@Jel, wat akelig voor je! Dikke digitale knuffel! @Snowbird, welkom terug! Ik ben een beetje jaloers dat jouw vriend de beeb al zo snel voelt. Hier nog niks dankzij de isolatielaag zoals BK dat noemt.. @Nora, de reden sucks maar ook op jou ben ik jaloers!! Afgevallen zijn.. zou ik ook wel willen ipv een mammoet zijn geworden! @Ikke, fijn dat alles goed gaat/is! Ik heb net de box besteld! Mooie witte met een lade eronder en niet te duur! Nu nog een leuk boxkleed en we zetten `m neer zodat de katten weten dat het verboden terrein is! (Balonnen erin) Vanmiddag naar babydump voor het op te halen kado en naar prenatal voor de blije doos! Leuk! Misschen verwen ik mij (en m`n meisje) door iets leuks te kopen. Heb nog helemaal NIKS gekocht qua kleertjes dus mag nu wel eens toch? De babykamer is leeg, dit weekend laminaat erin leggen en mijn vriend gaat een Jip en Janneke tekening op de muur tekenen, lief he???? Jip en Janneke zijn daarop alle blaadjes van een kalender aan het scheuren tot er de datum van de geboorte van ons meisje staat.. Tot later en een heeeeele fijne dag!! EDIT, mijn ticker is weg! Sterker nog, de hele site waar ik `m gemaakt heb is verdwenen! Vanavond ff een nieuwe, ik moet nu weg!Iemand tis voor een leuke site?
Hi meiden, Hier even met stomheid geslagen. Ons meisje ontwikkeld qua gewicht en lengte goed. Alles zit erop en eraan. Hoofdje ziet er keurig uit, maar er zijn vraagtekens bij haar hartje. Hartje ziet er goed uit, maar de positie is verontrustend. Haar hartje is meer naar rechts gepositioneerd. Dit kan betekenen dat er een opening zit in het middenrif ( hernia diafragmatica), dat er voor zorgt dat haar darmen en maag naar boven de borstholte worden ingedrukt. Op deze manier verschuift haar hartje naar rechts. Tot nu toe hebben ze nog geen darmen links kunnen vinden, maar de maag is vrij lang (van positie waar het moet zijn tot naar haar bekken) inplaats van rond. Dit kan betekenen, dat het proces wel al gaande is, maar daarvoor moet ik morgen eerst naar het AMC voor een second opion. Op dit moment legt hij op iedere korrel zout, aldus de gyn. Dus hij wil alles nageplozen hebben. Hij wil weten wat er is, zodat zij mij en onze dochter voldoende kunnen helpen en behandelen. Morgen wordt wellicht ook meteen een vlokkentest of een vruchtwaterpunctie afgenomen. Indien het AMC direct een plan de campagne wil starten, betekend dat we medisch bij het AMC blijven totdat duidelijk is wat er aan de hand is. Hij wilde niet op de zaken vooruit lopen, maar er bestaan "experimentele" behandelingen voor, maar in Leiden en in België. Dit naar aanleiding van mijn vraag; is het behandelbaar en wat is haar overlevingskans? Hij durft verder nog weinig te zeggen, hiervoor zijn echt meer wetenschappers nodig dit met hem meekijken. Op wikipedia wordt beschreven dat er jaarlijks 60 kinderen per jaar van in Nederland worden geboren, afhankelijk van de grootte van de opening en de ruimte die de longen en het hart krijgen, is overlevingspercentage 65%, na de geboorte. Ik zoek graag alles uit, zodat ik het begrijp. Ik ben nou eenmaal een realist en kijk altijd verder dan vandaag. Maar man ik wat ben ik verdrietig. Kan alleen maar janken. Ik ga al van het ergste uit, omdat dit nou eenmaal in mij zit. Op deze manier kan ik beter met moeilijke situaties omgaan en het beter verwerken. Gelukkig is mijn leidinggevende begripvol en deze heeft mij per vandaag direct ziek gemeld en we spreken elkaar dinsdag weer. Aan de ene kant wil ik werken, want het houdt mij bezig en overeind, maar ik kan het nu niet opbrengen om iedereen uit te leggen wat er aan de hand is. Ik weet zelf niet eens of ons meisje straks heel bijzonder is, of straks een engeltje. Gelukkig kunnen we meteen morgen om 11.45 terecht. SVP geen fb berichten plaatsen. Op dit momenten weten we namelijk nog niks.
