November mama's 2012 deel 2!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Thea23, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Behappy

Behappy Niet meer actief

@ikke jaaa heb je een foto van de 1e pakjes?

dit word ons 1e pakje !! [​IMG] maatje 50 maar lijkt wel groot ,

2. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    @Thea, mooie buik en mooie jurk ook. Zit heerlijk volgens mij.
    @Ladylola, kan me voorstellen dat je vriend het moeilijk heeft gehad op sensation. Wel goed van je dat hij daarheen "moest".
    @Bevallen, tot nu toe kijk ik er niet tegenop. ik heb zoveel verschillende verhalen en het beste advies dat ik gehoord heb is maak jezelf geen verwachtingen. Het loopt toch niet zoals je het van tevoren bedenkt.
    Ik plan voorlopig ook niet waar ik wil bevallen. De vk raadde mij aan dat op moment supreme te beslissen waar ik me het meest prettig bij voel. En ja, als het in het ziekenhuis moet, dan doen we dat.
    Ik hoop dat mijn houding tov de bevalling zo nuchter blijft :D

Verder, ben onderweg naar huis (met de trein). VL (haha) blijft nog een nachtje bij zijn ouders slapen. Ik moet morgenochtend weer aan het werk.
    Ben helaas kapot na deze twee dagen vrij. Beroerd geslapen en veel drukte overdag. Merk dat ik daar echt veel minder goed tegenkan dan voorheen.
    @Jel, ik was idd dichter in de buurt. In Drachten :)
    Wel grappig om te zien hoe mijn schoonouders reageren op mijn zwangerschap. Vanaf het moment dat het nieuws bekend is viert mijn schoonvader het elke avond met een glaasje wijn (een echte wijnliefhebber). En trekt daarbij soms een echt goede wijn open haha. En mijn schoonmoeder is lekker veel aan het shoppen en doen. Ze heeft allemaal oude spulletjes van mijn vriend opgezocht. Echt heel lief, zijn eerste schoentjes bijvoorbeeld en een luierpakje met zijn naam erop geborduurd.
    Ik had altijd gedacht dat ze een kleinkind teveel gedoe zouden vinden en dat ze daar te nuchter voor zouden zijn. Maar ze lopen er nu al mee weg. Heerlijk.
    Nog een uurtje en dan eindelijk thuis! Kleintje schopt lekker, maar te laag om met mijn hand te voelen. Vind ik nog fijner :p Maar staat zo idioot als ik met mijn hand in mijn broek ga zitten hahaha

3. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Oh ja, en natuurlijk de wave!!! 21 weken!

4. Jel

Jel Niet meer actief

@ Samantha, wave voor jou. :)

@ Bevalling: de bevalling van mijn *dochter is misschien niet helemaal te vergelijken met andere bevallingen. Geestelijk was het heel zwaar om haar te baren, omdat ze natuurlijk overleden was. Maar lichamelijk heb ik weinig pijn ervaren. Ik had dan ook een ruggenprik en de weeen waren wel even vervelend. Dat straalde zelfs uit naar mijn zijkant/ billen. Dus mijn man moest me elke keer in mijn zij duwen als er een wee kwam. Toen eenmaal haar hoofdje naar buiten kwam, floepte de rest erachteraan. Ik heb 35 minuten geperst in totaal. Ik ben niet uitgescheurd en ook niet ingeknipt. Die hele bevalling viel me lichamelijk reuze mee, hoewel je inderdaad weleens horrorverhalen hoort.
    Een tijdje terug had ik kiespijn en moest een wortelkanaalbehandeling, en heb toen haast nog meer pijn ervaren dan bij de bevalling. :)
    Ik ben ook snel hersteld na de bevalling. Heb hooguit twee weken gevloeid en dat voelde een beetje als een menstruatie. Alles van onderen zag er niet anders uit dan voorheen. Dus van mij een succesverhaal. Behalve dan dat we er geen levend kindje voor terug kregen. :(

Beckje, ik zal je onderwerp straks even lezen.

