November mama's 2012 deel 2!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Thea23, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    @ Bekken: Hier ook last van bekken.. Het is net zo'n 5 dagen geleden begonnen.

@ Harde buiken: Heb er al regelmatig wat gehad de afgelopen weken. Vandaag en gister zelfs dat het pijnlijk was dus moet even weer rustig aan doen. (al doe ik dat al, ben afgelopen weken vrij geweest).

@ Baby voelen: Hier ook al een tijdje zichtbaar aan de buitenkant. Vriend heeft het ook al gevoeld. En vooral 's avonds voel ik haar.

2. Jel

Jel Niet meer actief

Herkenbaar dus...

Ik ben hier echt totaal niet bekend mee, maar heb even gekeken op een site en de klachten die ik heb lijken wel op bi. De pijn zit in mijn rechterbil en straalt uit naar mijn hele rechterbeen, een beetje aan de achterkant. En ik begin irritant te lopen.

Moet ik hiermee naar de huisarts of moet ik dit gewoon melden bij de volgende controle?

@ Voelen, hier overduidelijk af en toe, maar het is niet aan de buitenkant te voelen nog. Bij mijn *dochter was het bij ongeveer 21 weken dat mijn man daar ook van kon meegenieten, dus even geduld nog. :)

@ Harde buiken, gelukkig geen last van.

3. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Als je er niet heel erg last van hebt zou ik het gewoon de volgende keer melden bij de Vk. Bij mijn vorige zwschap had ik het ook maar hoefde nooit naar een therapeut.

4. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Niesje gefeliciteerd!

Lijst; we kunnen de mensen die het al wel weten met naam en hoeveelste kindje in de kleur tekst maken van wat ze verwachten en de vermoedens zo laten. Zou het wel jammer vinden voor iedereen die nu nog niets weet dat het weg gehaalt wordt. Incl mezelf. :)

5. Jel

Jel Niet meer actief

ok, als ik het volhoud, dan zal ik het op 26 juni wel zeggen aan de gyn. Heb geen vk. Maar mijn gyn weet natuurlijk ook wel wat ie daarmee moet.

6. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ja als je er echt last van gaat krijgen natuurlijk wel contact opnemen met je gyn! Dan kun je zo een doorverwijzing krijgen naar een bekkentherapeut.

7. Jel

Jel Niet meer actief

Ok, ik hou het in de gaten.

8. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Even kort:

@jel, klinkt als ischias (druk op een zenuw in je rug dat uitstraalt naar je been). Volgens mij niet veel aan te doen, maar Mss kan een fysio er wat mee?

@harde buiken, hier ook in de ochtend.. En vandaag tijdens het werk.. Het ging haast niet, zit er beetje doorheen ook.. Woe maar even overleggen met de gyn en daarna met werk..

@voelen, hier wisselend duidelijk en minder duidelijk.. Vooral als ik druk ben voel ik de kleine haast niet. Is dat normaal? Verder echt een heerlijk gevoel om de kleine te voelen en kan niet wachten tot VL het ook kan voelen

Verder hier film aan t kijken op rtl4.. Wat een slechte film :p

9. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jel, ik wil het heel graag vertellen, maar vriendlief wil dat niet. En aangezien mensen mij misschien herkennen hier.... wordt het wel een stuk bekend..en kan het uitlekken. Dus ik heb gezegd.. ik hou mijn mond tegen iedereen. Dus zal dat dan ook wel doen...hihi.. Dus ook hier :)
    Dat zijn echt lieve rompers! Ik heb die allebei...1 van mama en 1 van papa. Heb ik gekregen van een vriendin van mij als kadootje... echt super leuk! En pijn in mijn bekken voel ik af en toe. 's avonds voornamelijk pijn aan mijn staart botje... echt niet fijn!

Be en Nora, ja jammer he.... Nora, ik hoop dat we het ook kunnen zien. Zou wel heel erg balen als het niet zo was. Dan moeten we nog wat langer wachten... hihi. En ik wil ook zo graag kleertjes kopen... ;) Vriendlief vind het geslacht niet zo belangrijk. Hij wilde het het liefst niet weten. Hij is niet zo nieuwschierig als mij....

Suus1982, dat is wel een idee idd via pb, maar ben bang dat ik me dan alsnog verspreek als ik met jullie klets... ik kan heel goed geheimen bewaren van andere... maar van mezelf met dit soort dingen vind ik zo moeilijk. Een geruststelling... de kids zullen waarschijnlijk minimaal 2 weken eerder komen, dus jullie hoeven nog maar 20 weken te wachten ;)

Niesje, gefeliciteerd met jullie meisje! Wat leuk!

Julia, dat is balen zeg van je dekbedovertrek. Heb je hem nog kunnen ruilen? Knap zeg van dat onderzoek. Het zou fijn zijn als er idd echte goede resultaten uitkwamen. Dat ze vroeggeboorte kunnen voorkomen. Lijkt me ook wel eng een beetje om dat te weten. Maar fijn als het werkt...

Spookx, fijn dat je de rpinter nog aan de praat hebt gekregen..

