http://www.svb.nl/Images/Kindernamen_2011_populair.pdf Hier kan je de kindernamen, die zijn gegeven vorig jaar. Helaas heeft de naam, die wij hebben gekozen een enorme opmars gemaakt We hebben er 1 die is maar 1 keer gegeven, maar vinden die andere toch veel beter bij ons passen en eigenlijk noemen we haar al 2 maanden zo.
Ik snap dat je dat niet leuk vind suus, maar dat risico loop je wel als je het zelf wilt weten en het anderen nog niet verteld. Daarom maken wij er ook geen geheim van, komt toch wel uit. En mensen vinden het leuk om het te ontdekken. Ze bedoelen het vast niet naar, maar tis de nieuwsgierigheid van een mens.
@suus snap je wel , maar idd wij maken er ookgeen geheim van want ik verspreek me toch wel @ladylola handige site ! wij hebben onze naam compleet
onze naam is 5 keer gegeven in 2011 haha.. maar dan hebben wij net een andere schrijfwijze en die kan ik niet vinde .
Ooh nu maak je me nieuwsgierig BE! De onze is dus 230 keer gegeven en in 2010 maar 90 keer, dus baal er erg van dat haar naam zo'n opmars heeft gemaakt. We vinden die naam ontzettend leuk. Die ander is dus 1 keer gegeven en dan schrijven wij deze anders ook, maar ja onze keuze is gemaakt, denk ik. En pfff wat een namen staan er tussen zeg, tis echt absurd
Nee dat kan niet, want die lijst die ik heb gevonden is van de Sociale verzekeringsbank, dus die kinderbijslag uitbetaald. Dus die is leidend hoor.
Handige lijst lady ! We hebben een populaire naam op t oog. Weet nie wat ik daar van vind... ach we hebben. Nog ff.. Klopt lady heb je gelijk in. Alleen toch vertel ik t liever zelf. Maar goed ik kan t nie terugdraaien ... Zo van Lkr naar de bios ... jullie nog plannen ??
Niet zo mijn ding maar dat is ook omdat ik vrienden heb in engeland en dus de vertaling van de naam weten zeg maar. Of klinkt dat stom? Het gaat vooral om of jullie hem leuk vinden en of ie bij jullie achternaam past. @Lady: Als je m leuk vind moet je hem toch gewoon gebruiken? Deze site is ook handig als je je babynaam wil checken. dan hoef je niet te zoeken in een lijst; Nederlandse Voornamenbank Onze jongensnaam komt 270 keer voor in NL in 2010. C (mn dochter) wel 1300 keer.
@bk aah deze is handig hoef je niet dje lijst door. haar 2e naam is wel 900 gegeven en voornaam op onze schrijfwijze 44x
naam die wij gekozen hebben is ook redelijk vaak gegeven zie ik vorig jaar. Nou ja maakt mij neit uit, we kiezen een naam die we mooi vinden. Voor het zelfde geld hebbenw e heir in het topic een aantal dezelfde namen, najah so be it dan toch Wel kinderachtig trouwens dat mensen het ook doorvertellen als ze je zien met roze kleertjes he, maar ja idd dat zal de aard zijn van nieuwschierigheid en ontdekken ofzo ik weet niet. Hier daarom ook heel open over het geslacht ik heb geen zin in opletten als ik lekekr aan het winkelen ben. Maar ik wordt ook al stikzenuwachtig van het namenraden zoals ik zei dus dat geraad van jongen of meisje zou ik al helemaal niet tegen kunnen hihi
Jindster, vervelend dat je zo weinig hebt geslapen maar je hebt het wel gezellig gemaakt lees ik met je nichtje... leuk hoor!! Lady, ik zal me niks van die dromen aantrekken maar is best wel beetje eng. En wat fijn dat je nu aan het shoppen bent geslagen... mag ook wel nu he. Nora, oow wat balen zeg van je vakantie. Ik hoop dat je nog een andere mogelijkheid vind om daarheen te gaan. Lissa, die naam heeft ook niet mijn voorkeur. Vind het niet echt een naam voor een kindje. Huisdier wel... hihi.. Suus, oh wat erg zeg! Ik snap dat mensen het soms zien wat voor kleuren je koopt, maar zeg het dan niet tegen andere mensen. Als ik iemand zag die kleertjes had gekocht in het roze bijv en ik zou diegene kennen, zou ik het gewoon zeggen dat ik het gezien heb... is wel zo fijn denk ik. Kan er misschien iets beter op gelet worden... Namen raden, hier geen last van. Mensen weten dat wij namen geven die eigenlijk bijna niet voorkomen. Ze hebben geen zin om te raden want ze raden het toch niet. Vandaar dus geen last daarvan. Voornamen link, Lady die is echt handig zeg. Ik heb ook ff gecheckt voor de beide namen van de kindjes. 0 keer gegeven in 2011 zag ik En die link die jij gaf BK, is ook erg handig. Bij ons geeft hij aan dat de namen te weinig zijn gebruikt om een schets te maken. Minder dan 5 in ieder geval. Hij gaf aan bij beide namen 0,0001% gebruikt in Nederland???? Wel weinig toch?? haha...
