Hey goede middag dames! Wat een hoop geklets weer zeg! Dames die een echo hebben, heel veel succes! Dames die een goede echo hebben gehad...super! Gister heb ik ook weer een echo gehad van onze ukkies! Alles was goed en we zijn ook erg blij! Ze sliepen allebei en de echoscopiste probeerde ze wakker te maken. 1 werd er wakker en begon op en neer te springen. Echt super leuk om te zien. De ander bleef gewoon doorslapen. Het ene kindje schopte de ander steeds in het gezicht ( al zit de placenta er wel tussen ) maar dat was zo grappig om te zien! Over 2 weken heb ik een afspraak op de zwangerschapspoli... om daar bloeddruk te meten enz... Helaas krijg ik dan geen echo. Wil dan wel ff navragen wanneer ik wel weer een echo krijg... ben wel benieuwd of ik er nog 1 krijg voor de 20 weken... ( tweeling en zwanger geraakt door MMM ) Suus14 : gefeliciteerd met je huwelijk! Super leuk zeg! Be, erg leuk dat je zo jong bent! De mensen schatten mij ook heel jong, terwijl ik toch al 26 ben Sommige mensen denken dat ik 19 ben, en de ander denkt net iets van 20... ik vind dat je wel kunt zien dat ik niet meer zo jong ben...hihi... Vitamine, ik slik ook die van davitamon, mama plus met vis-olie. Zelf eet ik ook geen vis bah bah!! Nathalie, je wordt pas ingeleid als dit kindje ook erg groot blijkt te zijn en als je kindje of jij gevaar loopt. Ze gaan niet nu al zeggen dat je wordt ingeleid, ook al krijg je een medische indicatie.... Artsen mogen dat pas laat beslissen... Toch dames??? Ik zet mijn nieuwe afspraak er ook eventjes tussen... Ow ja... ik mag de 11 weken wave doen uitgerekend 29 oktober Suus1982: 3 kindje 1 november ilona85 :2e kindje Kwekijzer: 2e kindje Thuis bevalling Petrea: 1e kindje 2 november Lodie onzewens: 1e kindje, zkh bevalling meissie1982: 1e kindje marieketing: 4 november Hilli: 2e kindje, zkh bevalling 5 November Maytje: 1e kindje 6 november Jel 2e kindje (1e overleden) zkh NathalieD 2e kindje Sinja: 2e+3e kindje Nic79: 3e kindje Siep81: 2e kindje 8 november BurningKarma: 2e Kindje 9 november Behappy: 1e Kindje 10 November Thea: 3e kindje Beckje: 1e Kindje Missillie: 2e kindje Mayke1980: 3e kindje 11 November Dinh: 2e kindje zkh Ladylola: 1e kindje 12 November Suus14: 1e kindje xspookyx: 3e kindje 13 november Voske: 2e kindje Daydreamy: 2e kindje 14 November Ikke175: tweeling 16 November Lolalo: 2de kindje 17 november snowbird: 1e kindje Patje20 : 2e kindje Girl13 : 2e kindje 18 November Pumpkin: 1e kindje 19 November Juliaaa: 1e kindje Isis857: 1e kindje 20 November Joyce86: 2de kindje 22 November xNicolle: 1e kindje Siesi: 1e kindje 24 November Niesje123: 3e kindje 26 November: Yasminaa 2e kindje Lissa 1e kindje Cjb: 2e kindje Samantha89 29 November Beertje86: 2e kindje Liefde88: 2e kindje 30 November lauras1983: 2e kindje AFSPRAKEN!! 26-04 Thea intake VK 26-04 BurningKarma consult 20weken echo en controle. 01-05 Liefde88 2e echo + gesprek vervolg cerclage 01-05 snowbird 2e echo 01-05 Juliaaa 2e termijnecho 01-05 Lissa termijnecho 01-05 Girl13 3de echo 02-05 Beertje86 2e echo 03-05 Behappy 2e afsrpaak VK 03-05 Dinh 3e echo in zkh 03-05 Patje20 afspr. gyn 03-05 lauras1983 termijnbepaling (2e echo) 04-05 marieketing, afspraak vk 04-05 Isis857 3e echo 04-05 Joyce86 termijnecho 07-05 jel 5e echo 07-05 Siep81 2e afspaak verloskundige 07-05 Daydreamy 2e afspaak verloskundige 07-05 Niesje 3e echo vk 08-05 Patje20 nekplooimeting 08-05 Maytje 2e afspraak verloskundige 09-05 Girl13 nekplooimeting 09-05 Ikke175 1e afspraak zwangerschapspoli ( helaas geen echo ) 12-05 Niesje 12-weken echo 14-05 Samantha89 2e Echo 15-05 Kwekijzer ik heb geen idee hoeveelste echo 22-05 Lissa afspraak VK 25-05 xspookyx "pretecho" Dr. Papa 30-05 Lolalo controle +hartje luisteren vk 31-05 Behappy, ''Pretecho''..Geslachtsbepaling 08-06 Lolalo pretecho geslachtsbepaling 18-06 jel 20-weken echo 22-06 Dinh 20 wekenecho 23-05 onzewens, controle vk 25-06 Ilona85 20 weken echo 26-06 Daydreamy 20 weken echo 28-06 Behappy 20 weken echo Kleine oh zo gewenste Vlindertjes die h elaas niet bij ons mochten blijven: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ, Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ, Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ, Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ, Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ * Dreames * R85 * BootjeKatootje * Waxientje * Bianca1374 * Late Mama * Lydia1986 * Fliertje
Ik neem ook elke ochtend trouw de Davitamon met visolie in. Vaak moet ik een poosje daarna een boer laten en komt er ook echt zo'n visluchtje uit. Bah! Maar lijkt me wel goed spul, en handig, want alle vitamines zitten er in die je nodig hebt.