Nathalie, volgens mij zijn er idd 9 meisjes.. Niesje is diegene met het 9e meisje toch?
    En kleertjes shop ik denk ik nog niet echt van de zomer collectie. Wel wat shirtjes maar de broekjes doe ik denk ik wel wat dikker. Ik denk dat onze kids in oktober komen en kan ik niet echt zomer kleertjes aandoen dan... Ik heb wel bijna alleen maar rompers met lange mouwen ( maat 50-56 en maat 62-68 ) Van de laatste maat haal ik denk ik wel nog wat meer met kortere mouwen. Anders is het wel heel heet he. Maat 50-56 heb ik er een paar met korte mouwen maar niet veel... Rompers met lange mouwen kun je ook leuk shirts met korte mouwen op doen... altijd stoer / lief :) hihi

Yoga/gym, doe ik niet aan mee. Ook niet met de ademhalingstechnieken. Ik heb de verpleegkundige opleiding gedaan en daarvoor ook het vak zorgen voor barenden en kinderen. Daar staat alles in wat je moet weten. Verschillende ademhalingstechnieken omdat je opgeleid wordt om dat ook te kunnen doen. Ik lees tzt dat boek nog wel door en dan ben ik weer van alles op de hoogte ;) Bespaard me tijd en geld... hihi...

Kramp, ik heb als ik kramp heb altijd op zo'n rare plaats kramp. Aan de binnenkant van mijn voet. Mijn voet lijkt dan meteen 60 jaar ouder. Overal kreukels... hihi...

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Is dat ook ergens terug te lezen dat jij weet dan? Dat is voor mij de enige reden om een yoga of gym te gaan doen voor de ademhaling.
    Knap dat je het stil gaat houden, zou idd ook niet via pb ofzo doen gewoon lekker voor jezelf houden als dat lukt.

Las iets over harde buiken hier heel soms, of t gevoel van..

Word wel onderhand moe van de moeheid, heeft nog iemand dat zo extreem of is dat bij jullie wel al wat gezakt?

11. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    @ Nora: hier nog steeds wel moe hoor.. Bij mijn vorige zwschap zat ik nu vol energie. Heb vanmiddag zelfs even moeten liggen op bed.

12. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Ik heb ook vanmiddag weer ff geslapen. Kon mijn ogen echt niet openhouden.

Morgen weer 4 uur op... Gelukkig maar 1, zondag mag ik 15.00 beginnen.

13. Behappy

Behappy Niet meer actief

hier is het moe zijn veel minder maar soms komt het terug..

hier nog ff tv kijken en bijkomen :)
    de pijn in mn benen is gelukkig afgenomen !

& ik heb eigenlijk
    trek in een broodje maar dan moet ik helemaal
    naar beneden -_-

14. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Net terug van personeelsfeestje met een optreden van Jan Smit!! Helemaal kapot, maar echt super leuk en gezellig!

Morgen ff bijlezen. Truste

15. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    @ moe hier ook hoor, zal ook dooor de verhuizing en alles komen. Maar nog hoef ik t nie mee rlaat te maken... Terwijl ik hiervoor echt n nachtbraker was. @ hier jeeeej vandaag 20 weken, dus op de helft!

16. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    #3536 Niesje123, 16 jun 2012
    Laatst bewerkt: 16 jun 2012
    Goeiesmorgens allemaal :D :D :D

Ik heb lekker geslapen, ben als eerste onder (stomme blaas) en kan eindelijk nog es bijlezen met een 2e scherm erbij, dus daar gaat ie...

Samantha, Patje,Spooky & Nathalie.. en ook alle andere dames met goede echo's...gefeliciteerd!!! Ook voor de wavers natuurlijk ;)

Pff Arbo, tja het ligt er ook maar net aan wie je voor je hebt zitten, helaas!
    Had bijv. eens een echt lief vrouwtje met veel begrip en inlevingsvermogen, maar ook vaak genoeg een echt botte boer die net niet zegt van: "stel je niet zo aan!"
    Gewoon op je strepen blijven staan hoor, jij kent je klachten en moet ermee lopen!!

Jel, 't is soms inderdaad even goed zoeken met de angelsound,
    maar wat is 't prachtig als je het hartje dan eindelijk hoort hè!!
    Ik zing er nu ook steeds bij: "hop hop hop, paardje in galop" :D
    Denk ook dat je 't hartje met de tijd steeds makkelijker gaat vinden ;)

Mannen & zwangerschap, die van mij is van zichzelf al lief en vrij zorgzaam, maar ook ik vind dat 'ie wat meer interesse zou kunnen tonen .. zal ook wel een beetje aan mijn hormonen liggen ;) hihi..
    Wacht maar tot we straks een hele dikke buik hebben, krijgen we aandacht zat ;)

Burning, lekkerrrr hoor..met z'n 3tjes ontbijt op bed morgen!!
    Smul ze ;)