Juliaaa, Drachten is hier 3 kwartier vandaan, dus redelijk in de buurt. :)
    Wat leuk hoe je schoonouders erop reageren. Hier schopt de kleine inderdaad ook heel laag soms. Dan zit ik ook zowat met de hand in de broek, haha. :D Kijken of ik haar kan voelen van de buitenkant.

Oh keb zo'n last van brandend maagzuur. Ben toch maar begonnen aan de rennies, het word nu toch wel heel erg.

5. Behappy

Behappy Niet meer actief

@Jel is brandend maagzuur nou die pijn op e middenrif ? dat brandende, stekende en deukkende pijn?
    heb namelijk geen maagzuur dat ook echt omhoog komt.
    Maar doet wel ontzettend zeer !!!!

6. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Goeieavond meiden,

Ik wil me graag bij jullie aansluiten en lekker mee kletsen. Ik zal me even voorstellen! Ik ben sherida ik ben 22 jaar oud en ben nu vandaag precies 21 weken zwanger van ons eerste kindje. Wij zijn 18 november uitgerekend! Mannetje lief is ape trots maar is op dit moment op uitzending en komt over 12 nachtjes terug en heeft dan verlof. Morgen heb ik de medische echo en vind het super spannend en ben eigenlijk best wel zenuwachtig! Als er vragen zijn zie ik ze wel verschijnen!

Liefs

7. Jel

Jel Niet meer actief

@ Jindster, welkom hier.

@ Behappy, ik weet niet precies waar het middenrif zit, maar het doet inderdaad bij mij ook best zeer. Het brand in mijn maag en in een stukje slokdarm. En elke keer is het net alsof het omhoog borrelt, en dat doet ook heel erg zeer.

8. Jel

Jel Niet meer actief

Uitgerekende datum:

29 oktober
    Suus1982: 3e kindje
    1 november
    Ilona85: 2e kindje jongen
    Petrea: 1e kindje meisje
    2 november
    Onzewens: 1e kindje, zkh bevalling verrassing
    3 november
    Suus83: 1e kindje, zkh bevalling meisje
    Siep81: 2e kindje waarschijnlijk meisje
    4 november
    Hilli: 2e kindje, zkh bevalling jongen
    5 November
    Maytje: 1e kindje meisje
    6 november
    Jel: 2e kindje (1e overleden), zkh bevalling meisje
    8 november
    BurningKarma: 2e kindje jongen
    9 november
    Behappy: 1e kindje meisje
    10 November
    NathalieD: 2e kindje, zkh bevalling meisje
    Thea: 3e kindje meisje
    Beckje: 1e kindje
    11 November
    Dinh: 2e kindje, zkh bevalling meisje
    Ladylola: 1e kindje meisje
    12 november
    Suus14: 1e kindje meisje
    Mama88: 1e kindje meisje
    14 November
    Ikke175: tweeling, zkh bevalling (jongen& meisje?)
    15 november
    Snowbird: 1e kindje
    meisje
    16 november
    Lolalo: 2e kindje jongen
    18 November
    Juliaaa: 1e kindje
    Patje20: 2e kindje jongen
    19 November
    Isis857: 1e kindje, zkh bevalling jongen
    21 November
    Joyce86: 2e kindje (jongen?)
    24 November
    Niesje123: 3e kindje meisje
    25 November
    Samantha89: 1e kindje jongen
    26 November:
    Cjb: 2e kindje jongen

29 November
    Lissa: 1e kindje (meisje?)
    lauras1983: 2e kindje jongen
    Nora86: 2e kindje jongen
    30 November
    xspookyx: 3e kindje meisje

14 meisjes, 10 jongens
    1x verrassing, 2x verrassing voor de buitenwereld

Afspraken!