Oh jel, ik krijg er even de rillingen van hahaha. Ik heb op het moment issues en luchtjes die uit monden van anderen komen hahaha. Mijn man had gisteren ui gegeten... BLEGH!
Karma, die issues herken ik wel Ik kan soms niet eens meer tegen de warme adem van vriendlief als die me een kusje wilt geven of gewoon naast me in bed ligt..echt erg!!
@slikken ik slik helemaal niets geen vitamine enz enz ... nooit gedaan en alles gaat helemaal super .
Iewwwww vieze mond luchtjes heb ik sowieso al een hekel aan..gghhrrraaa Hier zo nog ff werken tot half 7, en yes nog een weekje tot mijn echo!! @nathalie (geloof ik) mijn dochter was 4700gram en ze gaan pas inleiden als t kindje weer zo groot is, maar ze gaven bij mij wel aan dat er altijd over te praten valt als t mij niet lekker zit.
@ikke.... meten ze bij de VK je bloeddruk niet dan? Bij ons, gebeurt dat elke keer. Behalve het bloedprikken dan. ben benieuwd hoe het volgende week gaat bij onze volgende echo. Leuk om zo te ervaren, dat er bij verschillende VK's en ziekenhuizen toch verschillen zijn.
Ja, ze hebben echt zo elk hun eigen werkwijze. Zo, even het speel keukentje van mijn dochter op geruimd. Ze had er een bakje manna in gegooid. Nu is ie weer mooi opgeruimd... voor de komende 3 minuten haha.
Ik heb eigenlijk niet echt een foto (schaam) het was een gratis huwelijk op de maandagmorgen dus binnen 5 minuten gepiept Zal straks eens kijken of ik een foto van de ringen en het trouwboekje kan plaatsen, is in ieder geval iets haha!
Dinh, Ik ga niet naar een verloskundige. Ik sta onder behandeling in t ziekenhuis. Over 2 weken naar de zwangerschapspoli en volgens mij zit daar eeen assistent gyneacoloog. Die doet dan bloeddruk meten enzo...Ik mag ook niet naar een verloskundige ivm tweeling zwangerschap... Vitamines slikken doe ik bewust wel. Heb er dan een beter gevoel bij. Alleen heb ik het probleem dat ik geen pillen kan slikken. Dus elke keer kom iik aan t kokhalzen als ik die pillen door moet slikken,...en af en toe krijg ik hem pas weg na 5 minuten...echt erg he... een paracetemol moet ik zelfs in 4 stukjes breken om ze daarna 1 voor 1 weg te slikken
Wij gaan in augustus trouwen maar ook niet uitgebreid ofzo hoor haha. pff had hier net even mijn werk gebeld omdat mn werkbegeleider (voor school) werkt vandaag, ik moest der ff hebben om een afsrpaak te maken om wat in te vullen voor vrijdag. Ze klonk er nors, en aan het eind van het gesprek zei ze :'' ohja ik had gelezen dat je zwanger bent. Wel een beetje vroeg he ? en niet zo handig om dat in deze tijd te doen, want misschien kunnen we je dan geen werk meer bieden...En aangezien je nu al weinig werkt. (ik werk minder vanwege geestelijke toestanden,GGZ enzo..) tsjaa ik weet t niet hoor wat ik ervan moet denken....'' hmm heb er verder niet echt op gerageerd, zie wel hoe het loopt maar werd er daarna toch wel een beetje emotioneel van (hormonen denk ik haha) dat ze niet zo leuk reageerde. Maargoed je hebt altijd wat mindere reacties ertussen zitten. En ik heb zoiets van , ja mijn gezondheid en die van de kleine gaat voor..en zo ook mijn geestelijke toestand. Maar omdat ik nog ''jong'' bent wordt er al gauw gedacht dat je dan niet ziek kan wezen. Zijn er hier nog meer meiden die qau geestlijk, ''ziek'' zijn of weinig werken? Liefs from here