Vaderdag, ik heb ook allemaal leuk spul voor de kleine gehaald met "i love papa" en gister van "name it" een roze truitje met "papa's kleine meisje" in zilveren letters... zo leuk!! :D
    Verder ben ik met de kids allemaal geursamples gaan verzamelen bij de douglas enzo, dan heeft ie lekker veel om uit te pakken en misschien vindt ie wel een lekker nieuw geurtje ;)
    Dan nog een zak met van die chili-snoepjes, die vindt ie zo lekker!
    Van de kids krijgt 'ie natuurlijk ook nog knutselwerkjes en oh ja, we hebben ook nog de fisherprice apptivity case, is wel ook voor de kleine later maar vriendlief is zo gek op z'n iPhone en wil altijd alle gadgets hebben. Nou, bij deze ;) :D + ontbijt op bed, of course ;)
    Wat wordt ie toch verwend hè, als ik het nu allemaal zo zie staan hierboven!!
    Maar zoals ik zei, hij is ook echt heel lief :D

Pijnlijke benen, ik word er ook HE-LE-MAAL gek van!! :(
    Heb altijd al last gehad van krampen in mijn kuiten, alleen nu dus nog veel erger en heb er ook nog eens restless-legs bij gekregen. Dat begint bij mij zodra ik naar bed ga om te slapen. Er is helaas niks aan te doen :x

Ikke, dat met die kramp in de voet herken ik ook ja, hahaha..wat omschrijf je dat grappig ;)

Shopdrang, wij gaan vanmiddag weer...jeeeeeejjj!! :D
    Ik ga ook alleen newborn halen, die 2 van mij waren altijd erg groot voor hun leeftijd dus ook ik durf het niet aan te ver vooruit te kopen ;)
    Wil wel veel roze spul gaan halen en nog een dekentje, dekbedovertrek, boxkleed enzo. De box moeten we ook maar eens bestellen, zal ook wel paar weken levertijd opzitten!

Kan helaas ook weer niet teveel winkels door gaan struinen, want ook ik begin aardig last van mijn bekken te krijgen. Als ik teveel heb gedaan/gelopen merk ik het gelijk aan mijn rechterbeen, begint ook bij mij onderin mijn rechterbil. Wie had dat nou nog meer? Jel? Ik had dat bij de zwangerschap van mijn zoontje ook, 10 jaar geleden, dacht toen ook indd dat het de ischias was, maar volgens mij is het dus echt het bekken. Als ik nl teveel gedaan heb, heb ik de dag erna ook nog eens enorm last van mijn schaambeen. Alsof er heel veel druk op staat. De pijn verplaatst zich door mijn hele bekken, zeg maar. Als ik weer te lang zit heb ik last van mijn stuitje. Je hoort mij normaal niet snel zeuren maar dit is echt niet prettig!! Ik weet vaak van gekkigheid niet meer hoe ik moet staan/lopen/zitten/liggen :)
    Ik moet dus eigenlijk ook nodig maar eens naar de fysio, maar ik ben helaas niet aanvullend verzekerd en die zittingen zijn zo duur :(

Zo, ik nu ben ik toch weer aardig bij hè :D wat een tekst!! :p
    Heb er dik een uur over gedaan :$ wel incl het wijzigen van al mijn foutjes ;)

Ik wil ook nog ff kwijt hoe blij ik ben dat we toch de pretecho hebben gedaan!!
    Wat was het leuk, we zijn ruim 3/4 uur binnen geweest, hebben een DVD van 35 min en ondanks dat frummeltje er niet echt zin in had hebben we leuke foto's en weten we dat ons wiebelkontje een meisje is :D
    Alles was prima, lag zelfs een paar dagen voor op schema. Helaas niet de totale lengte kunnen meten maar een voetje was al ruim 2cm, dus tel maar uit!! Zodra ik weer eens met de laptop online ga zal ik eens wat nieuwe foto's posten van ons meisje :D :D :D

17. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland
    gefeliciteerd dames die t geslacht al weten

18. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    idd van mij ook een gefeliciteerd :D
    zijn er trouwens nog meer dames die tot november niet zullen weten?
    oja ik kan vandaag alweer de 19 weken wave doen :D jeeeeej :D

19. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nora, die technieken zijn denk ik nergens te lezen voor de ademhaling. Ik heb dat in mijn boek staan vanwege mijn opleiding. Omdat de opleiding vele kanten heeft, zou ik ook als kraamverpleegkundige aan de slag kunnen. Dan begeleid je mensen ook tijdens de bevalling. Vandaar dat ik die ademhalingstechnieken moest kennen... het zijn er een aantal... 4 ofzo... en het is net wat iemand prettig vind. Ik zal er binnenkort eens voor kijken hoe en wat en kan ik het misschien wel een beetje uitleggen... bespaart je geld ;)
    En idd.. het geslacht houden we dan maar voor ons zelf... hihi...
    Jullie zullen het over een aantal maanden weten... :) Ik ga weer snel verder....

Ow ja... niesje... pijn in mijn stuitje ken ik... pijnlijk is dat. Heb dat pas sinds kort eigenlijk.

20. Behappy

Behappy Niet meer actief

en wat gaan jullie doen 2day ? een aantal
    shoppen las ik ? hier is vriendlief vandaag aan t werk :| anders nooit.

zal is kijken wat ik ga doen want anders ga ik me vervelen -_-

Deel Deze Pagina