09-07 Cjb, 20 weken echo
    09-07 Nora86, 20 weken echo
    10-07 Niesje123, 20 weken echo
    11-07 Juliaaa, 20 weken echo
    12-07 Lissa, 20 weken echo
    04-08 BurningKarma, pretecho (26 weken)
    07-08 Patje20, pretecho Dr. Papa
    14-08 3D echo Suus83
    22-08 Thea, 3D echo

CJB en NORA, veel s6 morgen bij de 20 weken echo.

9. Behappy

Behappy Niet meer actief

@Jel
    middenrif .. laag tussen je borsten zeg maar..
    en idd een klein stukje van mn slokdarm
    brand .. jakkie

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hahah Ladylola ja pcies, die hoek komt er dan gegarandeerd hier ook.. Mijn vriend en ik hebben er inhoudelijk nog niet echt veel over gesproken, hij was er zoeen die zei ach stelt niets voor tot ik hem een filmpje liet zien van een natuurlijke geboorte. Sindsdien houd hij zich heel erg gedeisd en heb m ook gezegd als hij 1 domme opmerking maakt tijdens de bevalling dat ik m neersla haha xD

Poe Jel ik zou er zeker ook achteraan gaan.. zoals je al aangeeft het is erg prive en zou er niet op zitten wachten dat anderen er zonder jou toestemming naar gaan zitten kijken..

Hier ook nog geen eerste pakje, al weet ik wel wat ik wil hebben.. misschien vanmiddag ff naar op zoek weer. Leuke foto van een pakje voorbij zien komen ook.

Bevalling viel mij helemaal niet mee.. ik was juist niet bang en ging er open in. Wil niemand bang maken ofzo verder het komt zoals het komt. Ben nu ook (nog?) niet bang voor de 2e keer.
    Heb iig wel een knip gehad en weer volkomen normaal daar beneden:p

Leuk dat je schoonouders zo positief reageren Juliaaa.

Jel is het wel gezakt met de rennies je maagzuur? Kan het me nog zo goed herinneren bij D. zo zwaar irritant is dat.

Jindster welkom!

Zo dat was ff flink bijlezen hehe..
    Ook ik heb vandaag de 20 weken echo, ben best nerveus en lekker op tijd wakker al blugh.
    CJB en Jindster ook veel succes vandaag in ieder geval!

11. Lissa80

Lissa80 Bekend lid

25 mrt 2012
    525
    0
    0
    Utrecht
    Dames met de 20 weken echo succes vandaag.... Ik denk aan jullie.

X

12. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    Mogguh!

Dames met de 20 weken echo vandaag....SUCCES!! :)

Heb net alles bijgelezen, maar uhh..ben toch nog te moe om te reageren dus dat komt later .. ik ga nog even liggen ;)

Oh ja, we gaan strakjes een puppy halen :D :D :D

13. Behappy

Behappy Niet meer actief

@niesje spannend !! wat voor 1 ?

@meiden met 20weken echo heel veel plezier & suc6 !

14. Jel

Jel Niet meer actief

@ Nora, spannend, hoelaat moet je?
    De maagzuur is nu over. Heb het vooral vanaf de middag en in de avond.
    Heb voor het slapen nog een rennie genomen. Op zich helpen die dingen wel goed, maar ik vind ze zo vies. :( Ik kreeg al andere tips voor andere soorten.

@ Niesje, oh wat lief. Wat voor soort hondje is het? Wat schattig. Wij hebben een boomertje die op 14 oktober 1 word. Ze kwam bij ons in december als piepklein hondje. Echt een schatje. Veel plezier met de hond.

@ hier, vanmorgen heb ik zelf voor de eerste keer een overduidelijk schopje tegen mijn hand gevoeld. Heerlijk, en ik geniet ervan! :D En natuurlijk als ik dat tegen mijn man zeg en hij legt zijn hand op dezelfde plek op mijn buik, heeft mevrouw geen zin meer om te schoppen.
    Op commando hoeft het niet. :D

15. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Gelukkig is het nu over Jel :)

Niesje wat voor puppy? Leuk hoor gefeliciteerd.

