet het niet zeker hoor maar bij haar was het dus niet zo..

8. Jel

Jel Niet meer actief

@ Suus83, denk dat ik die dan ook maar koop. Was al een beetje op zoek gegaan en kwam ook op die uit. Valt mee de prijs... En als de ervaringen goed zijn, dan doen we dat. ;) @ Harde buik, heb het vaak 's morgens als ik met een volle blaas wakker word. Dan heb ik echt een harde buik. Na het plassen is het dan vaak over.

@ Ladylola, dezelfde als Suus dan zeker. Dan gaan we die kopen. :)
    Ik probeer verder ook wel te relaxen en te genieten hoor, maar de momenten als de beweginkjes al een poosje uitblijven dan maak ik me ineens erg druk, en krijg dan een dejavu over wat er met onze dochter gebeurde, dat ik haar ook een dagdeel niet voelde. Maargoed, dat is ook niet te vergelijken met 33,4 weken zwangerschap. Dat voelen moet nu pas een beetje beginnen te komen.

Mijn man die kijkt naar het EK in ons vakantiehuisje en ik kijk van over mijn laptop een beetje mee, maar eigenlijk interesseerd het me allemaal geen zak. Zou me worst wezen als ze winnen, ik hou me totaal niet bezig met voetbal.

@ NathalieD, dat gevoel herken ik. Ik vind het ook megaspannend.

@ Behappy, ga je nog wel proberen te solliciteren of doe je dat na de zwangerschap?
    Een harde buik voelt heel hard aan, tis dan net alsof er een voetbal in je buik zit. En je buik trekt dan helemaal, kan dat gevoel niet echt uitleggen.

@ Juliaaa, dat is fijn dat ze een beetje rekening met je houden.

@ CJB, maar het is ook mijn tweede zwangerschap... Maar ik heb dus het vermoeden dat mijn placenta voor ligt, ben benieuwd of dat idd zo blijkt te zijn als ze dat zien tijdens de 20 weken echo.

9. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Ben dr weer, t gaat wel, werk werkt mee, moet donderdag wrs naar de arbo maar daar kan ik mee leven.

@voelen, het is normaal bij een eerste om pas wat te voelen tussen 18 en 20 wk. Hier voel ik deze druktemaker al een tijd. Maar ja het is onze 2e.

@ 20wk echo, is ook wel spannend, donderdag eerst de geslachtsbepaling! Zo wel spannend. We krijgen een guo in het zh vanwege de kans op schisis.

@ikke, ik = missy patje op fb hoor ;)

10. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    het ek kijken we trouwens wel hoor, alleen de wedstrijden die nederland moet spelen. rest niet hoor.

11. Jel

Jel Niet meer actief

@ Patje, waarom is er bij jou meer kans op een kindje met schisis?

12. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @jel, één van de broertjes van mijn man is geboren met schisis. Vandaar dat ze geen risico nemen en een guo doen.

13. Jel

Jel Niet meer actief

Oh vandaar... maar wat bedoel je met geen risico nemen? Is het een ernstige aandoening eigenlijk? Want het is een hazenlip toch? Is dat altijd met een open gehemelte of hoeft dat niet?

14. Behappy

Behappy Niet meer actief

@jel
    ik blijf solliciteren maar niet super actief zeg maar ...

@hazenlip ja dat is toch te opereren enzo ?

@patje spannend wat zegt je gevoel
    meisje of jongetje ?

15. Behappy

Behappy Niet meer actief

ohwja wilde nog iets bespreken .. kan mn hormoen zijn hoor haha

ik heb een vriendin die heeft een dochtertje van
    nog geen 3 maanden en nou is ze regelmatig bij mij met haar kleine super leuk natuurlijk !

Ene nou t volgende ze is continu die kleine aan t teainen te gaan staan en kruipen enzo .. echt de He-le tijd ! en ik zie ook dat die kleine er uitgeput van raakt maarja als zij der kind zo wil pushen..

ik zelf ga dat niet zo doen laat r lekker baby zijn.. ze groeien al zo snel
    die ontwikkeling komt vanzelf wel toch ?!...
    tuurlijk is t leuk als je kindje al
    kan staan op der benen maar ik ga niks pushen..

hmmm ik denk dat ik last heb vam hormonen ..

16. Jel

Jel Niet meer actief

@ Be, nog geen reacties terug ontvangen met solliciteren?

Wat betreft die vriendin, dat lijkt me veel te vroeg om een babytje al te laten staan. Dat is volgens mij heel slecht voor de botjes en het kindje kan X-benen krijgen. Lijkt me echt niet goed. Kun je dat niet zeggen tegen haar? Of pakt dat niet goed uit?