Och meiske toch! Ik wil je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geluk wensen dat het allemaal mee valt en dat ze het gewoon verkeerd gezien hebben. En als het datgene echt is wat je beschrijft, dan wil ik je echt ontzettend veel sterkte wensen en ik duim voor jullie dat alles goed mag komen met je kleine meiske. Je hebt er lang genoeg voor moeten wachten totdat het zover is. Ik heb echt geen idee hoe en wat en weet er ook echt niks vanaf. Heb het idd weleens vaker gehoord dat deze kindjes dan meteen geopereerd worden na de bevalling. Nogmaals heel veel sterkte! Hopelijk weet je morgen meer. Petrea, shoppen is echt super leuk! Ik heb gister nog een kei leuk broekje en shirtje met lange mouwen gekocht. Van noppies! Het 2e artikel vor 1 euro en dat scheelt veel... meer dan 15 euro bespaard! Dit weekend gaan wij ook aan de slag voor de babykamer. Vrijdag leveren ze de spullen en zaterdag gaan we alles in elkaar zetten... En wat leuk die tekening! Een super leuk idee. Zet je dan daarna de datum erop wanneer jullie ukkie geboren is? Super leuk idee! Wij gaan geen muur schildering maken.
@ladylola, wat schrikken meis! Fijn dat ze nu alles helemaal gaan uitzoeken! Ik duim dat alles mee gaat vallen.. Heel veel sterkte in ieder geval!!
Oww ladylola....... Schrikken!! Ik hoop op duidelijkheid voor jullie voor morgen! Ik weet even niet wat verde te zeggen...... Heeel veel sterkte morgen en een dikke knuffel vanaf hier!!
Nou ja.... Bij ons dus wel alles goed met de echo. Vind t een beetje rot om hier nu heel blij te roepen.... T enige bij ons is dat ze niet duidelijk kon zeggen wat t word omdat de navelstreng in de weg zat..... Dus dat blijft nog even afwachten. Op facebook staan twee foto's.
Dank je wel joyce, ikke en isis. Joyce natuurlijk mag je blij zijn, ik ben blij voor jullie allemaal dat de kindjes gezond zijn. Ben je mal, mijn pijn moet de jouwe niet zijn! En ik wil juist dat jullie blij zijn. Ik zit nu van alles te surfen, maar zo'n middenrifbreuk is wel behandelbaar, maar helaas na de geboorte ook een heftige weg. Ik lees nu allemaal verhalen van kinderen, die daarmee zijn geboren en na een lange weg wel gezond zijn, maar helaas zijn er ook nog genoeg gevallen die het niet redden.
@ladylola ik wil je even een dikke digi knuff geven ! heel veel geluk en sterkte toegewenst !! doe rustig aan. liefs
Ladylola, wat schrik ik van jouw bericht. Heb er niet veel woorden voor. Ik hoop dat ze het gewoon verkeerd gezien hebben en er een gezond kindje in je buik zit. Ik wens jullie heel veel sterkte toe! En ik duim voor jullie! Knuffel!
Wave voor de wavers vandaag! Wow ikke je gaat hard inderdaad. Fijn dat alles weer goed was, en ja blijven hoor! Gezellig Nog 16 dagen werken wow, dat klinkt goed he. Snow welkom terug. Balen dat je er nu wat meer moeite mee hebt hopelijk word het snel weer wat beter. Lage bloeddruk had ik indd ook gehoord dat het erbij hoort nu maar nog leuk is anders. Wow Petrea lekker aan de slag, en lekker shoppen straks dus have fun. Ladylola omg ik krijg kippevel bij het lezen van jou bericht, ook al weet je nog "weinig" het is natuurlijk niet wat je hoopt. Je hoopt te horen dat alles prima is en je weer lekker verder op je wolk kunt. Ook van hier een hele dikke digi knuf en de duimen zullen morgen extra hard draaien. Het is ook moeilijk om niet te googlen natuurlijk maar vaak word je daar niet geruster op. Joyce fijn dat het bij jou in orde is! Lijkt me ook lastig om dat nu zo neer te zetten indd. De maagverkleining levert niet echt problemen op hier de misselijkheid lijkt van de zwangerschap zelf te komen en daar zijn dus ook geen medicijnen voor verder, uitzitten is het enige wat ik kan doen. Ondertussen is het wel meer spugen ook, balen idd. Maar goed niets aan te doen.
