November mama's 2012 deel 2!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Thea23, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Ja precies, maar het is gewoon hetgeen wat je eigenlijk hoopt, nu er geen nieuws komt.

We wachten af en duimen inderdaad!

2. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ff iets anders dan, ik kan geen leuke babykleding vinden. T is echt allemaal zomer nu. Hebben jullie wel ergens leuke kleding gezien?

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ben blij dat je t vraagt, ik vind ook helemaal niets en ik wil zo graag eens lekker losgaan qua shoppen... Ben bang dat we moeten wachten eigenlijk.

4. Jel

Jel Niet meer actief

Denk ook dat we moeten wachten, de wintercollectie is nog niet binnen denk ik. Weet iemand wanneer dat binnenkomt?

Ik kreeg vandaag een heel schattig bloesje cadeau van iemand. Erg lief.

5. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Ik was er deze week ook wat minder. Hier in de familie een sterfgeval. Ik de eerste week weer werken na mijn vakantie en helaas niet met al teveel succes. Heb ontzettend veel last gekregen van mijn heup (of in ieder geval daar ergens) vanmorgen naar de vk geweest en het besproken: ik heb een overbelaste bekkenband. Was opgelucht geen bekkeninstabiliteit maar toen las ik dit:

De verweking vindt ook plaats bij de bekkenverbindingen. Er ontstaat dus een grotere beweeglijkheid. Voor de bevalling is dit gunstig omdat de baby dan beter het bekken kan passeren. Alleen bij sommige vrouwen is er een overmatige verweking, waardoor het bekken té soepel en té beweeglijk wordt. Het gevolg kan zijn dat de banden overbelast raken en soms beschadigen op momenten dat er grote krachten op het bekken inwerken, zoals bij zwangerschap en bevalling. Deze klachten worden “bekkeninstabiliteit” genoemd

Pffff morgen maar eens een fysio bellen en dan ermee aan de slag. Maandag een gesprek aanvragen op het werk want moet minder gaan werken en ik baal!! Maar goed 9 uur werken op een peutergroep is nu gewoon teveel.

Verder Was de vk er mee eens dat ik pas over 4 weken terug hoef te komen voor een echo m.b.t het te kleine dijbeenbotje dus dat is dat wel weer fijn!

Heb wel meegelezen maar heb echt niet alles onthouden heb even een ego baal-week sorry!

@Jel ik neem na elke maaltijd 10 ml en voor het slapen 10 ml. Ik ben ook niet van het innemen maar goed je moet iets. Ben nu 22 weken zwanger en sta nog op -1,5 kg puur ook door niet kunnen eten.

@ladylola ik denk er veel aan jullie en hoop zo voor goed nieuws

6. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Jeetje wat is dit voor amateur!! Ronduit belachelijk deze reactie.. denkt ze niet wie ze is.

ga gauw verder lezen

7. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Lieve allemaal,

Vandaag hebben we de bevestiging gekregen, dat onze dochter een hernia diagfragmatica heeft.

Hernia diaphragmatica is een hernia waarbij een sprake is van een opening ('breuk') in het middenrif. Ze kan verworven zijn (ICD-10 K44) of aangeboren: congenitale hernia diaphragmatica (ICD-10 Q79.0).
    Het middenrif is een platte spier die de scheiding vormt tussen borstholte en buikholte. In deze spier zit een opening waardoor de grote bloedvaten en de slokdarm kunnen passeren. Bij een hernia diaphragmatica is er sprake van een opening in deze spier, waardoor een deel van de buikinhoud in de borstholte terecht kan komen. Bij een grote breuk die al bij de groei van een kind in de baarmoeder aanwezig is, kan het zijn dat longen en/of hart onvoldoende tot ontwikkeling zijn gekomen.
    De ernst van een hernia diaphragmatica is afhankelijk van de grootte. Een kleine hernia geeft gedurende het leven vrijwel geen klachten, of slechts geringe klachten van oesofagale reflux. In zo'n geval is geen interventie nodig of kan worden volstaan met medicatie (maagzuurremmers). Vaak wordt een kleinere hernia bij toeval ontdekt.
    Wanneer bij de geboorte al een groot hernia diaphragmatica aanwezig is, en een deel van de buikorganen in de borstholte ligt, dan is een operatie veelal noodzakelijk. Afhankelijk van hoe de algemene gesteldheid is, en of hart en longen voldoende ontwikkeld zijn is de overlevingskans ca. 65%.
    In Nederland worden jaarlijks ca. 60 kinderen geboren met deze aandoening, maar de ziekte kan ook op latere leeftijd ontstaan.