Ik mag om half 10 al , ga zo eerst even koffie doen bij mams en dan gaan we. Heb hier een stuiterbal zitten die zijn broertje graag wil zien haha heerlijk.

16. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    Pff, kan toch niet meer slapen..mevrouwtje houdt mama wel wakker :D vind het echt heerlijk, ik voel haar echt elke dag en ook wel de hele dag door! Mijn baarmoeder ligt volgens de vk erg oppervlakkig en de placenta ligt ook nog eens aan de achterkant...erg fijn voor mij! VL voelt haar ook al zeker 3 weken en steeds duidelijker natuurlijk. Sinds een week is het ook al goed aan de buitenkant te zien zelfs! Lijkt soms wel kermis in mijn buik ;) :D

Jel & Be *edit* & Nora :D we gaan er nog een jack russell pup bij halen :D
    We hebben al een reutje, die is nu 14 maanden en goed opgevoed.
    Straks gaan we er een teefje bij halen. Niet voor nestjes later hoor, maar dan heb je een koppeltje..vind dat zo leuk! We wilden altijd een 2e hondje erbij halen, alleen lang over het moment getwijfeld. 't Is altijd eventjes druk natuurlijk, een pup erbij. Maar nu is vakantie en heb je ook nog 5 maanden alle tijd om haar op te voeden en zindelijk te krijgen, zonder dat je er al een kleintje bij hebt. Als je een pup moet aanschaffen met een baby of peuter erbij kom je handen te kort volgens mij en ben ik bang dat het 2e hondje er nooit of pas na een paar jaar komt. Wordt dus even een lekker drukke boel hier in huis :D

Hoe is't eigenlijk met jullie hond, Be?

Jel, volgens mij zijn we het allemaal erover eens dat we het kopiëren van de dvd van jullie *dochter niet zouden accepteren. Ik zou er zeker iets van zeggen. Da's je goed recht!

Nu wilde ik op nog meer reageren maar 't is gewoon weer allemaal foetsie...oei wat erg!! :)

17. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Niesje wat leuk!!!! Een pup! Logisch je hebt nu alle tijd! Ben benieuwd naar een foto vanmiddag!
    Wij willen ook graag een hond maar dat wordt echt wel als de baby er al ff is.

Idd Be hoe is t met jullie hond, is hij al gewend ?

Jel ik vind die dvd idd erg prive, dus logisch hoor dat ej er wat van zegt!

18. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Dames met een echo, veel plezier! En dat alles maar goed mag zijn met jullie kindjes.

Niesje, oh wat leuk een puppy :) Veel plezier vandaag met haar ophalen!

1e pakjes : hihi dames... ik vind jullie wel heel erg slim. Helaas voor jullie zal ik de pakjes niet laten zien. Want dan weten jullie meteen wat voor kindjes ik hier heb zitten ;) In ieder geval hebben beide kindjes een wit broekje.... misschien beetje créme achtig... hihi... en voor de rest.... shirtjes blijven geheim! Flauw he..

Bevalling, ik kan me er nog niet druk om maken. Hopelijk blijven de kindjes nog lang genoeg zitten... hihi.. In ieder geval zei mijn moeder.... je voelt het wel, maar je krijgt er zoveel voor terug dat je het gauw vergeten bent. Mijn moeder zei... ik kan wel 10 bevallingen doen... vind ik niet erg... de zwangerschappen waren idd erger. Mijn moeder heeft een aantal maanden in het zh moeten liggen omdat ik te vroeg geboren wilde worden... lijkt me ook verschrikkelijk maar goed... En ze is de 1e x ingeknipt met een botte schaar. Of ja... het is niet gelukt. Mijn moeder schreeuwde : auwie, die schaar is bot. En toen hebben ze geprobeerd een knip in een papiertje te zetten maar dat ging idd niet. Hopelijk hebben ze nu geen botte scharen meer... hihi.. is wel al 26 jaar geleden ;)

Ik ga zo maar eens aan de poets.. moet nodig gebeuren. Heb er helemaal geen zin in.. moet nog zoveel. Ook nog boodschappen doen.. Och ja..eerst badkamer en wc maar poetsen en dan kijken wat ik dan ga doen. Tot snel dames, en ik hoor hier wel hoe de echo's zijn gegaan!

19. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Morning girls,

Lekker veel gekletst zie ik:D

Beckje kan me voorstellen dat je bang bent voor de bevalling, maar ik zou het over je heen laten komen. Het zal geen pretje zijn, maar probeer het positief te labelen. Je krijgt een mooi gezond kindje voor terug. Relaxxxx;)

Jel jemig ik blijf er bewondering voor hebben hoe jij de situatie met je dochter hebt gehandeld. Kan me voorstellen dat de bevalling heel emotioneel was. En betreft die DVD, werk van maken hoor. Misschien is het een dierbare naaste, maar dan nog ik vind het niet gepast om het zonder overleg te doen.

Ilona hahaha ja tot 2 weken terug zei ik ook doe mij die bevalling maar 24u ellende en doodskreten, dan 9 maanden zwanger. Nu durf ik echt niet meer te zeuren, dus ben dankbaar voor alles wat nog komen gaat en enige wat ik wil is een goede afloop!

Julia wat leuk dat je schoonouders zo enthousiast zijn. Opa's en oma's worden echt van die softe troetelberen zodra er een kleinkind is. Echt te schattig om te zien. Leuk dat je der zo voelt

Jindster welkom!

Nora veel plezier met je echo vandaag! je was idd vroeg! Spannend he.

Niesje wat leuk een nieuwe pup:D En idd daar heb je straks genoeg tijd voor.

@ Hier: pfff wat een circus vandaag. AMC bellen, dan belt erasmus, dan man bellen, dan weer erasmus bellen, werk bellen, dan weer erasmus bellen, dan weer met werk bellen., dan weer met man bellen. Voel voor het eerst sinds weken weer een driftbui opkomen...grrrrrr:x:x:x
    Zou eerst woensdag naar het erasmus, dan toch vrijdag, dus werk gezegd ik kan woensdag. Zegt man ja vrijdag kan zus niet mee, andere dag? Dus nu regelen voor volgende week dinsdag of woensdag. ja liefst vanaf zo laat zeggen manlief en zijn zus:$ Vervolgens werk gebeld, ja kan vrijdag wellicht toch weer werken. Daarna weer terug bellen, weet je regel nog maar niks. Zodra ik vandaag hoor welke dag, regel ik zelf mijn diensten en invallers wel.
    Wordt zo gestoord van al die klote agenda's. Ja regel het maar, maar altijd achteraf ja dat is niet handig of kan het niet dan of en dan het liefst vanaf dat tijdstip? NEEEEEEE ik kan niet in mijn eentje wonderen verrichten, anders had ik nooit in de positie gezeten:x!!

DUS:
    - ik heb een afspraak in het Erasmus, maar ik word vandaag nog gebeld op welke dag en welk tijdstip.
    - Ik word per deze week 50% ziek gemeld, dus ik moet 16u p.w. werken. Maar ja afhankelijk van het eerste, weet ik ook wanneer.

Verder nu status gestrest:(! Tis vervelend dat ik afhankelijk ben van allerlei partijen en dat kan ik er nu niet meer bij hebben. Wil nu duidelijk hebben. Zodat ik alles goed kan organiseren:(

20. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier geen antwoorden, zoontje lag als een egeltje opgerold lol.. foto's op facebook. Vrijdag weer terug want er was te weinig te zien.. wel geslacht gechecked en nog steeds een kereltje :p

Deel Deze Pagina