Tis wel vervelend dat ik zwangerschapsdiabetes heb, maarja tis niet anders. Vanmorgen ben ik bij de diabetesarts geweest en ik dacht dat ik maar een kwartiertje of zo in het ziekenhuis zou zijn, maar ik moest allerlei onderzoeken van hem doen. Me wegen, ben nog steeds niks aangekomen. (!!!!!) Ik was wederom verbaasd. Bij mijn dochter was ik zo'n 18 kilo aangekomen tot aan haar overlijden, nu dus nog niks. Maar alleen maar fijn natuurlijk. Mijn bloeddruk meten een half uur lang, in zo'n stoel zitten. Bloed prikken, urine inleveren, een hartfilmpje maken. Dus uiteindelijk liep ik pas ruim 2 uur later het ziekenhuis weer uit. Maar vind het fijn dat ze me zo goed onder controle houden. Nu moet ik iedere 2 weken naar de diabetesarts. @ Behappy, het is heel normaal idd op dit termijn dat je het kindje nog niet de hele dag door voelt. @ Juliaaa, dankjewel voor je tip over dat boek. Ik ga vrijdag weer naar de diëtiste dus ik zal het er met haar over hebben wat we kunnen veranderen in mijn eetpatroon. @ Ikke, ik laat me goed voorlichten, als het niet nodig is, is het niet nodig. Maar zo wel, dan wel. Wat een lekker vooruitzicht voor je, nog 8 weken werken. Voor je het weet is dat om. Tuurlijk mag je hier mee blijven schrijven. Er kunnen vast wel meer al bevallen in oktober. Ik ben 6 november uitgerekend dus het kindje kan ook makkelijk komen in oktober. Mooie buikfoto. @ nora, vervelend die misselijkheid. Ik heb zelf een medicijn voorgeschreven gekregen tegen die zwangerschapsjeuk, maar dat is eigenlijk een medicijn tegen zwangerschapsmisselijkheid. Dus er is wel degelijk een medicijn voor. Kan geen kwaad voor het kindje, maar je kunt er wel moe/ suf van worden. Ik heb ze zelf nog niet ingenomen, pas als de jeuk niet te harden is. (er zit een stofje in dat medicijn wat helpt tegen jeuk.) @ Snowbird, fijn dat je er weer bent. Geen idee of het kindje eerder word gehaald. Dat zal ik nog wel horen dan. @ Burning, nee geen symptomen. Ik voel me altijd goed. Vind het ook zo raar dat er iets met je aan de hand blijkt te zijn, en je voelt je goed. @ Petrea, leuk dat jullie een mooi witte box hebben gekocht. Wel handig he met zo'n la. Dat hebben wij ook, maar dan een zwarte met van die brede spijlen. Waar had jij de ticker van dan? Vreemd.... @ Joyce, fijn dat alles er goed uit zag. Jammer dat jullie het geslachtje nog niet hebben gezien. Nog even geduld hebben dus...
Ladylola; wat een vreselijke onzekerheid waar je nu inzit! Ikga heel hard voor julie duimen en hoop dat jullie meisje het wondertje blijft dat ze is, en niet het andere uiterste. Dikke knuf!
Pff 2 uur later.. lange zit geweest voor je dus. Ja er zijn meds voor, maar t schijnt dat de meeste niet of nauwelijks werken. Mijn metoclopramide werkt ook niet. Alleen als ik misselijk ben na het eten ( heb 2 soorten misselijkheid hoera).
Ooh Ladylola... wat ontzettend klote zeg!! Vind het heel erg voor jullie. Ook ik ga heel hard duimen dat het allemaal mee gaat vallen, sterkte!!
Nora, wat rot dat geen enkel medicijn helpt bij je. Dan dus zonder? Was je bij je zoontje ook zo misselijk? Pffff wat moet Ladylola nu in een onzekerheid zitten... Hoop zo dat ze het fout hadden met die echo!
@ladylola, wat een ontzettend naar bericht! Ik hoop heel erg dat ze morgen zien dat de gyneacoloog het mis had, of dat het in ieder geval minder ernstig is dan je nu leest. heel heel veel sterkte morgen en de komende tijd.
Ze denkt een meisje (mag trouwens absoluut niet op facebook). En ze denkt dit door t boontje......... Vorige keer bij onze dochte was t heel duidelijk, dit is echt wazig....