@ikke; haha ja heel weinig. Mensen proberen hier wel te raden, bij C. wist 1 vriendin het te raden maar dat was omdat ik had gezegd dat het een ierse naam zou worden. Ze had er 3 opgeschreven en mij laten lezen. Toen C. geboren was had ze dat briefje in d'r kaart geplakt Deze naam zullen mensen ook niet raden denk ik. Iig ga ik m niet vertellen @Suus; lullig van je collega zeg! :S Kun je niet zeggen dat je een kado kocht voor een vriendin ofzo? Hier ff wat meisjes kleding op marktplaats gezet. manlief gaat alle zakken van C opduikelen, zit echt nog super spul in! Lief en vingino enzo. Maar ja, nu mogen we mannetjes kleding zoeken
Bekijk bijlage 260286 Bekijk bijlage 260287 Dit is mijn buikje met 21 weken En me nieuwe positiekleding
Oh ja deze had ik ook al een keer gevonden, maar ik wilde van 2011 weten. Onze naam is al 2626 keer gegeven en die andere 0 keer. Maar ja als we kijken wat bij onze namen vinden passen en gezien wij eerste klas Hollanders zijn, is de eerste toch leuker. Mijn eigen naam is 25816 keer gegeven, hahaha. Orginele mama heb ik Ikke, wel uniek om 2 namen te geven, die je zelden hoort. Ik ben benieuwd ikke wat jullie ervan gaan breien. Suus het is idd jammer, helaas zijn er van die mensen, die inplaats van naar jou komen gaan kletsen met anderen erover. Het zou wel grappig zijn als er kinderen zijn, die hetzelfde komen te heten in ons clubje. Geluk bij een ongeluk, maar ik zal 1 van de eerste zijn, die der naam zal onthullen
hahah grappig.. Jullie reageren net als ik.. Ik moet ook denken aan een scheerapparaat.. VL vind het echter geweldig die naam.. Maar ik wil het niet, dus gebeurt het niet.. We moeten het samen eens zijn. Dus we kijken gewoon verder.. We hebben nog wel wat op het oog.. We zitten nu op Davon of Darren te broeden hahaha.. (beiden met de engelse uitspraak.) het wordt in elk geval een internationale naam, Ik vind de nederlandse namen niet leuk bij een halfbloedje.. Vandaag lekker een dag op pad geweest met zijn twee (uuuh) drietjes. Gewoon er even op uit.. het huis hier is nu een rotzooi, maar morgen weer verder.. We weten in elk geval wat we willen in de kinderkamer en hoe we het willen. Decoratie komt later wel, maar dat zal wss winny de poeh worden. Afgelopen vrijdag is een vriendin van mij bevallen van een zoontje.. Ik heb me de hele avond lopen ergeren aan haar vriend. Die heeft via facebook updates de wereld ingebracht, zoals "ingecheckt in het ziekenhuis" en later iets over een ruggenprik. uiteindelijk is het een keizersnede geworden omdat de omsluiting niet meer dan 7 cm werd. Sorry maar.. die info zet je toch niet op facebook.. Ik kon me er zo kwaad op maken (HORMONEN). Ik ben uiteindelijk onrustig in bed gekropen en zag dus om 3 uur 's nachts dat het een keizersnede was geworden.. Sorry maar sommige info deel je niet op facebook.. Of ligt dit nu aan mij.. Ik heb mijn vriend al gewaarschuwd hahaha... X Lissa (henny)
naja als jullue je naam maar mooi vinden toch ?! zou wel toevallig wezen als iemand hier dezelfde naam heeft hihi. trouwens @lady rumble is een leuk spel he hihi
Hahah dat facebook is echt slecht voor sommige mensen, ongelofelijk Lissa. Ik snap dat ook niet. Wij hebben een prive blog aangemaakt op fb voor familie, vrienden en belangrijke kennissen. Maar ik maak er wel een mooie samenvatting van. Ik haat dat ziekelijke gespam van mensen, die iedere dag wat moeten schrijven en sommige gewoon 10 maal daags :-S En idd een halfbloedje moet idd wel een pittige internationale naam.