Voor onze dochter ziet het er als volgt uit. Haar rechterlong is goed ontwikkeld, haar hart is goed ontwikkeld (maar is naar recht verschoven), haar hersenfuncties zijn goed ontwikkeld, nekplooi is goed ontwikkeld, ledematen zijn goed ontwikkeld inclusief handen en voeten.
    Daarentegen zijn door de te brede opening in het linker middenrif, haar darmen haar borstholte ingekropen en hebben haar hartje verschoven. Wat van belang is dat zij zien hoe haar linkerlong ontwikkeld, maar ook op welke plek haar lever en maag zich bevinden. Haar lever en maag bevinden zich nog op locatie, maar ze zien iets aan haar maag wat ze nu nog niet kunnen zien. Tevens moet nader onderzoek uitsluiten hoe haar linker long zich ontwikkeld.

Ze hebben een punctie afgenomen:$ gelukkig was dat net als bloedprikken, maar je ligt daar verslagen en die prik erbij gooit een bom los. Heb nog nooit zo hard gehuild. Nu nog kan ik bij iedere gedachte janken, omdat we nu nog niet weten hoe nu verder.

Ze geven haar tot dusver nu 70% kans van overleven na de geboorte, maar donderdag moet eerst de punctie uitwijzen of er meerdere afwijkingen zijn. Die kans ia 10-20%, omdat alles verder goed op de echo is. Maar haar lever wil ze echt beter zien en dat bepaald ook of het percentage zo hoog blijft.
    Indien dit beiden positief is, dan worden we doorverwezen naar het Erasmus. Zij gaan dan nog een opinion doen en een behandelplan met ons bespreken. Zoiezo als we doorgaan, wordt onze dochter in het Erasmus of in het Radboud geboren. Alleen deze ziekenhuizen hebben een ECMO. (is een hart-long machine voor baby's)

Al met al en niet erg rooskleurig verhaal. Stel ze mankeert naast dit donderdag verder niks, is het scenario nog horror en zal zij met 38 weken gehaald worden, maar direct als een leeuwin moeten vechten voor haar leven. Dat kan weken en zelfs maanden duren.

De levensverwachting van deze kinderen zijn goed, indien zij dit slopende proces doorstaan, kan ze uitgroeien tot een pittig meisje. Wel is dit nooit geheel zeker. Ze kan een ontwikkelingsstoornis oplopen, een groeistoornis, last houden van reflux of een chronische longafwijking houden. Maar dat is echt afhankelijk van de ernst.
    70 % lijkt ons nu vrij optimistisch. Ik laat me al ietwat meeslepen naar de komende week, inplaats van wat als donderdag de situatie erger wordt.

Al met al genoeg om over na te denken, maar ergste van alles weer een week onzekerheid. Weer een week vol zorgen, weer een week nadenken en piekeren. We zijn verslagen van verdriet, ongeloof en vooral teleurstelling. Niet in ons meisje, maar in wat kunnen we niet beschrijven. Na 2.5 jaar eindelijk het geluk om samen een kindje te krijgen en dan pas met 20 weken horen dat ons oooh zo perfecte meisje, zoveel te verduren heeft zonder dat ze zelf erg in heeft. Zij trappelt vrolijk in mijn buik en heeft aan de bewegingen te zien een hoop te zeggen :D
    Dat maakt het nog ingewikkelder, dat is ons meisje, onze dochter, ons kindje, daar vecht je voor en ze komt er. Maar we moeten nu niet aan ONS denken, maar aan haar. Wat gunnen wij haar.

Dit is het moeilijkste wat ik in mijn leven moet doen. Dit leg je even niet naast je neer. Welke keuze je ook maakt, je weet pas over een aantal jaar of je het beste hebt gekozen.

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    wat heftig zeg, heel veel sterkte met alles en een hele grote knuffel

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Verre van rooskleurig dus inderdaad.. Nu weer in onzekerheid tot Donderdag. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen behalve heel veel sterkte.

10. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Oww ladylola, weet gewoon niet wat ik moet zeggen..... Jullie kleine meisje die al meteen als ze geboren word zo hard moet gaan vechten! En wat jullie nu allemaal moeten meemaken.... Wat een nachtmerrie! Ik snap dat je bij alles nu in huilen uitbarst, zelfs ik zit met tranen in mijn ogen....
    Ik wil jullie heel heel veel sterkte wensen en hoop natuurlijk op de grootste kans voor jullie meisje! Dikke knuffel!!!

11. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Jeetje meid heftig hoor.... wens je veel sterkte toe en hoop dat je snel .eer weet...

12. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    grappig, siep en ik "kennen" elkaar van feb 2011 topic ;)

13. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Jeetje nu zie ik de reactie van lady, meid ik weet niet wat ik zeggen moet...denk dat alle woorden tekort doen aan wat jullie moeten voelen en doorstaan. Hele dikke knuff!

14. snowbird

snowbird Actief lid

4 feb 2012
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh Lady, ik heb met een brok in mijn keel je verhaal gelezen.. Wat erg dat jullie dit moeten meemaken!! Dit had je niet verwacht, dit wil je niet, maar toch gebeurd het. Het leven is soms zo ontzettend oneerlijk. Ik hoop echt het allerbeste voor jullie en jullie meisje. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

15. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    @ Ladylola: Wat een triest nieuws:( Veel sterkte de komende tijd.. Ik hoop dat ze haar kunnen helpen.

16. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Dank jullie wel voor jullie steun en medeleven. Ik weet even niet of ik nu mee moet schrijven de komende tijd. Mijn verhaal staat nu zover van die van jullie, dat ik het moeilijk vond om jullie steeds hiermee te moeten confronteren. Ook is het voor mij confronterend. Maar goed dit zijn even mijn emo's.

Ik ben blij te lezen dat alles goed is beckje en BE! Heerlijk moet dat voelen. Ben echt blij voor jullie!

17. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Meiden ik kwam even snel binnenwippen maar ben met stomheid geslagen door het verschrikkelijke nieuws van ladylola!

Lieve lady en vriend, heeeeeel veel kracht en wijsheid gewenst in de komende tijd! Ik wil jullie een hele dikke knuffel geven en ik ga heel hard duimen dat jullie meisje vanaf nu alle kleine positieve puntjes die er te halen zijn, krijgt! 70% is zorgelijk maar ook zeker hoopvol... Duimen dat de uitslagen verder positief blijven en dat ze goed te behandelen zal zijn!
    Knap dat je je verhaal zo goed doet, lekker blijven schrijven hoor als dat goed voelt! Nogmaals KNUFFEL!!!!

18. Behappy

Behappy Niet meer actief

#4118 Behappy, 29 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2012
    ik schrok net wakker & dacht shit !! heb niet meer gekeken of je gereageerd had ladylola .
    Wel dus.

Wat vreselijk voor jullie !! ik kan niks anders uitbrengen dan super veel sterkte en kracht toegewenst !, En wat je zegt ze moet straks vechten als eeb leeuwin , maar dat kan ze net als haar moeder :) mijn duimen draaien nog steeds !
    doe rustig aan meis! (probeer t tenminste)
    Dikke digi knuf !!!!

nu ga ik weer slapen

19. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    @Ladylola, heftig verhaal meid! Veel sterkte gewenst. Dikke knuffel!!
    Over het meeschrijven, Je moet zelf doen wat je het prettigst vindt. Ik vind het niet erg als je hier je hart komt luchten of je maakt een eigen topic aan. Maar ik snap het als je een stapje terugneemt omdat het te confronterend is.
    Nogmaals veel kracht gewenst xx

20. Lissa80

Lissa80 Bekend lid

25 mrt 2012
    525
    0
    0
    Utrecht
    Lieve Kim,

Wat een slecht bericht. Hier zijn geen woorden voor.
    Zit hier ook met een brok in mijn keel te lezen.
    Jullie meisje,nu al, en dat zo geboren moeten worden en vechten.
    Zoals iemand al zei, ze kan het zeker net als haar moeder, maar er is haar een gezond leven gewenst. We duimen voor je..

Wbt het meeschrijven. gewoon doen. Als je daar behoefte aan hebt. We hebben nu inmiddels met zijn allen een band o[pgebouwd... in goede en slechte tijden.. Maar doe vooral waar je zelf behoefte aan hebt..

Sterkte..

Henny/ Lissa

Deel Deze Pagina