17. snowbird

snowbird Actief lid

4 feb 2012
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    @be: volgens mij is het niet eens goed voor een baby als je die zo gaat pushen! Vind het ook maar apart hoor.. idd laat een baby lekker baby zijn. Ik vind het toch al zo jammer dat dat hele kleine er straks zo snel af is.

@ikke: vervelend zeg dat je moest overgeven, en dan ook nog zo langs de snelweg! (heb ik ook wel eens gedaan maar dat kwam door de alcohol van de avond ervoor hihi) Voel je je nu wel beter?

@harde buiken na seks: ik heb gelezen dat de baarmoeder na het klaarkomen nog uren als een harde bal in je buik te voelen is. Maar dat kan echt geen kwaad, het schijnt zelfs de kans op vroeggeboorte te verminderen als je regelmatig klaarkomt tijdens de zwangerschap :)

18. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Patje, ja ik heb je ontdekt op fb...haha... nu weet ik wel wie wie is zo onderhand...haha...

Cjb, thanx voor het navragen aan je vriendin. Ik ben benieuwd wanneer ik ze ga voelen. Ben ook erg benieuwd wat er in mijn buik zit. Af en toe heb ik het idee alsof er iets door mijn buik "strijkt". Ik heb zo'n idee dat dat toch de kids zijn. Het is net een windvlaag of iets... haha... voor de zekerheid nog een angelsound besteld voor als ik me nog een keer zorgen maak... eigenlijk zonde van het geld, maar als ik jullie zo hoor moet het heel bijzonder zijn om het hartje van je kindje te horen als je thuis bent. Nou... ik wil onze kids zijn hartjes ook wel horen, alleen zal ik dat niet elke dag gaan doen, want dan zou ik mezelf gek maken.

Snowbird, ja gaat een stuk beter. Ik heb zo'n idee dat ik weet waardoor ik langs de snelweg moest staan... ik heb vaak genoeg langs de weg gestaan met kotsende vriendinnen, maar ikzelf nooit! Alleen nu dan.. haha... ik denk dat de kids op mijn maag drukken en dat ik daardoor maagzuur krijg. In combinatie met de pruimen die ik heb gegeten denk ik dat het eruit moest. Ik heb nu nog steeds een brandende keel en af en toe beetje misselijk. Dus ik denk dat dat het was.

Be, Ik zou mijn kind ook niet gaan pushen. Wel motiveren om te draaien ofzo als het kindje dat zou proberen. Maar met 3 maanden moet je ze knuffelen en vertroetelen...haha... als ze richting een jaar gaan, proberen ze vanzelf te stappen... ik vind het een beetje zielig voor dat kindje maar goed.... niet iedereen zal daar hetzelfde over denken ( zoals je vriendin )...

EK, ik ga morgen bij ons in een dorp voetbal kijken met een vriendin. Normaal hebben ze een groot scherm daar hangen, maar weet niet wat voor weer het morgen wordt. Ik ga zo een keertje slapen. Morgen gaan we mijn auto naar de nieuwe eigenaar brengen, mijn vriend zijn auto inruilen bij de garage en dan meteen onze nieuwe auto meenemen... :D

Weltrusten voor iedereen!

19. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Jel ik hoop dat de Angelsound je dan wel de rust kan geven. Je geniet nog lekker zo lezen.

Be ik vind het ook niet goed om een kleintje van 3 maanden al zo te trainen. Je kan een kindje van 5/6 maanden wel een beetje trainen door op de buik te draaien, of in een kussen te zetten, maar zo lang ze het zelf nog niet kunnen, ishet verstandig max 20 minuten. Belangrijkste is dat je je kind aanvoelt, ieder kind is anders en ontwikkeld anders en daar speel je op in. Blijkbaar begrijpt je vriendin de ontwikkeling van haar kind niet helemaal, sorry dat mijn mening. Lukt het om erover te praten met haar? Ti's geen drama als ze het Wel doet hoor. Consultatiebureau's zijn af en toe te extreem met hun adviezen, maar waarom een baby van 3 maanden een kind van 7/8 maanden laten zijn? Goed dat wij andere keuzes maken :)

Julia wat fijn zeg dat ze zo goed reageerden! Wat een opluchting!

20. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    @ Behappy: Ik vind dat wel raar. Nog geen 3 maanden en dan al? Lijkt me niet gezond.. Met 3 maand beginnen ze nog maar net met omrollen en geluidjes maken.

@ Zwanger solliciteren?: Wie heeft hier ervaring mee? Ik ben dit ook van plan binnenkort nu ik geslaagd ben.

@ Hier: Ik heb vaak last van mijn buik wanneer ik vanaf de bank wil opstaan. Wie herkent dit? Het doet gewoon echt pijn als ik opsta.

Deel Deze Pagina