Zeker niet raar. Had het vroeger heel erg en nu nog met paracetamol kauw ik ze. Die vitamine krijg ik nu wel weg maar zelfs de pil was vroeger een probleem. Ik pakte altijd een lepel yoghurt en stopte de pil daarin, dan glijdt het makkelijker weg. Misschien dat jou dat ook helpt. @Be: Als ik jou was zou ik even op papier zetten wat je tegen haar zou willen zeggen hierover, zoals bijvoorbeeld hoe dit jou laat voelen en dit in het gesprek vrijdag naar voren brengen. Dat je jong bent zou geen reden moeten zijn dat je dit allemaal niet aan kan. Misschien kun je ook aangeven dat de manier waarop ze jou behandelde over de telefoon als zeer onprofessioneel en vervelend ervaren is. Het lijkt wel alsof begeleidsters denken dat ze alles maar kunnen maken als ze ouder zijn. Dit kwam ik ook tegen toen ik mijn opleiding deed, BBL en geloof me; Jij mag ECHT wel aangeven hoe je je voelt. En off the record; wat een stomme trut zeg. Pffff. Ik word er gewoon boos van. Sorry hoor! Vind het zo oneerlijk voor je. En misschien ook een beetje hormonen.
@burning Idd, vind ik ook ...maar dat is juist mijn probleem ik stoei vaak met emoties en dus ook met dit soort dingen. Ik slik en slik en slik tot ik zelf opnieuw een burnout krijg, ik probeer dit natuurlijk te voorkomen en ga het ook zeker proberen maar pff tis echt moeilijk !! elke keer weer.. en tis ook echt een trut, dat was de collega die het eigenlijk wel mooi vond dat de vriendin van der broer een miskraam had gehad met 9 weken omdat der broer NOG MAAR 26 is -_- . hmm maarja, misschien zijn het ook wel de hormonen maar ik voel me niet zo gauw gekwetst omdat ik dat goed kan blokken allemaal. maar ik merk, sinds januarie ben ik niet meer naar t GGZ geweest omdat ik zei dat het weer super ging met me..maar ik voel nu idd dat druk alsmaar groter wordt, en dat ik emotioneel bijna uit elkaar ga spatten en dat is natuurlijk niet handig. Ik behoed me daar ook erg voor door aan tegeven niet zoveel te willen werken, maar ze hebben er gewoon weinig begrip voor door wat ik al zei ik nog zo jong ben. Heb nu het GGZ ook gebelt voor opnieuw een afspraak, omdat ik voel dus dat het zo niet goed gaat...
Schrijf anders wat je wilt zeggen op en zeg in het gesprek dat je er moeite mee hebt ivm hormonen en emoties en dat je het even op wilt lezen. Hoe dan ook moet je er wel wat mee, ook al is het moeilijk. Anders heeft ze altijd de boven hand.
Hihi oke! Ik ga denk ook maar die met visolie halen als deze op zijn want hier wordt dus ook echt geen vis gegeten! Bah! Ikke fijn dat alles goed gaat met de tweeling super! Behappy echt verrot dat ze zo reageert! Ik zou idd net zoals karma zegt even doornemen wat je wilt zeggen en dat dan ook daadwerkelijk doen hoe moeilijk dat ook zou kunnen zijn. Maar voor jezelf opkomen is in deze maatschappij zo belangrijk! Karma voel je je alweer een beetje beter? Ik heb vanmorgen mijn eerste positie kleding gekocht bij babyplanet hihi.. Zit echt al heel mooi.. Als ik de kleren aan doe kan je echt al goed zien dat ik zwanger ben. Zo leuk! En vandaag de ramen gelapt. Pfff wat en werk zeg! Kneem later echt een huishoudster zodra we dat kunnen betalen! Haha.. Wat vind ik huishouden pokkewerk! Blehg.. Vriendlief heeft gelukkig voor het avondeten gezorgd een heerlijke brocoli ovenachotel. Zal de oven zo aanzetten mjam!